Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy sähkökrossarit

Aloittaja *HOKE*, 20.02.09 - klo: 21.50

*HOKE*

No sitten siinä on jotain pahasti pielessä...
Otapas kuva missä näkyy kunnolla vetarit, tukivarsi kokonaisuudessaan ja myös ohjauspala.

Jos vetari ei yletä diffin ulostuloon niin miten sillä on muka ajettu sitten???


SLap

Joo niinhän se neuvoi, mutta kun ei ole isompaa spurria atm. ja tehtaalta on tulossa osia. Alla muutama kuva.
Jeps

*HOKE*

Jeps... vetari on liian lyhyt.
Tuo ei siis voi olla auton oikea etuvetari.

SLap

Pitää kaverilta vielä kysyä miten tämä on mahdollista, koska hän on ajanut tällä nelivetoisena  :huh:
Jeps

_jtr_

En tunne kyseistä autoa, onko edes mahdollista, mutta ettei olis etuvetarit takana jäkittämässä ylipitkinä??

*HOKE*

Täysin mahdollista... sitä ensin ajattelin, koska autossa on edessä ja takana eri mittaiset vetarit.

Mutta taas kysyjä sanoi heti alkuun että ei ole vetarit väärissä päissä kun takana on kuulema samanmittaset vetarit.

Purapas vetarit edestä ja takaa itsellesi käteen ja vertaa niiden pituutta vierekkäin.

SLap

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.05.10 - klo: 16.14
Purapas vetarit edestä ja takaa itsellesi käteen ja vertaa niiden pituutta vierekkäin.

Näin tein heti ensimmäisenä, ja siinä totesin, että ne ovat millilleen samanmittaiset tönärillä.
Jeps

SLap

Noniin, soitin kaverille, ja ongelma ratkesi. Kun takadiffin lautasratas oli silentynyt, oli hän vaihtanut etudiffin taakse. Ja kun etudiffissä on pitemmät ulostulot kuin takana, niin siksi vetarit eivät yllä ulostuloihin. Sepä siitä, nyt diffien vaihtoon. Kiitoksia kuitenkin kaikille avusta. Ja vielä siitä, että ottaako tuo enemmän lämpöjä, jos laitan 25 piikkisen pinjonin. Välitys on nyt siis 7.77. -Sami
Jeps

*HOKE*

Kokeile.
Tuolla koneella pitäis itseasiassa olla parempi.

SLap

Nyt on 74 spurri ja 18 pinjoni. Kertaakaan ei lämpöcuttiin mennyt akullisella, mutta tuliseksi meni kone ja nopari kuitenkin. Näillä mennään nyt. Tuli iskarihuoltokin suoritettua. Diaphgram tutit iskareihin, on kyllä paksua kumia nuo tutit, ei pitäs särkyä  :shocked:. Shumin 45wt öljyt tuli joka nurkkaan laitettua. Rauhoittui perä kummasti. -S-
Jeps

*HOKE*

Kylläpäs lyhyellä välityksellä ajelet.
Pinionia vähän isommaks niin varmasti lämmötkin laskee.

snakepoison

Academysta en tiedä, mutta itse ajelin nelivedolla 87 spurri ja 24 pinjonilla. Lämmöt ainakin minulla pysyi kurissa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Matti Räsänen

Niin missä autossa? Tuolla tiedolla ei tee mitään kun ei ole tiedossa sisäistä välitystä, joka tarvitaan että saadaan laskettua kokonaisvälitys.  :cry:
Välitys riippuu myös käytettävästä moottorista ja ajopaikasta joten suoraan välitykset eivät ole kopioitavissa muutenkaan.

SLap

Kokeilin 23 pinjoniakin, lämpenee..
Jeps

Matti Räsänen

Moottorihan saa jäähdytystä, eli skuuppi on puhkaistu?

Pitäs livenä päästä tutkimaan sitä. Harmi kun vkloppuna näyttää satelevan, eli radalle ei ole asiaa.

SLap

On puhkaistu, siilenkin olen siihen laittanut. Ja kori on täynnä jäähdytysreikiä.
Jeps

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: SLap - 21.05.10 - klo: 11.38
Kokeilin 23 pinjoniakin, lämpenee..

No mitenkä kuumaks lämpenee?

Tottakai moottori lämpenee ajossa... sehän on selvää.

Se vaan että kuumeneeko liikaa vai ei.

Jos pystyt pitämään sormea koneessa ilman että polttaa niin paljon että on pakko ottaa sormi pois niin kone on ihan hyvissä rajoissa.
Jos tökkäät sormen koneeseen ja sekunnissa kahdessa järki sanoo että ota sormi pois tai se palaa niin tiedät koneen olevan liian kuuma.

Mutt tollasilla välityksillä ei olla vielä lähelläkään liian pitkää välitystä.

SLap

Kone on niin kuuma että ei kärsi sormin koskea. Säädin myös. 23t pinjoni ja 74t spurrilla menee lämpöcutti päälle. Nykyisillä ei.
Jeps

SLap

Nyt 20 / 74 välit, säädin lämpeää vähän, mutta moottori tosi vähän.
Jeps

make74

Tulipa ostettua tuo SBV2 käytettynä ilmansähköjä (myyjän mukaan HOKEn entinen). mikä moottori olisi hyvä tuohon? noparina on xerun-60a-v2
hobao hyper st

Jabe

#350
Itsellä on käytössä LRP Vector X11 7,5, eli sama kuin Nosram Storm Evolution 7,5, tosin ihan eri nopari.
Tuon noparin tiedoissa lukee on-road käytössä >5,5t ja offroad >8,5t eli jos valitset standardi kokoisen 8,5t koneen niin pitäsi kestää vielä.

Heitetään vielä itsekkin kysymys...
Oletteko vaihtaneet/käyttäneet jotain muuta diffiä sbv2:ssa.
Tuntuu vain nuo diffin rattaat menevän helpolla, vai onko slippery liian kiereellä vai pitääkö diffit vain shimmata usein.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

*HOKE*

Diffit pitää shimmata siten että rattaiden välissä ei ole liikaa välystä.
Ja slipperi tietysti pitää myös olla oikein säädetty.

95% academyistä mitä olen porukalla nähnyt ja diffejä kokeillut niin aivan liian löysillä ajavat.

7.5 koneella itse ajelin ja säätimenä hyvinkin vastaava.

Itseasiassa 60A XE runin kanssa on tullut käytettyä 5.5 konettakin pidemmän aikaan.

Jabe

Noh pitää tarkistaa välys muutaman akullisen jälkeen kun nyt on uudet rattaat.
Diffit olen kiristänyt sillä kikalla/tavalla että takadiffi ensin, niin kireälle että saa auton renkaita pyörittämällä vaakatasoon ja etudiffi samalla tavalla mutta hieman kireämmälle, auton ollessa ajokunnossa/painossa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

-HL-

Tuleeko tuon sportti nelkun mukana renkaat/vanteet? Entäs iskari öljyt?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Lehtila

Tarttisin uudet diffin rattaat Sbv-2:een (varaosa nro. VP005).
Rc Garagen kanssa asiointi on aika tahmeaa enkä googlettamalla löydä kyseistä ratasparia ulkomaisista nettikaupoista.

Enkö vain osaa vai onko nuo osat todellakin noin kiven alla?

Jelppiä kaverit!

VP005
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Lehtila

Hoplaa! Sainkin tuonne Garageen yhteyden tekstiviestillä, joten toivotaan että homma onnistui loppujen lopuksi näinkin helpolla!
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Lehtila

Eipä se sit tainnut mennäkään kuten elokuvissa tuo Garagesta tilaaminen.

Joten edelleen otetaan ehdotuksia vastaan mistä noita diffin rattaita voisi tilailla?!
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Lehtila - 28.02.11 - klo: 15.45
Eipä se sit tainnut mennäkään kuten elokuvissa tuo Garagesta tilaaminen.

Joten edelleen otetaan ehdotuksia vastaan mistä noita diffin rattaita voisi tilailla?!

Kokeile  a main hobbies:sta
Kyosho, elämäni auto.

Tikkeri

Eipä ole amainillakaan enää kehuttavasti academyn osia... Ainoo mistä vielä lista tulee on http://www.modelrec.com/rc-products/academy-spare-parts.asp?GetItemNo=0 mutta tiedä sitten miten niitäkään on varastossa. Hankalaksi on mennyt.
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Lehtila

Viimeksi kun katsoin niin Amainilta ei saa kyseistä ratasparia, vain kokonaista diffipakettia joka maksaa 5 kertaan tuon ratasparin hinnan.

Modelrc:hen olen laittanut mailia parikin kertaa mutta vastausta ei kuulu.

Ja minä kun käsitin että tuo Academy on kohtuu laadukas ja jopa kilpailuissa pärjännyt. Miksei siitä puhuta enempää maailman turuilla ja varaosasaatavuus on heikko?
Mikä lafka tuota valmistaa, jos koittais ihan suoraan tehtaalta kinuta noita osia?
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --