Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

snakepoison

Siinä vielä kuvaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

alarauta

mie sain oulunsalon radalla omasta sc kympistä takapuskurin alakiinnikkeen poikki. kiinnikkeessä on heti moottorin takana sellainen 60asteen kulma, niin siitä poikki.
katkaisu tilanne oli kyllä "melko" HC, 5 metrin hypyn jälkeen vastapattiin peräedellä tai jotain muuta vastaavaa.
itselläkin säälittää ajaa, mutta mitään muuta en ole vielä saanut rikki. (kop, kop- koputtaa puuta)

tein DIY virityksellä tuen kiinnikkeen kulmaan ja se pääsee nyt joustamaan, mutta ei katkea.

vaikuttaisi olevan ns. heikoin lenkki. oliko muilla ollut ongelmia.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Hazard

Tuon pohjalevyn katkeamisen lisäksi en ole saanut rikki kuin alumiinisen palikan johon etutukivarret kiinnittyvät ja kaksi kappaletta etupuskurin tukipaloja, sitä joka kiinnittyy kahdella ruuvilla etuiskaritorniin. Kyseinen pala meni molemmilla kerroilla poikki näiden ruuvien välistä ja poikki se on nytkin eikä haittaa ajamista. Eteen askartelin muuten alumiinilevystä vahvikkeen joka tulee pohjan läpi servon eteen kiinni ja on kantattu tukemaan sitä pohjan heikointa kohtaa.

Kuvassa näkyy aiemmin mainitut hexit vielä irrallaan kun ei ole vanteet vielä tullut.


Hazard


Hazard


Qazu

Millaiset ajo-ominaisuudet SC10:ssä on asfaltilla tai tasaisella? Esim. verrattuna Slashiin, että jos auton laskee tonttiin niin kippaako miten helposti?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Hazard

En ole Slashia koskaan ajanut, mutta uskoisin Asson painopisteen olevan aika paljon alempana ja toki puoli kiloa kevyempänä. Kyllä Asso silti kippaa todella helposti asfaltilla ajellessa. Vieläkään en ole saanut autosta oikeen mitään hajalle, tosin ihan kauheesti en ole kerinny suttaileen viime viikkoina.

Tuli viimein laitettua ne M8 renkaat Assoon. Ei enään niin scale mutta tulee jotain tolkkua niihin hajoileviin vakiovanteisiin.






-Markus-

Mistäpä oot hommannu tuommoset hexit ja vanteet ja joutuuko mitä muutoksia tekemään autoon?
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Hazard

Edellisellä sivulla oli linkki näihin hexeihin ja mitään muutoksia ei tarvinnut tehdä.

mkuu

Kuinka korkea tuo SC10 on vakiona? siis paketista nykästynä. Ei löytynyt valmistajan sivuilta mainintaa tuosta. Jos jollakulla auto siinä sopivasti lähellä, niin jos jaksaisit mitata.

Kiinnostaa vain, koska ROAR:in viitteellisissä SCT säännöissä mainitaan minimikorkeudeksi kisassa  199 mm.

Niin paljonko on varaa pudottaa vai täytyykö lähteä vakiota korottamaan.

atarauskis

Mulla 32mm moottorin kohdalla ilman akkua.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

mkuu


mof

Onko joku hommannut tällaista? Onko vaikuttanut rungon kestävyyteen?

Tai sama kysymys myös jos on itsetehty, kuten alla:
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 11.06.09 - klo: 17.00
http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/assoo.jpg

alarauta

tein itse tuollaisen kun runko katkesi. laitoin 3mm alumiinistä tuollaisen kappaleen ja hyvin on kestänyt sen jälkeen (vaikka muovirunko onkin poikki).
on ollut rata-ajossa ja tullut vastapattiin suoraan keula edellä.
kestää.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Koheltaja

Näyttää ne taipuvan turistikrossi paanallakin kohtalaisesti: http://www.youtube.com/watch?v=6tkzbIhg9hQ

Tässä joutuu tyytymään videoiden katseluun ennen kun kusti saa polkaistua veneellä ison lahden yli :wink:

Miten hyvin tukivarret kestää vai pitääkö olla repullinen varalla? Kokemuksia RPM:än tukivarsista? Muista ripustuksen osista en ole juurikaan huolissani koska ne päivittyy pikkuhiljaa alumiinisiin mutta tukivarret pidän mielummin muovisina.

Kylätason RC-kuski.

atarauskis

Terävää iskua eivät kestä,mutta tavallista kovaa ajoa kyllä.
Kannattaa myös hommata se jäykkäri keulaan :wink: Voi sitten lepposin mielin roiskia noihin hyppyreihin.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Koiranputki

Sanoisin että etutukivarsia kannattaa olla aina 1 pari varalla.
Nehän ovat auton heikoin kohta. Jos isku on kova napsahtaa myös iskarin yläkorvake
(iskarin korkki). Muita osia ei ole vielää hajonnut.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Koheltaja

Keulan jäykkäri on tarkoitus vääntää tallilla ensimmäisestä metallilevystä mikä käteen osuu :wink:

Eli myös alumiiniset iskarinkorkit tilaukseen. Jos niitä tukivarsia alkaa napsua turhan tiheään niin sitten voisi toiseen autoon laittaa alumiiniset tukivarret ja katsoa että vääntyykä ne miten herkästi.
Kylätason RC-kuski.

Youha

Aika usein napsahtelee T4:ssä tukivarret mutta tuossahan kori suojaa aika paljon noita varsia.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

atarauskis

Ja ne tilanteet missä mulla on tukivarsia mennyt-ajo päin autonrengasta+kolari toisen auton kanssa :grin:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Koiranputki

Jepjep, Mulla ulappatorilla ja kummatkin, O/V, pääsuoran kulmiin. Vauhti ne rikkoo ei niinkään ne hurjannäköiset voltit hyndistä jne. Alsaa peliin heti uudenvuoden jälkeen :wink:
Nyt tämä joulu on kyllä syönyt kaiken ylimääräisen hillon :undecided:
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

mop

Oli se niin hauskan näköistä menoa näillä sc-kärryillä tuolla Espoon kisoissa, että tuli hirvittävä tarve saada tämmönen kärry itselle joululahjaksi. Päädyin sitten Assoon, koska tätä sai kohtuuhintasena kittinä. Slässiin kyllä löytyisi yhteistä varaosaa suoraan rustler-laatikosta, mutta ei kiinnosta ostaa mukana sitä rtr-paketin ongelmajätettä. Ja onkai Asso sitten enempi "kilpa-auto".

Ja kun pisti kustille pari kymppiä extraa, niin sen ei tartte soudella lahden yli. Sunnuntaina tilattu auto kerkee vielä kuusen alle :p

Millasia litkuja ja jousia ootte käyttäny iskareissa sisärata-ajossa? Varmaan aika jäykällä mennään aluks. Entäs tartteeko laittaa punttia etuakselin päälle, vai kääntyykö ilmankin?

atarauskis

Hyvän valinnan teit :wink: Itse olen ajanut mukana tulleilla jousilla(edessä hopeat/takana vihreät)Öljyinä olen käyttänyt edessä 35w ja takana 30-35w
Auton kääntyvyys on loistava ja lisäpainoa olen laittanut keulaan siksi, että hyppää nätimmin.Näissä kun on sitä "leija" ominaisuutta,elikäs hypyssä nostaa keulaa.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

alarauta

kesällä tuo leija efekti rupesi ahistamaan melko lailla.
ulkoradalla ajettiin normi trukin kanssa, niin silloin kun trukki lensi nätisti, tuo leija pysähtyi vasta tuuleen ja saattoipa lentää taaksekin päin.
toki kyseessä oli krossi rata, eikä correille tarkoitettu flätimpi baana.

kun ajoi corr-trukkien kesken, niin silloinhan tilanne oli kaikille sama.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

mop

Kiitti vinkeistä, täytyy varmaan hommaa keulapainoksi toinen kone ja laittaa siihen kesäksi propelli.

Onko muuten kellään kokemusta noista Pro-linen SC Bow-tie renkaista? Niitä sais valmiiksi istutettuna SC10:iin sopiville beadlock-vanteille. Hinta vaan on aika suolanen. Nuo vanteet kiinnostaisi siinä mielessä, että jos ne vaan kestää, ei tarttisi keitellellä/liimailla/ostaa uusia vanteita aina renkaita vaihtaessa?   

atarauskis

Keitellä? Pistäs seuraavaksi uuniin 200asttta n.10min ja muista ottaa hankat käteen :grin:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

mop

Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 23.12.09 - klo: 15.52
Keitellä? Pistäs seuraavaksi uuniin 200asttta n.10min ja muista ottaa hankat käteen :grin:

Joo on niitä uunillakin irroteltu. 160 astetta ja varttitunti. Vanteet saa kieroiks ja niihin jää aina jotain pientä kumin/liiman jämää. Varmaan tekniikassa jotain vikaa. Voimalla oon repinyt, jos ei muuten irtoa. Ehkä pitäis kokeilla kovempia lämpöjä tai "huonompaa" liimaa. Helpommalla on päässyt, kun on tilannut vaan rehdisti uusia vanteita ja nakannut vanhat kumien mukana roskiin.

Mutta olis toi ruuvaaminen kätevämpää, kun ei kulje uuni kuitenkaan pakissa mukana.

mop

Lainaus käyttäjältä: Youha - 20.12.09 - klo: 21.17
Aika usein napsahtelee T4:ssä tukivarret mutta tuossahan kori suojaa aika paljon noita varsia.

Jep, kovin on hentoa kamaa. Nyt on ensiajot ajeltu ja toisella akullisella takatukivarsi poikki.  Ei se isoa tälliä tartte, kun osuu sovivasti alhaalta. Muuten oli kyllä hauska peli kruisailla. 

Tuumaset ruuvit/mutterit on kyllä ihan jostain..

Koheltaja

Mulle tulee RPM:än tukivarret eteen, sitten näkee että kestääkö ne paremmin kuin vakiot. Jos ei kestä niin sitten pajalle tekemään vahvempia tai HR:än tai STRC:n alumiiniset kiinni. Jenkeissä on kehuneet RPM:än tukivarsia kestäviksi, tiedä sitten, jotkut siellä edelleen väittää maapalloakin litteäksi...

Kylätason RC-kuski.

timomk

onko toi kestävä ja hyvä ekaksi corr autoksi? onko parempi kun hpi blitz? olisko tolla setillä kuinka tehokas? http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1210_1234&products_id=80066 käsittääkseni ainakin motti ja säädin tulee mukaan ja ehkä akkukin en ole varma
Ny muuten hajos joku :D