Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

jon.lindgren


ihis81

Tulipa tännekkin hankittua tällänen SC10.

Kysymys onkin että moottoriksi joku 8.5?

Olisiko laittaa vinkkiä johonkin hyvään comboon?
Mitäs keskimäärin ajoaikaa tulee 2s 5000mAh akulla? Riippuu tietenkin välityksistä ja ajotavasta... mutta noin suurinpiirtein?

Luin että 20-30min saa ajoaikaa :shocked:

B4 omistan entuudestaan niin siksi ajattelin noita 2s lipoja käyttää tässäkin

Mutta vinkkejä otetaan vastaan harjattomista motti/nopari yhdistelmistä.

Ajopaikat on pääosin pieniä ratoja, joten tuo 8.5 on aika yläkanttiin?
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

karvanaama

Itselläni kulkupuolta hoitaa 8,5 4600kv turnigy ja kulkua riittää omiin tarpeisiin riittävästi. Akkuina LRP 2S 5300mAh. Välityksinä on ollut 87/21 ja 2x7 minuutin ajot kuluttaa noin 3000mAh.

Edullinen ja meidän käytössä hyväksi todettu combo http://www.rcmart.com/catalog/rc-motor-combo-hobbywing-ezrun60aslh-yeah-racing-sensorless-brushless-p-28133.html


ihis81

---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

mop

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - 26.08.10 - klo: 19.07
Mietin että olisiko tommonen passeli http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11059&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

Taitaa olla noissa spekseissä kv-luku jäänyt väärin, koska 5200kv on 6,5t kone: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330.

Noparin oon ainakin todennut toimivaksi peliksi. On varmaan ihan passeli setti.

Ama

Lainaus käyttäjältä: mop - 26.08.10 - klo: 19.30
Lainaus käyttäjältä: ihis81 - 26.08.10 - klo: 19.07
Mietin että olisiko tommonen passeli http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11059&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

Taitaa olla noissa spekseissä kv-luku jäänyt väärin, koska 5200kv on 6,5t kone: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330.

Noparin oon ainakin todennut toimivaksi peliksi. On varmaan ihan passeli setti.

Ihan hyvä setti se tuntuu olevan. Itselläni on tuo 6,5T koneella oleva. Tosin 1/10 bugissa.

Netissä tuli vastaan losin nopari joka vaikuttais ainakin ulkoisesti ja speksien mukaan olevan sama nopari. Tosin softa taitaa olla eri.
http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB9500

karvanaama

Voisiko noissa http://www.teambluestar.com/sc10shocks.htm olla vastaus SC10:n iskariongelmaan? Ei ainakaan huonompaan suuntaan menisi, mutta mistähän noihin löytyisi tiivisteet ym. varaosat. :huh:

-Markus-

Itelleni on kanssa tulossa tuo hobbykingin combo 6.5T koneella.
Minkäslaisia kokemuksia löytyy tuosta ja eikös noparista löytyny pakki kans?
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 12.09.10 - klo: 23.02
Voisiko noissa http://www.teambluestar.com/sc10shocks.htm olla vastaus SC10:n iskariongelmaan? Ei ainakaan huonompaan suuntaan menisi, mutta mistähän noihin löytyisi tiivisteet ym. varaosat. :huh:

no mikäs niissa vakioissa niin huonoo on?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

JSJ

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 14.09.10 - klo: 08.18
Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 12.09.10 - klo: 23.02
Voisiko noissa http://www.teambluestar.com/sc10shocks.htm olla vastaus SC10:n iskariongelmaan? Ei ainakaan huonompaan suuntaan menisi, mutta mistähän noihin löytyisi tiivisteet ym. varaosat. :huh:

no mikäs niissa vakioissa niin huonoo on?

Suhteellisen kova työ pitää niissä öljyt sisällä.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Koheltaja

1-2 akullisen jälkeen öljyn lisäys iskareihin pitää sormet liukkaina :wink:
Kylätason RC-kuski.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 14.09.10 - klo: 10.49
1-2 akullisen jälkeen öljyn lisäys iskareihin pitää sormet liukkaina :wink:

oho, b4:n iskarit kuitenki pelaa hyvin. eipä noi pahemmin vuoda.

korjaiskos v2 putket tuon ominaisuuden
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

ihis81

Kertokaas renkaat joissa olisi hyvä pito ulkoradalle.
Noi sc10 vakiokumit on aivan turhat, pitoa ei ole juuri nimeksikään...

Olisiko ProLine Caliber SC M3 seoksella hyvä?
Tai joku muu vastaava, Bow-tie tms?

Mites nämä http://www.rcmart.com/catalog/rc-slash-5805-proline-bowtie-inches-medium-slayer-blitz-sc10-p-31639.html Vaativatko jotkut muut vanteet kuin SC10 vakio vanteet? Vakiovanteethan ovat 2,2"/3.0" kokoiset?

---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

JSJ

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - 14.09.10 - klo: 20.52
Kertokaas renkaat joissa olisi hyvä pito ulkoradalle.
Noi sc10 vakiokumit on aivan turhat, pitoa ei ole juuri nimeksikään...

Olisiko ProLine Caliber SC M3 seoksella hyvä?
Tai joku muu vastaava, Bow-tie tms?

Mites nämä http://www.rcmart.com/catalog/rc-slash-5805-proline-bowtie-inches-medium-slayer-blitz-sc10-p-31639.html Vaativatko jotkut muut vanteet kuin SC10 vakio vanteet? Vakiovanteethan ovat 2,2"/3.0" kokoiset?


Caliber toimii hyvin. Meidän radalla on tänä kesänä toiminut Assossa ehkä parhaiten Goose Bumpsit.

Nuo linkittämäsi renkaat käyvät vakiovanteelle. Olivat otsikoineet tuotteen huonosti, mutta käyvät.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

ihis81

Selvä juttu.
Ajattelin että tuon tyylisellä kuvioinnilla olevat kumit on yleensä pidoltaan olleet hyviä muissakin autoissa.
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Koheltaja

Myös AKA Enduro on kova sana ulkoradoilla. Jos on tarkoitus ajaa talvella sisäradoilla niin säästä Asson omat kumit, ne tuppaa pelittämään turffilla, matolla ja kivellä.
Kylätason RC-kuski.

JSJ

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 14.09.10 - klo: 16.11
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 14.09.10 - klo: 10.49
1-2 akullisen jälkeen öljyn lisäys iskareihin pitää sormet liukkaina :wink:

oho, b4:n iskarit kuitenki pelaa hyvin. eipä noi pahemmin vuoda.

korjaiskos v2 putket tuon ominaisuuden

Joo B4:ssä pysyy öljyt.

Nää SC10 alkuperäset siniset pillit on eripituset kun B4:n iskarit. Eli tulee eri muotista. On kokeiltu hio niitä prikkoja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan kun on pistetty uusia osia iskariin sisään, mutta aina saa pettyä.


V1 iskarit nyt takana ja ne on paremmat, mutta ei vieläkään tyydyttävät. V2 saa odottaa siihen asti kun tulee FT versio ostettua.

Onko jollain kokemuksia V2 iskareista?

Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Koheltaja

Laittakaa Blitz ESE:n iskarit niin ei tarvii pelleillä ja arpoa :wink:
Kylätason RC-kuski.

JSJ

Jos pistää Blitzin osia Assoon niin voi tulla näitä hylkimisoireita, joita usein tulee elinsiirroissa. :grin:

Saattaa, esim. Asson alusta hapertua ja muuttua tuhkakasaksi.

Niin, sitten pitäisi kai ostaa se FT tuhkakasan tilalle...
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Koheltaja

Myös Hot Racingin Assoon tehdyt tarvikeiskarit pelittää mainiosti. Säätörenkaan kierrettä joutuu hieman hiomaan ohuemmaksi että saa Asson jouset sopimaan niihin. Ei vuoda ja muutenkin pelittää mainiosti. Mulla vois olla yhdet ylimääräiset jos joku sattuu tarviimaan...

Kylätason RC-kuski.

Spif

Lainaus käyttäjältä: JSJ - 14.09.10 - klo: 22.37
Onko jollain kokemuksia V2 iskareista?
Itsellä on V2 iskarit B4.1:ssa ja B44:ssa. Toistaiseksi kokemukset on puhtaasti positiivisia. Tuntuis olevan herkät ilman "dremelöintiä" ja öljyt pysyy hyvin sisällä. Lisäksi ilmausrei'illä olevat korkit helpottaa iskareiden tekemistä. Suosittelen hommaamaan noita V2 iskareita.

Itsellä oli ongelmia noiden vanhojen iskareiden kanssa ja omalla kohdalla auttoi tuo keskimmäisten holkkien hionta noin millin verran. Lisäksi joka kerta uudet lukot, jos tiivisteet pääsi irti. Sen jälkeen on toiminut vanhatkin iskarit ihan luotettavasti.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

kojo

Mites foorumilaisille kotiutunut sc10 factory teameja? Itsellä alkoi auton kokoaminen eilen ja täytyy kahden asson kokemuksella sanoa että viimeistelyn laatu on parantunut melkolailla. Yhtään osaa ei tarvinnut hioa tai hinkata vaan kaikki napsahtelivat kivutta paikalleen.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Hedgehog

Uuden radan myötä voisi kokeilla Asson SC 10 autoa.
Mitä ilmesimmin tuollainen akku käy asso sc10 kyytiin?
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11598
Noin yleensä ottaen paljonko vääntö kiloja pitäisi olla tällaisessa sc10 auton ohjaus servossa? Vaikkapa tollainen arvoiltaa??
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9441
Hyvänä puolena likin servolla on ilmeisesti roiske vesi tiiveys? Heavy duty sealed water proof case. Kovin käyttäjät kehuu servoa, eipä kallis kokeilu ottaa samaan pakettiin jos vaikka akkuja tilais.
Pääsekö noilla tuuma työkaluilla alkuun asson kasauksessa?
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=238246_461&products_id=33623 mitä muita tuumaisia työkaluja asso tarvii?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

JSJ

#443
Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 10.11.10 - klo: 08.29
Uuden radan myötä voisi kokeilla Asson SC 10 autoa.
Mitä ilmesimmin tuollainen akku käy asso sc10 kyytiin?
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11598
Noin yleensä ottaen paljonko vääntö kiloja pitäisi olla tällaisessa sc10 auton ohjaus servossa? Vaikkapa tollainen arvoiltaa??
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9441
Hyvänä puolena likin servolla on ilmeisesti roiske vesi tiiveys? Heavy duty sealed water proof case. Kovin käyttäjät kehuu servoa, eipä kallis kokeilu ottaa samaan pakettiin jos vaikka akkuja tilais.
Pääsekö noilla tuuma työkaluilla alkuun asson kasauksessa?
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=238246_461&products_id=33623 mitä muita tuumaisia työkaluja asso tarvii?

Akku käy. Itse kyllä olen käyttänyt suurempi kapasiteettisia, eli  > 5000. Mutta kyllä tollakin pääsee.

Servo riittää.

Noi on oikean kokoiset kuusiokoloruuvarit.

Lisäksi voisit harkita 2.5 mm kuusikoloa moottorin ruuveihin.

SC10:ssä 5-40 ja 8-32 tuumaset mutterit renkaissa. Mukana tulee muistaakseni semmonen muovityökalu rengasmuttereita varten, mutta suosittelen oikeiden työkalujen hankkimista.

Lataa vaikka SC10 manuaali rc10.com (Asson kotisivut). Siitä näet tarkasti mitä tulee mukana ja mitä tarvitset.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Hedgehog

Jees kiitos, milliset ruuvarit jo löytyykin. 5000mah oli toinen vaitoehto ja sellaiset otankin jos kerran mahtuu kyytiin.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Hedgehog

Lainaus käyttäjältä: kojo - 14.10.10 - klo: 18.29
Mites foorumilaisille kotiutunut sc10 factory teameja? Itsellä alkoi auton kokoaminen eilen ja täytyy kahden asson kokemuksella sanoa että viimeistelyn laatu on parantunut melkolailla. Yhtään osaa ei tarvinnut hioa tai hinkata vaan kaikki napsahtelivat kivutta paikalleen.
Onko jo testiä takana? millaiset esim uudet iskarit on?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

kojo

Moro
Sisäradalla on nyt hangattu n 10-15 akullista ja täytyy sanoa että loistava auto. Mitään ei ole vielä mennyt rikki, ainut hopuppi on rpm:n puskuri/skidplate. Uudet iskarit ovat huomattavasti helpommat kasata ja ilmata, eivätkä näytä vuotavankaan.  Myös uudistettu slipperi on aikaisempaa helpompi säätää, ja se myös tuntuisi pysyvän säädössään paremmin. Muutenhan auto on melko perus asson ft kamaa, nuo iskarit suurin uudistus vanhaan
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Hedgehog

Mistä päin on autoja tullut tilattua? Enlanti, Saksa vai Usa:sta niistä tosin menee sitten tullit. Pakko tyytyä vakio kittiin kun budjetti ei anna myöten Factory teamiin. Liqwid-rc:llä jo noita päivitys iskareita tarjolla. Sähköt alkaa olee kasassa jo autoa varten.  :wink:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Koiranputki

Tuli vaan mieleen (juuh, en lukenut treadia alusta, onko jo mainintaa mutta kerrataan asia)
että jos noihin asson omiin (vanhempiin)pumpuihin nakkaa Tamiyan tutit niin ilmaus ongelmat on
historiaa ja koko pumpun toimivuus siirtyy uudelle tasolle.
Omasta mielestäni myös pumppujen alapään vuoto väheni huomattavasti.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Koheltaja

Asson iskarin korkeissa ei ole olaketta tuteille joten riskinä on että tutti lähtee pois paikaltaan ja silloin on tiedossa ongelmia enemmän tai vähemmän :wink:

Mulla pelitti parhaiten kun iskareiden korkiksi laitettiin muovinen mihin sai ilmausruuvin, niiden kanssa täyttö oli helppoa ja ongelmatonta.
Kylätason RC-kuski.