Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

simasuu

Humenta kaikille palstaa lukeville!
Tilasin ft kitin ja sellaisia asioita kyselisin, että onko Speed Passionin 3.0-MMM 13.5 turhan laimea pata ko. värkkiin, saako taaakse vaihdettua suoraa 4wd asson hexit,  jos ja, kun ei halua käyttää asson omaa systeemiä,kuinka paljon pitäisi servosta löytyä vääntöä ja kunka nopeita servoja porukat käyttää. Minkälaista ratastusta porukat suosittelee edellä mainitulle moottorille, jos se ei ole liian mieto.

KIITOS JA ANTEEKSI

FLANA64

Moi,
Tuo 13,5 on kyllä aika mieto kone. Laittaisin vähintään 10,5. Itse ajan 8,5 koneella ja 21 piikkisellä pinjonilla.
Tuohon autoon myydään HEX konversio settiä. Edessä menee uusiksi akselit ja ohjauspalat. Taakse tulee pelkkä HEX. Sen kun hommaa niin voi käyttää 4x4 asson vanteita edessä ja takana.
Servona on Savöxin joku n. 10 kg vääntävä titaanirattainen.

simasuu

No niin hieman epäilin tuota koneen tehoa. Nuo mainitsemasi hexkonversiot on tilattuna. Ei muuta kun moottori ja servokaupoille.

Jarpeli

Onkos kukaan kokeillut tässä bigbore iskareita.

micsa.fi

Ohessa linkki viime viikonloppuna Turun kisassa käyttämääni setuppiin. Jotenkin auto tuntui sen verran hyvältä ajaa, että piti dokumentoida tuo kunnolla kevään Turun kisaa varten.

https://dl.dropbox.com/u/18783628/SC10_Setups/SC10%20Setup%20SCWC%20Mockup%20Turku%202012-12-01.PDF

Huomioikaa erikoisuutena keskijäykkä takavakaaja, jonka lisäsin aamun treeneissä. Sen lisäämisen jälkeen takapään "muljuaminen" loppui kaarteissa kokonaan ja autosta tuli selvästi parempi ajaa. Toki olisin voinut kokeilla myös jäykempiä jousia/iskariöljyjä takana, mutta tuo tuntui parhaalta kompromissiltä.

Tuo 10k öljy diffissä ei mielestäni ollut yhtään liian jäykkää, vaan peräpitoa oli silti riittävästi ja kiihdytyksissä kiemurtelu puolelta toiselle oli selvästi vähäisempää kuin ohuemmalla öljyllä.
Wacky Stack Racing Team

Johan_L

Joko sulla oli Mikko aika monta ruuvia irti autosta tai sitten laitoit väärän setup-sheetin dropboxiin.... :)
E-TMK UA

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Johan_L - 05.12.12 - klo: 21.55
Joko sulla oli Mikko aika monta ruuvia irti autosta tai sitten laitoit väärän setup-sheetin dropboxiin.... :)

Kuskilta varmaan puuttuu montakin ruuvia, mutta autossa olen yrittänyt pitää kaikki paikallaan. Mikäs tuossa setup sheetissä on vialla?
Wacky Stack Racing Team

Soo

Ihan toimivalta vaikuttaa tuo PDF.

Johan_L

ongelma olikin mun koneessa, iPadista (Tapatalk) kun avaan tuon linkin niin se näyttää täysin tyhjän setup sheetin, PC:ltä kun avaan saman linkin ne se näkyykin oikein. Ihmeellistä, kokeiltu tänään uudestaan, ja sama ilmiö.

Melko samalla setupilla ajoit sitten Mikko kun minä ja Albin. Mulla tosin 4,0 astetta toe in:ia takana, tämä olikin vähän liikaa eli pitoa oli todella paljon mutta auto aliohjautui. Jouset samat mutta öljynä mulla oli 40 + 40. Kokeilin tuota 19 piikkistä pinioa mutta siitä tuli vähän vaikeammin ajettavaksi, kaasua sai käyttää varovaisemmin. 20 hampaisella sain hypyt kulkemaan nätimmin eikä lämpö silti noussut kuin 55 asteeseen.

Kallistuksenvakaajaa mulla on pakissa, mutta sitä en pysty asentamaan vaihtamatta RPM:n takatukivarret alkuperäisiin. Ehkä se olisi silti kokeiltava.
E-TMK UA

jon.lindgren

Poraat tukivarsiin reiät ja niihin vakaaja kiinni jos tukivarsien geometria antaa periksi.


jon.lindgren

Ei se ihan poraamalla joo onnistu. Pitäisi taivuttaa vakaajaa niin, että saisi sen kiinni tukivarren takapuolelle. Sisäpuolelle ei saa kun poikittaistuki on tiellä.

Dummy

#672
Milläs männillä, öljyillä ja jousilla on herrat ajelleet uusilla bigboreilla sisäradalla? :huh:
Shut up and drive!

Jarpeli

#673
Kasailin tuossa juuri iskarit 1.6:n männillä ja eteen pistin 32,5wt öljyt ja taakse 30wt öljyt.
molempiin päihin pistin valkoset jouset.
Veikkaisin että setuppi toimii meidän radalla muuten ok, mutta jotenkin on pieni kutina että edessä on pykälää liian löysät jouset.
Ainakin tikku iskareilla oli ongelmana liian löysillä jousilla että "pääsuoran" jälkeiseen vasuriin tultaessa nostaa toista etutassua liikaa.

Täältä löytyisi V2:set myyntiin jos joku rs/rtr kuski tahtoo päivitellä alustaa.

Jarpeli

En kerinny kauheasti tänään säätämään, mutta kuitenkin hieman sai ajettua kierroksia bb- iskareilla.
Kuten jo hieman oletinkin niin auto oli melko tankkimainen ajaa. Varsinkin nopeissa mutkissa se tuntui menevän suoraan.
Ens kerralla täytyy koittaa jäykempiä etujousia josko se auttaisi asiaan.

Mutta jotenki alusta tuntui toimivan pehmeämmin ja vetopito tuli nopeammin hyppyjen jälkee.
Eli jos kesällä tykkäsi ajaa sini/vihreä kombinaatiolla, lähtisin koittamaan harmaa/valkoinen kombinaatiota näillä.

mcly

Lainaus käyttäjältä: Jarpeli - 22.12.12 - klo: 21.16
En kerinny kauheasti tänään säätämään, mutta kuitenkin hieman sai ajettua kierroksia bb- iskareilla.
Kuten jo hieman oletinkin niin auto oli melko tankkimainen ajaa. Varsinkin nopeissa mutkissa se tuntui menevän suoraan.
Ens kerralla täytyy koittaa jäykempiä etujousia josko se auttaisi asiaan.

Mutta jotenki alusta tuntui toimivan pehmeämmin ja vetopito tuli nopeammin hyppyjen jälkee.
Eli jos kesällä tykkäsi ajaa sini/vihreä kombinaatiolla, lähtisin koittamaan harmaa/valkoinen kombinaatiota näillä.

Millä servolla ajelet ihan näin mielenkiinnosta ?  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Jarpeli

http://testlogger.info/attachments/setups/sc10_Vaasa%20indoor2.pdf

Tuollaisella setupilla mennään. Eli Savoxin 12 kilosella mennään.

Olisi mukava nähdä millaisia setuppeja muutkin käyttää. Kuitenkin SC10:jä on melko paljon radalla myös talvella.

mcly

Lainaus käyttäjältä: Jarpeli - 14.01.13 - klo: 10.24
http://testlogger.info/attachments/setups/sc10_Vaasa%20indoor2.pdf

Tuollaisella setupilla mennään. Eli Savoxin 12 kilosella mennään.

Olisi mukava nähdä millaisia setuppeja muutkin käyttää. Kuitenkin SC10:jä on melko paljon radalla myös talvella.

Ite en noin hienoa taulukkoa ole väsännyt mutta Servo on sama ja siihen olen kyllä ollu tyytyväinen.. Autona tosin toimii nelkku..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Joo

Onko tästä kuulunut mitään "päivitysversiota",kun Asso on jo uusinut kuitenkin tuuppi ja nelkku rossit,niin olisiko nyt tämän vuoro?

Onhan tää nyt kuitenkin ollut jo 2009 vuodesta asti kauppojen hyllyillä,jos en väärin muista.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Joo - 19.01.13 - klo: 13.34
Onko tästä kuulunut mitään "päivitysversiota",kun Asso on jo uusinut kuitenkin tuuppi ja nelkku rossit,niin olisiko nyt tämän vuoro?

Onhan tää nyt kuitenkin ollut jo 2009 vuodesta asti kauppojen hyllyillä,jos en väärin muista.

Itse olen SC10:llä ajavana pohtinut ihan samaa. Oma veikkaukseni on, että Asso tuo lähiaikoina markkinoille SC10.2:n tai vastaavan jossa on nuo samat parannukset kuin B4.2:ssa. Tällä hetkellä tuo tilanne on aika sekava, kun FT-versio on periaatteessa se "kisamalli" mutta siitä puuttuu uudemman RS-mallin päivityksiä kuten hex-vanteet.

Toinen vaihtoehto on, että Asso aloittaa takavetomalliston totaalisen uudistamisen nimenomaan SC10:stä esim. tekemällä Durangon ja TLR:n tyyliin keskimoottoriversion jossa olisi milliset osat. Tämä konstruktio vietäisiin sitten B4/T4-tuotelinjaan. Ei varmaan mahdoton ajatus, koska tuo SC:n suosio jenkeissä on kovaa luokkaa.
Wacky Stack Racing Team

Joo

Jep kyllä Asson pitäisi lähi aikoina jotain tuollaista satsata. 

Varmaan ihan todennäköistä tuo Durango/TLR kaltainen homma,koska eihän tuossa FT mallissa "muuta parannettavaa" juurikaan ole.(Tai siis on  :roll:) Mutta jos ne päivitetään suoraan tuohon vanhempaan malliin,niin eihän se ole sama asia .

Omalla kohdalla toivoisin,että Asso saisi (mahd. tulevaan) tuuppi corriin hex vanteet,ratasdiffi (olisi ainakin ihan jees). Tuo keskimoottorisuus ei ole myöskään mikään huonompi päivitys idea. Ruuveilla ei ole omalla kohdalla mitään väliä,kun kaikkiin löytyy avaimet.

Olisi ihan kiva jos Asso ilmoittelisi vähän etukäteen tuollaisesta aiheesta siinä uutiskirjeessä,niin tietäisi,että raaskiiko tässä ruveta ostelemaan mitään muita autoja,kun jokin kilpa/piha suttailu corri on kiikarissa.

KooBee

Itse veikkaisin että ".2" päivitys on tulossa ja että se on vastaava kuin oli B4.2:ssa, eli big bore iskarit, uusi slipperi, hexit ja muuta pientä.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Joo - 19.01.13 - klo: 13.34
Onhan tää nyt kuitenkin ollut jo 2009 vuodesta asti kauppojen hyllyillä,jos en väärin muista.

2010 huhtikuussa julkaistu, eli olisiko sitten 2010 kesällä tullut kauppojen hyllyille tuo SC10 FT versio. Alkuperäistä (2009 julkaistua) SC10 ei taida olla ihan hetkeen kaupoissa ollut myytävänä.

Datajätkä

Lainaus käyttäjältä: Joo - 19.01.13 - klo: 19.12

Omalla kohdalla toivoisin,että Asso saisi (mahd. tulevaan) tuuppi corriin hex vanteet,ratasdiffi (olisi ainakin ihan jees).

nykyseenkin assoon saa hexat ja ratasperän jos haluaa. Epäilen kuuladiffin olevan jokatapauksessa kuitenkin FT mallissa "se" diffi.


Joo

Juu,saa ehottomasti,mutta aloittelijoiden kannalta nuo asson hexin viritelmät ja kuuladiffi ei välttämättä ole se paras juttu,mutta eipä siitä sen enempää.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Joo - 21.01.13 - klo: 16.42
Juu,saa ehottomasti,mutta aloittelijoiden kannalta nuo asson hexin viritelmät ja kuuladiffi ei välttämättä ole se paras juttu,mutta eipä siitä sen enempää.

Noissa "aloittelijoiden" RTR-malleissa taitaa tulla ratasdiffi vakiona.

Hexit nyt melko varmasti tulevat seuraavaan päivitykseen, on tullut muihinkin malleihin ja on jo noissa RTR-malleissa.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Joo - 21.01.13 - klo: 16.42
Juu,saa ehottomasti,mutta aloittelijoiden kannalta nuo asson hexin viritelmät ja kuuladiffi ei välttämättä ole se paras juttu,mutta eipä siitä sen enempää.

Asson aluhexit on ihan yhtä hyvät kuin muissakin? Vai mikäs niissä on vikana. Kuuladiffikin kestää todella hyvin ajoa jos on hyvin tehty.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Joo

Enkä puhunutkaan mistään aluhexeist...enkä myöskään muovisista,vaan niistä mitkä on vakiona siinä autossa kiinni,jotka eivät siis ole hexit  :roll:,mutta kuten siis tuossa viestissäni puhuinkin "hexiviritelmästä",niin tarkotin sitä vakioa.

Juu kestäähän se kuuladiffikin,mutta kun taas puhuin "aloittelijoista",jotka eivät välttämättä ole hoksanneet jippoja auton suhteen ja auto on vasta uusi. Nyt en siis halua sekoittaa tätä siihen RTR versioon,vaan ajattellen sitä seuraavaa kakkos mallia autosta   :azn: Joo,no toisaalta kaikkia alottelijoita ei neuvota ostamaan heti kilpa autoa...

Ja vielä varmuudeksi sanon,että ei pidä myöskään uskoa,että auto olisi mielestäni huono...siis täähän on ihan huippu,mutta sitä seuraavaa versiota odotellessa.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Joo - 22.01.13 - klo: 19.02
Enkä puhunutkaan mistään aluhexeist...enkä myöskään muovisista,vaan niistä mitkä on vakiona siinä autossa kiinni,jotka eivät siis ole hexit  :roll:,mutta kuten siis tuossa viestissäni puhuinkin "hexiviritelmästä",niin tarkotin sitä vakioa.

Juu kestäähän se kuuladiffikin,mutta kun taas puhuin "aloittelijoista",jotka eivät välttämättä ole hoksanneet jippoja auton suhteen ja auto on vasta uusi. Nyt en siis halua sekoittaa tätä siihen RTR versioon,vaan ajattellen sitä seuraavaa kakkos mallia autosta   :azn: Joo,no toisaalta kaikkia alottelijoita ei neuvota ostamaan heti kilpa autoa...

Ja vielä varmuudeksi sanon,että ei pidä myöskään uskoa,että auto olisi mielestäni huono...siis täähän on ihan huippu,mutta sitä seuraavaa versiota odotellessa.

Uskaltaisin väittää että seuraava versio on edelleen kuuladiffillä. Hexit tulee melko varmasti, ja big boret...

Joo

Kyllä todennäköisesti,mutta senhän tietää vasta sitten kun auto tulee...  :grin: