Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CORR kilpailuja

Aloittaja snakepoison, 10.02.09 - klo: 15.04

WRC206

Mitenhän tuon slash auton kulkupuoli on vakio titan koneen kanssa
verrattuna esim. 27t stanukoneeseen? Tai 13.5t harjattomaan?
Mielestäni olisi hyvä että myös täysin paketista revityllä autolla
saisi osallistua kisaan.

Pistin slashin tilaukseen, nyt vaan odottelemaan kesää ja kisoja.
- Tamiya solar car -

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: WRC206 - 11.02.09 - klo: 13.06
Mitenhän tuon slash auton kulkupuoli on vakio titan koneen kanssa
verrattuna esim. 27t stanukoneeseen? Tai 13.5t harjattomaan?
Mielestäni olisi hyvä että myös täysin paketista revityllä autolla
saisi osallistua kisaan.

Pistin slashin tilaukseen, nyt vaan odottelemaan kesää ja kisoja.

Itse kyllä saatan kanssa Slashin laittaa. Odottelen vielä tuohon maaliskuun puolelle ja sitten teen ratkasuni. Kannattaa varmaan kysyä Slash topicista tuota moottoriasiaa. Mutta luulisi auton liikkuvan ihan sutjakkaasti tuolla 13.5 harjattomalla. Ehkä pikkusen kireempi kone vielä niin avot. Itse suunittelin kanssa jotain 13.5 - 10.5 koneen väliltä. Siihen vielä joku 2kennonen lipo niin saa riittää
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

WRC206

Lähinnä pointtini oli sanoa että moottori sääntöä mietittäessä
voisi ajatella myös sitä että täysin vakiollakin voisi ajaa kisaa
eikä suurta etua olisi kumpaankaan suuntaan.
- Tamiya solar car -

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 11.02.09 - klo: 12.20
Yksi luokka sääntöineen olisi varmastikin hyvä. Mitä jos näille määräisi "stanukoneen" 13.5 hiiletön ja "vastaava" hiilellinen tms...

Muilla sähköillä ei kuitenkaan ole niin suurta merkitystä.

Tuolla vakiolla ei kyllä tee mitää, aivan tehoton nussu.

8,5 Poro koneella menee oikee kivasti, Pitää testaa tuota novakin 13,5 harjatonta jossain vaiheessa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Koheltaja

Älkää älkää, ei tollasia leluja saa näyttää ja kehua. Mä saan kohta korvilleni kun vaatekaapit on jo täynnä rc-roinaa ja uutta mietitään... :afro:
Kylätason RC-kuski.

Mika R

Hieno baana!

Onko noissa vakiosähköissä oikeesti paljon eroja eikä ne kestä? Outoa. Luulin että Traxxas on hyvä valmistaja.

Täytyy lukaista lehdestä jenkkien Slash -kisa-artikkeli, mulle jäi käsitys että ne ajaa ulkona, mutta voihan se olla se oli sisärata.

SuomiKP

ainut mikä ei oikeen kestä on vakiomoottori, kestää n 20 akullista, mutta muuten autot ovat tosi hyviä
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

snakepoison

Heitän tämän kysymyksen tännekin. Minkälaiset tai mitenkä hyvät ovat vakiolaakerit Traxxas Slashissa? Vai onko syytä päivittää nekin heti autoa ostaessa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mika R

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 11.02.09 - klo: 15.51
ainut mikä ei oikeen kestä on vakiomoottori, kestää n 20 akullista, mutta muuten autot ovat tosi hyviä

Ei kai kisassa ajeta kuin jotain 5 akullista ehkä? Tai ei sitäkään. Sittenhän tuo riittää ja vaihtaa motin joka toiseen kisaan. Eli seuraavaksi kesäksi.

jspl

näin?

moottori: max 13.5T (Pitäs pysyä aika hyvin hiili koneella mukana)

akku: 2s lipo tai max 7 kennonen nimh

renkaat: slässin ja sc10:in vakio renkaat + jotkut auton henkeen sopivat korkea profiili renkaat (sovitaan jotkut)

maavara: ajokunnossa min esim 25mm (ei mee alustan säätelyiden kans turhan hipoiluks! kun on melko kaatuva korkean maavaran ansiosta!)

paino: max rtr auton paino + esim 50g (ei saa pahemmin parannettua etu pyörien pitoo lisäpainoilla.)
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Jabe

Lainaus käyttäjältä: jspl - 11.02.09 - klo: 17.25
näin?

moottori: max 13.5T (Pitäs pysyä aika hyvin hiili koneella mukana)

akku: 2s lipo tai max 7 kennonen nimh

renkaat: slässin ja sc10:in vakio renkaat + jotkut auton henkeen sopivat korkea profiili renkaat (sovitaan jotkut)

maavara: ajokunnossa min esim 25mm (ei mee alustan säätelyiden kans turhan hipoiluks! kun on melko kaatuva korkean maavaran ansiosta!)

paino: max rtr auton paino + esim 50g (ei saa pahemmin parannettua etu pyörien pitoo lisäpainoilla.)
Näillä säännöillä, tästä saisi aikas hyvän "budjetti" kisaluokan, tuota paino kohtaa kannattaa vielä tarkistella, kevyempi auto kiihtyy paremmin, eli joku alaraja myös.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Sysi

Väittäisin että lipoilla säästää pitemmällä aikavälillä, nimhit kuitenkin ovat aika kuluvaisia. Turisissa 13.5 kulkee lipolla aikalailla samaa kuin 8.5 ja 5c nimh, voisi olla sopiva. Takaveto krossityyppisessä luokassa vakiohenkisyys voisi toimia paremmin kuin matolla, autoa ei niin kriittisesti tarvi säätää. Tämä ei kyllä takavetokrossista ilmeisesti paljoa eroaisi muuten kuin kopan osalta,jos auto itsessään on huono ajaa niin luokka ei varmaan menestys ole. Suomessa on harrastajiakin rajallinen määrä, oletettavasti hauska luokka, hienoilla autoilla kyllä varmaan vetäisi väkeä.
Jere M

snakepoison

Minustakin kisaan tuo 13.5 harjaton olisi sellainen passeli jolla rajoitettisiin budjettiakin hyvin. Säädin minusta saa olla ihan vapaa, eli ei mitään tiettyä comboa tai jotain. Renkaat vakiot mutta iskunvaimennin voisi olla vaikka vapaa, vain minun mielipide
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

MirosHima

#43
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 12.02.09 - klo: 00.33
Minustakin kisaan tuo 13.5 harjaton olisi sellainen passeli jolla rajoitettisiin budjettiakin hyvin. Säädin minusta saa olla ihan vapaa, eli ei mitään tiettyä comboa tai jotain. Renkaat vakiot mutta iskunvaimennin voisi olla vaikka vapaa, vain minun mielipide

Ei kyllä kovin kiukkusesti mene tuolla Novac:in 13,5 koneella, voittaa vakio koneen kyllä, mutta 8,5 on vielä aika tavalla eroa. Tosin syheröllä radalla ei pahemmin nopeus eroa ole 13,5 ja 8,5 välillä (ajettiin vastakkain), ainoo et tehokkaammalla pystyy hyppyyn kiihyttää lähempää (ja voi keulii toisen päälle)  :cheesy:

Ite jättäsin siis tekniikan osalta vapaaks, tuollanen stanu konehan tulee kalliiksi kone 70-80e + nopari. Monella löytys tuonkin testaamiseen varmana sopiva tekniikka, jolloin ei tarvis sen takii alkaa ostaa stanu konetta.

vakio rengas on yllättävän hyvä ainakin matolla ajaessa,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 11.02.09 - klo: 13.36
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 11.02.09 - klo: 12.20
Yksi luokka sääntöineen olisi varmastikin hyvä. Mitä jos näille määräisi "stanukoneen" 13.5 hiiletön ja "vastaava" hiilellinen tms...

Muilla sähköillä ei kuitenkaan ole niin suurta merkitystä.

Tuolla vakiolla ei kyllä tee mitää, aivan tehoton nussu.

8,5 Poro koneella menee oikee kivasti, Pitää testaa tuota novakin 13,5 harjatonta jossain vaiheessa.

Mikä olis yhteis hinta tuolle auto rtr paketille ja moottori+nopari setille  :huh:
Taitaa mennä hieman kalliiksi monelle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jspl

Rc-garage myy lrp compoa 13.5t motilla. Hintaan 99e! Ei mielestäni kovin kallis! Laadusta ei mitään tietoa.
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Mika R

Jenkkilehdessä oli testi Slash + Tekin harjaton combo. Kovasti kehuivat mutta minusta kallis $250 muistaakseni. Itse en kyllä sijoita hupikisaa varten tuollaisia summia, mutta mikäs siinä jos jatkuvasti ajelee, koska silloinhan vauhtia pitää löytyä "riittävästi".

MirosHima

Ainakin eilen oli hemmetin hauskaa vääntöä pienellä sisäradalla.. mitä sit lie ulkona  :lol:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Heuli

Isolla crossiradalla niitä tehoja juuri tarvitaan että ajaminen olisi mielekästä. Esim. Jyväskylän radalla ainakin nelivetosähköcrossarilla riitti tehot vain 4,5t:llä ja 5 kennolla (tai 5,5t ja 6 kennoa) yhdistelmällä isojen hyndien hyppimiseen.

Parempi vaihtoehto näille autoille on mielestäni pienet radat ilman isoja hyppyjä (esim. hiekkakentälle väliaikainen rata), jolloin koneteholla ei päästä tekemään eroa muihin.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 12.02.09 - klo: 10.26
Isolla crossiradalla niitä tehoja juuri tarvitaan että ajaminen olisi mielekästä. Esim. Jyväskylän radalla ainakin nelivetosähköcrossarilla riitti tehot vain 4,5t:llä ja 5 kennolla (tai 5,5t ja 6 kennoa) yhdistelmällä isojen hyndien hyppimiseen.

Parempi vaihtoehto näille autoille on mielestäni pienet radat ilman isoja hyppyjä (esim. hiekkakentälle väliaikainen rata), jolloin koneteholla ei päästä tekemään eroa muihin.

Samaa mieltä ja silloin on kynnys todella matala lähteä mukaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

mä en ainakaan lähde ajamaan mihinkään futiskentälle, jossa sora lentää. pitää olla savipohja, onnea vaan sellaisen paikan löytämiselle PK-seudulta. Taitaa olla Lavanko helpoin paikka löytää sopiva rata. ei kai nuo muutenkaan ole tarkoitettu samanlaiseen hyppimiseen kuin krossarit?? eikö näillä mennä maata pitkin pääasiassa??

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 13.24
mä en ainakaan lähde ajamaan mihinkään futiskentälle, jossa sora lentää. pitää olla savipohja, onnea vaan sellaisen paikan löytämiselle PK-seudulta. Taitaa olla Lavanko helpoin paikka löytää sopiva rata. ei kai nuo muutenkaan ole tarkoitettu samanlaiseen hyppimiseen kuin krossarit?? eikö näillä mennä maata pitkin pääasiassa??

No ei ihan niinkään

http://www.youtube.com/watch?v=7eBRIBS0NCg&feature=related
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

WRC206

#52
Onhan noita savipohjaisia paikkoja, esim. Espoon moottorikerhon krossiradalla
kolmperässä ja Vantaan moottorikerhon krossiradalla lavangossa, näillä paikoilla
ajamisesta pitäisi tietysti keskustella ja sopia kyseisten seurojen kanssa.
Junnu/minimoto radat sopisivat mielestäni hyvin näillä autoilla ajeluun.
- Tamiya solar car -

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 12.02.09 - klo: 10.26
Parempi vaihtoehto näille autoille on mielestäni pienet radat ilman isoja hyppyjä (esim. hiekkakentälle väliaikainen rata), jolloin koneteholla ei päästä tekemään eroa muihin.

Mitäs järkee tossa olis, autolla joka on suunniteltu patikkoon ajettas pelkästään tasasella?

crossi ratoja on jo valmiina niin mitäs sitä "pyörää" taas uudestaan keksimään.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 12.02.09 - klo: 13.36
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 13.24
mä en ainakaan lähde ajamaan mihinkään futiskentälle, jossa sora lentää. pitää olla savipohja, onnea vaan sellaisen paikan löytämiselle PK-seudulta. Taitaa olla Lavanko helpoin paikka löytää sopiva rata. ei kai nuo muutenkaan ole tarkoitettu samanlaiseen hyppimiseen kuin krossarit?? eikö näillä mennä maata pitkin pääasiassa??

No ei ihan niinkään

http://www.youtube.com/watch?v=7eBRIBS0NCg&feature=related


okei. mutta tuskin tämä nyt ihan krossiakaan on. mennään silla tavalla kuin vakiovehkeet antaa myöten.

snakepoison

Ei varmaan nyt ihan krossia, mutta ei ihan tasasta jyrryytystäkään. Miksikäs ei muka hiekkarata kelpaisi ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Janne A

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 12.02.09 - klo: 13.36
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 13.24
mä en ainakaan lähde ajamaan mihinkään futiskentälle, jossa sora lentää. pitää olla savipohja, onnea vaan sellaisen paikan löytämiselle PK-seudulta. Taitaa olla Lavanko helpoin paikka löytää sopiva rata. ei kai nuo muutenkaan ole tarkoitettu samanlaiseen hyppimiseen kuin krossarit?? eikö näillä mennä maata pitkin pääasiassa??

No ei ihan niinkään

http://www.youtube.com/watch?v=7eBRIBS0NCg&feature=related


Vähänkö makiasti menee slässi!

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: AiR - 12.02.09 - klo: 14.05
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 12.02.09 - klo: 13.36
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 13.24
mä en ainakaan lähde ajamaan mihinkään futiskentälle, jossa sora lentää. pitää olla savipohja, onnea vaan sellaisen paikan löytämiselle PK-seudulta. Taitaa olla Lavanko helpoin paikka löytää sopiva rata. ei kai nuo muutenkaan ole tarkoitettu samanlaiseen hyppimiseen kuin krossarit?? eikö näillä mennä maata pitkin pääasiassa??

No ei ihan niinkään

http://www.youtube.com/watch?v=7eBRIBS0NCg&feature=related


Vähänkö makiasti menee slässi!
Todellakin menee! Mitähän tuo räikeän näköinen polttis tekee tuolla =) varmaan jäniksenä =)

:EDIT Aaa olihan niitä useampi, eli kaksi luokkaa samassa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mika R

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 12.02.09 - klo: 14.03
Ei varmaan nyt ihan krossia, mutta ei ihan tasasta jyrryytystäkään. Miksikäs ei muka hiekkarata kelpaisi ?

koska nämä eutot eivät sovi soralle. trust me. mitkään autot ei sovi monstrereita ehkä lukuunottamatta.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 14.12
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 12.02.09 - klo: 14.03
Ei varmaan nyt ihan krossia, mutta ei ihan tasasta jyrryytystäkään. Miksikäs ei muka hiekkarata kelpaisi ?

koska nämä eutot eivät sovi soralle. trust me. mitkään autot ei sovi monstrereita ehkä lukuunottamatta.
Niin soralle, mutta hiekalle. Itse ainakin ymmärrän soran sellaisena murskeena joka on karkeaa, hiekan taas sellaisena hienompana kiteenä.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx