Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

mop

Toissa talvena, kun tuli ajettua paljon kovapitoisella turffiradalla, noita koiranluita napsahteli ihan riittävästi poikki. Varsinkin siinä vaiheessa kun alkoi diffin ulostuloissa olla kulumaa. Koiranluut on kuitenkin nopea ja helppo vaihtaa. Nivelvetareissa nivelen tapit on ollut puolestaan heikko kohta.

Joooti

Saako kaveri nyt paremman auton ku mulla on :tongue: Mulla on tuo traxxas slash 2wd :police:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Datajätkä

samallai se menee cvd poikki sieltä päästä jos päästää ulostuloon kulumaan vetopuolelle kuopan. Hypystä alas kaasu auki, niin se vetari on ns. lukossa sielä kolossa eikä pääse huilaamaan ulostulossa - aiheuttaen siis katkeamisen. T4:ssä ajelen pelkillä koiranluilla eikä niitä mee ikinä p*skaksi, jos pitää vaan molemmat päät (ulostulo ja renkaan tumppi) kunnossa ja vaihtelee sillontällön.

kojo

Riippuu mistä roikkuu... Radalla Asso on varmasti sekä nopeampi että helpompi, mutta sekalaisessa pyörittelyssä slässi ehkä monipuolisempi. Toinen on rakennettu kilpuriksi ja toinen kaikenlaiseen rälläykseen. Hyviä koppiautoja kummatkin.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

JSJ

Eiköhän se nopeus ole kiinni siitä kenen hikoavat kämmenet on kiinni siinä ratissa.

Nopeimmat ranteet + auton säätöjen oppiminen taitaa voittaa usein.

Ei varmaan hirveetä eroa SC autoissa valmistajasta johtuen. Mulle ainakin on melko sama mitkä öljyt tai jouset autossa on. Ei vaan vanha huomaa eroa. Nyt jotain uutta toivoa kun tulee silmälasit. Pitäis nähdä auton keula ilman, että pitää renkaita liikutellaa edestakas.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Koheltaja

Jos radalla ajaa niin vakiokuntoisen Slashin ja Asson välillä on merkittävä ero, Asso on selkeästi nopeampi ja helpompi ajaa. Piharälläyksessä erot tasoittuu.

Ulostuloihin kannattaa laittaa säännöllisesti pikkutippa mustaa vaseliinia estämään kulumista. Jos nivel pidetään kuivana niin ulostulo on nopeasti koloilla ja vetarit poikki, rasva voitelee vaikka olisi hiekkaa seassa ja ulostulot kestää pitempään.

Toissa talven turffiradalla meiltä meni yksi CVD poikki mutta sekin hajosi pyörän puoleisesta nivelestä, ajoa autoilla tuli useita satoja kisa ja treeni kilsoja.
Kylätason RC-kuski.

Joooti

Kiitti kommenteista.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

micsa.fi

Minkä verran SC10:n vanteiden kiinnityksessä akseleille tulisi olla välystä? Mulla on RS-versiossa, jossa siis on vakiona Asson omat hex-adapterit ja Asson KMC hex vanteet, hirmuset välykset erityisesti vasemmassa takarenkaassa. Olen vaihdellut vanteita ja hexejä päittäin mutta siitä huolimatta välys on suurimmillaan vasemmalla takana. Takahubi ei juurikaan pääse heilumaan eli ilmeisesti vanne istuu hexiä vasten huonosti. Lisäsin vielä vanteiden ja mutterien väliin ylimääräiset prikat jotta vanne kiristyisi kunnolla hexia vasten mutta eipä sekään näyttänyt auttavan.

Kuvasin lyhyen videon josta käy ilmi välyksen suuruus:

SC10 RS wheel wobble
Wacky Stack Racing Team

Datajätkä

Totta sulla on laakeri tai ite laakeripesä väljänä, ei se kyllä noin pitäs sielä pyöriä  :shocked:

topcat

Onhan hubi varmasti ehjä?

Kapa990

Mulla oli assossa sama homma, tuo oik takarenkaan välys on aika raju.
Tutkin omassa autossa samaa ja välys muodostui monesta pienemmästä välyksestä(uusi auto)
Hubin laakerien välys vetariin, hubin hinge pin välys yms.
Vaikee saada pois, alu hubeilla paranee jonkin verran.
Laakerien välys hubeihin on niissä pienempi.

-Kapa
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

JSJ

Mulla sama juttu uudehkossa FT mallissa. Kasauksen jälkeen olin tosi tyytyväinen välyksiin kun vertasin mun toiseen SC10 autoon, eli 2 vuotta vanhaan perusmalliin.

Nyt kun FT autolla on pari kuukautta ajeltu niin välykset ovat paljon suuremmat kun vanhassa autossa. Olisiko Assolla sattunut joku kämmi näiden uudempien autojen kanssa?

Meinaan vaihtaa uudet hubit ja laakerit illalla ja kattoa paljonko paranee.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

mop

Videossa oikeella takarenkaalle on aika tyypillisen assomainen välys, jossei ole vähään aikaan vaihtanut tukivartta/hubia. Mutta vasemmalla puolella on kyllä jotain vinossa. Woblaako toisellakin vanteella kokeillessa samanlailla?

JSJ

Vaihdoin uudet hexi palikat autoon ja välykset pieneni merkittävästi. Eli en vaihtanut hubeja tai laakereita.

Mulla on mennyt sekaisin Prolinen ja Asson hexi osat. Osa hexeista selvästi 'paksumpia' (auton leveyssuunassa). Pistin ohuet hexit joka nurkkaan ja nyt tuntuu paremmalta kun pyörittelee renkaita. En osaa sanoa onko siellä nyt Prolinen vai Asson hexit.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

micsa.fi

Kyseessä on siis 1,5kk vanha auto, jolla on ajettu ehkä 30 akullista. Hubi, akseli, laakerit, hexit ja muut ovat ehjät. Vasen takapää, jossa ongelma on pahin, ei muutu vaikka vanteen vaihtaa toiseen.

Näyttäisi siltä ettei vanne kiristy tiukasti hexiä vasten vaikka mulla on vanteen ja mutterin välissä extra prikka. Ihan kun akselista loppuisi kierteet lyhyeen.

Wacky Stack Racing Team

JSJ

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 15.11.11 - klo: 19.30
Kyseessä on siis 1,5kk vanha auto, jolla on ajettu ehkä 30 akullista. Hubi, akseli, laakerit, hexit ja muut ovat ehjät. Vasen takapää, jossa ongelma on pahin, ei muutu vaikka vanteen vaihtaa toiseen.

Joku noista sun luettelemista osista ei ole ehjä. Se klappi ei muualta voi tulla. Luettelit tossa kaiken mahdollisen.

-JJ
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

micsa.fi

Johan ratkes takavanteiden klappiongelmat. Ongelma oli todellakin se, että taka-akselien kierteet on liian lyhyet jonka vuoksi mutteri ei painanut vannetta tiukasti hexiä vasten. Lisäsin tuohon vanteen ja mutterin väliin alkuperäisen SC10:n wheel spacerit (9606B) ja välys väheni oleellisesti. On siellä edelleen hieman klappia mutta se näyttäisi tulevan siitä että hubit pääsevät liikkumaan ulommissa hinge pinneissä vaikka siellä on ne normaalit 2 prikkaa onkin. Tuon kanssa voi kuitenkin elää.

Myös ohjauksessa näyttäisi olevan välystä joka näyttäisi tulevan molemmille eturenkailla samansuuruisena suoraan servolta asti. Pitänee vaihtaa RTR-paketin vakioservo parempaan. Ehdotuksia?

Nuo komiat kuraläpät tuntuvat tippuvan aika helposti matkan varrelle. Läpissä olevat reiät repeävät hieman ja tulevat ruuvinkannasta ja prikasta läpi. Pistin vähän isommat prikat jos tuo auttaisi.


Wacky Stack Racing Team

ANY10

Käytännön kokemusta RPM ripustuksista? Ja notta myykö RPM:n kamoja kukaan suomessa vai ameriikanjenkeiltä tilaamaan?
Pirusti kaikenlaisia hankalasti lausuttavia värkkejä

Koheltaja

RPM:ää tuo maahan Euro-RC joten kyselyä sinne osien saatavuudesta.
Kylätason RC-kuski.

Joooti

Terve! Kaveri hommas käytettynä sc10:n harjattomalla systeemillä: moottori reedy 540r 3300kv ja säädin XP SC450-BL Brushless electronic speed control with LiPo cutoff. Mukana tuli kaksi 1s vajaa 5000mah akkua :undecided: Mitä niillä tekee tämmöisessä autossa?? No kuitenkin meinataan hommata 2s lipo akku, ja kysymys olis että miten tuota esciä oikein säädellään vai voiko sitä ohjelmoida mitenkään? Kun ohjelmointikorttia ei tullu mukana ja vaikuttaa siltä, että semmoista ei ole saatavanakaan tuohon autoon. Ja kun siinä ilmoitetaan olevan tuo lipo cutoff niin onko se sitten niin automaattinen että tunnistaa kaikenkokoiset akut ja cutoff toimii itsestään oikein ilman mitään muutoksia? Kiitos teille etukäteen!
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

jon.lindgren

1s akut kytketään sarjaan jolloin niistä tulee 2s

JSJ

Lainaus käyttäjältä: ANY10 - 17.11.11 - klo: 23.42
Käytännön kokemusta RPM ripustuksista? Ja notta myykö RPM:n kamoja kukaan suomessa vai ameriikanjenkeiltä tilaamaan?

RPM ripustuksissa on erillainen bulkead kuin normi Asson ripustuksissa. Siis edessä. Se bulkhead tulee mukana kun tilaa RPM eturipustukset. Osa RPM#7927

Mulla on nämä osat pussissa, mutta ei kokemusta käytössä. Kaverit kerto, että ovat kestäviä.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Joooti

Miten tuo li-po cut-off oikeen toimii, voiko sitä säätää itse/miten? Kun ei ohjelmointi korttia ole ja onko tähän saatavssa kortti, kun olis niin helppoa tökätä vastarin piuha korttiin ja näppäillä oikeat säädöt ja arvot sinne ja sillä selvä, niin itse teen omassa autossa, jossa on kyllä ihan eri valmistajan elektroniikka mut kertokaa nyt mitä tolla esc:llä voi tehdä eikä sitten mitään yhden lauseen tylyjä vastauksia vaan jos tiedätte kaikki niin antakaa tulla kaikki heti kerralla niin mekin päästään ajamaan :tongue:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Tuukka T

Miten on, tuleeko Team Factory SC10:ssa renkaat vanteet irrallaan ts liimaamattomina? Entä miten se sekarengastus toimii kivilattialla kuten tikkurilassa, onko kellään kokemusta?

Entä millä spurrin ja pinjonin yhdistelmällä voi ajella 8.5t koneella ilman lämpöongelmia? Ylipäätään miten näissä traktoreissa tavataan laskea välitykset; etenemän tmv:n avulla? Entä missä haarukoissa mennään milläkin käämityksellä?

terv nim epätietoinen joka arpoo tuskissaan team C:n ja Asson välillä....
Löysin rantein...

JSJ

Renkaat ja vanteet tulee irrallaan. Ne Subculturet mitkä tulee mukana ei varmaan toimi sisäradalla. Omat on vielä pussissa, mutta näin arvaisin. Se toinen mukana tuleva pari on Asson vakio renkaat ja ne toimii yleensä sisäradalla.

Vakio spurri on muistaakseni 84 piikkinen. Sisällä toimii joku 16-18 piikkinen pinjoni.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Tuukka T

Kiitos! Eli toinen satsi asson kumeja taakse niin vot. Tai kössit joka nurkkaan. Entä osaako joku täällä Asson topicissa perustella miksi kannattaisi valita Asso team C:n sijaan? Team C:n puolesta puhuu pk-seudulla erinomainen jälleenmyyjä ja hyvä varaosahuolto.
Löysin rantein...

Hedgehog

Jep, asson vakio kumi toimii jopa yllättävän hyvin sisä radalla. Auto kun ei kelvannut kelleen, niin uudet osat sai taas innon päälle ehostaa autoa. Uusi servo matkalla ja seuraavaksi varmaan Air Flou kori tilaukseen..
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

micsa.fi

Mikä olisi hyvä laatuservo SC10:iin korvaamaan RTR-paketin mukana tullut halpisservo?

Savöxin servot on kovasti kehuttuja, ja ainakin nelkuissa Savöx SC-1258TG tuntuu olevan aika yleinen. Onko tuo 12kg vääntöä overkill tuuppiin?

Wacky Stack Racing Team

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 19.11.11 - klo: 21.43Team C:n puolesta puhuu pk-seudulla erinomainen jälleenmyyjä ja hyvä varaosahuolto.

Tarviiko muita perusteluja? :wink:

Pari vuotta sitten tuli Assoilla ja hyvä kiesi se on, mutta vaatii jonkin verran päivittämistä, ainakin perusmallin osalta. Viime talvena pääsin ajamaan muutaman akullisen Team C:llä ja kyllä se olisi mun valinta jos tuuppi SC:n vielä ostaisin. Varaosat lähellä ja saatavuus hyvä, ja mikä vielä tärkeämpää ainakin mulle, Team C on millisillä ruuveilla.

Savöxin servot on hyviä ja kestäviä, tuupissa riittää vallan mainiosti 1257 joka on 10 kiloinen.
Kylätason RC-kuski.

Johan_L

Seuraavat SC kilpailut kohta edessä ja viime Nokian kisan tulos jäi aika vaatimattomaksi. Pitoa oli todella vähän, väärä rengas vaikutti osaltaan. Osaisiko joku antaa setup-vinkkejä Nokian & Tikkrilan radoille? Autona siis ASSO SC10, FT.
E-TMK UA