Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vintage Touring Racing, VTR-10

Aloittaja jerzirccar1, 04.04.09 - klo: 22.24

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 18.09.09 - klo: 21.38
Miten se on niin vaikeeta ajaa VTR-säännöillä sisällä (8mm korkeus eikä pitoaineita) ???

Ihmetellen..

Edit: ainoa järjetön sääntö, eli rajaus cs-koneeseen näemmä poistettu, luokalla olisi oikeasti kasvun mahdollisuuksiakin pikkuhiljaa...

Ei se olekaan, lipsuu, mutta niinhän sen kuuluukin! Ei ole kokemusta, mutta mahtaa pitoaineella olla meno toista luokkaa!

Vai on tuo moottorisääntö kaikessa hiljaisuudessa muuttunut?! Hienoa! Kohtahan vois napata crawlerista takaisin Speed Passionin koneen ja alkaa taas koittamaan Veturia!

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.09.09 - klo: 21.47

Vai on tuo moottorisääntö kaikessa hiljaisuudessa muuttunut?! Hienoa! Kohtahan vois napata crawlerista takaisin Speed Passionin koneen ja alkaa taas koittamaan Veturia!

No ainakin äsken vielä oli molemmat TSS-10 koneet sallittuina, ehkä se taas kohta muuttuu...

Senhän voisi myös kirjata muotoon TSS-10 sallitut koneet sallittu..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 18.09.09 - klo: 21.57
Senhän voisi myös kirjata muotoon TSS-10 sallitut koneet sallittu..

Tai: TSS-10 säännöt Vintage-korilla ja renkailla.
Flying Calacucco

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 18.09.09 - klo: 22.07

Tai: TSS-10 säännöt Vintage-korilla ja renkailla.

Paitti että kun jerzi ajaa kerran TSS-10 renkailla on nekin sallittu... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jarkko

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 18.09.09 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 18.09.09 - klo: 21.57
Senhän voisi myös kirjata muotoon TSS-10 sallitut koneet sallittu..

Tai: TSS-10 säännöt Vintage-korilla ja renkailla.

...ja 8 min finaalilla.

Siinä kaikki erot onkin sitten lueteltu. Mutta mikä ettei, jos ratkaiseva ero onkin pitää radalla hauskaa oikeilta autoilta näyttävien vehkeiden kanssa ja "Vintage-hengessä".  
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Isosuo


Koheltaja

Kyllä vain mutta, silloin pitäisi sallia myös muut auton näköiset korit että mm. drifting kuskitkin pääsisi pitämään hauskaa pitokumeilla :wink:
Kylätason RC-kuski.

Voyager

Eli siis EJT luokka, eli "Euro Japsi Touring".

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

jarkko

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

mese1

olis kiva ajaa tota luokkaa,mutta kun kisat on kaikki sielä etelässä...no ehkäpä ens kesänä tuun käymään sielä suunnalla.
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.09.09 - klo: 21.47
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 18.09.09 - klo: 21.38
Miten se on niin vaikeeta ajaa VTR-säännöillä sisällä (8mm korkeus eikä pitoaineita) ???

Ihmetellen..

Edit: ainoa järjetön sääntö, eli rajaus cs-koneeseen näemmä poistettu, luokalla olisi oikeasti kasvun mahdollisuuksiakin pikkuhiljaa...

Ei se olekaan, lipsuu, mutta niinhän sen kuuluukin! Ei ole kokemusta, mutta mahtaa pitoaineella olla meno toista luokkaa!

Vai on tuo moottorisääntö kaikessa hiljaisuudessa muuttunut?! Hienoa! Kohtahan vois napata crawlerista takaisin Speed Passionin koneen ja alkaa taas koittamaan Veturia!

Ilman pitoainetta oli ihan suht hauskaa ajaa mutta pitoaineella oli ajaminen todella paljon mielekkäämpää kuin ilman.
Virheitä sattui huomattavasti vähemmän pitoaineella ja ajaminen oli paljon tasasempaa ja jännittävämpää. Ilman pitoainetta on ohittaminen ilman rikettä melko varmasti mahdoton. Ilman ainetta auto meni samalla lailla kuin drifteri ja kesti useita minuutteja ennenkuin renkaat keräs sopivan lämmön jotta renkaisiin tuli pitoa. Eli lyhyesti sanottuna, ajo oli kuin jäällä olis ajannut ja sitä emme hae tähän luokkaan ja rengas sääntöä emme muuta.
Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Voyager

Itse ajoin ekan setin ilman pitoainetta ja toisen pitoaineen kanssa.

Meno oli paljo mielekkäämpää pitoaineen kanssa,
joten täältä iso ääni pitoaineen puolesta.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

bluebeetle

Ok, ok...

Kaikkea pitää vastustaa ihan vaan vaikka vastustamisen vuoksi... :)

Mutta nythän säännöt voi siis kirjata yksinkertaisimmillaan näin:

TSS-10 säännöt, paitsi Hpi Vintage-renkaat ja 60-70 luvun kori.

Ulkoradalla 8mm:n maavara ja pitoaineet kielletty.

Eikö?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jerzirccar1

Olisko ensi perjantaina tulossa porukkaa ajamaan :huh: Tekee jo mieli lähteä uudestaan :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Koheltaja

Sitten arvoisa jerzi voi lopettaa niiden siivottomalla tekstillä höystettyjen YV:den lähettämisen ja uhkailun että alat spämmäämään Espoon RC-Centeriä.



Kylätason RC-kuski.

Mr Cale

Suurin ero TSS-10:n on KyPakin kisoissa ollut se, että alkuerätkin ajetaan yhteislähdöllä ja mies miestä vastaan. Ei touring-tyyliin yksin kelloa vastaan.

Oma mielipide on se, että "TSS-10 Vintage-koreilla" ei vaikuta kovin mielenkiintoiselta. Ja jos olen järjestämässä KyPakin kisoja talvella, niin meillä ajetaan 8 mm maavaralla, yhteislähdöillä, erilaisilla matoilla ja todennäköisesti siltakin on mukana. Eli samalla meiningillä, kuin Mini- ja rallikisat tähänkin asti.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 19.09.09 - klo: 12.37
Sitten arvoisa jerzi voi lopettaa niiden siivottomalla tekstillä höystettyjen YV:den lähettämisen ja uhkailun että alat spämmäämään Espoon RC-Centeriä.

Siis mitä häh?! Melekosta meininkiä...

Koheltaja

Joo, samaa mieltä. Olen pahoillani jos eilisillä sarkastisilla kommenteilla loukkasin tai vahingoitin VTR luokkaa joten näyrä anteeksipyyntö siitä. Ne kommentit ei kuitenkaan oikeuta solvaukseen, kiroiluun ja uhkailuun YV puolella.

Omalta osalta tämä asia on käyty läpi ja päättyy tähän.
Kylätason RC-kuski.

peitsamo

Kirjoitan nyt tähän (Koheltajaa kompaten) oman vastineeni Jerryn YV:hen jotta mielipiteeni tulee kaikille selväksi:

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 19.09.09 - klo: 13.28
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.09.09 - klo: 23.09
***Jerzin viesti***

No ei mun kenkä mistään purista. Se oli toteamus. Asiahan on niin, että nykyisten sääntöjen pohjalta totuus on aika pitkälle tuossa. Omalta osaltani viestini ja toivomukseni on, että Vintage-luokka saa lisää porukkaa ja pysyy hyvissä voimissa, mutta myös se, että ei kannata tehdä kahta päällekkäistä luokkaa.

Vintage-autot ovat hienoja ja itse tykkään niistä kovasti. Ajatus oli kenties tulla ajamaankin. Mun mielestä turistiluokat on erikseen ja Vintage erikseen.

Pekka
Flying Calacucco

Jonni

Mitä mieltä porukka on pitoaineiden sallimisesta matolla?
Omasta mielestäni ajosta tuli pitoaineen kanssa mielekkäämpää.

bluebeetle

En ole päässyt matolla ajamaan, joten mulla ei ole oikeutta kommentoida (erään mielestä)

Mielipiteeni voinen kuitenkin lausua: ei pitoaineille.

Eli sisälle samat säännöt kuin ulos, yksinkertaisimmillaan... ?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

RC-Garage

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 18.09.09 - klo: 22.29
Kyllä vain mutta, silloin pitäisi sallia myös muut auton näköiset korit että mm. drifting kuskitkin pääsisi pitämään hauskaa pitokumeilla :wink:

Eli Jenkkien RCGT sarjaa vaan kehittämään Suomeen :grin:
Alusta,moottorit,renkaat ym. samat kuin VTR luokassa. Korit nykyautoja Scale tyyliin, on jopa valoja näkynyt.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: Jonni - 19.09.09 - klo: 16.33
Mitä mieltä porukka on pitoaineiden sallimisesta matolla?

Ainakin näin kokeilematta näytän vihreää valoa pitoaineen käyttämiseen matolla.

Testaan huomenna pitoaineen kanssa ja ilman, mikäli ehdin kotitöiltä ajamaan sisävuoroon Kuusaalle.

Ajetaanhan miniäkin pitoaineilla matolla, ja ulkona kukaan ei kai käytäkään...?

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 19.09.09 - klo: 21.21
Lainaus käyttäjältä: Jonni - 19.09.09 - klo: 16.33
Mitä mieltä porukka on pitoaineiden sallimisesta matolla?

Ainakin näin kokeilematta näytän vihreää valoa pitoaineen käyttämiseen matolla.

Testaan huomenna pitoaineen kanssa ja ilman, mikäli ehdin kotitöiltä ajamaan sisävuoroon Kuusaalle.

Ajetaanhan miniäkin pitoaineilla matolla, ja ulkona kukaan ei kai käytäkään...?

Sellainen pointti tuli esille että matoissakin on eroja. Esim torpan matoissa on kuulema todella hyvä pito kuten mäntsälässä mutta taas lohjan matoissa ei ole pitoa.
Joten nyt pitoaineella saadaan se pito joka matolle se sama.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jarkkom

Sivusta seuranneena kommentoin niin, että kyllä se pitoaine pitäisi sallia sisälle. Ei se mitään kiskopitoa näyttänyt pitoainekaan tuovan, mutta ajettavan auton sentään. Maavarasta (ja ratamuodoista) Calen kanssa samaa mieltä, korkeammalla autolla myös rajataan pitoaineiden merkitystä pienemmäksi; ei tarvitse etsiä sitä tappopitoa tuovaa litkua ellei halua, että auto on nurin joka mutkassa.
---

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 19.09.09 - klo: 22.04
Sivusta seuranneena kommentoin niin, että kyllä se pitoaine pitäisi sallia sisälle. Ei se mitään kiskopitoa näyttänyt pitoainekaan tuovan, mutta ajettavan auton sentään. Maavarasta (ja ratamuodoista) Calen kanssa samaa mieltä, korkeammalla autolla myös rajataan pitoaineiden merkitystä pienemmäksi; ei tarvitse etsiä sitä tappopitoa tuovaa litkua ellei halua, että auto on nurin joka mutkassa.

Itse asiassa minun auto oli se 8mm ja se ei todellakaan kaatunut pidon takia mutkissa kuin oli pitoainetta renkaissa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Isosuo

jaa, ollaanko sitä 8mm maavararajoitusta poistamassa  :shocked:

Miksi v***ssa?

Jonni

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 19.09.09 - klo: 22.21
jaa, ollaanko sitä 8mm maavararajoitusta poistamassa  :shocked:

Miksi v***ssa?
Rajoituksen poisto oli mielessä lähinnä siksi, että samalla autolla voisi ajaa stanua ilman isompia säätömuutoksia,
mutta taitaa olla parempi säilyttää 8mm raja jos sitä harrastajat tahtovat.

jerzirccar1

Maavara palautettu 8mm.

Mitä mieltä olette paino rajasta. Nyt on ongelma se että jotkut autot ovat ylipainoisia. Nostetaakos raja esim 1450gr jolloin saadaan tuo paino (melkein)kaikille samaksi.
Minun oma corally camaron korilla on just alle 1470gr ja painoja ei ole.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Isosuo

no sehän on jokaisen oma asia, onko ylipainoinen vai ei...

multakin sais viilattua painoa vaikka kuinka pois, mutten näe asialle aihetta.