Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Durango DEX410

Aloittaja Janne A, 03.02.09 - klo: 13.41

Janne A



Red RC:ssä kuvia uudesta autosta: http://www.redrc.net/2009/02/exclusive-first-look-durango-dex410/

Melko vakuuttavan näköinen kapine. Ymmärtääkseni melkolailla otettu mallia isommista autoista, kun kattoo esim etuiskaritornin jykevyyttä, niin kuvittelis, ettei ihan heti leviä.

Mulle Durango on ihan tuntematon merkki. Mitä nyt Red RC:stä kattelin, niin JQ:lla näyttäs olevan/olleen jotain suhteita tohon suuntaan?

EDIT: Spekulaatiota RCTechillä

Paljonkohan tämä tulee maksamaan...

EDIT2: Muutettu otsikkoa, kun auto kerta on jo olemassa.

sakke_

Koskahan tulee myyntiin?
Tuo ois jo nelikko jossa näyttäs kaikki oleellinen olevan kohallaan :)
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Jabe

Sitten vielä kun joku rupeis Suomeen tuomaan autoa ja pitämään varaosia.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

redman

#3
Lainaus käyttäjältä: Jabe - 03.02.09 - klo: 20.12
Sitten vielä kun joku rupeis Suomeen tuomaan autoa ja pitämään varaosia.

http://rc10.fi/index.php?topic=37597.0

Nyt on autolle maahantuoja  :grin:

mielenkiinnolla odotan uutisia/kuvia lisää tuosta autosarjasta  :tongue:

http://www.youtube.com/user/WatchTeamDurango
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

mof

Itse odotan mielenkiinnolla myös kukkarolle paremmin sopivan DEX410R mallin tuloa, ja että miten se eroaa tuosta.

Janne A

Hienoa että saatiin maahantuoja.

Pisti vaan silmään, että melkonen hässäkkä vaihtaa akku: http://www.youtube.com/watch?v=ICFAazuVxHg
Miettii, kun toi kuluu vähän, ni mitä tapahtuu.


redman

Lainaus käyttäjältä: mof - 06.07.09 - klo: 12.32
Itse odotan mielenkiinnolla myös kukkarolle paremmin sopivan DEX410R mallin tuloa, ja että miten se eroaa tuosta.

Quote:
"The company will however later release the buggy in a more cost friendly version, called the DEX410R which is expected to launch around September with a standard specification and perhaps even the class standard ball differentials." http://www.redrc.net/2009/06/team-durango-dex410-ultimate-race-spec/

Eli siihen tulee ilmeisesti kuuladiffit
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

J.Hovi

Kahden viikon päästä Hyvinkään Sm:issä pitäisi olla viivalla Suomen ensimmäinen "Dexi", jos kaikki menee putkeen ja paketti saapuu ajoissa.  :cool:

Täytynee heti laittaa raporttia kasaamisesta sekä koeajosta jahka saan laitteen hyppysiini niputettavaksi. Kieli pitkällä odotellaan...

Mielestäni auto vaikuttaa kaikin puolin laadukkaalta ainakin kuvien perusteella, ja jos laite myös osoittautuu käytössä kestäväksi, niin hintakaan ei ole mielestäni kamala verrattuna muihin "vastaaviin" autoihin. Olen jo päässyt myös vilaisemaan alustavaa varaosahinnastoa ja voin todeta että täysin kilpailukykyiset on hinnat.

J.Hovi

Tänään ja huomenna näyttäisi muutens olevan viimeiset päivät heittää ennakkotilaus Ea-importille Durangosta kehiin, jos mielii autonsa saada ensimmäisestä maahan tulevasta erästä.

Janne A


TTKoo

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

redman

#12
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

redman

Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

J.Hovi

Nyt olisi kasassa meikäläisen Durango, ja juuri sain sähkötkin kiinni. :grin:
Täytyy todeta että mitään kovin normaalia ei "dexissä" ja sen kokoamisessa ole, ja sehän siinä juuri hienoa onkin.

Yritän saada tänne raporttia aikaiseksi kasaamisesta, jahka saan opeteltua kuvien liittämisen foorumille/ladattua edes kuvat koneelle :roll:

Saattaapi olla että jos kelit suosii (ja luontoni antaa periksi tehdä koriin pikahätämaalauksen kalikali-pullolla :wink:), niin ekat tyypit otetaan jo tänään illalla Hyvinkään radalla.

Haze

Tuli eile pari pakettia:    :p



Kyllä on maukas vehe... Eilen illalla sain melkein ensimmäisen kasattua, iskarit ja muutama linkki puuttuu. Ei ollut mitään ihmeenpää ohjelmaa kasatessa... Parissa kohdassa piti laittaa vähän väljempää shimmausta. "Muovi" vaikuttaa todella hyvälle, ei liian kuitusta vaan ihan pikkase fleksaavaa. Mukana tuli diffi liukkaria, ruuvilukitetta ja ratas rasvaa reilusti.  :D

Yksi huomioitava asia on et kasauksessa tarvii 1,3mm/0,05" avainta diffien kasaamiseen.

PS. huh mitä koneistuksia, on varmasti laskettu femillä lujuuksia   :mrgreen:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

redman



Nyt on saatu auto kasaan.. Kokoaminen sujui suht mallikkaasti ja mitään kummempaa säätöä ei osien tai sovituksen kanssa tarvittu. Ohjekirja oli selkeä ja osat pakattu selkeästi, silti en tuntunut löytävän oikeita ruuveja, joten lajittelin ne yhteen kasaan ja sitten seurasin ohjeita. Haze taisikin jo mainita noista shimmauksista, eli etu tukivarsiin laitoin suosiolla pienempää prikkaa.

dexi muistuttaa monilta osin polttista ja on erittäin tukevan oloinen. Ohjausmekanismin toteutus oli todella hyvän oloinen, siitä voisi jotkut M8 autotkin ottaa mallia  :tongue:.

sähköjen paikkoja joutusi miettimään jonkin verran, mutta ihan nätisti ne sinne loppujen lopuksi meni. Ponderille pitää vielä pedata paikka jostain noparin vierestä.



Jotain kuvia matkanvarrelta (yhteistyö kameran kanssa ei mennyt ihan putkeen): http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2db28+redman-team-durango-dex-410.html
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

J.Hovi

Jees. Ensimmäinen kisa takana (syyscruisingit), tuloksena TQ ja voitto.

Ehkä tärkein huomio autosta oli erinomaiset hyppyominaisuudet; ei juuri haitannut pitkiä ilmalentoja vaikka kaikki hypyt suoritettiin yleensä voimakkaaseen vastatuuleen. Kapea runko ei lähde ilmavirran vietäväksi kovin helpolla, ja ylipitkistäkin hypyistä tuntui saavan jatkettua ilman perinteistä "lättyä" alastulossa.

Setupista sen verran, etta Haze:lla on jo todennäköisesti aika paljon parempi kehitettynä tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=37597.0

Itse ajelin ohjekirjasetupilla diffien ja antisquattien suhteen, enkä ehtinyt kahta luokkaa ajavana muuttaa oikein mitään.



Ja täältä löytyvi taasen meikäläisen ottamat kuvat vastaavasta prosessista kuin redman:illa tuossa yllä:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dbpd+jh-durango-low-resolution.html

Koheltaja

Hovin kuvista vasta tajusin että autossa on ihan oikeat diffit, kuten oikeissakin krossareissa...

Kestävyys, se kiinnostaa kovasti. Laittakaa raporttia sitä mukaa kun tulee kokemuksia, vaikuttaa kiinnostavalta vaihtoehdolta :wink:
Kylätason RC-kuski.

J.Hovi

Jep, Diffit on mallia ratas. rattat on alumiinia joka on pinnoitettu.

Ainakaan eilen Vaasassa ei hajonnut yhtään mitään. Kervolakin ehti vissiin kokeilemaan kestävyyttä Jyväskylässä, kun auto karkasi jonkun sähköjutun takia omille teilleen :wink:

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.09.09 - klo: 12.35
Hovin kuvista vasta tajusin että autossa on ihan oikeat diffit, kuten oikeissakin krossareissa...

??? Ratasdiffit löytyy sähköautoissa lähinnä lelumalleista. Lähinnä siksi, että kuuladiffistä siirtyy voima paremmin rataan, eli suomeksi autossa on parempi pito.

Mutta saattaa nuo ratasdiffit toimia myös sähkökrossissa oikein tehtynä, kuten nyt näyttäisi Durango osanneen. Jäämme odottamaan muiden merkkien kopiointia..  :mrgreen:
---

HVoltage

Ratasdiffi toimii tokuttomasti paremmin kun se on oikein tehty, eli vaimennettu öljyllä.
Kuiva/pelkästään rasvattu ratasdiffi on taas ihan jotain muuta...

Pari kautta sitten kun ajelin Serpent S400 sähköturistilla joka oli selkeästi nopeampi ratasdiffillä(öljytäytteinen) kuin kuuladiffillä, kun löyty oikeat mämmit sisään...

Ihmettelen kyllä edelleen miksi ei valmistajat lähde tekemään näitä ratasdiffejä enemmänkin...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

foursquare

Kovasti tässä uutta R Durgaa odottelisin mutta nyt taitaa kyllä tuo ratasdiffi puhua ympäri. Toki on se hintalappukin varmasti vähän eri. :roll:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 06.09.09 - klo: 13.05
Ratasdiffi toimii tokuttomasti paremmin kun se on oikein tehty, eli vaimennettu öljyllä.
Kuiva/pelkästään rasvattu ratasdiffi on taas ihan jotain muuta...

Pari kautta sitten kun ajelin Serpent S400 sähköturistilla joka oli selkeästi nopeampi ratasdiffillä(öljytäytteinen) kuin kuuladiffillä, kun löyty oikeat mämmit sisään...

Ihmettelen kyllä edelleen miksi ei valmistajat lähde tekemään näitä ratasdiffejä enemmänkin...

Kyllä ne kokemukset ja kierrosajat oli ihan päinvastaiset sillä Serpentin ratasdiffillä. Ja jos se olisi ollut nopeampi / parempi, se olisi jo muissa autoissa.

AE:n CORR trukissa tulee Slashin tapaan ratasdiffi mukana ja tämä on myös testattu hitaammaksi radalla, kuin se normaali B4:n kuuladiffi.

Mutta, kuten sanottu, nelkkukrossissa saattaa toimiakin siedettävästi, kun on voimaa ja pitoa haaskattavaksi asti.


---

Koheltaja

Mulle se on yks lysti onko puoli sekkaa hitaampi vai nopeampi ratasdiffeillä, itse haen huollon helppoutta/vähyyttä.
Kylätason RC-kuski.

*HOKE*

Joo kyl nyt on aikalailla kyse eri diffeistä kuin halpis autojen ratasdiffit jotka eivät ole nestetäytteiset.
Nestediffit toimii hyvin... joissain tilanteissa jopa paremmin kuin kuuladiffit, johtuen että diffin saa löysemmäksi kuin kuuladiffin... ilman että se luistaa.
Myöskin ratasdiffi on kestävämpi ja varmatoimisempi.
Sen säätö ei ainakaan muutu mihinkään...olettaen että öljyt pysyy sisässä.
Kuuladiffin kireys pitää tarkistella vähän väliä jne.

Ja kun tuosta AE CORR trukista on kyse niin onko siinä nimenomaan nestetäytteinen ratasdiffi... niinkuin polttiskrossareissa?

jarkkom

Selvennetään nyt vielä ennenkuin itku ja valitus alkaa (alkoi jo), että mielestäni Durangossa on vihdoin nyt sen näköistä touhua, kuin sähkökrossareissa pitäisi olla. Ja jos olisin vaihtamassa autoa, ottaisin varmaan Durangon alle.

HOKE, minä en ole verrannut Durangon ratasdiffeja halpisautojen ratasdiffeihin. Minä kerroin vain, kuinka monet tehdas- ja tiimikuskit ovat kokeneet ratasdiffit sähköautoissa huonommaksi vaihtoehdoksi kisakäyttöön.

En tykkää itsekään kuuladiffeistä, mutta osaan tehdä ne oikein ja opastan tarvittaessa halukkaille diffin rakentamisen ja oikean kiristämisen, jolloin diffi ei luista, löysty tai tee mitään muutakaan ei toivottua.  :mrgreen:
---

*HOKE*

Juu... Jotenkin vain sai tekstistäsi sen käsityksen että vertasit halpis autojen ratasdiffeihin... Koska ihmettelit tuolla ylempänä että on ratasdiffi ja sanoit että se löytyy yleensä vain lelumalleista.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 06.09.09 - klo: 14.37
Kyllä ne kokemukset ja kierrosajat oli ihan päinvastaiset sillä Serpentin ratasdiffillä. Ja jos se olisi ollut nopeampi / parempi, se olisi jo muissa autoissa.

Tainnut olla väärä auto testeissä...   

Jos turistiin vaihtaa kuuladiffin tilalle suoraan ratasdiffin niin se ei kerro vielä ratasdiffistä mitään, pitää ehkä jotakin muutakin ruuvia säätää...

OT: Loppuu mun osalta...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

redman

Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey