Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MCD vai FG 4WD ?

Aloittaja mikako1, 16.03.09 - klo: 12.37

Sammy__80__

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 21.03.09 - klo: 00.28
Saksalaisen Hurraxin tekemä. Noin hyvä:

"steer clear of these car is my advice they are crap i know 4 people who have had them in the uk and they just fell to bits as well as many other problems all the dealers in the uk have stopped dealing with hurrax, that must say something. "

jonkunhan noikin pitää testata :mrgreen: näyttää valmistajan kannalta melko huonolta jos jälleen myyjät lopettaa myynnin  räpsy mikä räpsy  :afro:

jaakkooh

Osta Tuo MCD Competion malli (rullaavana n.1000€). Siihen metalliset rattaat ja kyllä on hyvä. Talvella olen ajellu kovillakin pakkaasilla ja on kestänyt. Toki kaikki autot menee rikki ku johonkin tormoottaa. Itsellä MCD RR Competion 30,5cc 4x4, FS Racing 30cc monster 4x4 ja HARM BX-2 (takaveto). Ja tuo jälkimmäinen on alumiini osilla, jotka myös menee rikki jos sopivasti pökkää. MCD autona ei kannata ostaa ultimate versiona ellei lompakko ole kunnossa. Ja siksi tuo Competion malli, koska siinä on nuo kallistuksen vakaajat joita ei Sport mallissa ole. Ja miksei tuo FG olisi hyvä. 2-T on 2-T ja neliveto on yliveto .Takatuupparilla ei ole kivaa talvella saati liukkaalla ellei ole piikki pyöriä. Päädyt sitten mihin malliin vain niin uskon että et tule pettymään. Voi sitä musiikkia mitä tuo 2-T auto laulaa..

Harw

Ihan kuin oisin nähny uudessa pienoismalli-lehdessä että CENiltäkin on tulossa krossi ja trukkimallin bensakulkineet. Vilkaiskaapa muutkin näinkö unta vai oli juttu tosi..
| Ospa RC |

Iigor

Ainakaan Cenin sivuilta ei löydy mitään uutta....ois kyllä mielenkiintoista nähdä, jos sellainen on tulossa.....

Iigor

Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Koiranputki

Juuh,Iigor, Neliveto yliveto..:D

Mä en ala merkeistä höpisemään, Nääs hyvää ei tartte niin kauheesti mainostaa, sano.
Pääasia että siellä laulaa kone kahdessa tahdissa. Kuten  jaakkooh totesi...
"Voi sitä musiikkia mitä tuo 2-T auto laulaa.."  :grin:

MCD:ssä on muovirattaat 4kpl, josta kaksi suositellaan vaihdettavaksi metallisiin.
Ne kaksi muuta kestää. Toinen on se jo mainitsemani diffikoteli case. Siinä ne pakolliset
optiot joista aiemmin puhuin. Noiden muutosten hinta ei ole sitten satasian :tongue:, muistelen.

Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Iigor

Saattaapa sen ehkä referenssiksi ostaa Bajan rinnalle :undecided:

jaakkooh

Jarrujen ilmaus oli aika ongelmallista HARM:issa. Muuten en ole löytänyt vikoja. Ehkä sellainen ärsyttävä juttu on tuo servo saverin jousi joka "venyy" käytössä. Ja tuon muovirattaan kiinnitys kannattaa varmistaa jollain jousi prikalla. Muuten on mukava peli. Alumiinia läpeensä. Toki se on takatuuppari. Kuopii komeasti ja jättää asfaltille hyvin raitaa. Maavaraa saisi olla enemmän.

jaakkooh

Itse olen päivittäny omaan MCD RR EVO3 Comp. versioon nuo voimansiirron rattaat metalli versioksi siis kaikki 4kpl.. Ainut mitä auto kaipaa vielä niin ratas-suoja ja keulalle servojen eteen jonkunmoisen suojan, ettei kaikki kivet ja  muut tule auton sisälle. Olen tähänkin autoon tosi tyytyväinen. Toki pieniä yllätyksiä on tullut tässä muutaman päivän aikana, mutta ei mitään vakavaa. Diffistä 2kpl 4mm tappia poikki. Muuten on kestänyt kaikki hypyt ja sellaiset. On menty ympäri joka pinnalla ilman rikkoontumisia. Kyllä muovikin voi kestää.

jaakkooh

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 21.03.09 - klo: 20.05
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.

Habaku

Joo, samaa olen koittanu sanoa, mut eipä sitä tosisaan oteta. Auton säätäminen kohtuu tärkeä asia, onko pitoa, kääntyykö miten kaasulla, ilman kaasua... tää on kuulemma jeesustelua kun asiasta mainitsin toisessa topicissa.

Ja nämä ongelmat ei poistu 4wd autollakaan, pitää sitäkin osata säätää ja käsittää mitä mikin säätö vaikuttaa:wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

MCD RACING

Lainaus käyttäjältä: jaakkooh - 01.04.09 - klo: 14.27
Lainaus käyttäjältä: Iigor - 21.03.09 - klo: 20.05
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.

Nykyään competition mallissa on kaikki pöydät + tankin tuet ja kardaanien pukit alumiinia. Lisäksi competition mallissa vaihteiston rattaat terästä. MCD sportissa nämä neljä vaihteiston ratasta (mitkä näkyvillä kuvissa) on muovia. Diffien rattaat tietty karkastua terästä. Näistä neljästä rattaasta riittää, kun pienemmän parin päivittää teräksiseksi ovh.63€ pari.

jaakkooh

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 01.04.09 - klo: 14.55
Joo, samaa olen koittanu sanoa, mut eipä sitä tosisaan oteta. Auton säätäminen kohtuu tärkeä asia, onko pitoa, kääntyykö miten kaasulla, ilman kaasua... tää on kuulemma jeesustelua kun asiasta mainitsin toisessa topicissa.

Ja nämä ongelmat ei poistu 4wd autollakaan, pitää sitäkin osata säätää ja käsittää mitä mikin säätö vaikuttaa:wink:
Jep..Pelkillä iskarin öljyillä saa paljon aikaan. Sitten jos mennään pidemmälle niin kyllä siinä saa hetken katsoa ja kokeille. Itse olen saanut vinkkejä Racin Factoryn Mikeltä alusta säätöihin. No - kukin taplaa tyylillään. (jeesustelua  :lol: :lol:)

mikako1

Moro !
Nyt on tilaus autosta tehty ja lukemattomien käänteiden jälkeen päädyin tuttuun FG merkkiin. No se että merkki on valittu oli vasta puoli voittoa koska FG:llä on tarjolla useita hienoja malleja. Beetle oli tämän koko autokuumeen syy mutta lopullinen järkisyihin perustuva valinta sattui Baja malliin. Ousan rata tarjoaa upeita kuperkeikkoja jolloin neitseellinen Beetle ei kenties olisi ollut kovainkaan pitkää kuvien kaltainen kaunotar. Toivottavasti ensiviikolla saadaan auto kotiin  :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Nair

Mistäs tilasit ja mihin hintaan jos aa kysyä?
Itel melkonen kiinnostus kans hankkia tollanen, tosin kuppelin korilla
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

mikako1

Tilasin Hobbylinnasta.... hinnan saat soittamalla turun myymälään. Siitä kuplastahan on tarjous tuolla Hobbylinna sivulla  :wink:
Minulla oli takuuasiaa ohjaimen kanssa ja homma hoitui hienosti koska ostin sen suomesta.... siitä viisastuneena hankin autonkin suomesta  :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru