Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Durango DEX410

Aloittaja Janne A, 03.02.09 - klo: 13.41

kksaffy

Ensiks KIITOS Janne vastauksesta!! Siinä tuli hyvät neuvot aloittelevalle kisakuskille...

Sitten kysymys:

Multa irtoo välillä etukardaani siitä spurrin ulostulosta... Mielestäni se ulostulo sais olla pitempi..
En oo kuitenkaan löytänyt kaupoista semmoista..

Olisko tähänkin hommaan joku ratkasu olemassa?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

*HOKE*

Taitaa olla edessä lenkki poikki tai jotain muuta pielessä.

Etukardaani ei pääse pois paikoiltaan jos auto on ehjä.

kksaffy

Joo.. Ei ollut kaikki kunnossa autossa.. Niistä sivu jäykistin muoveista puuttu toiselta puolelta
keskimmäinen ruuvi ja pieni halkeama....
Käsin kun runkoa taivutti, niin sai melkein kardaanin tippuun paikaltaan..

Jostain olin saanut käsityksen, et se etu kardaanin tippuminen olis tyyppi vika..
Ja et siihen sais pitemmän ulostulon optiona.... :shocked:

Kiitti Hoke neuvosta!..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Janne A

Kun auto kuluu ja alkaa fleksaan ylimääräisiä, niin silloin kardaanin kanssa voi tulla ongelmia.
Kardaanin taaempaan slipperin ulostuloon on kahta eri pitusta mallia olemassa. Kannattaa hankkia se pitempi, eli uudempi malli. Kannattaa myös laittaa speiserit silleen, että slipperi on ihan etuasennossa.

Jos haluaa huolettomimman ratkaisun tähän asiaa, niin hommaa D-jointit.

kksaffy

Pitäis ruveta ulkorata setuppia laittaan ja kattelin noita Jannen setuppeja...

Ajattelin tota Joensuun setuppia.. Siinä on 10k edessä ja takana.  Muissa on täysin eri eli 2000/3000...
Eli kun ajotaidot on mitä on, niin onko toi jäykempi öljy parempi aloittelijalle?

Kuinka noi vaikuttaa dexissä? Voiko rata olla niin erilainen et tommonen ero diffeissä.. Vai mistä johtuu..
Jos Janne taia joku muu vois vähän avata tätä asiaa mulle..  :smiley:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

*HOKE*

Löysempi parempi varsinkin aloittelijalle.

Janne A

Joo, laita noi Hoken ehdottamat kevyemmät öljyt.
Btw. yleensä tupataan ilmoittamaan nuo jäykkyydet tyyliin: etudiffin öljy/takadiffin öljy, eli 3000/2000 on oikeampi tapa.

Isot pojat on maailmalla ajaneet jopa 10 000/10 000 öljyillä. Sillä haetaan sitä, että auto kääntyy kaasulla niin maan pirusti. Se tietysti tekee autosta myös vaikeamman ajaa.

Dexin diffeissä on myös semmoinen juttu, että vanhan tyypin mustilla tiivisteillä diffi oli alussa helkatin jäykkä ja vaatii reilusti sisäänajoa, että herkistyy. Eli jos jollain on autossa 3000/2000 öljyt ja vanhan tyypin uudet tiivisteet, niin käytännössä diffi voi olla jäykempi, kuin herkillä tiivisteillä 5000/5000-setupissa.

Näiden tiivisteiden käyttäminen jeesaa saamaan herkän diffin heti uudesta asti:
http://www.petitrc.com/setup/durango/setupdex410/DEX410_DiffSealMod/


Janne A

Lisäilin finRC.com:iin mun setupit Maastosarja #1 - Vaasan osakilpailusta sekä Maastosarja #3 - Vantaan osakilpailusta.

http://www.finRC.com/setups

Vantaalle tein paljon muutoksia keulan asetuksiin ja ne rauhottivat autoa hyvin (Kiitos vinkeistä Hoke & Ari H). Eli huonommallekin pidolle sopii tuo etupään setuppi. Vaihtaa vaan tumman punaiset jouset tumman sinisiin jousiin ja laittaa ne alapäästä sisempiin reikiin.

Janne A

Lisäilin Joensuun kisan setupin finRC.com:iin.
Muutokset Vantaalle oli löysempi etujousi, takapohjapaino pois, öljyn löysennys edessä ja jäykennys takana sekä etulinkin lyhennys.
http://www.finRC.com/setups

P.R

No niin catti lähti uudelle omistajalle,ja olis tarkoitus hommata uus auto.
Kiinnostais toi dexin R malli pikkasen mutta mitenkä mahtaa olla kestävyys vakiona?
Eli ajaako joku kisaa ärrällä,ja mitä joutuu päivittämään heti?
Hifistelypalikoita en tartte,riittää että auto pysyis nipussa normikaahailussa...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Janne A

Hoke: pistin tilaukseen noi 21-asteen caster-palat. Mites se vaikutti sun autoon, kun aikanaan asensit?

*HOKE*

Lyhyesti vastattuna vaikutti parantavasti  :smiley:

En oikeastaan edes muista yksityiskohtia, mutta kaikki vain parani... ohjauksen loogisuus, kääntyvyys, vakaus mutkaan mennessä, mutkassa, mutkasta ulos tullessa...

Janne A

Vakiothan on 17-asteiset, niin muutos tuntuu varmasti.

shark-18_

Mitä työkaluja tää tarvii ? Jos jostain jotain settejä sais koska nykyset työkalut aika räkäset .

Maxxi

Kuusiokoloruuvareita tarviit 0.050tuumaa(1.3mm), 1.5mm, 2.0mm ja 2.5mm. 5.5mm ja 7mm mutteriavaimet ja 4mm vanttiruuviavain
Jos yhtään enemäpää haluaa harrastaa niin kannattaa hankkia laatu ruuvareita (esim. EDS, HUDY, Xceed). Nämä kestävät vuosia eikä ruuvien kannat mene pyöreiksi turhaan.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Janne A

Sitten kannattaa tutustua myös tähän topikkiin tarkemmin, sekä Team Durangon nettisivuihin. Siellä on muutamia hyviä tipsejä esim. diffien kasaukseen jne.

http://www.team-durango.com/in-the-pits.php

shark-18_


kyoshodbx

Nyt näyttää sille että ens talvena ajellaan mattopohjaisella radalla niin onko kokemuksia mitä tähän autoon kannattais tehä.olemassa oleva setuppi on ex omistajan jäljiltä.enkä paljoo oo kerenny sillä ajamaan.niin ei oo itellä mitään ajatusta.

Janne A

#379
Matolle kannattaa hommata renkaiksi Schumacherin Mini Spiket.

Tällaisen vanhan setupin löysin Kervolan WJ-setupeista.
http://www.team-durango.com/pdf/setups/TD102001/Winter_Jumps_FI/Winter%20Jumps%203%20Hazes%20setup.pdf

Tuo setuppi on sitten todella kovalle pidolle (Astroturf+minipin), että spikeillä ei diffien tarvitse olla ihan noin jäykät.

EDIT: Sekä siis pikkuiskareille.

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 27.09.13 - klo: 09.20
Matolle kannattaa hommata renkaiksi Schumacherin Mini Spiket.

Tällaisen vanhan setupin löysin Kervolan WJ-setupeista.
http://www.team-durango.com/pdf/setups/TD102001/Winter_Jumps_FI/Winter%20Jumps%203%20Hazes%20setup.pdf

Tuo setuppi on sitten todella kovalle pidolle (Astroturf+minipin), että spikeillä ei diffien tarvitse olla ihan noin jäykät.

EDIT: Sekä siis pikkuiskareille.

Ok kiitoksia.pitää yks laittaa tuon mukaan.tuli hommattua useempi noita kun halavalla sai.


Maxxi

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 29.09.13 - klo: 07.37
Hieman on erilainen: http://www.neobuggy.net/2013/09/28/prototype-durango-in-pictures/
Eroa taitaa olla:
-Pohjalevy, joka on leveempi takana
-Taka rungonjäykistin erillainen
-Metalli taka bulkit( veikkaisin ettei tule valmiiseen autoon, näyttää aika kalliilta osalta koneistaa)
-Takakardaani taitaa olla vähän loivemmassa kulmassa.
-Uuden pohjalevyn myötä takadiffi on saatu alemmas

Lutz onnistui vääntämään proto pohjan, ja ajaa siksi vakio V3. Lutzin mielestä proto laskeutuu paremmin, koska on vähän pidempi, paino vähän eripaikassa ja sisäänjoustoa on rajoitettu. Kuvia kun katsoo niin protoautossa ei ole yhtä hyvää rungon jäykistintä kuin mitä v3 durassa on, veikkaisin että tuotantoautossa rungon jäykistin on varmaan enemmän v3 muotoinen, niin ei tarvii pohjalevyjä vääntää  :grin:

Neumann ajoi TQ:t Duralla. Lutz ja Amezcua pääsi myös A finaaliin, mikä on tosi kova suoritus. Jörnillä Satula akut, Lutzilla V3 ja Amezcualla on käytössä Shorty akku, eli kaikilla vähän eri versio autosta.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Jugga

Onkos tää totta?

Read this on Oople, maybe I'm late to the game on this. Haven't kept up with this thread...

News on replacement kits - We were told today that Team Durango are expecting the DEX410v4 kits to arrive in November and the DEX210v2 in February 2014.

Eli pukkaako uutta versioo?
Team NäätäRacing

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: Jugga - 05.10.13 - klo: 22.16
Onkos tää totta?

Read this on Oople, maybe I'm late to the game on this. Haven't kept up with this thread...

News on replacement kits - We were told today that Team Durango are expecting the DEX410v4 kits to arrive in November and the DEX210v2 in February 2014.

Eli pukkaako uutta versioo?

Kyllä uudet versiot on tulollaan. Noi päivät on spekulaatiota, kun tehdas ei ole ilmoittanut mitään ja voi hyvin olla että nelkku tulee pihalle ennen tuuppia. Samaten tarkempi speksi on vielä julkaisematta (vrt esim tehdaskuskien MM autot), mutta vanhat saa päivitettyä.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

P.R

Jahas jahas...kukaan halukas ostaan puoliksi kasattua ärräversiota? :tongue:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

kisaaja

Jörnin auto ja toinen jossa kori päällä on amezcuan...
-Goldi

Jugga

Tuli pistettyä dex410v3 tilaten ja nyt täytyis keksiä jonkinlainen setuppi wj kisoja ajatellen.. mistä jousi, mäntä ja öljy yhdistelmästä olisi hyvä alkaa hakeen? Mitäs teillä noissa isommissa iskareissa on?
Team NäätäRacing

shark-18_

Onko tähän mitään ruuvisettiä missä ois kaikki samassa ? Uudet ruuvit nyt pitäisi aluks hankkia :)

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: Jugga - 08.10.13 - klo: 19.15
Tuli pistettyä dex410v3 tilaten ja nyt täytyis keksiä jonkinlainen setuppi wj kisoja ajatellen.. mistä jousi, mäntä ja öljy yhdistelmästä olisi hyvä alkaa hakeen? Mitäs teillä noissa isommissa iskareissa on?
En ole vielä ajanut sisällä, mutta vahva epäillys että ok lähtökohta on männät suunnilleen 4x 1.2mm edessä ja takana ja öljyt n. 40 edessä 35 takana

Lainaus käyttäjältä: shark-18_ - 08.10.13 - klo: 19.41
Onko tähän mitään ruuvisettiä missä ois kaikki samassa ? Uudet ruuvit nyt pitäisi aluks hankkia :)
En ole ainakaan kuullut ruuvisarjasta. Helpoin on ehkä katsoa ohjekirjasta yleisimmät koot ja sitten ostaa ne ruuvit varalle. Tosin ruuvit tässä kitissä on kyllä ihan hyvää laatua joten kunhan käyttää laatuavaimia niin niitä ei tarvii kauhean usein vaihdella
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid