Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

os moottorin purkamis propleema..

Aloittaja ely, 06.03.09 - klo: 19.09

ely

Eli en saa sylinteri putkea irti!! eikös sen pitäs vain lähteä vetämällä irti?
moottori on siis os 21 max rz ( on varmaan kysymys väärässä paikassa.. mun puolesta saa siirtää oikeaan paikkaa tai poistaa heti kun vain joku vastaa jotain järkevää.) kiitos

siinä on vielä tarkka malli: OSMG2063 13844 .21 RZ-V99B
lähtee niinkö mummo metrin hangesta!

wictro

#1
työnnä vaikka nippuside pakoaukosta sisää, sitte pyörität kampiakselia, niin mäntä painaa nippusiteellä sen ylös

voit yrittää lämmittää kanssa sitä ulkokuorta.

.w

EDIT: tuossa vielä kuva



lainattu ari-pekan sivuilta:

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html
-Lithium Love Racing-

Toikkanen

Itselläni tuo nippuside katkesi joten kokeilin pyyhkeellä ja onnistui täydellisesti.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Toikkanen - 06.03.09 - klo: 20.36
Itselläni tuo nippuside katkesi joten kokeilin pyyhkeellä ja onnistui täydellisesti.

Wouw...
No tottakai se voi poiketa jos on heikkoa laatua, ohut nippuside tai putki jumissa.
Pääasia että siinä on jotain sopivan pehmeää ettei tule jälkeä sylinteriputkeen tai mäntään.

blaah

Heh, poikki on mennyt moni minunkin nippusiteistä, vaikkakin olen käyttänyt ainoastaan paksuja nippusiteitä (Biltema).. Taisi olla 2007 Salon SM-kisoissa kun avasin koneen vaihtaakseni etulaakerin, kun kone ei oikein ollut iskussa (vaihteeksi). Koneen sisältä löytyi 3 kpl vajaan sentin pituisia nippusiteen pätkiä Edellisestä avauksesta oli mennyt jo jonkin aikaa joten ainakin yhdet kisat oli ajettu "virimoottorilla". Ei kai sääntöjenvastaista  :grin:

TheArska

Lainaus käyttäjältä: blaah - 07.03.09 - klo: 00.03
Koneen sisältä löytyi 3 kpl vajaan sentin pituisia nippusiteen pätkiä Edellisestä avauksesta oli mennyt jo jonkin aikaa joten ainakin yhdet kisat oli ajettu "virimoottorilla".
Kaikkea sitä kuulee.. :lol:  ..no rapatessa roiskuu.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

ely

Hienosti sain purettua moottorin. kuvan osoittamalla tavalla. ongelma ei kylläkään poistunut. eli kun mäntä on ylä asennossa niin se tavallaan jämähtää siihen ja kun kampiakseli pyörähtää siinä kuuluu sellanen napsaus ja jonku millin "klappi! tuntuu siinä olevan? vaikea selittää toivottavasti joku ymmärtää tämän. Ei viittisi turhaa tilata osia jos sattuu tilaamaan vääriä.
lähtee niinkö mummo metrin hangesta!

CluBBaH

Toi että mäntä jää ylös jumiin viittais siihen että sulla on puristukset hyvin tallessa , eli aivan normaalia. Millon klappi taas ei ole normaalia.

Kerro vähän tarkemmin kuinka paljon koneella ajettu jne.
XRAY 808 2009 Spec |

Nasty

katoppa ettei kiertokangen reijät oo menny rikki se osa siis mihin mäntä tulee kiinni

ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

wictro

Lainaus käyttäjältä: ely - 08.03.09 - klo: 14.08
Hienosti sain purettua moottorin. kuvan osoittamalla tavalla. ongelma ei kylläkään poistunut. eli kun mäntä on ylä asennossa niin se tavallaan jämähtää siihen ja kun kampiakseli pyörähtää siinä kuuluu sellanen napsaus ja jonku millin "klappi! tuntuu siinä olevan? vaikea selittää toivottavasti joku ymmärtää tämän. Ei viittisi turhaa tilata osia jos sattuu tilaamaan vääriä.

kiertokangen ala- tai yläpää väljä.

eli se tanko missä mäntä on kiinne, niin siitää on kaks tappia läpi - männän tappi, ja kiertokanki.

purkaa koko moottori, helppo homma se, kun se kerran on jo käsissä. sitte katot missä se välys on.

meinasitko milliä niikun männän liikkumissuunnassa, vai vauhtipyörän kehällä ?

.w
-Lithium Love Racing-