Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

Ile__

Miten näissä nykynopareissa MMM/Tekin RX8 yms saako niissä nostettua beciltä tulevaa jännitettä 7.2volttiin?
Nykyään kun on näitä nopeita lipo kestäviä servoja ja vastareita, niin olisi mukava kun saisi täyden hyödyn servoista irti...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Penguin

Ainakaan MMM:ssä ei saa nostettua, ulkoisessa Castle BECissä saa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

tepiii1@gmail.com

Tässä tämän viikon rojekti valamiina...
ST-RR E  :wink:
TLR

topcat

#1473
Tässä pari eri konversio versiota mugen mbx5r:stä. Toisessa on halppis pukki motille ja akkukotelo ebaysta. Toisessa puolestaan on rankalla kädellä osaa casterin kasisähköstä (pohjalevy, keskidiffi, akkukotelot). Casterin osilla sai käymään akut kardaanin molemmin puolin. Olkoon nämä sitten vaikka Mugen MBX5rE ja Mugster E  :cool:

tikkunekku

hellou, nyt alkas olla kohta pelit ajokunnossa. vielä odottelen liittimiä akkuihin ja nopariin: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1574_1592/products_id/33302/n/E-flite-EC5-Device-Battery-Connector-Male-Female, tällaisia tilasin ja oiskohan kellään näistä kokemuksia, että onko kelpoja, vai tilaiskohan toisenlaisia? :smiley:

pari tuoretta kuvaa autosta ja ladatusta tekno v4 konversiosta:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Joginen

#1475
Oma patterikasi alkaa hahmottua siihen pisteeseen että pääsin kokeilemaan pöydällä kaasuttelua. Huomasin kuitenkin että moottori "rötää", eli tuntus että ei lähde nätisti rullaamaan, vaan joutuu hakemaan kierroksia.

Muutenkin nykii lähdössä kun varovasti lattialla koitin. Mistäs vikaa hakemaan? Noparina HK:n 150a, mosana hpi tork(mamban tekele).
Myös moottorin johdot lämpeää liittimien kohdalta hivenen. Liittiminä 6.5mm mamban liittimet.

AkR

Lainaus käyttäjältä: Joginen - 25.03.11 - klo: 15.30
Oma patterikasi alkaa hahmottua siihen pisteeseen että pääsin kokeilemaan pöydällä kaasuttelua. Huomasin kuitenkin että moottori "rötää", eli tuntus että ei lähde nätisti rullaamaan, vaan joutuu hakemaan kierroksia.

Muutenkin nykii lähdössä kun varovasti lattialla koitin. Mistäs vikaa hakemaan? Noparina HK:n 150a, mosana hpi tork(mamban tekele).
Myös moottorin johdot lämpeää liittimien kohdalta hivenen. Liittiminä 6.5mm mamban liittimet.

Ihan mutuna. Äkkiseltään kuullostas että vika on moottorin ja noparin välillä, tinaukset joko noparista tai koneesta, yksin johdin huonosti niin oireet on vastaavat.

Joginen

Testasin toisella noparilla pyörittää mosaa ja tuntu nätisti pyörivän. Eli eiköhän tuo HK ole sitten uudesta asti ollut sunnuntain kappale.


Lainaus käyttäjältä: AkR - 25.03.11 - klo: 17.45
Lainaus käyttäjältä: Joginen - 25.03.11 - klo: 15.30
Oma patterikasi alkaa hahmottua siihen pisteeseen että pääsin kokeilemaan pöydällä kaasuttelua. Huomasin kuitenkin että moottori "rötää", eli tuntus että ei lähde nätisti rullaamaan, vaan joutuu hakemaan kierroksia.

Muutenkin nykii lähdössä kun varovasti lattialla koitin. Mistäs vikaa hakemaan? Noparina HK:n 150a, mosana hpi tork(mamban tekele).
Myös moottorin johdot lämpeää liittimien kohdalta hivenen. Liittiminä 6.5mm mamban liittimet.

Ihan mutuna. Äkkiseltään kuullostas että vika on moottorin ja noparin välillä, tinaukset joko noparista tai koneesta, yksin johdin huonosti niin oireet on vastaavat.

Bonzer

Nyt on tulossa patteri kasi, toivottavasti vielä tällä viikolla (kiitokset miksu5) Nyt on ongelmana sähköt. Tossa jo sen verran pohdin ja kyselin miksulta, että näillä kulkee:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6678
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9958
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
Mitä muut ovat mieltä? Ja autohan on Losi 8eight.

ajv

Mulle suositeltiin tuota samaa noparia, mutta pettymäänhän sitä joutui. En saanut tuota mitenkään toimimaan. Kun painoi kaasun pohjaan, niin 4WD Slash vaan ryki paikallaan ihan kuin ei olisi tiennyt kumpaan suuntan pitäisi lähteä liikkeelle. Kaverilla oli aivan vastaava ongelma Hobbykingin 150A noparissa.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Ama

Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 30.03.11 - klo: 20.58
Nyt on tulossa patteri kasi, toivottavasti vielä tällä viikolla (kiitokset miksu5) Nyt on ongelmana sähköt. Tossa jo sen verran pohdin ja kyselin miksulta, että näillä kulkee:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6678
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9958
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
Mitä muut ovat mieltä? Ja autohan on Losi 8eight.

Akku lienee ihan passeli.
Noparia ja konetta miettisin vielä ettei tule pettymyksiä.

Bonzer

Tietty sitä vois kysyä, josko jollain olis ylimääräsenä jokun näkönen setti tollaseen autoon.

Penguin

Tuosta HobbyKing Car ESC 100A:sta en ole kuullut kuin pelkkää huonoa. Saman merkin 150 A -noparista taas on itsellä vain positiivisia kokemuksia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Bonzer

Mikä mahtaa olla SP Silver arrow II moottorin ulko halkasija?

Viltsu

Lainaus käyttäjältä: ajv - 30.03.11 - klo: 21.13
Mulle suositeltiin tuota samaa noparia, mutta pettymäänhän sitä joutui. En saanut tuota mitenkään toimimaan. Kun painoi kaasun pohjaan, niin 4WD Slash vaan ryki paikallaan ihan kuin ei olisi tiennyt kumpaan suuntan pitäisi lähteä liikkeelle. Kaverilla oli aivan vastaava ongelma Hobbykingin 150A noparissa.

Sulla ollut huono tuuri, tai sitten mulla hyvä. Kaksi noita 150A HK - nopareita omistan ja molemmat pelaa hienosti. Mutta tosiaan tuota Penguinin mainitsemaa halpis 100A noparia kannattaa vältellä, muistat varmaan viime kesänä kun Crt.5:ssä kyseinen tekele syttyi iloisesti palamaan parin täyskaasukiihdytyksen ja jarrutuksen jälkeen..
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 30.03.11 - klo: 21.32
Tuosta HobbyKing Car ESC 100A:sta en ole kuullut kuin pelkkää huonoa. Saman merkin 150 A -noparista taas on itsellä vain positiivisia kokemuksia.

Nyt mulla on käytössä tuo 100a noppa eikä ainuttakaan ongelmaa! Ainoastaan jarru on vähän huono, joko liian heikko tai liian tehokas, ei löydy välimuotoa. Nyt aijon pistää 150A:n tilaukseen e-revoon.
Passiivista harrastelua

Lassi

Mahtaakohan olla isoakin eroa ottaako koneeksi Leopard 4074 1774kv vai 2000kv version? Mietin vaan tuota 4000mah akkua (6s) mahtaako se tollasella 2000kv koneella tyhjentyä samantien. Tällä hetkellä on hobbyking kb45 kone 1200kv versiona ja potkua on todella mukavasti tietysti sais pikkusen lisää vielä olla. Mietin että jos tollanen leopard 1774kv olisi tuota kb45 tehokkaampi niin se riittäisi hyvin ja veisi vähän maltillisemmin sähköä kun tollanen 2000 tai 2150kv malli. Toisekseen kestäisikin paremmin kun ei tarvisi vinkua 6s akulla niin hirveillä kierroksilla noin isoksi koneeksi kuitenkin.

Bonzer

Tietääkö joku mikä on SP mottien ulkohalkasija? Ajattelin ostaa SP:n silver arrow II noparin ja cirtiks motin.

Ile__

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Bonzer


meikaleinen

Onko tuo SP:n combo ostamisen arvoinen? Juurikin tuo Cirtiks motti ja Silver Arrow II nopari.

Bonzer

Samaa mietin itsekkin. Hinta ei sinänsä ole paha.

Piedro

Mulla on SP Silver Arrow combo 2200kv koneella toisessa crossissa ja vaikuttaa
ihan asialliselta paketilta, sitä en tiedä kauanko se sit kestää mutta tyytyväinen olen siihen,
ainut ns. miinus on että ei kestä ku 4S akut mutta tuskin tulee muutenkaan 6S hommattua.

Joginen

Paljonkos näissä 1/8 sähköissä on turvalliset lämmöt koneelle? nousi ajossa (sisärata) 58.7c päädystä, ei taida olla vielä liikaa? Koneena HPI Tork, eli se mamban tekemä.

Hount

Lainaus käyttäjältä: Joginen - 05.04.11 - klo: 22.16
Paljonkos näissä 1/8 sähköissä on turvalliset lämmöt koneelle? nousi ajossa (sisärata) 58.7c päädystä, ei taida olla vielä liikaa? Koneena HPI Tork, eli se mamban tekemä.

Ihan turvallinen lämpö. Oikeastaan tosi hyvä hyväpitoiselle sisäradalle.
Curien piste (lämpötila jossa magneetti menettää magneettisuutensa) on kuitenkin vasta toodella paljon korkeammalla, tosin paljon alle nimellisen Curien pisteen grillattu kone on entinen. Liekkö erilaiset magneetit?
Niin kauan kun voi pitää kättä koneen päällä ollaan hyvissä lämmöissä (tarkoittaa omalla kipukynnyksellä n. 70°C ja alle)

- Hount

Lassi

#1495
Tuskimpa tuo paha on liekkö jotain 60-70asteen kohdilla missä pitäs jo lopetella riippuen myös toki paljon koneesta. Kiinan koneet tuppaa lämpiään aina jonkin verran verrattuna laadukkaisiin malleihin mitkä ei paljoa 40-50astetta kuumemmaks tuu ajossa. Just tossa yks kaverin hk kone menetettiin kun pääs lipsahtaan kopan alla lämmöt vähän reiluun 120asteeseen :) Noh nyt saatiin hyvät syyt laittaa tulemaan kumpaankin kulkineeseen samalla kertaa leopardin koneet.

Minkäs kokosta pinjonia on porukka käyttäny bugeissa noin 1800kv koneissa 6s lipoilla? Onkohan 16piikkinnen liikaa vai pitäskö katella jotain 12-14piikin välille? Tällä hetkellä autossa toi kb45 (600g, 6mm akselilla oleva mörkö) siellä kv sen verran alhaset 1200kv muistaakseni että tullu ajeltua hyvällä menestyksellä 21piikkisellä pinjonilla kone ei paljoa kättä lämpösemmäks tuu teoriassa ilmakierrottomassa kopassa ja 6s lipoilla. Leopardin (4074) koneen kanssa ei varmaan kannata paljoo 21piikkistä näyttää jos aikoo pitää sen elossa :) Tuli otettua leopard myös pienellä kv:llä, tuntuu että paljon välttää ongelmia sillä valinnalla ja 6s tota menoa piisaa vähän pienemmälläkin kv määrällä. Samoiten saa yhdellä 4Ah akulla ajaa yli 2minuuttia :D Noi 2150kv koneet tuntuu imasevan tota virtaa jo aika hurjia määriä :) Mut suosituksia ja kokemuksia 6s buggyyn otetaan pinjonin hampaiden määrän suhteen.

edit: Onkos Suomessa muita jälleenmyyjiä robinson racingin pinjoneille kun Sabe ja hobbypeople. Kummassakin melko laihat valinnat pinjoneita, löytyy ainoastaan isompia piikkimääriä. Tai onko suosituksia jostain paypallin kelpuuttavasta puljusta mikä toimittas esim. euroopasta mahd. nopeesti? Ebaysta, amainhobbiesta yms ottaessa on aina vähän toi niin ja näin ton saapumisen kanssa välillä menee viikko välillä kuukaus. Jostian englannista tms luulis tulevan nopeesti, mut onkos siel mitään sopivaa puljua?

Viltsu

Liquid.rc ollu yleensä suht nopea, välillä todella nopea. Tosin ei sijaitse Euroopassa.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Ama


Viltsu

Robitronic ei kuitenkaan liene ihan sama asia kuin Robinson Racing, vaikkakin varmasti laadukkaita ovatkin.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Bonzer

Tekeekö noilla RW racingin pinjoneilla mitään näissä isommissa autoissa?