Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Winter Jumps IV - Nokia 28.3.2009 & LOPPUTULOKSET

Aloittaja PRCA, 04.03.09 - klo: 22.23

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

PRCA



Kilpailupaikka: NIRC, Pirkkalaistie 7, 37100 Nokia

Voit katsella ilmoittautumisia täältä.




Lopputulokset:

   Winter Jumps 4 - Nokia - M2-10 lopputulokset   
      
   A-finaali   
1.   Harri Peltomaa   PRCA
2.   Heikki Valtonen   PRCA
3.   Marko "Ekkuli" Eklund   PRCA / TamUA
4.   Mikko Mäkinen   PRCA / VMF
5.   Henri Valtonen   PRCA
6.   Jarno Siltanen   Jyvsrk
7.   Riku "Rolex" Tolonen   PRCA / LemUa
8.   Matti Eskelinen   JyvSrk
      
   B-finaali   
9.   Petri Ström   JyvSrk
10.   Olli Viitanen   AAU
11.   Henry Tanskanen   UAU
12.   Miikka Kauttu   PRCA
13.   Mika Ala-Villilä   PRCA
14.   Henry "Triac" Kanerva   PRCA
15.   Marko Mikama   UAU
16.   Mikko Santanen   PRCA
      
   C-finaali   
17.   Jesse Kähkönen   SRC
18.   Lassi-Jussi Väänänen   PRCA
19.   Jesperi Jyrkkänen   PKSRCA
20.   Tommi Sampo   JyvSrk
21.   Sakari Penttinen   
22.   Jani Hovi   HyUA
23.   Juha Yli-Hemminki   
24.   Juho Viitamäki   Jyv Srk
      
   D-finaali   
25.   Niko Vuorenmaa   RiiUA
26.   Kaius Perttilä   UAU
27.   Tommi Turku   PKSRCA
28.   Toni "Torpedo" Pietilä   PRCA
29.   Walter Virta   PKSRCA
30.   Jerzi Hellström   UAU

* Triac = Three-wheeled car

   Winter Jumps 4 - Nokia - M4-10 lopputulokset   
      
   A-finaali   
1.   Ari Heinonen   UAU
2.   Arto Heinonen   UAU
3.   Harri Kervola   JyvSRK
4.   Matti Eskelinen   JyvSrk
5.   Jani Hovi   HyUA
6.   Jari Valkola   UAU
7.   Henry Tanskanen   UAU
8.   Jami Oksanen   SRC
      
   B-finaali   
9.   Markku Honkanen   UAU
10.   Janne Aspinen   ridingJKL
11.   Miro Simonen   ridingJKL
12.   Jussi Rinne   
13.   Tony Liusvaara   PKSRCA
14.   Pauli Helin   TamUA
15.   Max Mört   PKSRCA
16.   Henry Mört   PKSRCA


   Winter Jumps 4 - Nokia - M18 lopputulokset   
      
1.   Jerzi "VakioShark" Hellström   UAU
2.   Jesse Kähkönen   SRC
3.   Mikko "Tulosäänestys" Mäkinen   VMF
4.   Tommi Sampo   JyvSrk
5.   Mikko Santanen   PRCA
6.   Juho Viitamäki   Jyv Srk


Lopputulokset taulukkomuodossa täällä.


blaah


ToniP

#2
Joo tosiaan 28.3. (lauantai) *Päivitetty ilmoon*

Tervetuloa nauttimaan Nokian Indoor Racing Klubin tunnelmasta!

ToniP

#3
Otettiin käyttöön uusi ilmoittautumis systeemi. Toivottavasti tämä helpottaa ainaista ilmoittautumisten päivittämisrumbaa ja osallistumisten seuraamista.
Tsydeemin kehitysehdotukset tai risut & ruusut voi laittaa mulle sähköpostilla.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: ToniP - 05.03.09 - klo: 15.53
Otettiin käyttöön uusi ilmoittautumis systeemi. Toivottavasti tämä helpottaa ainaista ilmoittautumisten päivittämisrumbaa ja osallistumisten seuraamista.
Tsydeemin kehitysehdotukset tai risut & ruusut voi laittaa mulle sähköpostilla.

Toimii varsin näppärästi.

Eipä ole liikaa vielä M4 osallistujia, tolla kuskimäärällä vois pääastä jo B finaaliin  :lol: (jos auto kestää)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

ToniP

#5
Vuokrapondereita on saatavana ~8 kpl! (Tarkistan määrän piakkoin.)
Vuokra on 5€/kpl joka maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Varaan nämä ilmoittautumisjärjestyksessä kahdeksalle ensimmäiselle ja merkitsen vuokraponderin numeron sulkeissa taulukkoon.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: ToniP - 12.03.09 - klo: 01.58
Vuokrapondereita on saatavana ~8 kpl! (Tarkistan määrän piakkoin.)
Vuokra on 5€/kpl joka maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Varaan nämä ilmoittautumisjärjestyksessä kahdeksalle ensimmäiselle ja merkitsen vuokraponderin numeron sulkeissa taulukkoon.

Luettelo kilpailijoista ilmoittautumisjärjestyksessä on täällä.
Toivottavasti saamme vielä jokusen vuokraponderin hankittua, muuten loput joutuvat pärjäämään omillaan.

Lippulaivassa pondereita kierrätettiin, minun kanssa ajo ainakin kaksi muuta kuskia eri luokissa. (M2 ja minivessa). Erän jälkeen piti vaan muistaa palauttaa ponderi paikkaan x josta seuraava sitä tarviva sen haki (sikäli kun oli muistettu palauttaa  :lipsrsealed:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

ToniP

Yleisen täsmällisyyden tietäen voisin kuvitella että menee melko sekavaks seikkailuks jos ponderia vaihtaa kuskilta toiselle. Sori vaan mutta jo kahden tai kolmen luokan ajaminen yhdellä ponderilla on melkosta vekslaamista joskus. Mitä nyt sivusta oon hommaa seurannut ;)
Mä koitan keksiä vielä jotain. Katellaan nyt viikonlopun yli.

Janne A

Lainaus käyttäjältä: ToniP - 12.03.09 - klo: 09.02
Yleisen täsmällisyyden tietäen voisin kuvitella että menee melko sekavaks seikkailuks jos ponderia vaihtaa kuskilta toiselle. Sori vaan mutta jo kahden tai kolmen luokan ajaminen yhdellä ponderilla on melkosta vekslaamista joskus. Mitä nyt sivusta oon hommaa seurannut ;)
Mä koitan keksiä vielä jotain. Katellaan nyt viikonlopun yli.

Siis se toimi Lippulaivassa ihan hyvin.

Ponderit on numeroitu 0-9 ja kuskien numerot on jaettu luokkiin juoksevasti, eli numero ei ala aina 1:stä jokaisessa erässä vaan jatkuu edellisen erän numeroinnista.

Pondereihin on laitettu numero (0-9), joka vastaa sitten kilpailijan numeroa. Kuski ottaa velcrolla kiinnitetyn ponderin irti heti erän jälkeen, ennen nostamaan menoa ja palauttaa sen säilytyspöydälle.

Olen ajanut Lippiksessä kaksi kisaa ja toisessa kisassa yhdellä ponderilla ajoi kolme kuskia ja toisessa kaksi kuskia.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: AiR - 12.03.09 - klo: 09.31
Siis se toimi Lippulaivassa ihan hyvin.

Ponderit on numeroitu 0-9 ja kuskien numerot on jaettu luokkiin juoksevasti, eli numero ei ala aina 1:stä jokaisessa erässä vaan jatkuu edellisen erän numeroinnista.

Pondereihin on laitettu numero (0-9), joka vastaa sitten kilpailijan numeroa. Kuski ottaa velcrolla kiinnitetyn ponderin irti heti erän jälkeen, ennen nostamaan menoa ja palauttaa sen säilytyspöydälle.

Olen ajanut Lippiksessä kaksi kisaa ja toisessa kisassa yhdellä ponderilla ajoi kolme kuskia ja toisessa kaksi kuskia.
Jep, tällä tyylillä on ajettu jokainen kisa ja homma on pelittänyt liki poikkeuksetta moitteetta. Silloin joskus kun personal pondereita ei vielä ollut niin muuta vaihtoehtoahan ei edes ollut...
Old fart

*HOKE*

Ennen personalpondereita oli talon puolesta nämä isot akulliset ponderit joita oli 2x10 kpl.
Eli esim punaiset ponderit 1-10 ja siniset ponderit 1-10 samalla numerolla.
Käytännössä siis ei ollut merkitystä kumman värisellä ponderilla ajoit, kunhan numero oli sama.
Tämä myös helpotti erien välissä kun 1 erän kuski ajoi vielä eräänsä niin seuraavan erän kuskit pystyivät hakemaan ponderit autoon kuluvan erän aikan.
Näin ei tullu kaaosta erien välissä kun käsi ojossa odotellaan edellistä erää palauttamaan pondereita.
No näin oli ennen.
Nyt homman voi järjestää tosiaan kuten lippiksessä.
Mikäli pondereita ei riitä yksi per tarvitseva.
Tai sitten pari kuskia käyttää samaa ponderia.

ToniP

Okei okei. Kuulostaa hyvältä. Joka tapauksessa koitan saada jostain lisää koska siten se olis niin paljon helpompaa kaikille.
Jos se olis musta kii, ostaisin kerholle riittävästi omia mutta kun se ei ole.

ToniP

Näyttää siltä että saamme vuokrapondereita lisää noin 10 kpl. Tarkempaa tietoa ensi viikolla.

pcu

4wd:ssä on aika vähän kuskeja tällä hetkellä...miks ei voi ilmottautua ajoissa? onko pakko ilmottautua vasta päivää ennen kisoja?itsekkin olen kisoja järjestänyt ja tiedän mikä rumba on järjestää kisoja-----ilmoitukset ajoissa, se on ihan h..ttiä alkaa niitä ilmottautumisia sumblimaan yks päivä ennen kisoja.

ToniP

"Ilmoittautuminen: 24.3 mennässä." Loput jäpittää jälki-ilmoittaumis jonossa sit aamulla.
Toisten osallistujien takia olis tietysti suotavaa mahollisimman ajoissa laittaa ilmot.

Vaikka ohan se tiäretty että meillä ov vähäv väkisikki tällanen tamperjelaine rreiru meininki täälä. Ettei seny ihan nino, nääs!

jerzirccar1

Yksi asiaa paistaa läpi nyt todella hienosti, gigazia radioita on melkein 100% käytössä, ihan uskomatonta. Onko jo ajettu kisat jossa se on ollut 100% käytössä. Mahtavakeksintö tuo giga ja todella iso taakka kisa järjestäjältä pois.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jerzirccar1

Onhan PAKITTAMINEN kieletty WJ säännöissä :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

ToniP

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 15.03.09 - klo: 22.52
Onhan PAKITTAMINEN kieletty WJ säännöissä :shock:

Jepjep.
"Säännöt muutoin kesäsarjan mukaiset, paitsi renkaat vapaat ja 2s lipo-akkujen käyttö on sallittu."

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: ToniP - 16.03.09 - klo: 07.25
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 15.03.09 - klo: 22.52
Onhan PAKITTAMINEN kieletty WJ säännöissä :shock:

Jepjep.
"Säännöt muutoin kesäsarjan mukaiset, paitsi renkaat vapaat ja 2s lipo-akkujen käyttö on sallittu."

Jo näihän se varmasti on mutta halusin vain varmistuksen asiaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Janne A

Sen voisi mainita ajajakokouksessa selkeesti, että ne pakit oikeesti pois päältä. Ainakin M4-10- ja M2-10-luokissa.

Olen nähnyt jokaisissa tämän vuoden WJ:ssä pakittelua radalla, lähinnä ne on just aloittelijoita, jotka eivät välttämättä edes tiedä ko. säännöstä.

M18-luokassa ilmeisesti pakki on saanut olla päällä noparissa, mutta sitä "ei ole saanut käyttää", koska ymmärtääkseni kaikki pikkunoparit ei tue tuota reverse lock-outtia?

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: AiR - 16.03.09 - klo: 09.40ymmärtääkseni kaikki pikkunoparit ei tue tuota reverse lock-outtia?

Eipä onnistu kaikissa "isoissakaan" halvemmissa nopareissa. Poika ajoi just kisan Nosram Evilillä jossa ei ole mitään säätöjä mihinkään suuntaan ja pakkiviivettä jarrutuksen jälkeen ei ole... Vaatii setupit korvien väliin ettei auto karkaa pakille jarrun jälkeen... :wink:
Kylätason RC-kuski.

ToniP

#21
Hyviä huomioita!
Kun joku aloitteleva lukee tätä, varmaankin miettii miks ei saa pakittaa. Eikä kuitenkaan kehtaa paljastaa kokemattomuuttaan kysymällä.

Vastaan siis varmuudeksi.
- Pakittaminen on kisoissa kiellettyä siksi että kun ajetaan muiden kanssa samaan suuntaan, on erittäin yllättävää yht'äkkiä huomata kun joku ajaakin täysin eri suuntaan. Hämmentävä tilanne ja erä pahimmillaan pilalla jo tästä.
- Törmääminen pakittavaan autoon on molemmille autoille aina paljon vakavampi kuin samaan suuntaan ajettaessa.
- Samasta syystä ei missään olosuhteissa saa pysähtyä nopeasti ajettavan suoran päähän tai muuten nopeaan kohtaan ainakaan ajolinjalle.

Nostajille:
- Autoa ei voi myöskään nostaa tällaiseen paikkaan.
- Pysähdyksissä olevan auton tulee aina olla sellaisessa paikassa jossa muut kuljettajat näkevät sen ja pystyvät reagoimaan tilanteeseen.

Tässä vielä linkki kisojen aloitusoppaaseen. http://rcnetti.wmhost.com/kisak.php
Iso käsi Vesa Koskivuolle!

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: ToniP - 16.03.09 - klo: 17.42
Vastaan siis varmuudeksi.
- Pakittaminen on kisoissa kiellettyä siksi että kun ajetaan muiden kanssa samaan suuntaan, on erittäin yllättävää yht'äkkiä huomata kun joku ajaakin täysin eri suuntaan. Hämmentävä tilanne ja erä pahimmillaan pilalla jo tästä.
- Törmääminen pakittavaan autoon on molemmille autoille aina paljon vakavampi kuin samaan suuntaan ajettaessa.
- Samasta syystä ei missään olosuhteissa saa pysähtyä nopeasti ajettavan suoran päähän tai muuten nopeaan kohtaan ainakaan ajolinjalle.


Vielä loogisena syynä, jos radalla on auto poikittain ja pakkia ei ole niin takaa on aika turvallista ajaa ohi.

taitaa kaikki kisakuskit ainakin olettaa ettei auto yhtäkkiä peruuttele radalla.

nim: itekin pamauttanu eteen peruuttavan päälle, ei tosin kisoissa  :undecided:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

jerzirccar1

Pakittaminen pitää olla kielletty aina, treeneissä tai kisoissa niin ei ole kuin yhteen suuntaan mihin mennään ja se on eteenpäin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Nasty

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 17.03.09 - klo: 00.55
Pakittaminen pitää olla kielletty aina, treeneissä tai kisoissa niin ei ole kuin yhteen suuntaan mihin mennään ja se on eteenpäin.
Jerzi
fiksua kieltää pakki treeneissä silloon sielä jokanen pomppii radalla työntelemässä autoa pois köysistä.järki treeneissä siinä perruuttelussa ja kisoissa tietysti pakki kielto.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Koheltaja

Joopa joo, taas se vääntö pakittamisesta alkaa :roll:

Ennen kuin jatkatte niin penkokaa keskustelu Ompun ajoista, sielä löytyy 6-0 perustelut miksi treeneissä on pakista hyötyä.

Säästäkää pliis, tämä osio turhalta ja tyhmältä pakkiväännöltä treeneissä. Kisat on asia erikseen ja siellä ei pakitella, käsittääkseni tämä topicci käsittelee WJ kilpailua eikä treenejä.
Kylätason RC-kuski.

Janne A

#26
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 17.03.09 - klo: 08.29
Joopa joo, taas se vääntö pakittamisesta alkaa :roll:

Ennen kuin jatkatte niin penkokaa keskustelu Ompun ajoista, sielä löytyy 6-0 perustelut miksi treeneissä on pakista hyötyä.

Säästäkää pliis, tämä osio turhalta ja tyhmältä pakkiväännöltä treeneissä. Kisat on asia erikseen ja siellä ei pakitella, käsittääkseni tämä topicci käsittelee WJ kilpailua eikä treenejä.

Käsittelee tämä WJ:n treenejä, eli kun on harjoitukset ennen alkueriä. Ei tästä tarvitse mielestäni mitenkään väitellä. Kisoissa ei vain käytetä pakkia, oli treenit tai virallinen osuus.

EDIT: Jerzi avasi yleisen keskustelun asiaa koskien tänne.

ToniP

Koko kilpailun ajan pakittaminen radalla on kiellettyä. Ennen kilpailua kannattaa kytkeä pakki pois jos noparissa sellainen mahdollisuus on.
Tehdään yhdessä hyvät kisat. Me järkätään paikka, kilpailijat ajaa rehdisti ja kaikilla on hauskaa.

Koheltaja

Selvennetään vielä että treeneillä tarkoitin niitä treenejä joita ei ajeta kisapäivän aikana. Kisassa ja kisapäivänä ajetuissa kisatreeneissä pakittaminen on luonnollisesti kiellettyä.

Tämä omalta osalta tässä :wink:
Kylätason RC-kuski.

ToniP

Kiitos kuitenkin kaikille erittäin tärkeiden asioiden esilletuomisesta.
Näistä sääntöasioista aivan selvästi tarvitsee edelleenkin keskustella. Jatketaan tosiaan mielenkiintoista keskustelua asianmukaisissa topikeissa. Ajajakokouksessa käydään sitten vielä nämä asiat läpi. Tervetuloa siis vaan mukaan vaikka oliskin pakillinen nopari.