Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

matti1983

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 22.06.11 - klo: 17.12
näinhän se on, joudut vähentää pinjonin hammaslukua ja säätää kaasua pois (EPA) vaikkei muuten tarvis oliskaan  :grin: ainiin ja mä ajoin ihan vtun lussuilla ja stnan kalliilla Orionin 30C 4S akuilla, silti riitti runtua enemmän ku tarpeeks

Juu voi olla että jos tolla meinais enemmän radalla ajaa niin akun sais vaihtaa 4 kennoiseen mutta alusta asti on ollut tiedossa että tuo on "hieman" ylitehoinen :grin: vai olikos sitä tehoa koskaan liikaa....? :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

jonu93

#1592
Ajattelin tehdä hobao hyper7 sähkö version, niin mikä olisi sopiva motti siihen (mieluiten joku kiinan motti).
Akuiksi tulisi 2 sarjaankytkettyä 7,2v nimh akkua, kun niitä löytyy. Lipoja en osta, vaikka ne onkin paljon parempia ja tehokkaampia.
olisko noista joku sopiva moottori?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6677
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16147
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6674
ja siihen kans joku kiinan halppis nopari.

Jaksaako nuo nimh akut kuljettaa tota autoa, vai lämpeneekö akut h*lvetisti.
ajopaikkana olis nurmikko, asfaltti ja hiekka.

- Team Associated  -  SC10 4x4  -

ghhgtd

Saanko kysyä, miksi ihmeessä et osta lipoja, jos kerran hobbykingistä aiot muutenkin tilata? Ei se nikkeli akuilla tuu kulkemaan. Ja noi kd-moottorit on moneen kertaan foorumilla todettu kuraksi. Ja toi nopari, venenopari, osaathan sää itekki lukee? Melkosta pelleilyy sanon mää.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

nestori

Ei KD moottorit kevyessä käytössä huonoi oo.Mulla rustyssä 4000kv L KD36 kone ja kuljettaa hyvin autoa.

jonu93

- Team Associated  -  SC10 4x4  -

ghhgtd

Lainaus käyttäjältä: nestori - 26.06.11 - klo: 13.24
Ei KD moottorit kevyessä käytössä huonoi oo.Mulla rustyssä 4000kv L KD36 kone ja kuljettaa hyvin autoa.
No moottorihan olikin tulossa patterikasiin, joka on varmasti paljon raskaampaa käyttöä kuin tuuppi trukissa.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

kesseli

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 26.06.11 - klo: 12.38
Ajattelin tehdä hobao hyper7 sähkö version, niin mikä olisi sopiva motti siihen (mieluiten joku kiinan motti).
Akuiksi tulisi 2 sarjaankytkettyä 7,2v nimh akkua, kun niitä löytyy. Lipoja en osta, vaikka ne onkin paljon parempia ja tehokkaampia.
olisko noista joku sopiva moottori?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6677
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16147
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6674
ja siihen kans joku kiinan halppis nopari.

Jaksaako nuo nimh akut kuljettaa tota autoa, vai lämpeneekö akut h*lvetisti.
ajopaikkana olis nurmikko, asfaltti ja hiekka.

Tossa sulle edullinen nopari, joka kylläkin vaatii pientä kosteus ja pölyeristämistä.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10370

Hinta euroissa 48,92  :azn:

tästä moottorista ei ole omakohtaista kokemusta.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632

Hinta euroissa 36,88

Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

jonu93

#1598
katoin noita kans ite mutta olisko se ollu trackstar 150a nopari melkein samaa hintaluokkaa ja se olis varmaan parempi. ja kattelin noita life akkuja esim. 2 noita sarjaan http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10309 . pitäs olla turvallisempia :grin:
joku oli laittanu 3500kv 1/10 kokoluokan motin hyper 7 mutta käviskö tää http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16147
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

seeveerii

Ei lipo akut nimh akkuja vaarallisempia ole...
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

P.R

Team Näätäracing                 www.rcm.fi

jonu93

Lainaus käyttäjältä: P.R - 26.06.11 - klo: 16.45
Liian lussu kone toi m8 autoon..
Laita jonu tällanen:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632

jos jollain on myydä jotain halpaa 1/8 moottoria alta 40 eurolla niin laittakaa yv:tä. onko tuolla hobbycityssä jotain halvempaa vaihtoehtoa, vaikka tuo on halpa verrattuna tekiniin ja mamboihin
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

matti1983

Kuvailin pienen pätkän assosta 14T pinskulla, tuntuis kulkevan ihan hyvin silläkin.
http://www.youtube.com/watch?v=es6-UFikoRw
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jonu93

miten tossa kestää tuo 80a nopari jos hyper7 ei kannata laittaa hobbyking 100a car noparia.
http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/126000003.html
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

kesseli

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 26.06.11 - klo: 18.18
miten tossa kestää tuo 80a nopari jos hyper7 ei kannata laittaa hobbyking 100a car noparia.
http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/126000003.html

Hobbykingin 100A on huhujen mukaan huono,
tosin sekin on nyt päivitetty versio.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Joginen

Mistäs ja minkälaisia heat sinkejä porukka on käyttäny? Löytyy helvetisti näitä 540 moottorille tarkotettuja, nämä ilmeisesti liian pieniä? Tarviiko sen olla 550 vai mikä? Moottorina castlen 1800kv.

Nyt castlen oma puhallin. Tämä tarkotus korvata oikealla siilillä, koska tässä pelkästään puhallin "jäähdyttää", eli jäähdytys pinta-ala ei kasva, ja teho jää aika olemattomaksi.

Lassi

#1606
Itseäkin kiinnostaisi löytyykö 40mm halkasijalla oleviin koneisiin kunnon jäähdytys siilejä? Ei oo vielä kunnon siiliä löytynyt tuohon kokoon kershaw designillä on aika jyree siili 45mm koneille sellanen kun löytys 40mm koneille. Siili tulossa siis hyperiin ja leopardin päälle.

---------------------------------------------------------------

Hyper 8.5 alkaa olemaan valmis kunhan hobao finlandilta tulee nuo cnc osat eteen ja perään alatukivarsia piteleen niin voi ottaa koeajot :) Koria joutu hieman korottamaan että toi 6s mahtuu sisään. Täytys koittaa vähän mihin toi lämpöjen nousu stoppaa kylmillä keleillä ja isolla reiällä etulasissa hyper 7 lämmöt pysähty akullisella aikalailla tohon 50asteen korville. Mitattuna ds1820 anturilla moottorin kyljestä, melkeimpä kannun päästä. Nyt tuli turnigyn joku infrapuna mittari mikä näytti ainakin fluken laseri mittarin kanssa samoja lämpötiloja -10 - 180asteeseen. (puolen asteen heitoilla). Tällä hetkellä tullu vaan luotettua tuohon telemetrian anturiin ja kädellä koittamiseen. Vissiinkin tollasta sais kuormittaa viel lämpösempänä joku 60-65astetta varmaan viel suht ok vaikka käteen tuntuukin jo melko kuumalta :S Nyt tulis testiin 15t pinjoni ja vakio spur (46t).

Joginen

Nonniin kanssa autoilijat! Kuskia on viilennetty koko ilta terassilla, ja nyt se auto kaipaisi viilennystä; eli mistä löytyy noille isoille mosille siilejä?

Koheltaja

Mulla oli Losin siili kiinni Tekinin mosassa ja sitten joku kiinanihme missä oli puhallin, jälkimmäinen ei ollut kovin järkevä ratkaisu koska puhaltimet ei kestä montaa kierrosta krossiradalla.
Kylätason RC-kuski.

goos

Lainaus käyttäjältä: Joginen - 02.07.11 - klo: 02.11
Nonniin kanssa autoilijat! Kuskia on viilennetty koko ilta terassilla, ja nyt se auto kaipaisi viilennystä; eli mistä löytyy noille isoille mosille siilejä?
Hobbywingiltä löytyy siiliä ja tuulettimiä 36mm ja 44mm koneisiin. Monessa koneessahan on jo sisäänrakennettu siili ja jos siihen siilin laittaa pääle niin lämmönjohtavuus on varmasti heikkoa. 1/8 moottoreita on sit montaa eri halkaisijaa riippuen valmistajasta, joten kannattaa varmistaa sopivuus.

Teoriassa 1/8 kone ei tarvitse tuuletinta tai siiliä, yleensä "vika" löytyy muualta:
- Liian pitkä välitys
- liian kiree kone
- liian painava liipasinsormi
- vetokalustossa jäykkyyttä
- liian isot/painavat renkaat
- huono ilmavirtaus koneen yli
- liian alhainen hyötysuhde moottorissa.

Itse suosittelen että ensiks katsotaan että löytyykö muualta ongelma ja sit lisäillään siiliä tarpeen mukaan. Tuulettimet menevät kohtuu helpolla myös rikki joten kannattaa varatuulettimiä hankkia samalla.

Esim tekinin rx8+t8 tuotteet on suunniteltu siten ettei radalla tarvii olla tuuletinta moottorissa tai säätimessä kun säädöt on kohdillaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Joginen

Rata-ajossa lämmöt käyneet max 58, eli ei mitään hälyyttävää. Lähinnä olisi tarvetta hyvälle coolerille 6s leikkeihin. Siinä mosa lämpee, mikä tietysty on täysin ymmärrettävää.

Laakerit jne. on uusittu alle 5akkua sitten, joten ei varmasti niistä johdu.
Konetta voisi vaihtaa, tuo 1800kv kun vaatii melkoisen pitkän välityksen että 4s setupilla radalla on tarpeeksi löylyä. Entinen kone oli 2200kv ja se ei lämmennyt 4s ajelussa mitenkään mainittavasti.

Lainaus käyttäjältä: goos - 02.07.11 - klo: 09.10
Lainaus käyttäjältä: Joginen - 02.07.11 - klo: 02.11
Nonniin kanssa autoilijat! Kuskia on viilennetty koko ilta terassilla, ja nyt se auto kaipaisi viilennystä; eli mistä löytyy noille isoille mosille siilejä?
Hobbywingiltä löytyy siiliä ja tuulettimiä 36mm ja 44mm koneisiin. Monessa koneessahan on jo sisäänrakennettu siili ja jos siihen siilin laittaa pääle niin lämmönjohtavuus on varmasti heikkoa. 1/8 moottoreita on sit montaa eri halkaisijaa riippuen valmistajasta, joten kannattaa varmistaa sopivuus.

Teoriassa 1/8 kone ei tarvitse tuuletinta tai siiliä, yleensä "vika" löytyy muualta:
- Liian pitkä välitys
- liian kiree kone
- liian painava liipasinsormi
- vetokalustossa jäykkyyttä
- liian isot/painavat renkaat
- huono ilmavirtaus koneen yli
- liian alhainen hyötysuhde moottorissa.

Itse suosittelen että ensiks katsotaan että löytyykö muualta ongelma ja sit lisäillään siiliä tarpeen mukaan. Tuulettimet menevät kohtuu helpolla myös rikki joten kannattaa varatuulettimiä hankkia samalla.

Esim tekinin rx8+t8 tuotteet on suunniteltu siten ettei radalla tarvii olla tuuletinta moottorissa tai säätimessä kun säädöt on kohdillaan.

Lassi

Ite on tullu todettua tuo 1774kv kone todella loistavaksi laitteeksi 6s ajoissa. Vie vähän maltillisemmin virtaa kun jännitteellä tuota tehoa saadaan pelattua vähintäänkin tarpeeksi. Välityksinä voi käyttää "normaaleja" 15/16 & 46 välityksiä ja lämmöt pysyy aika hyvin hallinnassa. Yksi siili tuulettimella on päällä ja yleensä tulee jäähdyteltyä näillä kuumilla keleillä yhdellä akulla ainakin kerran. En tiedä pitäskö tehdä joku skooppi ja ilman virtaus tosta moottorin yli paremmin se voisi auttaa. Tällä hetkellä ainoona ongelmana löytää kunnollisia keskikardaaneja kun on hyper 8 pohja eikä hyper8:siin tunnu löytyvän millään nivel kartaaneita tai edes teräksisiä dogboneja alumiiniset tuppaa napsahtelemaan katki suht useasti.

seeveerii

HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Lassi

Hyvä siili jos on 45mm paksu kone. Itellä oli se tuossa kiinan ihmeessä aikoinaan ja on se ollut tossa 40mm leopardissakin mut joutu vähän rujoon sitä pihdeillä. Varmasti sais paremman jäähdytyksen jos olis 40mm kannulle tarkotettu siili.

Koheltaja

Tekinin moottorin lämpöihin sen verran että mulla oli aika tyypilliset lämmöt 90 asteen molemmin puolin. Otin yhteyttä Tekiniin ja sieltä kerrottiin että noi on ihan normaalit lämmöt tolla koneella krossikäytössä eikä ole mitään hätää, kovaa ajoa ja lisää kenkää :wink:
Kylätason RC-kuski.

Joginen

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 02.07.11 - klo: 12.10
Tekinin moottorin lämpöihin sen verran että mulla oli aika tyypilliset lämmöt 90 asteen molemmin puolin. Otin yhteyttä Tekiniin ja sieltä kerrottiin että noi on ihan normaalit lämmöt tolla koneella krossikäytössä eikä ole mitään hätää, kovaa ajoa ja lisää kenkää :wink:

Hullulta tuntuu lämmöt  :shocked: Tosin olen ymmärtäny että esim castle kestäisi satunnaisia 100asteen lämpöjä, mutta en mä ainakaan uskaltaisi :) Noh, mennään tolle castlen omalla föönillä siihen asti ku löytyy joku oikeesti hyvä siili tuolle koneelle.

41.78mm On koneen halkaisija, joten tuo eurorc:n 44m taitaa olla auttamatta liian iso.

Koheltaja

Ei ollut mitään ongelmia noilla lämmöillä ja käsitykseni mukaan kone tikittää edelleen samalla tavalla kun uutena.
Kylätason RC-kuski.

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: nestori - 26.06.11 - klo: 13.24
Ei KD moottorit kevyessä käytössä huonoi oo.Mulla rustyssä 4000kv L KD36 kone ja kuljettaa hyvin autoa.
Mulla oli sama motti firestormissa ja kulki 3s:sillä niin maan kerpeleesti, mutta nyt e-revossa oli xl 1900kv, kesti 15 min. Ja pari minuutta ajon jälkeen motti oli 90 asteinen.
Samaisessa autossa nyt kiinni Tekin 2250kv 4s:sillä eikä ole koskaan lämmennyt yli 60.
Passiivista harrastelua

eccer

Dodi, Xray xb808e patteri kasi alkaa olla akkuja vaille kokeilu valmis.  :azn:

Sähköinä toimii -> Speed Passionin Silver Arrow V2.0 nopari + Sitrix 2200kv moottori. Kiitokset vielä Ile__
Servona -> Savöx SC-0251MG
Akkuina -> Turnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack, kunhan saapuvat saksasta.
Radiona -> Futaban 3PM 2,4GHz

Tällasella kokoonpanolla koittaan, josko vaikka taas innostuis kunnolla paneutuun lajin saloihin...




Xray T4/ Xray XB4 / Muchmore / Protoform / Savöx / Orca / Futaba
http://testlogger.info / www.vaasanua.net / www.racingfactory.fi /

topcat

Minkälaisia kokemuksia Tekno RC:n konversiosarjoista on karttunut?
Lähinnä kiinnostaa moottoripukin toimivuus ja pohjalevyn laatuvaikutelma.
Omaan silmään vaikuttaa fiksulta setiltä kun mekaanisen jarrunkin laittaminen on mahdollista. Eikä ole hinnalla pilattu, kun ottaa huomioon että mukana tulee toisiaan uusi pohjalevy.