Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Beginner.

Aloittaja Booooom, 18.12.08 - klo: 08.12

Booooom

Eli eli, ostin ensimmäisen RC auton STORM EVO RTR. Mitä säätöjä suosittelette ensimmäisenä? Tarkotus olisi päästä kokeilee toho pihalle vaikka  lunta onkin 1-2cm.

SuomiKP

oliko auto uusi vai kaytetty kun ostit? kokeile nyt ajaa perussäädöillä ihan eka, mutta jos auto on uusi niin muista tehdä sisäänajo huolella
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Booooom


meitsi

Eihän säätöjä voi tietää kun ei tiedä kuinka persiilleen se säädetty alustavasti tehtaalla, ajamalla se selviää mistä ominaisuudesta auton käyttäytymisessä ei tykkää.

junttapave

SISÄÄNAJO!Sitä jos ei suorita kunnolla niin ei pannu kauaa laula.
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Rc-rälläri

Lainaus käyttäjältä: junttapave - 18.12.08 - klo: 17.26
SISÄÄNAJO!Sitä jos ei suorita kunnolla niin ei pannu kauaa laula.
Järkipuhetta!  :smiley:
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

mehtis

eli menet ensiksi sinne pihalle ja löyt auton tulille ja annat olla se aluks noi 3 tankkia tyhjä käynnillä jos ei pysy niin voi pikkasen kaasua punpata mutta einiin paljoo että auto liikkuisi. sitten jäähdytätä koneen joka tankin jälkeen ja seokset pitää olla sisään ajossa rikkaalla. sitten voi pari tankki körrötellä HILJAKSEEN pihassa ja muista moottorin jäähdytys taika on tankin välissä. Muista seurata myös lämpö tiloja 70-90 olisi ihan kohtuu lämpö tila sissän ajossa. muista kanssa pitää auto rikkaalla. niin hyvä tullee.  :mrgreen:
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

tomppa82

#7
Ja ennen kuin alkaa kylmänä siellä pihalla konetta käynnisteleen, niin moottorin lämmitys kuumailmapuhaltimella tai edes vaikka hiustenkuivaajalla ei olisi pahitteeksi. Mahdollisesti vaikka jäähdytyskannen päälle hieman aluumifoliotakin, ainakin jos kovin kylmä ulkona, ei kuitenkaan kaikkea jäähdytysrivustoa peittoon, jättää pari, kolme ylimmäistä ripaa peittämättä.. Ja infrapunalämpöittari olisi tietenkin järkevää olla...

Ja kun moottoria siinä tankillisten välissä jäähdyttelee, iin ekana moottori sammumisen jälkeen mäntä alakuoloon, ettei poksahda hajalle, kun sylinteri jäähtyessään supistuu. Sylinteriputkihan on kapeampi yläpäästään, kuin alapäästään.

Eli kun vauhtipyörästä pyörittää, niin jossain vaiheessa tuntuu selvästi suurempi vastus. Mäntä menee silloin yläkuoloon. Kun taas pyörittää kierroksen, niin alkaa taas vastustaan, mäntä menee uudestaan yläkuoloon. Alakuolo on luonnollisesti siinä puolivälissä.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja