Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

matti1983

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 14.10.10 - klo: 22.01
Tehoa ei ole koskaan liikaa. On vain autoja joista loppuu ajo-ominaisuudet kesken ;)

hahahahahahahaha tämä on kyllä täysin totta :mrgreen: oishan mulla tossa tuo spektrumin DX6i ohjain et jos tosta SCeestä rakentaiskin lentokoneen :shocked: :shocked:.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jesi

Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 14.10.10 - klo: 22.39
Ok. Eli joku 200e+ jos haluaa. Konversiopakkeja mitä oon kattellu maksaa n. 30e ja sit joku combo-motti ~120e ja vielä akku tai kaks n. 40e/kpl. Jaa niin ja laturikin viä ~90e :p

Vois melkein ostaa sillä rahalla toisen auton...


Toiseen autoonki joutuu luultavasti ostaan akku tai kaks, laturin ja combo-motin jne.
/ Jere Siirilä

matti.l

Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 14.10.10 - klo: 22.39
Lainaus käyttäjältä: Jabe - 14.10.10 - klo: 19.43
Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 14.10.10 - klo: 18.30
Paljonko tommonen konversointi suunnilleen maksaa...
Eipä tuohon mitään vastausta ole oikeastaan.
Se kun riippuu......, moottorien hinnakin vaihtelee välillä 30-300+€

Ok. Eli joku 200e+ jos haluaa. Konversiopakkeja mitä oon kattellu maksaa n. 30e ja sit joku combo-motti ~120e ja vielä akku tai kaks n. 40e/kpl. Jaa niin ja laturikin viä ~90e :p

Vois melkein ostaa sillä rahalla toisen auton...

Ja tuolla n.120€ motti-nopari kombolla, et tule kuin vihaiseksi. Vaatinee melkein sen n.200€ että saa kunnollisen 1/8:n kombon.

Muista että köyhällä ei sitten näissäkään karkeloissa ole kannattavaa ostaa halpaa.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

matti1983

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 14.10.10 - klo: 19.46
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 08.10.10 - klo: 14.09
Juuri tilailin monster rceestä osat tuon SC8an sähköistykseen ja koneena tulee olemaan castlen 1520 1600kv, noppana mamba monster v3 ja virtaa tarjoilee 6S lipo. Konversioon käytän tätä sarjaa http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCMRC8Tchassis. Halvemmallahan olisi päässyt jos olisi laittanut asson oman konversio setin mutta RC monsterin setin pitäisi olla toimivampi.

Eipä sitten ollutkaan monster rceellä varastossa tuota castlen 1520 konetta vaikka tilaus hetkellä näytti siltä :angry: Mitäs arvon raati on mieltä yhdistelmästä MMM v3+1515/1y 2200kv?? kuinkahan tuo paketti toimisi SC8 autossa 6S akulla.

No nyt tuli Rc monsterilta viestiä että eilen illalla heille oli tullut lähetys jossa oli ollut näitä 1520 koneita!!! joten sellainen sieltä on sittenkin tulossa JIPPIII!! :laugh: :laugh:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

kallekaahari

Lainaus käyttäjältä: matti.l - 15.10.10 - klo: 08.16
Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 14.10.10 - klo: 22.39
Lainaus käyttäjältä: Jabe - 14.10.10 - klo: 19.43
Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 14.10.10 - klo: 18.30
Paljonko tommonen konversointi suunnilleen maksaa...
Eipä tuohon mitään vastausta ole oikeastaan.
Se kun riippuu......, moottorien hinnakin vaihtelee välillä 30-300+€

Ok. Eli joku 200e+ jos haluaa. Konversiopakkeja mitä oon kattellu maksaa n. 30e ja sit joku combo-motti ~120e ja vielä akku tai kaks n. 40e/kpl. Jaa niin ja laturikin viä ~90e :p

Vois melkein ostaa sillä rahalla toisen auton...

Ja tuolla n.120€ motti-nopari kombolla, et tule kuin vihaiseksi. Vaatinee melkein sen n.200€ että saa kunnollisen 1/8:n kombon.

Muista että köyhällä ei sitten näissäkään karkeloissa ole kannattavaa ostaa halpaa.

Joo, kattelin tos illalla että maksaa vähän enemmän ku ton 120e. Jos aion sähköauton ostaa, niin odotan vauhdiksi ainakin jotain tällaista:  http://www.youtube.com/watch?v=ggEbugy2DS0
Mutta tuskin tuolla autolla, kun maksaa sen verta paljon.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Joginen

Jeesaatkaas vähän taulaa.
Eli kiikarissa 1/8 sähköcrossi, mutta askarruttaa miten nuo sähköliitännät menee.

Eli akuissa (monta paria) on deans liittimet, voiko tuolla ratkaista sähkötyksen? (4s setup)
Eli meneekö samaantapaan kuin hifi puolella, eli toisen miinus napa noparille, ja toisen plusnapa sekä piuha akkujen + ja - napojen väliin? Täten ois kaks deans liitintä akuille. Noin olisi helppoa/halpaa jotta ei tarvisi ostaa uusia akkuja.


Ama

Juri näin se menee. Eli kaksi 2S akkua sarjaankytkettynä saat 4S.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXNKY9&P=8

Joginen

Tuommonen ois painonsa arvosta kultaa, siis liitin :) Itellä kun kolvia ei ole, eikä täälä kerrostalossa ole oikein paikkaa missä kolvailla. Käsiylös joka kolvaa mulle tommosseen!? :) Tietenkin vaivanpalkka maksetaan.



Lainaus käyttäjältä: Ama - 16.10.10 - klo: 15.09
Juri näin se menee. Eli kaksi 2S akkua sarjaankytkettynä saat 4S.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXNKY9&P=8

pate

mä käytän noita "deans" liittimiä ja juottelen niitä ihan sisällä.niitä on jo juotettu laturimeen,2 autoon,akkuun ja kaikki on onnistunut.

Ama

Lainaus käyttäjältä: Joginen - 16.10.10 - klo: 15.30
Tuommonen ois painonsa arvosta kultaa, siis liitin :) Itellä kun kolvia ei ole, eikä täälä kerrostalossa ole oikein paikkaa missä kolvailla. Käsiylös joka kolvaa mulle tommosseen!? :) Tietenkin vaivanpalkka maksetaan.



Lainaus käyttäjältä: Ama - 16.10.10 - klo: 15.09
Juri näin se menee. Eli kaksi 2S akkua sarjaankytkettynä saat 4S.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXNKY9&P=8

Juu tuo linkki oli vain havainnollistamista varten.

Kolvit ei nykyään paljoa maksa. Ja se on tässä harrastuksessa tuiki tarpeellinen laite.
Kolvailu paikkana vallan mainiosti toimii keittiön pöytä, kun hieman suojaa.

pate

ja jos on palohälytin lähellä niin oottaa mielellään patterin pois siks aikaa kun jottaa.

jesi

Biltemasta saa 100w kolvin 9.9eur.

Ja tekee kyl jotai väärin jos palohäly tinatessa rääkyy  :shocked:
/ Jere Siirilä

Bonzer

Saattaa se tinan sisäkkä oleva aine kärytä ja käynnistää hälytyksen.

tapsa92

Yleensä kun teen juotoksia niin kyllä siitä tinasta hieman käryä tulee, ei mitenkään erityisen paljon mutta sen verran että voi alkaa palohälytin soimaan jos samassa huoneessa sijaitsee, jos toisessa huoneessa niin saa todennäköisesti ilman ongelmia tehdä juotoksia.
- Tapsa

jesi

Tinaakin on onneksi erillaisia.

Enivei, mahto olla niin että mäe vaa osaa, sorry, jatkakaa!
/ Jere Siirilä

matti1983

Kyllä yleensä tinatessa aina tulee käryä ja jos se palohälytin rupeaa soimaan niin eihän se mitään haittaa niinhän sen pitääkin tehdä.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

tapsa92

Vieläkin harmittaa että jouduin myymään hongnorin aikoinaan :undecided: Tykkäsin kovasti ja oli omakohtaisesti parhaita rc-autoja mitä olen omistanut. Tuli vaan turhan kalliiksi, osiakin tuli metsästettyä kuukausitolkulla.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6919681.png

http://www.aijaa.com/v.php?i=6919682.png
- Tapsa

matti1983

SC8 rojektin kamat saapu ja tässä sitä pikku hiljaa aloitellut. Pieni ongelma heti alkuun, Sc8 runkojäykkäreille ei ole tuossa uudessa runkolevyssä reikiä ja ne joutuu siihen poraamaan, jäykkäreitä joutuu myös hieman siirtämään runkolevyn keskilinjan oikealle puolelle jotta kardaani mahtuu pyörimään esteettä. Kysymys kuuluukin että on tuosta haittaa että jäykkärit ovat hieman(max. 1cm) keskilinjan oikealla puolella??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Ile__

Ei haittaa. Laita jäykkärit siihen vaan.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

matti1983

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 23.10.10 - klo: 10.45
Ei haittaa. Laita jäykkärit siihen vaan.

aaaaaaaaaaaaaaasia kunnossa tänks!!
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Lassi

Jaahas Hyperi herätelty taas henkiin kaapin pohjalta viime kerralla tuli jotain ongelmia kaasun kanssa ja pakki muuttuikin eteenpäin menoksi kesken ajon. Noh samalla meni muovi spurri ja Hyperi jäi ootteleen korjaus intoa.

Nyt pitäisi taas olla ajokunnossa, uusi pienempi spurri asennettu ja samalla pinjoni kokoa nostettu 6hammasta :) Luulis huippujen nousevan reilusti, katotaan miten lämpöjen käy. Huiput entisellä 15/46 välityksellä oli vaivaset 40km/h. JOs nyt sinne 60-80km/h paikkelle pääsis niin olis hyvä.


Äijäx

Moi!

Tässä aattelin että jos tuon auton muuttais polttiksesta sähköversioksi. Auto on Kyosho inferno neo. Minkälainen moottori (mieluiten harjaton), nopari, moottoripukki, akkukotelo ois hyvät?

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Äijäx - 25.10.10 - klo: 18.44
Moi!

Tässä aattelin että jos tuon auton muuttais polttiksesta sähköversioksi. Auto on Kyosho inferno neo. Minkälainen moottori (mieluiten harjaton), nopari, moottoripukki, akkukotelo ois hyvät?

MMM nopari ja kone, Kyoshon omat moottoripukki, akkukotelo jne on hyvä setti alkaa rakentaa sähköinen Inferno.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Ile__

#1314
Pitäisi päättää minkä noparin hankkisin seuraavaan sähköautoon.
Auto on 1/8 buggy Kyosho MP9e TKI, koneeksi tuli jo RacingFactoryltä Robitronic Platinum 1/8th 2600kv kone. Joten Nopariksi tulee myös joku sensorillinen. Akkuina tulee olemaan 4s lipo.

Onko minkäänlaisia kokemuksia Speed Passion Cirtix R8 1/8 noparista?
Entäs Hobbywing XERUN 150A noparista?
Kolmas mielessä pyörinyt vaihtoehto on LRP SPX8.

Tuo LRP on ilmeisesti ollut kestävä nopari, tai ainakaan sitä ei ole vielä tällä foorumilla moitittu, ei ole kyllä mitään keskustelua ollut siitä...

Jos löytyy mielipiteitä noista tai jostain muista hyväksi todetuista sensorillisista nopareista, niin kirjoitelkaa mielellään. Tähän asti on tahtonut keskustelu pyöriä turhankin paljon Castlen ja Tekinin ympärillä.

Ps. Xerun 80A ei ole vaihtoehto kv-rajoituksensa takia, siksi se isompi 150A versio on vaihtoehtona...

Edit: XERUN 150A tilattu :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Äijäx

#1315
Elikkä hankin sitte vaikka samat kamppeet mitä on inferno VE:ssä. Niissähän on sama alusta joten luulisi kaiken sopivan.

Mitenkäs niiten jarrujen kanssa? Mekaaninen jarruhan otetaan pois, eli mitenkäs se sitte jarruttaa?

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Äijäx - 26.10.10 - klo: 09.49
Elikkä hankin sitte vaikka samat kamppeet mitä on inferno VE:ssä. Niissähän on sama alusta joten luulisi kaiken sopivan.

Mitenkäs niiten jarrujen kanssa? Mekaaninen jarruhan otetaan pois, eli mitenkäs se sitte jarruttaa?

Sama alusta, kaikki sopii heittämällä paikalleen.
Nopari hoitaa jarrutuksen, joten niitä mekaanisia jarruja ei tarvi.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

_valtsu_

Omassa reiskassa on tuo hoppuwingin 150A malli. Kelpo noparihan tuo on. Ainoa onglelma on ollut, kaasun nykiminen jos noparista on ennakko säädetty nollaan. Pienellä ennakolla toimii hyvin. Saattaa olla, että onglmaa häviää jos vaihtaa moottorin. Moottorina tällä hetkellä SpeedPassion 6.5t.


goos

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 26.10.10 - klo: 15.29
Omassa reiskassa on tuo hoppuwingin 150A malli. Kelpo noparihan tuo on. Ainoa onglelma on ollut, kaasun nykiminen jos noparista on ennakko säädetty nollaan. Pienellä ennakolla toimii hyvin. Saattaa olla, että onglmaa häviää jos vaihtaa moottorin. Moottorina tällä hetkellä SpeedPassion 6.5t.

Kaikki moottorit vaativat tietyn ennakon että toimivat. Luultavasti moottori saa liian vähän ennakkoa jos on nollassa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook