Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy sähkökrossarit

Aloittaja *HOKE*, 20.02.09 - klo: 21.50

Matti Räsänen

#90
Juu huomasin mut noi on tuohon vaan viskattu ilman liimoja että sain kuvia räpsittyä, Kääntelen kunhan liimaan.

Edit. Ps on noi auton omat vanteet jonkun verran kapeammat kuin mitä nykyään käytetään. No losin vanteita muutenkin käytän sitten, huomio vain.
Muitakin viitteitä on ihan niinkuin auto olisi tehty jo pitkän aikaa sitten kun yhdessä muovivalukehyksessä luki että Made in korea 1999...
No manuaalissa oli kuitenkin vuosiluku 2007  :p

Matti Räsänen

Eka reeni takana uudella pirssillä, ja kyllä oli makea ajettava! Kääntyy ihan sairaasti. Ekalla akulla lähti sekunti pois kiekasta vanhaan Losiin verrattuna :evil: Ja ilman mitään säätämisiä...
Siinä videota kun olin saanut vähän tuntumaa. Matto neulahuopa. Renkaat taka: Holeshot/etu: vakio

Vatanen

^ siinähä menee jo kunnolla ajut!  :wink:
mikäs toi monsteriauto o?
Vatasen jalat ja omat kädet

Matti Räsänen

#93
Se oli "Rairai"n joku vanha Kyosho, mallia en muista näin äkkipäätä...

EDIT ja OT killeriä: Sain minä jotain rikki kuitenkin, vasen ohjauspala meni poikki. Ei sen takia että olisi ollut heikko materiaali, vaan kun pääsuoralla täydestä vauhdista reunusputken päähän täräytin...  :grin:

*HOKE*

Laita setuppeja näkysälle minkälaisella ajoit.

Matti Räsänen

Aika pitkälle manuaalin mukaan säädöt, pieniä muutoksia tein kylmiltään ennen radalle menoa. Ihan hyvin pelasi tällä setupilla *KLIK*, mutta kokeilen vielä erilaisia säätöjä että näen miten auto suhtautuu.

*HOKE*

#96


snakepoison

Jeee Hoke saanut kuvat. Jo näitä on odotettukin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

*HOKE*

Jep...
Oon ollu vähän laiska kuvien suhteen.

Pitää vielä tarrotella toi takaveto ja ottaa parit kuvat nähtäville kunhan laiskuuttani ehdin.

Ps: kumpikaan kuvista ei ole mun ottamia.
Kiitos kuvien räpsäyttäjille.

jiksu

mvar: mistäs ostit tota neulahuopamattoa?? sori kun ei liity aiheeseen mut en tiä mihkä muuallekkaan pistäs tän kysymyksen :wink:
-tauolla-

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: jiksu - 29.03.09 - klo: 19.31
mvar: mistäs ostit tota neulahuopamattoa?? sori kun ei liity aiheeseen mut en tiä mihkä muuallekkaan pistäs tän kysymyksen :wink:

No miksi et sitten laittanut YV.tä kaverille  :huh:



Itse näin ekaa kertaa nämä autot ja kyllä ne vakuutti silmiäni  :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jiksu

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 29.03.09 - klo: 19.42
Lainaus käyttäjältä: jiksu - 29.03.09 - klo: 19.31
mvar: mistäs ostit tota neulahuopamattoa?? sori kun ei liity aiheeseen mut en tiä mihkä muuallekkaan pistäs tän kysymyksen :wink:

No miksi et sitten laittanut YV.tä kaverille  :huh:



Itse näin ekaa kertaa nämä autot ja kyllä ne vakuutti silmiäni  :p
Jerzi

jaa nii :grin: teempä niin
-tauolla-

Matti Räsänen

#102
Noniin toinen ajokerta takana ja taas sain palikkaa pätkittyä rikki. Tällä kertaa saldo oli Etutukivarsien kiinnike(muovinen) takatukivarsi ja iskarin kumihattu meni puhki(!). Joten ei auto nyt ihan pomminvarma ole mutta ei sellaista ole keksittykkään. Mielestäni ajan rauhallisesti, oli vaan vähän huonoa tuuria ja osaksi tilapäistä ahneutta(seli seli)..
Etupää ja luultavasti iskarin hattu menivät kun otimme kaverin kanssa yhteen hypyn aikana(siis autot ottivat :laugh:) ja autoni kimposi väärälle "kiertoradalle" tärähtäen ajajakorokkeen(näyttämön) viereen kasatuille portaille...
Takatukivarsi meni kun otin väärän ajolinjan suoralla ja ajauduin pois matolta jonka seurauksena spinnasin tyylikkäästi päin radan suojavallia(liikuntasalin kalustoon kuuluva pitkä penkki)...  :p

Pientä säätöäkin tein, Kick-up 25, Edessä camber 0 ja takana -2. lisäksi kokeilin auton vakiorenkaita, ja ne olivat liukkaammat Holeshottiin verrattuna. Kirrosajaksi sain 16.9s, 3 kymmenystä parannusta. Pitäisi viritellä tuo kierroslaskenta systeemi kuntoon niin ei tarvitsisi olla sekkarin varassa...

Tälleen tällä kertaa.

*HOKE*

Itse temmoin nelkkua todella rajusti kuperkeikkoihin, seinään yms nokian kisoissa setuppia ja hukattua ajotuntumaa etsiessäni.
Setuppi alkoi hiljalleen vääntäytyä oikeaan suuntaan... Ajotuntuma odottaa löytymistään.
Vetäsin kerran jopa hyvin kovassa vauhdissa oikean eturenkaan tolppaan... Auto pysähtyi kirjaimellisesti seinään.
Ohjauslinkki irtosi jonka nostaja survoi takaisin paikalleen ja ajo (seiniin kolistelu) jatkui.

Toki takatuuppari on hieman sirompi rakenteeltaan, mutta aika kovaa olet rytistellyt.
Osien keittäminen auttää vähän ajolinjojen, setupin ja ajotuntuman haeskelussa osien kestävyyteen.

Matti Räsänen

Noo en usko että niissä minun tälleissä oisi auttanu vaikka palikat olis rasvassa paistanut  :laugh:
On muuten ihan oikeesti kunnolla lujitekuitua noissa osissa, vaikka äkkiseltään näyttäävät niin kiiltävältä "lelumuovilta". Aitoa komposiittia ovat kyllä.

hmort

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 30.03.09 - klo: 23.32
Itse temmoin nelkkua todella rajusti kuperkeikkoihin, seinään yms nokian kisoissa setuppia ja hukattua ajotuntumaa etsiessäni.
Setuppi alkoi hiljalleen vääntäytyä oikeaan suuntaan... Ajotuntuma odottaa löytymistään.
Vetäsin kerran jopa hyvin kovassa vauhdissa oikean eturenkaan tolppaan... Auto pysähtyi kirjaimellisesti seinään.
Ohjauslinkki irtosi jonka nostaja survoi takaisin paikalleen ja ajo (seiniin kolistelu) jatkui.

Toki takatuuppari on hieman sirompi rakenteeltaan, mutta aika kovaa olet rytistellyt.
Osien keittäminen auttää vähän ajolinjojen, setupin ja ajotuntuman haeskelussa osien kestävyyteen.

Joo kyllä ihmeitä kestävät....oli meinaan aika kova pamaus kun tolppa osui tielle....Ite poksautin tolppaan kanssa mutta ilman vaurioita...Tais olla hiljasempi vauhti  :shocked:
-Henry Mort

Matti Räsänen

Onkos hajua Gv2 pro auton mukana tulevasta iskariöljystä, että miten jäykkää se on. Haluaisin kokeilla jäykempää öljyä mutta mitä sinne nyt sitten änkeisi. :huh:

*HOKE*

Mukana tulevista öljyistä ei ole hajuakaan... Aika liruilta vaikuttivat... Olisko jossain 30wt kieppeillä.
Itse en ole vielä takatuupparia ehtinyt kokeilemaankaan joten en osaa sanoa öljyistäkään mitään.
Sillähän se lähtee kun hommaa öljyjä ja lähtee kokeilemaan.
Hankintalistalle öljyt 30,35,40,45,50,55.
Noilla pärjää varmasti lähes joka tilanteessa.

Kokeile vaikka lähteä liikkeelle 40 edessä ja takana.
Siitä on helppo lähteä muuttamaan löysempään tai jäykempään kun saa ainakin jonkun referenssin pohjalle.

Matti Räsänen

#108
Joo arvelin tilata tuollaisen satsin kun tällä hetkellä jäykin mitä löytyy on 35Wt ja sitäkin enää pikkuliru jäljellä. Tossa ei vaan oo noita 50Wt eikä 55Wt mut ostaa ne sitten erikseen.

Edit. linkki ei toiminut...

*HOKE*

Tai sitten soitat Garageen janille niin saat juuri ne öljyt mitä haluat...
Jää nuo turhat lirut pois mitä tuossa setissä tulee mukana, ja kun olet autonkin sieltä hankkinut, kuin myös varaosat joita olet pätkinyt niin saat varmasti hyvän hinnan...
Ja varsinkin vaikka vähän enemmän maksaisitkin kuin ulkomailta tilatessa niin jatkossa saat varmasti yhä parempaan ja parempaan hintaan...
Ja tietenkin jos tulet kisaamaan niin tiimiltä saat varmasti tuen (jonka tietenkin saat jo nyt), mutta varsinkin on helppo verrata setuppia jne kun on samat öljyt käytössä.
Eri valmistajilla kun nuo lukemat eivät ole suoraan verrannollisia keskenään.
Hyviä öljyjä nuo lositkin ovat, ei siinä mitään... Lähinnä ajattelin että on tosiaan helpompi kysellä setuppeja jne...

Matti Räsänen

#110
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 03.04.09 - klo: 10.52
on helppo verrata setuppia jne kun on samat öljyt käytössä.
Eri valmistajilla kun nuo lukemat eivät ole suoraan verrannollisia keskenään.
Hyviä öljyjä nuo lositkin ovat, ei siinä mitään... Lähinnä ajattelin että on tosiaan helpompi kysellä setuppeja jne...
Hyviä pointteja kaikki varsinkin setuppien vertailu, taidankin tehdä niin tosiaan.

Edit. Osat olen muutenkin garagelta tilaillut, ja eilen tuli varattua Pro Carbon nelkku seuraavasta kuormasta :grin:

foursquare

Nii onkos näissä nelkuissa nyt sitte minkälaiset rengas kiinnitykset.. Eli onko hexit vai hexi ja pinni ?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

*HOKE*

Hexit.
Takatuupissa on sekä hexi että pinni, mutta pro nelkussa tosiaan vain hexit.

Ei ongelma koska vanteet eivät paljoa maksa ja ovat näköjään nekin hienosti kestävät.

mairue

Nonii, ny ois ekat saviratatestit ajettu tuupilla, ja voi tsiisus et voi auto toimii nätisti. Koko päivänä en saanu mitää rikki, ja perä pysy radassa ku tauti.. Setuppia täytyy muuttaa vähän kääntyvämmäks vielä, mutta näin ensitesteiks vauhti oli erittäin lupaavaa  :p
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

Matti Räsänen

On se kumma kun mulla palikkaa menee myötäänsä  :cheesy:. Tänään sain kolisteltua takahubin rikki sisäbaanalla. Kai minä haen sitte tuntumaa raskaammalla kädellä...(oli uudessa hyndässä epäonnistuneita alastuloja tänään aika monta)  :grin:


Ja sitten vielä kysymys että miten säädätte diffin tähän autoon? Minulla on ollut ongelmia saada diffi luistamattomaksi vaikka vetäisin ruuvin pohjaan asti. Ja on taatusti kasattu oikein...

mairue

Lainaus käyttäjältä: mvar - 26.04.09 - klo: 21.41
On se kumma kun mulla palikkaa menee myötäänsä  :cheesy:. Tänään sain kolisteltua takahubin rikki sisäbaanalla. Kai minä haen sitte tuntumaa raskaammalla kädellä...(oli uudessa hyndässä epäonnistuneita alastuloja tänään aika monta)  :grin:

Ja sitten vielä kysymys että miten säädätte diffin tähän autoon? Minulla on ollut ongelmia saada diffi luistamattomaksi vaikka vetäisin ruuvin pohjaan asti. Ja on taatusti kasattu oikein...

Se johtuu vaan sisäradasta, niillä ny vähän tuppaa kalusto hajooman muutenki herkemmin ku pihalla, kyl se pihalla kestää. Onhan varma et se on just diffi mikä siinä luistaa, eikä slipperi? Itellä ei tosin ole sisältä kokemusta kyseisestä autosta, mutta pihalla ei ainaka ollu mitään ongelmia diffin kireyden kanssa.
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

Matti Räsänen

No diffin painelevyjä on menossa toinen kierros... kuvassa jos oikein tarkkaan katsoo tai avaa kuvan omaan ikkunaa isoksi niin näkee miksi...

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: mairue - 26.04.09 - klo: 12.56
Nonii, ny ois ekat saviratatestit ajettu tuupilla, ja voi tsiisus et voi auto toimii nätisti. Koko päivänä en saanu mitää rikki, ja perä pysy radassa ku tauti.. Setuppia täytyy muuttaa vähän kääntyvämmäks vielä, mutta näin ensitesteiks vauhti oli erittäin lupaavaa  :p

Minkälaisella setupilla lähdit liikkeelle?
Mitkä männät/öljyt edessä/takana?
Linkkejen paikat?

mairue

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 28.04.09 - klo: 10.40

Minkälaisella setupilla lähdit liikkeelle?
Mitkä männät/öljyt edessä/takana?
Linkkejen paikat?

Alottelin tommosella vähän ite arvotulla setupilla,

etupää:
iskarit ylhäältä keskellä, alhaalla ulkona
öljyt asson 35, vakiomännät ja vakiojouset
linkki bulkissa ja hubissa ulommaisessa reiässä, sisällä linkin alla 1mm prikkaa.

takapää:
iskarit ylhäällä toisiks sisimmässä reiässä, alhaalta keskimmäisessä
öljyt asson 30, vakiomännät ja vakiojouset
linkki bulkissa sisimmässä reiässä, hubissa keskimmäisessä, sisällä linkin alla 0,5mm prikkaa.

Ja auto on levitetty hubeista niin leveeks kun saa kummassaki päässä.
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

mof

Onko SBV2 Sport 4WD krossarista kokemuksia? Onko kyseinen auto täysin kuulalaakeroitu?