Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mikä ihme...

Aloittaja Revenge, 18.01.09 - klo: 16.43

Revenge

REVO 3.3 | Kyosho TR15

Nege

Oisko otettu mallia vanhasta kunnon läppiksestä.

Eli ideana syöttää lisää löpöä vaihtotahdin aikana parantaen kaasujen vaiihtumista ja täyttöä.
Eli saadaan hieman enemmän seosta sylinteriin jota kautta lisää tehoa.

TheArska

Eikös tollanen systeemi ollut "suht yleinen" joskus n.10 vuotta sitten..eli ei ilmeisesti maata mullistava "viritys" kun ei ole yleistynyt..pikemminkin hävinnyt lähes kokonaan.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

jerzirccar1

Tuosta oli aikoinaan kovaakin vääntöä mikä tuo on mutta paras seletys minkä saimme oli että kaasun olevan auka sinne säiliöön meni painetta ja kuin suljin meni kiinni niin kaikkihan tietää että kuin luistin uudestaan avaa niin menee hieman rikkaalle mutta tällä se on niin että se työntää painetta ulos säiliöstä ja näin saadaan tehoa lisää.
Tuo viritys ei ollut kauaa markkinoilla kuin se tuli ja se nähtiin ekaa kertaa Mikael Pålsonin moottorissa kiinni ja sitten se tuli muistaakseni OS ja OPS moottoreihin myös. Novarossissa sitä ei vissiin koskaan ollut. Voi olla että vuosi oli -97 kuin sen näimme ekan kerran GP furulund M8 autoille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

MKE

Oli Jerzi myös Novarosseissa. Ainakin Jounilla ja minulla oli sellaiset Novat autoissa kiinni. Malli oli jotain 5 pkb tai sellaista.

tontsa96

miksi noita ei sitten nykyään enää hirveesti käytetä?


-sontsa
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Jartsa

Ehkä se ei tuokkaan lisää tehoa.  :wink:

Niko

Kyllä tuolla hyötyä sai HoBaon moottorissa ainakin. Lähti paremmin mutkasta. Ei kuitenkaan niin suuri hyöty.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

MKE

Lainaus käyttäjältä: Jartsa - 21.01.09 - klo: 23.31
Ehkä se ei tuokkaan lisää tehoa.  :wink:
Niinpä ja mikä huvittavinta että, siitä käytettiin nimitystä "boost chamber" . Omasta mielestäni suomennos olisi voinut olla vaikka "aromipesä" :lol:

Jartsa

Eikös tuossa Hobaon mallissa, siellä "kammiossa" ollut jokin propellin tynkä, joka sitten pyöritti kaiken ylijäävän polttoaineen kampikammiosta takaisin kaasuttimen juureen? Ja näin "lisännyt" tankin kestoa?
Muistanko ihan väärin?  :laugh:

Niko

Lainaus käyttäjältä: MKE - 22.01.09 - klo: 01.31
Lainaus käyttäjältä: Jartsa - 21.01.09 - klo: 23.31
Ehkä se ei tuokkaan lisää tehoa.  :wink:
Niinpä ja mikä huvittavinta että, siitä käytettiin nimitystä "boost chamber" . Omasta mielestäni suomennos olisi voinut olla vaikka "aromipesä" :lol:

Niin tai vaikka NÄÄTÄ boost bottlen sijaan  :grin:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Lainaus käyttäjältä: Jartsa - 22.01.09 - klo: 01.51
Eikös tuossa Hobaon mallissa, siellä "kammiossa" ollut jokin propellin tynkä, joka sitten pyöritti kaiken ylijäävän polttoaineen kampikammiosta takaisin kaasuttimen juureen? Ja näin "lisännyt" tankin kestoa?
Muistanko ihan väärin?  :laugh:

Muistat väärin. Ko "turbiini" on kaikissa HoBaon vetostarttimoottoreissa sisällä. Turbiinin keskellä on vetostartin yksisuuntalaakeri. En osaa selittää miksi, mutta ko turbiini vähentää polttoaineenkulutusta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jartsa

Ahaa. No aika lähelle muistin  :angel:
Jokin jossain vähens polttoaineen kulutusta!