Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vintage Touring Racing, VTR-10

Aloittaja jerzirccar1, 04.04.09 - klo: 22.24

jarkko

Koska monopolit on muutenkin todettu huonoksi ideaksi, niin tässäkin luokassa kannattaisi ottaa listoille se toinen virallinen ja tasaväkiseksi testattu stanuluokan kone.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jsalmela

Lainaus käyttäjältä: Voyager - 14.08.09 - klo: 22.35
.Jep jep..

Oli mukavat sessiot Gallerian katolla.

Yks Baldre, pari VTR autoa ja pari turistia kiersi rataa sulassa sovussa.

Jep, hauskaa oli perjantai-illan sessioissa. Tässä kuva osallistujista.


Ja lähikuva Tonin vtr-camarosta
Leluautoja vain.

TomiKoo

Komia on Comero, mutta hieno on myös krossari turistigummeilla!  :evil:

Voyager

...Ja eikä sit mitään vinoilua noista koritolpista...

Toni  :tongue: :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Voyager - 15.08.09 - klo: 22.03
...Ja eikä sit mitään vinoilua noista koritolpista...

Toni  :tongue: :grin:

Ei sinun kori tolpat vinot ole, ne ovat suorat :lol:
Yhtä korkeat ovat kuin eiffel torni :lol: ja näyttää ihan tamiyalta :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Voyager

Sull on Jerzi ilmeisesti joku lukihäiriö...

"Ei vinoilua koritolpista"

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 15.08.09 - klo: 09.49
Koska monopolit on muutenkin todettu huonoksi ideaksi, niin tässäkin luokassa kannattaisi ottaa listoille se toinen virallinen ja tasaväkiseksi testattu stanuluokan kone.

Kannatetaan!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 16.08.09 - klo: 22.40
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 15.08.09 - klo: 09.49
Koska monopolit on muutenkin todettu huonoksi ideaksi, niin tässäkin luokassa kannattaisi ottaa listoille se toinen virallinen ja tasaväkiseksi testattu stanuluokan kone.

Kannatetaan!

Heh, oma lehmä ojassa, joten kannatetaan!

bluebeetle

Multa löytyy kyllä tuo virallinen kone mutta kannatetaan silti. Ja jos tarkoitit itseäsi niin my bad
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 16.08.09 - klo: 23.03
Multa löytyy kyllä tuo virallinen kone mutta kannatetaan silti. Ja jos tarkoitit itseäsi niin my bad

Juu ihan itteeni meinasin, löytyy täysin tasaväkinen Speed Passion autosta.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 16.08.09 - klo: 23.03
Multa löytyy kyllä tuo virallinen kone mutta kannatetaan silti. Ja jos tarkoitit itseäsi niin my bad

Juttelen medasecin kanssa ja katsotaan miten meidän yhteistyö jatkuu ensi kaudesta.
Ei tästä moottori asiasta sen enempää aleta vääntää nyt tässä vaiheessa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Isosuo

Milloin on määrä luoda/muokata sääntöjä tulevaa kautta varten?

Postisetä kantoi kotiini vintage-aihion, ja alan sitä nyt rakentamaan, joten mikäli jotain erikoista / uutta on tulossa, olisi se hyvä huomioida jo rakentamisvaiheessa..

jerzirccar1

No mitä tulee itse autoon niin mikään ei muutu paitsi renkaat ja paino. Näillä näkymin ajetaan sisäkausi noilla virallisilla turisti renkailla.
Kisajärjestäjähän päättä milläs säännöillä mennään, en minä tai Jonni.
Minun kisoissa mennään minun ja Jonnin säännöillä jotka julkaistaan kuin asiat ovat selvät ja aikataulusta en osaa sen enempää tässä nyt sanoa.

Eli lyhyesti sanottuna näin.

Renkaat vaihtuvat sisäkaudeksi sopiviksi.
Painoa "ehkä" nostetaan jonkun verran, suunniteltu on 30-50gr.

Muuten säännöt ovat selkeät ja todella toimiviksi todettu.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 17.08.09 - klo: 16.17

Painoa "ehkä" nostetaan jonkun verran, suunniteltu on 30-50gr.



Miksi turhaa massaa liikuteltavaksi?

Oma T2 vaati 4000 mAh lipolla ja alukotelolla sille vielä 20g ennen laillisuutta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jerzirccar1

Tässä oli ideana se että saadaan kaikki autot saman painoiseksi koska nyt ne eivät ole sitä. Kisaautot menee nyt ihan kevyeksi tuohon 1425gr mutta nuo muoviautot voivat olla hiukan ylipainoisia.
Mutta ei ole tätäkään lyöty lukkoon viellä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Heuli

Siis VTR on jatkossa säännöiltään täysin sama vakiotouringluokan kanssa mutta siinä on vain erilainen kori?

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 17.08.09 - klo: 16.37
Siis VTR on jatkossa säännöiltään täysin sama vakiotouringluokan kanssa mutta siinä on vain erilainen kori?

Kuin torppa aukeaa me mennään VTR porukalla sinne testaamaan miten nämä nykysäännöt toimii matolla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

ilvessalo

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 17.08.09 - klo: 16.37
Siis VTR on jatkossa säännöiltään täysin sama vakiotouringluokan kanssa mutta siinä on vain erilainen kori?
Ainakin nämä erot tuli mieleen TSS-10 ja VTR-10 luokkien välillä:
- maksimivälitys 4.1, TSS-10 luokassa pojat ajelivat 3,7 väleillä Laukaalla eli siellä saa valita välityksen miten huvittaa
- maavara minimissään 8mm mukaanluettuna koppa, TSS-10 luokassa auton minimikorkeus 115mm, jolloin käytännössä maavara on jotakuinkin 4-5mm.
- jos minimipainoa nostetaan, on sekin sitten eroavaisuus ...
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

jarkko

Tuo välitysrajoitus on hyvä sisälläkin ajattaessa. Kun rata on huomattavasti pienempi, voisi maksimia rajata enemmän. Muistaakseni stanuilla välkät oli sisällä ~4.

Kovapitoisella mattoradalla 8 mm maavara on aika paljon, voi alkaa kaatamaan autoja aika herkästi.

Mahtaakohan kannattaa nostaa painorajaa yli 1425 gr? Niin moni joutuu laittaamaan ylimääräistä punttia kyytiin.

Mitäs se haittaa vaikkei eroja stanuun niin paljoa olisikaan, koreilla ja muilla tekijöillä syntyy eri tunnelma meininkiin kuitenkin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 17.08.09 - klo: 23.35Mitäs se haittaa vaikkei eroja stanuun niin paljoa olisikaan, koreilla ja muilla tekijöillä syntyy eri tunnelma meininkiin kuitenkin.

Juuri näin, näyttävyys on jotain aivan toista, kuin turisteilla! All show, no go-meininkiä!  :tongue:

Jos tota rengashommaa uudistetaan ja sallitaan turistikumia, niin mites olis samalla toisten vanteiden salliminen, vintage-vanteillehan ei normi turistikumia laiteta? Itte ainakin tykkään tollasesta Pro-Touring-henkisestä meiningistä, näyttävä jenkkirassi nykypäivän vanteilla! Esim HPI:ltä löytyy hienoa 26mm vannetta ja päälle sitten valitsemanne rinkulat, kuviolla tai sliksinä. Voin heittää tarvittaessa kuvallista esimerkkiä...  :roll: :wink:

Tomi

Voyager

Ei tehä näistä autoista liikaa turisteja.

Joku sopiva yksityyppi kuviollinen kumi rengas olisi mieleeni,
tietysti huomioiden saatavuus.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Karvajalka

Taitaa olla Pekkalla ja minulla ainoat muovirunkoiset autot olleet tämän kesän aikana. ~3000mAhn LiPoilla TA05 on aika lähelle tuota 1425g. Joten en sikäli näe tarvetta kasvattaa minimipainoja. En sitten tiedä onko muita muovirunkoja jotka olisivat luokkaan sopivia... Ei taida montaa olla, eikä noita TA05iakaan suomessa liiemmälti liikkeellä näy. Joten mielummin ei kasvateta kovin paljon minimipainoja, vanhoja kisaturistien runkoja on kuitenkin käytössä paljon enemmän, eikä taida olla kovin fiksua jos kaikki joutuvat niihin latomaan toista sataa grammaa lisäpainoja. Eikä lisäpainojen raahaaminen mukana mitenkään parantaa auton kestävyyttäkään.

Renkaat on minusta vähän kinkkinen juttu. Turisti-kisarenkaat olisi tosi mukava valinta saatavuuden suhteen, niitä kun saa joka paikasta, eikä valmis liimauskaan ole ollenkaan paha juttu. Ne kyllä muuttavat ajettavuutta todella merkittävästi, eikä VTR-koppa mitenkään kaunistu levyvanteista ja 0-offsetista, jolla renkaat jää kauas korin sisään.
Sorexeja saa tietty ostaa ilman vanteitakin ja vanteita löytyy vähän joka lähtöön. Ongelma tuossa näyttäisi olevan se että suurin osa näyttävämmän näköisistä ja eri offseteillä varusteutuista vanteista on 26mm, kun taas nuo kisakumit on 24mm. Kaippa nuokin yhteen saa sovitettua, mutta en sitten tiedä miten hyvin yhdistelmä kestää ja toimii...

No, turha noita on kauheasti spekuloida ennen kuin pääsee testaamaan matolla eri vaihtoehtoja. Kuinkahan tiukkaan Torpan ovet on muuten pultattu kiinni ennen kuun vaihdetta? Vai olisko siellä mahdollista päästä jonain iltapäivänä/iltana järjestämään testitilaisuus? Pitäisi varmaan aloittaa radan imuroinnilla, ennen kuin pääsisi testailemaan. Toisaalta, eipä tuo kuun vaihde niin kaukana enää ole.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

SS

Rajatorppaan ei pääse sisälle aiemmin, sen verran byrokratiaa on tilan käytössä.

Renkaista esitän ihan katsojan mielipiteen: ajakaa niillä samoilla pyörillä kuin kesälläkin, mutta sallikaa pitoaineiden käyttö, tylsän näköisillä touring -vanteilla luokan näyttävyydestä katoaa suuri osa.


-Sami-
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: SS - 18.08.09 - klo: 09.17
Rajatorppaan ei pääse sisälle aiemmin, sen verran byrokratiaa on tilan käytössä.

Renkaista esitän ihan katsojan mielipiteen: ajakaa niillä samoilla pyörillä kuin kesälläkin, mutta sallikaa pitoaineiden käyttö, tylsän näköisillä touring -vanteilla luokan näyttävyydestä katoaa suuri osa.


-Sami-

Samaa mieltä olen, nuo renkaat/vanteet ovat tämän luokan suola kuten on korikin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.08.09 - klo: 09.35
Lainaus käyttäjältä: SS - 18.08.09 - klo: 09.17
Renkaista esitän ihan katsojan mielipiteen: ajakaa niillä samoilla pyörillä kuin kesälläkin, mutta sallikaa pitoaineiden käyttö, tylsän näköisillä touring -vanteilla luokan näyttävyydestä katoaa suuri osa.

-Sami-

Samaa mieltä olen, nuo renkaat/vanteet ovat tämän luokan suola kuten on korikin.
Jerzi

Jep, samoilla linjoilla. Kannattanee testata tuo pitoaine ensin. Jos sillä pärjätään nykyisten renkaiden kanssa, niin olisi helpointa. Eipähän tule tilannetta, että on turhaan ostanut renkaita talveksi seisomaan...  :roll:

Ja jos jotain vaihtoehtoista mietitään, niin esimerkkinä mainittakoon HPI TE37 vanteet, joille Voyagerin ajatusta myötäillen kuvioidut gummit, esim HPI X-pattern. Laitan illalla mallikuva, kuinka kyseinen setti istuu Camaron alla...  :wink:

Tomi

jarkko

Torpan ajokausi alkaa syyskuun myötä eli ensimmäinen vuoromme on keskiviikkona 2.9. klo 17.00 alkaen.

Ensimmäisen vuoron aluksi ohjelmassa on imuroida kolmen kuukauden pölyt pois radalta ja varikkoalueen siivous. Jos muutamakin osallistuja paikalla, niin puolessa tunnissa selvitään ja sen jälkeen rata on auki.

Torpan asioista lähiaikoina lisää omassa topiikissaan.

Renkaiden osalta minunkin suositus olisi jatkaa samoilla. Olen itsekin koonnut yhden sarjan noita VTR renkaita, ja kyllä ne hyppysissä tuntuvat ihan matollekin sopivilta. Insertti kannattaa miettiä huolella. Veikkaan, että insertillä on sisällä ja hyvällä pidolla suurempi vaikutus renkaan toimintaan kuin ulkona.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

KyPak

Aikaisemmista puheista huolimatta Kymen pienoisautokerho järjestää sittenkin vielä yhden ulkokilpailun tänä vuonna Mineille ja Vintageille lauantaina 12.9.

Kilpailukutsu

Tervetuloa mukaan!

Karvajalka

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.08.09 - klo: 09.51
Ja jos jotain vaihtoehtoista mietitään, niin esimerkkinä mainittakoon HPI TE37 vanteet, joille Voyagerin ajatusta myötäillen kuvioidut gummit, esim HPI X-pattern. Laitan illalla mallikuva, kuinka kyseinen setti istuu Camaron alla...  :wink:

Kyllä varmaan kannattaa joko pysyä vintage-gummeissa, tai sitten vaihtaa turisti-kisakumeihin. Noita vintageja saa aika hyvin eri puolilta maailmaa, ilmeisesti jenkkien vintage-sarjan takia, muille taitaakin olla vaikeampi löytää luokkia. Joten saatavuus voi vaihdella paljon enemmän.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Isosuo

Olen ostamassa tuota Stingray -koria, ja kysymys kuuluu:

Mahtuuko 31 mm rengas pyörimään takana?  Jos ei, niin onko käytännön haittaa ajaa myöskin 26mm takarenkailla?

jerzirccar1

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂