Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B4 / B4.1 / B4.2

Aloittaja snakepoison, 02.03.09 - klo: 21.45

Janne A

Jyväskylän radalla toimii paremmin vähän isompi siipi, kun toi vakio Asson siipi on. No mulla on kiinni Hot Bodiesin D4:n leveä (voisko olla 170mm) siipi. Kun auto tulee ländistä vinossa alas ja menee nokan kautta ympäri, niin molemman puolen siipitelineitä on alkanut rapsahdella poikki. Onko porukka havainnut samaa ongelmaa? Takaiskaritorni kestää kyllä, mutta ne siipitelineet katkeilee aika useasti. Olisko jotain patenttia, millä sais vähän vahvistettua niitä?

kisaaja

Ja kun vaihtaa pienemmän siiven niin on iskarituen vuoro. Onhan noita siipitelineitä alumiinista, mutta mikä repee seuraavaks  :roll:
-Goldi

Janne A

Lainaus käyttäjältä: kisaaja - 24.05.09 - klo: 20.34
Ja kun vaihtaa pienemmän siiven niin on iskarituen vuoro. Onhan noita siipitelineitä alumiinista, mutta mikä repee seuraavaks  :roll:

Tai ne vääntyy. Yhdet alumiiniset ainakin mitkä näin, oli vaan vaivaset 29$. :shock:

RikuRassi

Ainakin vähän auttoi itsellä kun teki reilut reiät siipeen kiinnitykselle, että siipi pääsee vähän liikkumaan osumien mukaan. Tai sitten on vaan kaatamatta..  :grin:

Riku

Janne A

Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 25.05.09 - klo: 09.18
Ainakin vähän auttoi itsellä kun teki reilut reiät siipeen kiinnitykselle, että siipi pääsee vähän liikkumaan osumien mukaan. Tai sitten on vaan kaatamatta..  :grin:

Riku

Tuota kaatamatta jättämistä on kokeiltu, mutta ei ollut kannattavaa.  :p
Isot reiät mietityttää, että jääkö siipi sitte vinoon, jos rei'issä on klappia.

RikuRassi

Itsellä noin 1-1,5mm suuremmat reiät kuin kiinnitystappi. Ennen tein reiät juuri sopivaksi, mutta kun sisäkrossissa rapsui niitä telineitä turhan usein, kokeilin väljempää sovitetta ja se auttoi. Tai sitten oppi ajamaan..  :roll:

Tietty se voi jäädä ihan vähän vinoon, mutta eipä tuo mikää aerodynamiikan ihme ole muutenkaan. Tosin leveä siipi aina vääntää enemmän telinettä kaatuessa. Toinen vaihtoehto voisi olla leikata siiven päätylevy ja "takaseinä" irti toisistaan, jolloin siipi ei ole niin vääntöjäykkä eikä rasita telinettä. Kapealla siivellä ja isolla takaseinällä ajettaessa menee helposti myös telineitä.


snakepoison

Mites oletteko laittaneet koria kiinni sellaisella tarra nauhalla ? Autoon menee hieman hiekkaa sisälle ja ajattelin että korin alareunaan laittaa tarran ja vastakappaleen runkoon jolloin autoon ei ehkä menisi hiekkaa ja pölyä niin kovasti. En vain tiedä mistä kysellä kyseistä nauhaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Samppu

Joskus pyysin äitiä tuollaista tuomaan ja tais ihan kangaskaupasta sitä hakea. Ja oli sellaista jossa oli liimapinta toisella puolella, eli ei joutunut pikaliiman kanssa säätämään.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 25.05.09 - klo: 22.52
Mites oletteko laittaneet koria kiinni sellaisella tarra nauhalla ? Autoon menee hieman hiekkaa sisälle ja ajattelin että korin alareunaan laittaa tarran ja vastakappaleen runkoon jolloin autoon ei ehkä menisi hiekkaa ja pölyä niin kovasti. En vain tiedä mistä kysellä kyseistä nauhaa

Prismasta sitä tuli viimeviikolla haettua.
Toki sitä saa varmasti monestakin paikasta.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Janne A

Velcroksi tuota sanotaan.
Mulla on ollut aina sillä korit kiinni ja pysyy, kannattaa laittaa reilun mittasesti sit, mulla on esim. koko kyljen mitalta siivua.
Biltemasta olen velcrot hakenut, olisko jollain takiasnauha nimellä. Vaikka on toisella puolelle liimapinta, niin silti on pitänyt pikaliimalla hieman vahvistaa liimapinnan pitoa. Meinaa toi velcro tarrata niin kovaa, että lähtee irti liimauksista muutaman korin aukaisun jälkee. :)

Koheltaja

3M velcro pysyy selkeästi paremmin kiinni kuin piltemannin edullisempi versio, liimoissa eroa kuin yöllä ja päivällä.
Kylätason RC-kuski.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 26.05.09 - klo: 07.42
3M velcro pysyy selkeästi paremmin kiinni kuin piltemannin edullisempi versio, liimoissa eroa kuin yöllä ja päivällä.
Varmasti hyvää, ite oon ostanu parit rullat sittarista ja hyvin on pysyny - yhestä korista irtos tosin maalit - ei teippi  :p
Old fart

Datajätkä

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 26.05.09 - klo: 07.42
3M velcro pysyy selkeästi paremmin kiinni kuin piltemannin edullisempi versio, liimoissa eroa kuin yöllä ja päivällä.


Jep, nuo pilteman nauhat kantsii vetää sit samantien pikaliiman kans ammeen kylkeen. Tahtoo pysyä tarra kiinni ja teippi-liima revetä veke.


snakepoison

Kiitoksia nuista tiedoista. Taidan myös itse ottaa tuon systeemin käyttöön
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rrike

Mul on ittelläni b4, se on 5 kuukautta vanha race spec ja se välillä pätkii.Voisko vika johtuu vastaan ottimesta vai noparin liittimestä, koska toinen niistä piikeista on työntynyt sisään(joka on liitimessä). Voiko sen liittimen vaihtaa jos se on rikki?
| Team Associated | LRP | Sanwa |

jarkkom

Rikoin nyt tälle vuodelle ensimmäisen ja urani aikana toisen siipituen. Laitoin vettä kiehumaan hylättyyn keittoastiaan ja veden kiehuessa käänsin kaasuhellan pois päältä ja heitin kaksi settiä siipitelineitä keittoon. Viilennettyä noukin tuet ja toisen setin ruuvasin autoon kiinni. Katsotaan onko apuja.
---

T-mo

Löytyykö T4:een isompaa spurria kuin 87T? Ja jos löytyy niin mistä? On vähän ongelmia moottorin lämpöjen kanssa kun lipoilla voi ajella niin pitkään. Käytössä on ollut 15 piikkinen pinioni ja 87 piikkinen spurri. Vähän aikaa sitten asensin 14 piikkisen pinionin ja 12 piikkistä olen kokeillut, mutta sen kanssa loppui moottorin säätövara kesken eli isompaa spurria tarvittaisiin.

Datajätkä

Ei maha löytyä isompaa, jos ei ala soveltaan jostain muusta merkistä  :huh: Mikä kone sulla on jos noin kiehuu? Ite ajan 5.5 LRP:llä 18/87 välityksillä ja aika hyvin pysyy aisoissa lämmöt. TOSIN kaikkia akkuja ei kärsi ajaa putkeen vaan akunvaihtojen välillä joutuu hieman tasaan lämpöjä.

T4:ssä tosiaan tuo renkaan kehä tuo hieman enempi välitystä mitä B4:ssä.

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: T-mo - 30.05.09 - klo: 15.50
Löytyykö T4:een isompaa spurria kuin 87T? Ja jos löytyy niin mistä? On vähän ongelmia moottorin lämpöjen kanssa kun lipoilla voi ajella niin pitkään. Käytössä on ollut 15 piikkinen pinioni ja 87 piikkinen spurri. Vähän aikaa sitten asensin 14 piikkisen pinionin ja 12 piikkistä olen kokeillut, mutta sen kanssa loppui moottorin säätövara kesken eli isompaa spurria tarvittaisiin.

Kokeile http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF501XDurga/51284-96T-Spur-Gear-48-Teeth-100812. En nyt 100% lupaa, että se sopii, mutta ainakin slipper padit istuvat oikein tuohon, eikä se nyt vararikkoon vie tuolla hinnallakaan.  :mrgreen:
---

steni83

Kertokaas kokeneemmat, että käykö t4:sen ammeeseen suoraan 7-kennonen pötköakku?

jannekoskinen

Lainaus käyttäjältä: steni83 - 02.06.09 - klo: 07.49
Kertokaas kokeneemmat, että käykö t4:sen ammeeseen suoraan 7-kennonen pötköakku?

tämä http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.10335&familj=FamAck&BildLopNr=01sopii just ja just sinne akkukoteloon ja akkupannan saa viel siihen päälle
Liian monta auto tähän tilaan

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: jannekoskinen - 02.06.09 - klo: 08.09
Lainaus käyttäjältä: steni83 - 02.06.09 - klo: 07.49
Kertokaas kokeneemmat, että käykö t4:sen ammeeseen suoraan 7-kennonen pötköakku?

tämä http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.10335&familj=FamAck&BildLopNr=01sopii just ja just sinne akkukoteloon ja akkupannan saa viel siihen päälle

Linkin akku näyttää olevan 6-kennoinen.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

jannekoskinen

#172
Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 02.06.09 - klo: 08.18
Lainaus käyttäjältä: jannekoskinen - 02.06.09 - klo: 08.09
Lainaus käyttäjältä: steni83 - 02.06.09 - klo: 07.49
Kertokaas kokeneemmat, että käykö t4:sen ammeeseen suoraan 7-kennonen pötköakku?

tämä http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.10335&familj=FamAck&BildLopNr=01sopii just ja just sinne akkukoteloon ja akkupannan saa viel siihen päälle

Linkin akku näyttää olevan 6-kennoinen.
kyllä se on kuusi-kennoinen ja laitoin sen demonstroimaan että se on suurin mahdollinen akku tähän autoon potköakuista
Liian monta auto tähän tilaan

Janne A

Eikö riitä kulku kuudella kennolla?

steni83

Riittäähän se "rataajoon" ihan mainiosti, mutta laakeella hiekka alustalla olisi kiva kun olis potkua reippaammin.

TTKoo


LIPO lisää potkua kummasti.

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

steni83


snakepoison

Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 02.06.09 - klo: 08.58

LIPO lisää potkua kummasti.


Tämä on totta. LiPo tuo tehoa huomattavasti. Harjattomilla tekniikoilla varustettuihin autoihin LiPo ehdottomasti
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Onko B3 ja B4 autossa kuinkapaljon toisistaan eroavat osat ? Eli pystyykö B4 osia käyttämään B3 autossa ja toisinpäin ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Datajätkä

Eipä juuri jos ei ala parsimaan koko autoa B4:ski pohjalevyä myöten. Patentoimalla vois ehkä mäihällä jotain osia käyttää, mutta pääpiirteittäin kaikki osat on ihan erilaisia.