Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CORR kilpailuja

Aloittaja snakepoison, 10.02.09 - klo: 15.04

Heuli

Jep en nyt mitään futiskenttää tarkoittanut pelkästään näille autoille ajoalustaksi. Ideaa radasta voisi kopioida 90-luvulla ajetusta rallicrossista (1:10 nelivetosähköcrossarit henkilöauton koreilla) eli pintana hiekkaa, savea, nurmikkoa, asfalttia, laattaa jne. ja pieniä hyndiä.

ripa_k

Kyllähän noita kisapaikkoja näyttää löytyvän ;)
http://www.rctech.net/forum/5419049-post21.html

Tuollaista Heulin mainitsemaa rallicrossikisaa muistan joskus olleeni katsomassa, rataa oli sekä futiskentällä johon baana oli tehty vetämällä irtohiekka sivuille ja loiviin hyppyreihin ja osa radasta oli merkattu asvaltille. Asvalttialue oli hiukan ylempänä joten sinne hypättiin loivan nousun kautta.

Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Mika R

nonii futiskenttä tietty...  :laugh:

ja missä ketussa ne hyypyrit on tuossa videossa!!

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 16.10
nonii futiskenttä tietty...  :laugh:

ja missä ketussa ne hyypyrit on tuossa videossa!!

Minua ei kyllä haittaa vaikka joutuu hieman soralla ajamaan, pääasia että saisi kilpailuja pystyyn
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Jankka


jspl

huippua menoo! aika häijysti noiki hyppää! :grin:
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

camshaft6

Pitää käydä huomenna hakemassa itsellekkin slash,jos kerran
jonkinlaisia lisenssivapaita kisojakin on tulossa.Toivottavasti
kilpailut olisi rallicross tyyppisiä ja vapaalla moottori-nopari
yhdistelmällä.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

SuomiKP

hmmm... missäpäin te pitäisitte noit kisoja? pääkaupunkiseudulla?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Mika R

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 12.02.09 - klo: 16.23
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 16.10
nonii futiskenttä tietty...  :laugh:

ja missä ketussa ne hyypyrit on tuossa videossa!!

Minua ei kyllä haittaa vaikka joutuu hieman soralla ajamaan, pääasia että saisi kilpailuja pystyyn

helppohan se on näppiksen takaa huudella. kokeile nyt ensin ja kato kauan sulla pysyy kymppiautossa voimansiirto jumiutumatta.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 20.53
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 12.02.09 - klo: 16.23
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 16.10
nonii futiskenttä tietty...  :laugh:

ja missä ketussa ne hyypyrit on tuossa videossa!!

Minua ei kyllä haittaa vaikka joutuu hieman soralla ajamaan, pääasia että saisi kilpailuja pystyyn

helppohan se on näppiksen takaa huudella. kokeile nyt ensin ja kato kauan sulla pysyy kymppiautossa voimansiirto jumiutumatta.
Helppoa helppoa kyllä, pääasia että saa edelleenkin kisoja
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mika R

ottakaa sit vielä huomioon että kisat edellyttää transpondereita ja kierroslaskentaa paitsi jos lasketaan kierrokset käsin. joten voiko sitä rataa ihan joka paikkaan viedä? se voi olla myös kustannus jokaiselle jos mennään personal pondereilla eikä kerhon.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 21.22
ottakaa sit vielä huomioon että kisat edellyttää transpondereita ja kierroslaskentaa paitsi jos lasketaan kierrokset käsin. joten voiko sitä rataa ihan joka paikkaan viedä? se voi olla myös kustannus jokaiselle jos mennään personal pondereilla eikä kerhon.
Tuohan on kyllä ihan totta. Mutta jos ajetaan ihan "epävirallisia kisoja" ja pidetään hauskaa pienen kilpailun yhteydessä niin käsinlaskukin riittää
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 12.02.09 - klo: 21.27
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 21.22
ottakaa sit vielä huomioon että kisat edellyttää transpondereita ja kierroslaskentaa paitsi jos lasketaan kierrokset käsin. joten voiko sitä rataa ihan joka paikkaan viedä? se voi olla myös kustannus jokaiselle jos mennään personal pondereilla eikä kerhon.
Tuohan on kyllä ihan totta. Mutta jos ajetaan ihan "epävirallisia kisoja" ja pidetään hauskaa pienen kilpailun yhteydessä niin käsinlaskukin riittää

Olen ollut mukana -80 ja -90 luvun alussa kuin laskettiin käsin noita kisoja ja voin sanoa että sitä jaksaa sen tasan yhden minuutiin.
Mutta jos ajetaan kisaa vaikka silleen että ajetaan vaikka 3 kierroksen kisoja niin se on hieman helpompi järjestää ja kisaajat voi itse laskea siinä samalla kuin ajaa.
Kisan järjestäminen ei onnistu yhden miehen voimi. Kuin olen järjestänyt kisat niin takanani on ollut todella suuri joukko kavereita auttamassa ja isot kiitokset siitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Janne A

Tuolla aiemmin joku sanoi, että jos näitä skaboja järjestäisi näytösluontoisesti maastosarjan yhteydessä, niin kuskeilla pitäisi olla lisenssi. Miksi näin?

Tänäkin talvena mattoluokkien yhteydessä on pidetty välillä myös Tamiya Mini-kisat. Onko nämä kisat olleet aina ei-AKK:n alaisia kisoja?

Mielestäni tämä Slash/RC10-sarja sopisi mainiosti Maastosarjan yhteyteen. Silloin olisi ns. oikea syy tulla paikalle kilpaileen "oikeilla autoilla" ja sen päälle sitten boonuksena sais ajella Slässillä kisaa. ;)

Heuli

Lisenssipakko oli Mäntsälässä minikisoissakin viime syksynä. Ainoastaan kerhokisoja voi pitää "lisenssivapaina" eli ei onnistu SM-sarjan yhteydessä, kisat pitäisi olla eri viikonloppuna.

Mikko L

Eikös se ole niin että AKK:n alaisilla virallisilla "kisatapahtumilla" on lisenssipakko, eli periaatteessa myös varikolla tarvitaan lisenssi, periaatteessa jopa mekaanikoilla pitäisi olla oma "mekaanikkolisessi"? Sähköpuolella tämä taitaa olla aika häilyvää, mutta polttispuolella paremmin ymmärrettävissä.
Old fart

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: AiR - 13.02.09 - klo: 16.26
Tuolla aiemmin joku sanoi, että jos näitä skaboja järjestäisi näytösluontoisesti maastosarjan yhteydessä, niin kuskeilla pitäisi olla lisenssi. Miksi näin?

Tänäkin talvena mattoluokkien yhteydessä on pidetty välillä myös Tamiya Mini-kisat. Onko nämä kisat olleet aina ei-AKK:n alaisia kisoja?

Mielestäni tämä Slash/RC10-sarja sopisi mainiosti Maastosarjan yhteyteen. Silloin olisi ns. oikea syy tulla paikalle kilpaileen "oikeilla autoilla" ja sen päälle sitten boonuksena sais ajella Slässillä kisaa. ;)

Ja sitäpaitsi päivän tunnit eivät riitä ottaa täyteluokkia mukaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Janne A

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 13.02.09 - klo: 17.02
Lainaus käyttäjältä: AiR - 13.02.09 - klo: 16.26
Tuolla aiemmin joku sanoi, että jos näitä skaboja järjestäisi näytösluontoisesti maastosarjan yhteydessä, niin kuskeilla pitäisi olla lisenssi. Miksi näin?

Tänäkin talvena mattoluokkien yhteydessä on pidetty välillä myös Tamiya Mini-kisat. Onko nämä kisat olleet aina ei-AKK:n alaisia kisoja?

Mielestäni tämä Slash/RC10-sarja sopisi mainiosti Maastosarjan yhteyteen. Silloin olisi ns. oikea syy tulla paikalle kilpaileen "oikeilla autoilla" ja sen päälle sitten boonuksena sais ajella Slässillä kisaa. ;)

Ja sitäpaitsi päivän tunnit eivät riitä ottaa täyteluokkia mukaan.
Jerzi

Mietin samaa. Näytti nuo viimekesän skabat aika täysiltä ajan suhteen.
Spekulaatio jatkukoon! :)

Mika R

Reedy Truck Race of Champions 2008 (USA) ajettiin yhtenä luokkana TRAXXAS SLASH SPEC TRUCK kisa, jossa todella paljon osallistujia (ilmeisesti eniten kakista truck luokista sähkö+nitro). Tarina ei kerro tarkemmin mutta "spec truck" viitannee vakiosähköihin ja -autoon.

Ilmeinen succée!

Samalla baanalla taidettiin vetää myös nitroluokat.

Mika

camshaft6

Kilpailut voisi pitää kolmekierroksisina ja kuusi autoa viivalla,kahteen riviin jaettuna.Näin saadaan
jännitystä ja tilanteita kisaan.
Kisat voitaisi ajaa jopa ilman nostajia,niin jäisi yliyritys kotiin ja jatkopaikkaa
voisi hakea keräilyerien kautta epäonnen sattuessa kohdalle.
Lähtöpaikka arvottaisiin ensimmäiseen erään ja seuraaviin mentäisiin sijoituksen mukaan,mutta
käänteisessä järjestyksessä(ed.voittaja takimmaisessa rivissä).
Tämän pohjalta voisi rakentaa hauskaa ja halpaa luokkaa.
Lisäksi voisi olla kaksi luokkaa-toinen vakio sähköillä ja toinen vapailla sähköillä,
muuten ei saisi autoja virittää (poislukien välityssuhteet,iskarin jouset -ja öljyt).
Kaikki hopup palikka kiellettäisiin,jotta kulut pysyvät alhaalla.

Tämä oli minun ajatukseni halpaan ja helppoon harrastuksen aloitukseen,näin pysyisi alustan hienosäätö
vähemmällä ja uudet kuskit voisi keskittyä ajamiseen(sehän tässä lajissa on hauskinta).
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

jerzirccar1

Sinähän odotat jo kymmeniä kisaan, hyvä olla positiivinen  :wink: ei nostajia, keräily erät :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

snakepoison

Minuakin pistää silmään " ei nostajia" RC-autoilussa kuitenkin tapahtuu paljon esim ensimäisessä mutkassa, mielestäni nostajat ovat välttämättömät
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 15.02.09 - klo: 01.00
Minuakin pistää silmään " ei nostajia" RC-autoilussa kuitenkin tapahtuu paljon esim ensimäisessä mutkassa, mielestäni nostajat ovat välttämättömät

PAKOLLISET JOPA!

ihan turha lähteä ajamaan ees kisaa ilman nostajia.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.02.09 - klo: 14.12
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 12.02.09 - klo: 14.03
Ei varmaan nyt ihan krossia, mutta ei ihan tasasta jyrryytystäkään. Miksikäs ei muka hiekkarata kelpaisi ?

koska nämä eutot eivät sovi soralle. trust me. mitkään autot ei sovi monstrereita ehkä lukuunottamatta.

Saatiin asiaan, vahvistus - miettikääs tuota

Lainaus käyttäjältä: qazu - 19.02.09 - klo: 11.00
Mulla oli Slash, mutta myin sen pois nelivedon tieltä. Slashille ei löytynyt sopivaa ajopaikkaa vaan lähinnä liukas hiekkakenttä ja asfalttipiha. Eikä se sellaiseen oo tarkotettu. Ajoalustasta riippuen kärsii myös auton hallittavuus. Renkaat kun vaihtaa sopivampiin niin käyttäytyminenkin muuttuu jonkin verran. Ne vakiorenkaat on onnettomat.

Eli oikea 1/10 rata on paras vaihtoehto, siell on se kierroslaskentakin sitten. Vantaa, Hyvinkää..

Janne A

Tietty oikee savirata on näille omiaan, mutta kyllä voi ajaa eri alustoillakin. Slässi toimii hiekallakin, ei se pienestä hermostu, kun on spurrinsuojat ja muut paikallaan.

Alusta on tosi löysä ja töyssyjä "imevä", että sillä olis varmaan siisti ajaa jollain ihan kunnon möykkyradallakin, mitä ei ole hirveesti siloteltu.

Mikko L

#85
No nyt on ROAR laatinut säännöt näillekin autoille...

Linkki

- Renkaat kokonaan peittävä kori
- 17.5 hiiletön tai 27T hiilellinen
- 2S 7.4V LiPo tai 7.2V 6 cell NiMh

Edit:

Ja vielä linkki Red RC:n uutiseen.
Old fart

Mika R

#86
Eli Asso tai Släsy, kumpikin käy vai mitä

Jos muuten vakiosähköt Släsyyn niin mikä moottoriksi jos se vakio on kerran niin huono, ehdotuksia?
Onko tämä Slash XL-5 RTR muuten jotenkin uudistettu malli vai sama vanha?

Eiköhän ajeta joku kerhokisa Vantaalla?

MirosHima

#87
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 17.03.09 - klo: 08.08
No nyt on ROAR laatinut säännöt näillekin autoille...

Linkki

- Renkaat kokonaan peittävä kori
- 17.5 hiiletön tai 27T hiilellinen
- 2S 7.4V LiPo tai 7.2V 6 cell NiMh

Edit:

Ja vielä linkki Red RC:n uutiseen.

Melkosia diiseleitä, saa jollain 26piikkisellä pinjonilla ajaa  :cheesy: Mahtaakohan liikkua mitenkään tuollasilla koneilla tämä auto  :undecided:

e: jollakin kyoshon 27 lankasella koneella vuodelta nakkisota ei ainakaa kovin ilosesti irtoo viivasta  :mrgreen:

e: eli testasin romulaatikosta löytyvällä 27 lankasella kyoshon koneella, joka on vuodelta nakkisota
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

Miksi puhut Kyoshosta kun kyseessä on Asso tai Slash ?

Åsgard

Noi akut ja lankarajathan on vaan ehdotus. Slassin oma konehan on 550 12T ja hyvin tuntuu kestävän malli jossa on puhallin sisällä.
Team Sokeripalat