Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Durango DEX410

Aloittaja Janne A, 03.02.09 - klo: 13.41

JUkka-san

Varsinkin se etupään etummainen hingepinnikiinnike on aika epäonnistunut, siinä on alumiini muutettu suoraan muoviksi ilman mittojen muuttamista ja sehän ei ole hyvä yhdistelmä. Muut hingepinnikiinnikkeet tuntuvat kyllä kestävän muovisinakin. Takadiffin aluinsertit ovat toinen välttämätön upgreidaus R:ään.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 04.10.10 - klo: 21.44
Varsinkin se etupään etummainen hingepinnikiinnike on aika epäonnistunut, siinä on alumiini muutettu suoraan muoviksi ilman mittojen muuttamista ja sehän ei ole hyvä yhdistelmä. Muut hingepinnikiinnikkeet tuntuvat kyllä kestävän muovisinakin. Takadiffin aluinsertit ovat toinen välttämätön upgreidaus R:ään.

Juu näytää pitävän edelleen paikkaansa jos haluta halvan ja hyvän on hankittava 2kpl

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poinas2

Kuten Jukka totesi, niin se etummainen kiinnike on tehty ehkä vähän liian heppoiseksi ajatellen normikuskeja. Eli jos haluaa huolettomammin paiskoa menemään, niin ne kannattaa vaihtaa alumiinisiin. Samalla kun vaihtaa ne pidikkeet, niin pitää hommata myös Suspension Arm Pivot Ball TD330037 koska rakenne on alumiinisissa ja muovisissa paloissa erilainen. Vaikka noi Durangot ei pommituksen siedoltaan mitään kasikrossareita olekkaan, niin kuitenkin suhteellisen tukevaa tekoa luokassaan ja jostain se sulake aina löytyy.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 05.10.10 - klo: 13.05
Vaikka noi Durangot ei pommituksen siedoltaan mitään kasikrossareita olekkaan, niin kuitenkin suhteellisen tukevaa tekoa luokassaan ja jostain se sulake aina löytyy.

No ei noi fullspecit kaukana tuosta ole.. sen mitä kesän ajan seuras jkl teamin edesottamuksia :D

R:n etukiinnike meni kyllä niin hepposasti rikki että ei voi sanoa sen kestävän edes "normaalia" ajoa. Kannattas siis bundlata R mallin mukaan tuo alumiininen etukiinnike ;)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poinas2

No joka vehkeen saa p*skaksi, se ei liene kellekkään yllätys. :afro: R-mallilla on muovisilla kiinnikkeillä varustettuna ajettu ihan podiumisijoille, joten kyllä se _normaalia_ ajoa kestää siinä missä muutkin. Toki kun auto kuitenkin painaa jokun verran ja jos sen sitten tööttää tarpeeksi kovaa johonkin, niin hajoaahan se eikä kukaan muuta väitäkkään. Edelleen mitä tulee Jyväskylän tiimiin tai muihin vehkeellä ajaneisiin saati itse full-specciin, niin sarjan loppupisteet varmaan kertoo kaiken oleellisen. 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Koheltaja

Kyllä se pitäisi jokaisen ns. edullisemman mallin ostajalle olla selvää, että kestävyys ei välttämättä ole samaa luokkaa kuin kalliimmassa kisapirssissä. Juuri noissa kriittisissä paikoissa on säästetty ja saatu hintaa alas.

Tämän kun sisäistää autoa ostaessa niin silloin kaikki on hyvin.
Kylätason RC-kuski.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.10.10 - klo: 07.25
Kyllä se pitäisi jokaisen ns. edullisemman mallin ostajalle olla selvää, että kestävyys ei välttämättä ole samaa luokkaa kuin kalliimmassa kisapirssissä. Juuri noissa kriittisissä paikoissa on säästetty ja saatu hintaa alas.

Tämän kun sisäistää autoa ostaessa niin silloin kaikki on hyvin.

Asian ajattelin lähinnä tuoda julki, kun ei kukaan muu sitä ole tuonut. Eipähän tarvii pettyä jonku R:n ostajan heti kättelyssä, kus osaa varautua tuohon ja hommata alumiinisen etukiinnikeen suoraan jo.

Tuo osa todellakin hajosi NORMAALISSA rata-ajossa eikä missää ruoskaamisessa, 8 patissa hyppy meni aavistuksen pitkäksi. Auto tuli pikkasen vastiksen alas, ei siis mihinkään pystyseinään.

tarviiko vielä vääntää asiasta? autohan muilta osin varmasti kestää, sehän on jo nähtykin useemmassa kisassa.

nyt vaan ootellaan kiltisti että saadaan aluosat niin päästään jatkaan ajamista.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

foursquare

Onko kellään ollut ongelmia kardaanin pinjonin pidätinruuvin kanssa, että se pysyy kunnolla kiinni? Itselläni ainakin sisäradalla löystyy jatkuvasti molemmista päistä ruuvit, ja silloin se osa joka on pinjonin ja kardaanin välissä, alkaa hieman klappaamaan siinä. On kokeiltu kahdella eri lukitteella ja jopa pikaliimalla.  :shock:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

*Ari*

Vaihda siihen uusi ruuvi.
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

J.Hovi

Lainaus käyttäjältä: foursquare - 23.10.10 - klo: 11.51
Onko kellään ollut ongelmia kardaanin pinjonin pidätinruuvin kanssa, että se pysyy kunnolla kiinni? Itselläni ainakin sisäradalla löystyy jatkuvasti molemmista päistä ruuvit, ja silloin se osa joka on pinjonin ja kardaanin välissä, alkaa hieman klappaamaan siinä. On kokeiltu kahdella eri lukitteella ja jopa pikaliimalla.  :shock:

Joo, alussa oli ongelmia.

Sittemmin olen nykässy viilalla vähän sileemmäksi lukitusruuvin päätä sekä laittanut lukitetta myös ruuvin päähän (unohtamatta tietysti sitä että lukitteen antaa oikeasti kuivaa). Tämän jälkeen alkanut pysymään.

Slipperin oleminen liian tiukalla aiheuttaa myös kamojen irtoamista helposti.

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 13.09.09 - klo: 17.37Täällä painitaan edelleen kahden vaihtoehdon välillä... toisena päivänä Durango ja toisena päivänä DB01R... :wink:

Reilu vuosi on kulunut tuosta viestistä, DB01R oli ja meni, kuten monu muukin auto. Nyt kasassa on yksi R versio ja näyttää siltä että joutuu ostamaan toisen, poika kokeili sitä ja tuumasi että tää on nyt mun auto...

Silmään ei ole vielä sattunut Durangon jousien karttaa, näppituntumalla ei osaa sanoa muuta kuin jäykkyyksien ääripäät.

Kattelin että akkujen etummaiset stopparit voi ottaa itteensä jos tarpeeksi pommittaa joten tein hiilarista palasen akun ja diffipukin väliin. Muita päivityksiä on alumiiniset etu tukivarsien pidikkeet sekä takadiffin insertit. Vakaajat ostettiin irtotavarana ja vantit tehtiin M3 kierretangosta, silkkaa säästöä useamman kympin verran.

Suurin miinus on rungon ahtaus sähköjen osalta mutta kyllä ne sinne meni muutaman tunnin yritys/erehdys metodilla. Koneeksi tuli SP V3.0 8.5T ja poika tuumasi että tehokkaampaa konetta ei laiteta, on rauhallinen ajettava mutta tehoa/vääntöä on riittävästi.

Nyt ei muuta kun hiilari pölisemään että saadaan uudet iskaritornit, pitää myös suunnata messinki kauppaan että pääsee jyrsimään painoja autoon.
Kylätason RC-kuski.

J.Hovi

Täältä löytyy hyvin käyttökelpoinen jousitaulukko:
http://www.tresrey.com/durango/PDF/Team%20Durango%20DEX410%20Spring%20Comparison.pdf

Mielestäni nuo alumiiniset iskaritornit on kyllä ihan asialliset ja todistetusti jopa kestävämmät kuin hiilariversiot, jotka nekin on aika järeet.
Mut jos haluaa dremelöidä niin olkaatten hyvä vain... :wink:.

jaans

Osaako kukaan sanoa, onko mitään temppua jolla dexin takabulkheadit saisi kestävämmäksi?

Kohtalaisen ärsyttävää kun ne tuntuvat hajoavan melko helposti jos auto sattuu ottamaan sopivassa kulmassa osumaa, ja takabulkit vaihtaakseen joutuu purkamaan puoli autoa. Ne kun saisi alumiinisina niin menisi kyllä heti tilaukseen.

Soo

Lainaus käyttäjältä: jaans - 24.10.10 - klo: 23.17
Osaako kukaan sanoa, onko mitään temppua jolla dexin takabulkheadit saisi kestävämmäksi?


Laitat nippusiteellä bulkheadin tiukasti kiinni siihen kolmiopalaan, joka pitää diffiä kiinni. Tuon jälkeen ei enää bulkhedit hajoile.

Koheltaja

Tänkjuu jousitaulukosta, ei tarvii arpoa enään :smiley:

Juu, ei alutorneissa sinänsä mitään vikaa ole, paitsi että ne tuppaa taipumaan kun sopivasti kaataa. Kun iltavuorot alkaa niin päivällä on aikaa nysvätä hiilaritorneja, hiilareissa on eroja kuten niiden kestävyyksissä. Jos ei pelitä niin aina voi pakista kaivaa alutornit paikalleen :wink:

Onko kokeiltu keittämistä? Pehmentääkö bulkkia sen verran että tulee hieman elastiseksi?
Kylätason RC-kuski.

Koheltaja

Nyt ollaan huuli pyöreenä, etuvanteiden mutterit aukee/löystyy jatkuvasti en ole serratuilla mutskuilla ennen tällaiseen törmännyt. Omat serratut, kuten HPI:n isompilaippaiset serratut ei pysy kiinni. Vanteina Durangon omat.
Kylätason RC-kuski.

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 29.10.10 - klo: 21.02
Nyt ollaan huuli pyöreenä, etuvanteiden mutterit aukee/löystyy jatkuvasti en ole serratuilla mutskuilla ennen tällaiseen törmännyt. Omat serratut, kuten HPI:n isompilaippaiset serratut ei pysy kiinni. Vanteina Durangon omat.

Sellaisen käsityksen saanut että TRESREY:n matalaprofiilinen uritettu pyöränmutteri, on se millä pyörät pysyy kiinni.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

_jtr_

Tresreyn vetareissa mulla ei meinannu pysyä kiinni muilla kun tresreyn omilla muttereilla, mutta Durangon omilla niin vanhoilla kuin uusillakin vetareilla olen käyttänyt sekä omia että Tamiyan muttereita ilman ongelmaa. Ongelmia ei ole ollut myöskään HB:n vanteilla hexojen laiton jälkeen..

Koheltaja

OK, vaihdetaan mutskut laipallisiin nylokkeihin ja katotaan miten pysyy kiinni. Sinänsä kumma juttu että radalla on muitakin samanlaisia autoja ja pelkästään meidän kiesissä mutterit löystyy.

Tilannetta ei helpota yhtään se että illan aikana kuulee 2-4 kertaa että eikö torsti osaa kiristää muttereita kiinni :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

mop

Näillä on pysynyt renkaat kiinni omissa kärryissä. Terävä serraus ja nylokki sama mutterissa toimii, jos vaan akselissa kierteet riittää. Dexin etupään kanssa näyttäisi olevan vähän siinä ja siinä.

Tuli kasattua oma Ärrä eilisillan/yön aikana ja täytyy sanoa, että pari pari nallelimua meni sähköjen ja johtojen sijoittelua miettiessä, mutta mahtui ne lopulta korin alle. Mites porukka on tukenu akkuja akkupannan lisäksi? Mulla on akkuina nämä ja taaempi akku istuu nätisti, mutta etummainen pääsi heilumaan vapaasti millin pari sivuttain. Laitoin vähän foamiteippiä toiseen kylkeen, niin vaikuttais pysyvän paikallaan, kun ei toi panta akkuja kovin lujaa pohjaa vasten purista.

Mites muuten noi pallokupit pysyy? Vaikutti aika löysiltä. Ei tartte paljon vantista vääntää, että irtoavat.

Lämmin ilta, niin korikin sai värin. Saattoi joku naapuri miettiä, mitä puuhasin kilikalien ja hiustenkuivaajan kanssa hämärässä..

Koheltaja

Pallokupit irtoaa toisinaan kovemmissa mälleissä, voi olla että sen takia on säästytty ripustusten hajoamisilta.

Mä kasasin vantit niin että sipaisin vantin kierteeseen vähän mukana tullutta vihreää rasvaa, vantti akkuruuvariin kiinni ja ruuvasin vantin pallokuppiin 5-6 kertaa edestakaisin. Nyt vanttien säätö onnistuu herkästi ilman pallokuppien irtoamista.

Mulla ei ole mitään fylliä akuissa, pitää varmaan vähän laittaa ettei hölsky.
Kylätason RC-kuski.

Poinas2

Akuille löytyy valmiina ostettavat foamit, joista voi sitten väkertää mielensä mukaiset. Samaten vantteja kannattaa tosiaan asennusvaiheessa ruuvailla kuvatulla tavalla, niin liikkuvat herkemmin.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

TomiKoo

Tänään pääsin vihdoin ensimmäisen kerran tyyppäämään 2010 full speciä tasamaalla mattopaanalla. Vähän on mixed feelings koko laitteesta. En tiedä, onko kohdalleni sattunut vain maanantaikappale, vai olenko astetta herkempi harrastaja, mutta tuntuu että autossa on ollut pieniä vikoja, joita ei tämän hintaluokan kamppeessa osannut odottaa.

Ongelmia kasauksen edetessä ovat olleet:

- vispaava spurri (akseli ja vastalaippa vaihdettiin takuuna vähemmän vispaavaan)
- takadiffin paikallaan pitävä palikka, jossa kierre väärässä paikassa (vaihdettu takuuna uuteen, selvästi eri tuotantoerästä tulleeseen)
- vetareiden pinnien lovi koneistettu "toiseen laitaan", eli tappi jää toiselta puolelta vähän yli ja toiselta vähän vajaaksi (ei ongelma vielä, mutta kulunee epäkeskeisesti ajan kanssa)
- huonolaatuiset vanttiruuvien päät, joista osa murtui Koheltajan tavalla ruuvatessa (en edes jaksanut kysellä takuuna uusia, vaan tilasin pari settiä Amainista)
- vantit ovat mop:n kuvaamalla tavalla löysiä ja kaikkien vanttien päissä välystä on enemmän, kuin 200€ RTR-autossa! (lienee ominaisuus tämän hintaluokan autoissa)

Toivotaan, että tiimikuskien kehumat, odotettavissa olevat mahtavat ajo-ominaisuudet kumoavat edelliset hämmästelyt!  :grin:

Koheltaja

Mulla ei ollut mitään vastaavia ongelmia, auto meni nippuun ilman ongelmia. Osat ja niiden istuvuus vaikutti olevan hyvin lähellä Xrayn laatua ja missään ei tarvittu sovittelua tai ihmettelyä. Sulla on vaan käynyt huono tuuri ja joku on pakannut kamat laatikkoon lattialle pudonneista virheellisistä osista :wink:
Kylätason RC-kuski.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 31.10.10 - klo: 08.09Sulla on vaan käynyt huono tuuri ja joku on pakannut kamat laatikkoon lattialle pudonneista virheellisistä osista :wink:

Joo, tehtaalla on mennyt se jämäosien miljoonalaatikko ja mulle tullut paketti sekasin...  :wink:

Koheltaja

Enään ei mutterit karkaile, tippa lukitetta ja nyt pysyy pyörät paikallaan vaikka vanteen hexikin on saanut turpaansa noiden löystymisien takia :cool:

Alutorneista kannattaa poistaa ylimääräiset pituudet, edestä lyhensin yhden ja takaa kahden reiän verran, siihen loppui/väheni iskaritornien taipuminen.

Kylätason RC-kuski.

mof


Koheltaja

Willi weikkaus, seuraavassa päivityksessä spekki versio saa bb:t ja R mallissa pidetään nykyiset kepit, saadaan enemmän eroja mallien välille?
Kylätason RC-kuski.

Janne A

Itse sain auton kasaan pari viikkoa sitten ja heti tuli todettua, että pallokupit ovat aivan liian löysät. Yksi WJ-finaali meni sen takia pilalle, kun vanttiruuvi irtosi kesken ajon.

Nyt pitäisi siis löytää hyvät korvaajat. Itse vantit vaihdoin jo Asson FT-mallisiin, kun niitäkin oli joskus kuulemman katkeillut/vääntynyt heppoisesti.

Xrayllä on ymmärtääkseni T3:ssa läpipultattavia malleja. Joku sellainen olisi aika i*ioottivarma. Onko kukaan testannut toisten autojen palloja/kuppeja?

samae

#179
emmänymistääntiiä, mutta aika ylivoimaisia kaikilla osa-alueilla on nämä:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_681/products_id/15244/n/Team-Losi-Super-Duty-Ball-Cups-Natural

Edit: miinuspuolihan nuissa on se, että ne ei toimi sulakeosina.
4,3 mm pallolle.