Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

X Factory X-6 Squared/ Cubed

Aloittaja Mikko L, 10.03.09 - klo: 14.58

juhou

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 02.11.10 - klo: 20.07
Noh, sain pohjan poikki. Hommattiin uus ja alettiin laittamaan osia kiinni. Sellanen robleemi olis, että kun se taka iskaritorni on kiinni kolmella ruuvilla. Se keskimmäinen on aika pyöreän ja avain(medesecin myymä kahva mallinen, ei mitenkään haukkumamielessä.) on pyöreähkö myös. Milläs sen voisi saada irti?
onko tilaa sen verran että ruuviin voisi ajaa vaikka dremelillä tasapääkannan?
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Koheltaja

Tai kokeile naputtaa kantaan Torx kärki, jos kannassa on vähänkään särmää niin myös uuden kuusiokoloavaimen kärki dipattuna venttiilihiomatahnaan voi antaa sen verran lisä pitoa että ruuvi aukenee.
Kylätason RC-kuski.

tturku

Jos ei lähde Koheltajan konsteilla niin kokeile pykälää isompaa tuumaista halpisavainta jos millinen kanta, (ja millistä jos tuumanen kanta) naputtaa siihen kantaan kiinni jos osuis koko lähelle. Jos ei tollakaan aukea niin dremeli esiin, voi mennä pahimmassa tapauksessa menee vain iskaritorni uusiks. Jos on hipo hiilari torni tai muuten kallis niin poraa kanta pois ensin ja sitten pihdeillä vääntämällä loput irti.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

-HL-

Ookkei, näillä lähetään kokeilemaan. Iskari tornia ei kyllä tekis mieli rikkoa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

svart

#184
dremelin laikalla jos mahtuu tekemään talttapää ruuvarille viillon mistä on saanut itse monet ruuvit auki.

tai kuten mainittiin niin poraat vain sen pelkän kanta osan pois 4-5mm poralla jotta saat osat erilleen toisistaan, ja tökö pitäis jäädä jäljelle mistä sitten pihdeillä kierre osa pois. helppo parata kun on toi kuusiokolo keskellä niin lähtee aina suoraan keskelle menemään.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

-HL-

Juu ruuvi irti, uusi pohja poikki ja uusi "ongelma". Eli mitä kokoa ne etupalan eli sen mihin tukivarret kiinnittyy edestä, ruuvien kannat ovat?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Köh, niin?
Mites muuten teillä on pohjat kestäny? Itse olen rikkonut 2kpl nuita.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 13.11.10 - klo: 15.54
Köh, niin?
Mites muuten teillä on pohjat kestäny? Itse olen rikkonut 2kpl nuita.

Miten on mahdollista?
Olen nähnyt tasan yhden katkenneen pohjalevyn, ja sekin meni 25m pääsuoran päähän täysiä eli jarruttamatta ajaessa.
Siihen olisi katkennut minkä tahansa vehkeen pohjalevy.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

-HL-

#188
Toinen meni kun törmäsin radan isoimpaan "mollaan", auton renkaasen ja toinen kun tormäsin Academyn perään. Kummassakkaan tilanateessa ei ollu hirveä vauhti.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

sakke_

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 13.11.10 - klo: 15.54
Köh, niin?
Mites muuten teillä on pohjat kestäny? Itse olen rikkonut 2kpl nuita.
Ite ajoin autolla yhen kesäkauden ja talvikauden 2008-2009 ja sain 1 pohjan p*skaks ja rehellisesti voin sanoa että ihan oli oma moka, Vaasan norsu reunakiveyksen kulmaan ja silti kesti koko loppupäivä maaliin asti. Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa että kestävin tuuppi auto mitä löytyy.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

-HL-

Joo muuten tuntuu kestävän, paitsi noi pohjat.  :lol:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

kisaaja

Ilmeisesti sun uusi pohjalevy oli tiukempaa hiilari matskua? Mistä kohtaa alusta katkesi? En ole kuullut yhdestäkään muoviammeen hajoamisesta vaikka ois saddle pack dremelöinti tehty, elikkä kannattaa päivittää muovinen pohjalevy jos on alkuperäisen saanut poikki. Muovilla ajaa myös "isot pojat" Kinwaldia lukuunottamatta ;)

Itellä on mennyt keulasta pohjalevy poikki mut se vaati täydestä vauhdista seinään ajamisen :D

Ainut X-factoryn heikko lenkki oli takatukivarret joita napsu turhan helposti. Sekin korjaantu hingepin modilla :)
-Goldi

kojo

Moro

Syyllinen ilmottautuu Kisaajan ja Hegetiuksen mainitsemaan "täyden vauhdin kolariin". Oli kyllä sellainen veret seisauttava mälli jonka Peten autolla töräytin, että oksat pois. Enpä usko että tuosta vauhdista olisi mikään kapistus ehjänä selvinnyt
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

-HL-

#194
Siitä puskurin kiinnitys ruuvien edestä meni. Muuten mitään ei ole mennyt ja tuntuu pelittävän. Jep kummatkin oli sitä "hiilaria". Jäi tämän viikonlopun ajot välistä kun en suostunut toista sellaista ottamaan. Nimimerkillä: Muovi pohjat saapuu tiistaina.  :roll:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Mikäs kisaajalla on toi varsi mikä tulee akkupantaan kiinni?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

snakepoison

täällä olisi kanssa innostus muuttaa B4.1 X-6 autoksi. Ilmeisesti siis nuo taka tukivarret on heikkolenkki autossa? Millaisia varaosia kannattaa pakissa pitää, eli mitkä osat ovat riskissä hajota ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

SS

Eipä tullut tarvetta moittia kestävyyttä autossa. Yhtään takatukivartta ei mennyt koko kesänä. Kahden auton tiimillä ajettiin Maastosarja ja EM:t. Koko kesän saldo kaksi etuakselitappia Jyväskylässä ja yksi takahubi vikan kisan vikassa finaalissa Hyvinkäällä meikäläiseltä. Siipitukiin kyllästyin ja vaihdoin joustavampiin (Tamiyan).
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

SS

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 13.03.09 - klo: 23.17
Lainaus käyttäjältä: Mikko L link=topic=34376.msg316224#msg316224Autosta on kirjoitettu, että mutkanopeus olisi suurempi sekä alusta muutoinkin tasapainoisempi.

Sitä en kyllä ymmärrä miksi tämä ei olisi nopea myös nopeilla radoilla  :shock: Mikä tuossa järjestelyssä heikentäisi auton käytöstä suuremmissa nopeuksissa?

Jospa sitä ei saa kiihtymään 'suurempiin nopeuksiin', varsinkaan heikolla pidolla, kun paino on noinkin edessä. :mrgreen: :afro:

:mrgreen: Onneksi oli hitaita ratoja :mrgreen:
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

kisaaja

^Whaaat^ :D:D

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 14.11.10 - klo: 12.12
Mikäs kisaajalla on toi varsi mikä tulee akkupantaan kiinni?
DDP Transmission brace, eli auto fleksaa oikeesta paikasta (keskeltä) kun korvaa moottorilevyyn tulevan tuen tuolla http://www.xfactorystore.com/news_04_03_09.htm

Muovi pohjalevyn pitäisi olla anteeksi antavanpi niin ajossa kuin kovissa törmäyksissäkin :)
-Goldi

kisaaja

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 14.11.10 - klo: 19.58
täällä olisi kanssa innostus muuttaa B4.1 X-6 autoksi. Ilmeisesti siis nuo taka tukivarret on heikkolenkki autossa? Millaisia varaosia kannattaa pakissa pitää, eli mitkä osat ovat riskissä hajota ?
Varaosia ois hyvä olla asson etutukivarret, sekä sisempi taka hingepin (kovissa mälleissä vääntyy), takatukivarsista tulee pommin varmat kun tekee hingepin modin joka löytyy sivu tai pari taaksepäin.
-Goldi

kisaaja

Vantaan setupit liitteenä. Loppu päivästä takarenkaat oli liian kuluneet verrattuna etupyöriin ja hankaloitti ajoa. Perjantaina kovemmalla pidolla, sekä lauantai aamuna auto oli loistava :) Oulussa säädöt toimii varmasti sillä testiä on ajettu matolla ja selkeästi kovemmalla pidolla. Saa tietty nähä minkälaista jäärataa ne pohjosen poiijjjaat keksii =)
-Goldi

kisaaja

Liitteenä vielä Ellisin uunituoreet säädöt!
-Goldi

-HL-

Tänään kokeilin kaverin mini pinnejä eessä ja kaks sekkaa lähti kierrosajasta. Vanhat renkaat oli jotkut kemmaset losin vanhat.
Ohjauspalat on menny nyt kummaltakin puolelta, vaihettii Schumaherin palat kun ei Asson paloja saanut mistään, tuntuu kestävän.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Vieläkin kestää. Nopee tuntuu olevan, pysyy casterin perässä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Hegetus

No nyt sain minäkin pohjalevyn poikki, ja meni samassa ylädekki kanssa.
Vauhtia oli sen mitä auto 7.5t speed passionilla kulkee, kun Stampede tuli radansivusta eteen.  :shocked:
Eli katkee se, vaan siihen tarvitaan oikeasti kova mälli.
Onneksi oli oma poika joka eteen ajoi.  :roll:
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

-HL-

Mites sais ohjausta vähän rauhallisemmaksi? Auto haukkaa parissa mutkassa aika reilusti sisään, kuskissakin voi olla vikaa, mutta mikäs autoon tehtävä muutos auttaisi?
Renkaina mulla on mini pinnit edessä ja takana.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Soo

Kisaaja varmaan osaa sanoo säätöjä tuohon vielä tarkemmin, mutta helpoiten tuo loppuu vaihtamalla eturenkaat spikeksi tai staggeriksi!

-HL-

Jep, Staggerit tossa onkin pakissa valmiina, ajetaan loppuun nuo takakumit ensin.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 27.12.10 - klo: 15.32
Jep, Staggerit tossa onkin pakissa valmiina, ajetaan loppuun nuo takakumit ensin.

Siis täh? Miten noi taka renkaat eturengas asiaan vaikuttaa?
Vaihda ne etuset niihin staggereihin, heti ens ajokerralla, ja aja ne takarenkaat niillä loppuun.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.