Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Xray T2R Pro

Aloittaja Voyager, 31.01.09 - klo: 04.42

RacingFactory

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 12.08.09 - klo: 13.55
Lainaus käyttäjältä: RacingFactory - 12.08.09 - klo: 12.14
Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 11.08.09 - klo: 20.39
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...

Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!

Tomi

Moro TomiKoo,

Onko meillä varaosahinnat pitkät?
Mitä olen vertaillut maailmalta hintoja niin en ole huomannut mitään erityistä.
Meillä on vajaat 1800 Xray/Hudy tuotetta ja varaosaa suoraan varastossa, en ole törmännyt vielä missään yhtä kattavaa varaosavalikoimaa.

Postikulut tulee ellei täältä nouda, sama käytäntö lienee ympäri maailman.
Toimitamme tilaukset yleensä seuraavan arkipäivään mennessä.

Tervetuloa ostoksille!

Terveisin,

Mikke Hellbom
RF

Moro Mikke

Ei minulla ole varsinaisesti pahaa sanottavaa teidän virmasta ja toiminnasta, olenhan sentään tehnyt luvattoman paljon hankintojani RF pitskun myymälän kautta ja Artsin toimintaan olen enemmän kuin tyytyväinen. Oikeastaan ekassa viestissä tulikin oleellisin, eli tarkennuksena: HPI:n varaosien ja esim vintage-renkaiden osalta olen siirtynyt tilaamaan nettikaupoista, koska Hobbylinnan hinnat ja saatavuus alkoi pännimään. Xrayn osalta hinnat ovat teillä ihan linjassaan, joka oli positiivinen yllätys. Koitin hakea nettikauppaa, josta saisin tilattua kaiken tarvitsemani, muttei sellaista löytynyt. Kuten bisnestä pyörittävänä ymmärrät, koittaa jokainen löytää tarvitsemansa aina hieman halvemmalla. Siskipä on ihan korrektia kysellä muiden harrastajien kokemuksia, mistä he hankintansa tekevät, jos vaikka itsekin sattuisi jokusen euron säästämään.

Koitan jatkossa lähestyä Artsia ostoslistan kera ja tingata vanhaan malliin, eiköhän me päästä sillä asiassa eteenpäin!

Tomi

Moro Tomi,

Meiltä lähtee vähintään 2 kertaa viikossa lähetys Pitskun liikkeeseen, yksi vaihtoehto on että pyydät Artsia tilaamaan osat sinne puolestasi. Näin säästyy ainakin postikulut.

t.Mikke

PaavoNokkava

Tulipahan kanssa kyseinen laite hankittua syysiltojen iloksi. Kasaamisen suhteen tuttua XRay -laatua, huipputuote siis.
Käyttötarkoitus toden näköisesti scale drifteri ja mahdollisesti VTR-luokka, jos vaan talvella on kisoja..?
Kaapista löytyy ylimääräinen SP:n 3000 kv kone, kai sillä jo HPI:n driftirenkaat pyörii? Jos on heittää jotain hyviä drift set uppeja, niin kiitollisena otetaan vastaan.
Maalasin noi Tamiyan vanteet Ultimaten titaanivärillä, kummasti toi lisää scale lookkia! Korikin on jo tilattu, kuvia sitten lisää jos vaan maalaukset onnistuu  :grin:

-Henkka

[PRCA] [TamUa]

Voyager

Mulla on T2R Pro:ssa se SP:n 3600 kone ja hyvin pyörii driftipyörät,
kuten varmaan myöskin sun koneella.

Laitat vaan tiheät välit, niin saat sitä vääntöä ja kiihtyvyyttä,
driftiajossa kun sillä huippunopeudella ei ole niin suurta merkitystä.

Mulla on 7.14 välit, kokeile alkuun vaikka samaa välitystä ku mulla.
Ja tietty spooli eteen ja kuuladifferi taakke.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

bluebeetle

Hieman kyllä laittaisin kierroksia enemmän, niillä saa pahemmissa lipsauksissa usein pelastettua paljonkin... Välitykset jonnekin 6 kieppeille noin aluksi ja testaamaan..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

PaavoNokkava

Mulla on kanssa se SP:n 3600kv kone, mutta ajattelin sen pitää nelkkukrossissa kiinni. Voi kyllä olla että talven myötä joutuu sen tehokkaampaan vaihtaan ja 3600:n siirtyy sitten tähän. Alkuperäisen spurrin (84), joku 29-30 pinjoni antaa varmaankin sitten sopivan välityssuhteen. Drifti renkaiksi hommasin HPI:n Advan Neovat (4421), toimiiko matolla? Ja maalatulle betonilattialle (korjaamohalli) hommasin HPI:n T Gripit (4405), mikäli noi Advanit on liian liukkaat.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

bluebeetle

Advan (ja ne muut kuvioidut) T-driftit on seokseltaan aivan samoja kuin sileä T-drift eli yhdet parhaimmista renkaista matolle. 
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Voyager

Noniin...

Menee hän se tämäkin auto rikki, ku vaan yrittää ja ryskii.
Edessä vetari hajalle, siitä kohtaa mistä se kiinnitetään siihen toiseen
osaan, mikä tulee ohjauspalan läpi.

Oli muuten eka rikkimenny osa mun rungossa, ja sillä on kans sit ajettu.

Toni  :grin:

Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

genlee

Täytyy kanssa kehua tätä autoa. Ajettu on jo joku 50 akullista ja ensimmäset kulumat rupeaa näkymään etu vetareissa. Pikkuruinen pidätin ruuvi oli päässyt löystymään ja tämä liian lyhyt sokkatappi päässyt irti. Vähän ehkä jopa erikoisesti se on sitten kiertänyt vetoakselia kierteelle.
Mutta näin yleisesti ottaen ei tarvitse huolehtia, että kokoajan saisi olla tilaamassa varaosia.

PaavoNokkava

Nyt on jo ensimmäiset drifti vedot päästy tekemään ja varaosiakin ostettu, pitäs vaan uskoa viisaampia ja kasata ruuvilukiteen kanssa (vetari p*skana) :grin: .

Seuraavaksi vois sitten sitä VTR -setuppia alkaa kasaamaan. Minkälainen rengastus yhdistelmää olisi hyvä? HPI:n 26mm Vintage etuvanteet kun ovat 0 offsetillä, niin HPI:n 200mm kopassa taitaa jäädä aika sisään? TomiKoon kuvia kun katsoo niin kaaren tasolla ne kuitenkin näyttäis olevan, eli mikä avuksi? Retron escort MK2 koppa jo löytyy, mutta escortin etuylitys ei T2R:n runkoon oikein istu...

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

MPi

Kyllä siihen ainakin välikoppa Escon kopan saa sopimaan, puskuria joutuu "hieman" leikkaamaan.

Viikonloppuna pääsin omaa VTR T2R Pro:ta Escortin kopalla kokeilemaan ja ihan iloisesti liikkui. Spurri 78 ja Pinion 30, SP:n moottori + GT 2.0 LPF nopari, 5000mAh 2S lipo.

JUkka-san

Etuvetoakseleiden CVD-tappi kannattaa vaihtaa pidempään. Reiskan omista osista http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-Varaosat/301324-FRONT-BODY-MOUNT-SET-2MM-HEIGHT-107448 koritolppien mukana tulevasta tapista saa tehtyä hyvän korvikkeen. Tappiin hiotaan dremelillä kolo ruuvia varten ja tappi paikalleen, ruuvi kiinni lukitteella. Lopuksi dremelillä hiotaan tapista ylimääräinen pituus pois. Ja siihen loppuu vetarin niveltapin tippumishuolet!

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: PaavoNokkava - 03.11.09 - klo: 11.03
Nyt on jo ensimmäiset drifti vedot päästy tekemään ja varaosiakin ostettu, pitäs vaan uskoa viisaampia ja kasata ruuvilukiteen kanssa (vetari p*skana) :grin: .

Seuraavaksi vois sitten sitä VTR -setuppia alkaa kasaamaan. Minkälainen rengastus yhdistelmää olisi hyvä? HPI:n 26mm Vintage etuvanteet kun ovat 0 offsetillä, niin HPI:n 200mm kopassa taitaa jäädä aika sisään? TomiKoon kuvia kun katsoo niin kaaren tasolla ne kuitenkin näyttäis olevan, eli mikä avuksi?

Mullakin iski vetarihuolia, kylläkin aluvetari napsahti poikki driftaillessa. Nivel oli kasattu lukitteen kanssa eikä sen puolesta ollut mitään ongelmaa, meni "vierestä". Laittaa vaan sen tapin huolella just keskelle ja sitten kiinni, niin pelaa mainiosti! Noh, nyt täytyy tutustua tuohon ECS-vetariin. Itsellä muutenkin laitet telakalla. Taakse tulee 009 aludiffi ja vähän täytyy välityksiä miettiä uudelleen, kun driftitekniikaksi tulee SP 6,5T kone ja GT 2,0 nopari.

Ei muuta, ko HPI 200mm Vintagekoppa päälle (itte rakastuin Camaroon) sekä eteen 26mm ja taakse 31mm gummit. Offsettien passailuun löytyy hienoja palikoita, levittävää ja kaventavaa hexipalaa sekä shimmilevyt. Useimmissa kuvissa mulla taitaa olla paikallaan edessä levittävät (+0,75mm/puoli) ja takana kaventavat (-0,75mm/puoli) hexit. Noillahan saa muutosta jo 1,5mm per pää!  :wink:

PaavoNokkava

Nyt on sitten ensi testit otettu "VTR" autolla Hervannassa, kone oli vielä SP 3000kv ja renkaat HPI:n T-Gripit (virallinen kone ja renkaat jo matkalla kohti Tamperetta).

Hauskaa oli ja kiitokset Heulille säätämisestä, nyt ei tarvi muuta kun ruuvata noi viralliset kamat kiinni ja opetella ajamaan. Hyvin se MK2 Escortin koppakin tohon alustaan istui, taakse tilasin vielä -0,75 hexit niin ei pitäis raapia kaariin.

-Henkka

[PRCA] [TamUa]

Voyager

Jos kaikesta huolimatta renkaat raapii koria,
niin leikkaa hieman leksan saksilla pyörän aukkoja isommiksi.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

e-revo vxl

mahtuuks tähän autoon mamba monster setti tai kestääks tää sitä ja 4-6 kennosta lipoa :grin:
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: e-revo vxl - 01.06.10 - klo: 17.47
mahtuuks tähän autoon mamba monster setti tai kestääks tää sitä ja 4-6 kennosta lipoa :grin:

No, juueimahujoo :angry:
Flying Calacucco

jarkko

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 01.06.10 - klo: 17.56
Lainaus käyttäjältä: e-revo vxl - 01.06.10 - klo: 17.47
mahtuuks tähän autoon mamba monster setti tai kestääks tää sitä ja 4-6 kennosta lipoa :grin:

No, juueimahujoo :angry:

No, jos kaveri haluaa oikein ryhtyä virittelemään, niin siinähän voisi syntyä jotain mielenkiintoista. Saattaisi herrä hudy'kin yllättyä suomipoikien optimoinneista.  :mrgreen:

Ehkä kannattaa valita jokin muu aihio, kuitenkin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

vapusalo

SP driftmaster combo (sensoriton)

sanwan servo

futaba 2pl radio

yokomon renkaat

ja

flightmaxin akku ...

ei ole hajonnut vielä mitään tästä autosta ja pian ollut puoli vuotta

asso 18b ja X-ray T2R PRO myynnissä


Voyager

Kopio on, lukee teksteissäkin.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Koheltaja

Kopio näyttää olevan, hiilari näyttää feikiltä ja muutenkin osat on aika kiinalaisen näköisiä.
Kylätason RC-kuski.

R3VO

Toi iskari tornin 'hiilikuitujen' sivusta voi melkee päätellä että muovia on
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Koheltaja

Eipä ole muovia vaan lasikuitua jonka pintakerros on vedetty hiilarilla. Lasikuitu fleksaa hieman hiilaria enemmän mutta ei se huono ole, Xray T2R ja T3R:ssä on käytetty lasikuitua että auto on saatu edullisemmaksi ja hyvin pelittää.

Enemmän olisin huolissani tuon feikin kulutuksen ja mällien kestosta, metalliosat voi olla burmalaista tinaa ja mikä on diffin laatu. Ei ei, samaan hintaan saa käytettyä aitoa Xraytä missä laatu ja varaosien saatavuus on erinomaisella tasolla.
Kylätason RC-kuski.