Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HongNor X2 - CRT

Aloittaja juhku1, 21.03.09 - klo: 13.52

anavee

Jos ajat radalla niin melkein suosittelisin 21:sen valintaa. Pitempi tankkausväli. Itsellä ollut kyllä 28 kokoa ja isompaakin.

InfernoSP4

Mulla on X2-crt:ssä OS:n v-specci. Ei voi muutakuin suositella: Kone käynnistyy helposti ja pysyy säädöissään uskomattoman hyvin. Ja voimaa on! Kone vääntää hyvin jo alhalta ja kiekuu tarvittaessa korkealle ja kovaa. Lähtee kyllä mun ajotaidoilla truggy käsistä siis jo tuolla .21 koneella!  :tongue: Ja eikös tuo v-specci ole ihan järkevän hintanenkin vielä, siis noin 250 € ?

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: anavee - 16.07.10 - klo: 07.20
Jos ajat radalla niin melkein suosittelisin 21:sen valintaa. Pitempi tankkausväli.

Valintaa on taas pohdiskeltu monta iltaa ja yötä. Tuossahan se ydin on, kun ei ihan tarkkaan tulevaa käyttötarkoitusta tiedä. Radalla varmasti tulee ajettua, mutta maistuuko laparengashommat montulla tms, jää nähtäväksi. Pitkää tankkausväliäkin pitäisi saada.

Tähän mennessä monelta suunnalta on suositeltu Alpha .28 konetta ja Alpha pilliä. Kohtuullisen lisähinnan vielä siedän OS .21 V-Spec:stä, jos hinnalle on perusteita. Puolueetonta mielipidettä vaan ei tänä päivänä löydy.

Onneksi ei ole kauhia kiire ajamaan, niin ei tartte tehdä hätäsiä päätöksiä...  :grin:

matti.h

Mulla on tuo alphan 28 voimaa on kyllä mut vaikee kone ajaa. Ite ajan ennemmin werksin B5 koska se on paljon mukavampi kone ajaa ja tankkivälit pitemmät. Molemmat koneet on kyllä todella hyviä ja varmatoimisia. Weksiin päätyisin mä ainakin, toimii todella hyvin vakio honkkarin pillillä. Kun taas alpha ei taas toimi tuolla pillillä. Voisin kuvitella et ostat sitten ihan minkä 21 kokosen koneen nii kyllä varmasti jaksaa lapakumeilla mennä montulla.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: matti.h - 21.07.10 - klo: 12.57
Mulla on tuo alphan 28 voimaa on kyllä mut vaikee kone ajaa. Ite ajan ennemmin werksin B5 koska se on paljon mukavampi kone ajaa ja tankkivälit pitemmät.

Millä lailla vaikea, tehoa liika vai tuleeko teho rajusti käyttöön?

Kokemusta on vain sähkö- ja bensavehkeistä, niin on vaikea kuvitella koneiden eroja käytännössä.

Poinas2

No luonnollisesti kisakireä .28 vie trukkia vähän eri tahtia kuin .21 kone. Jos liipasimessa ei ole kuin 1 asento, niin saattaa se meno ajoittain olla vähän hektistä. Ko. pannulla on menty kovaa ihan kisakäytössä, joten ei se millään muotoa ole mahdoton vekotin.

Jos tuntuu, että ei meinaa pysyä näpissä, niin kannattaa laittaa pykälää isompaa kelloa ja kytkimeen löysempiä jousia niin pehmenee kaasuunvastaavuus ja sitä kautta hallittavuus helpottuu.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 21.07.10 - klo: 21.10
No luonnollisesti kisakireä .28 vie trukkia vähän eri tahtia kuin .21 kone. Jos liipasimessa ei ole kuin 1 asento, niin saattaa se meno ajoittain olla vähän hektistä. Ko. pannulla on menty kovaa ihan kisakäytössä, joten ei se millään muotoa ole mahdoton vekotin.

Kiitokset lyhyistä kommenteista, Yritinkin tänään päivällä pariin otteeseen soitella, kyselläkseni tyhmiä näihin juttuihin liittyen.

Kaveripiirissä parilla tuntui löytyvän Alpha ja ovat olleet tyytyväisiä, joten taitaa valinta olla selvä. Jos vaan sais kiinni jonkun, joka niitä myy...  :grin: Ei vaineskaan, eiköhän Artsi osaa auttaa!

TomiKoo

Omalta kohdaltani jossittelu loppui:



Jospa alku viikosta saisi Amain-tilauksen kotiin, tulee koppaa, rengasta ja vannetta. Reilu viikko vierähtää muutossa ja sitten viikko reissussa. Sen jälkeen viimeistään päästään kasaamaan kunnolla!  :cool:

Vielä kysymys: Millaista kytkintä käytätte (materiaali, jouset, kellon koko)? Itse meinasin kokeilla Xray 808:n mukana tullutta kytkintä alupaloin, sopivat jouset ja kellon koko pitää vielä selvittää. Xrayn kello taitaa olla 16 hampainen, lienee liian iso? Kaippa sekin selviää ohjekirjasta kunhan pääsee lukemaan...  :roll:

Tomi

anavee

Minulla on ollut 14 hampainen kello, SH:n alupaloilla väärinpäin ja kultaiset jouset

InfernoSP4

Näyttäisi olevan X2-crt:n toisen takaiskarin varsi hiukan vääntynyt.  :embarrassed:
Kun Suomesta osien saanti taitaa olla tällä erää vähän niin ja näin niin mistäs noita Honkkarin
osia kannattaa ulkomailta kysellä? Entä käykö tuohon esim. Hobaon iskarit?

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

juhku1

Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

InfernoSP4

Kappas vaan, niinpäs onkin!  :smiley:

Mitenkäs muuten, näyttäisi USA:ssa olevan tuon OFNA-merkin alla sellaista tavaraa, jota Euroopassa
myydään sekä HongNorina että Hobaona...
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

Jep, OFNA on molempien tuotemerkki USAssa

Honkkaria myytiin välillä Jammin' nimellä mutta se taitaa olla mennyttä.
Kiitos 20 vuodesta!

MUSTAJARVI

Voisin ostaa ehkä tuon Hong Nor X2CRT PRO ja tehdä siitä sähkökonversion.
Mutta haluaisin esittää muutaman kysymyksen:

-Minkälainen olisi hyvä ja edullinen moottori ja nopari combo tähän autoon?
-Montako servoa tässä on mukana?
-Mistä saa tekno rc konversiokitin tähän autoon (linkkiä)?
-Onko tästä autosta tullut/tulossa uutta (truggy) versiota, kun Hong Nor:n sivuilla luki, että tuotanto on lopetettu?

MUSTAJARVI

Penguin

Willpower-RC myy eBayssa alkuperäistä Hong Norin tehtaan X2-CRT-E versiota, jos kiinnostaa.

Kysymyksiin vastauksia:
- Itse laittaisin joko Castlen Monster Combon tai Hobbywingin EZRUN- tai XERUN-combon, riittävän tehokkaalla moottorilla. Jälkimmäisen halpa kopio Hobbykingiltä voisi myös tulla kysymykseen. Moottorin osalta myös Leopardin moottoreita voisi harkita.
- X2 CRT Pro-kitin mukana ei tule yhtään servoa, vaan kyseessä on rullaava polttomoottoriauto ilman moottoria ja sähköjä.
- TeknoRC:ltä, eBaysta, Hexnut Racingilta ja Google löytää lisää...
- Väärät sivut, joilta tuota luet.

Tämä sähköistäminen varmaan kuuluisi paremminkin tuonne Sähköautot -puolelle ja siellä olevaan polttiskonversiot -aiheeseen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

MUSTAJARVI

#195
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 24.01.12 - klo: 21.20
Willpower-RC myy eBayssa alkuperäistä Hong Norin tehtaan X2-CRT-E versiota, jos kiinnostaa.
Onko tuo ns. PRO versio?
Käykö tuohon polttomoottoriversion varaosat?

MUSTAJARVI


nieemikko

ei ole pro malli mutta ihan perus polttis eri pukilla mihin käy sähkömotti ja akkuteline tuota kittiä myydään erikseenkin että saa pro mallin autoon.
ite ottaisin ton honkkarin conversion ennenmmin kuin teknon huonojen kartaanien takia.

tai sitten rc-monsterilta pukki sähkömoottorille ja akkuteline erikseen.

tekniikaksi tekin tai mmm combo

jucca

#197
Kyllä, tämä kuuluisi sähköpuolelle mutta siellä ei taida olla omaa aihetta? ja tässä on viimeksi käsitelty sähkökonversioita.

Robert oli toinen RCMBT sarjan toisessa kilpailussa. Sarjan ensimmäinen ulko ja 1/8 truggy kisa.

1. Jèròme Sartel
2. Raphael Robert  HongNor
3. Yannick Aigoin





A-finaali video

http://www.youtube.com/watch?v=cAbXWqCbrhA&feature=player_embedded#!


tsephyr

Hommasin tossa vähän käytetyn honkkarin jossa meinaa tyhjjäkäynti olla korkea. Kunnolla kun hanaa antaa vähän aikaa niin tyhjäkäynti jää hetkeksi kohtalaisen korkeaksi. Ylikuumana ei käy. Välillä kierrokset palaa normaaleiksi kun pikkasen hipasee kaasua.

jucca

Young Hongnor teamdriver Pelle Culmsee is Danish Champ in the pro Truggy class 2013
With ligthning speed and superb driving pelle secured his first Danish Championship with
the proven Hongnor X2CRT Truggy ...
Hongnor Driver Tim Culmsee took a 2nd place rigth behind Pelle
Once Again Hongnor has proven that they are the Best

Reported by Tim Culmsee