Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vintage Touring Racing, VTR-10

Aloittaja jerzirccar1, 04.04.09 - klo: 22.24

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: JSJ - 23.09.10 - klo: 22.33
Jos nyt haluaisi ottaa osaa VTR kisaan mattoradalla, niin kumpi näistä kahdesta rengasvaihtoehdosta olisi se parempi?

Ohukainen vai paksukainen?

Kiitos.

Tarkoitatkos 26mm ja 31mm tuolla ohukaisella ja paksukaisella  :huh:
Olemme käyttäneet järjestäen aina 26mm edessä ja 31mm takana. On kavereita jotka käyttävät 26mm myös takana.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

JSJ

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 23.09.10 - klo: 22.44
Lainaus käyttäjältä: JSJ - 23.09.10 - klo: 22.33
Jos nyt haluaisi ottaa osaa VTR kisaan mattoradalla, niin kumpi näistä kahdesta rengasvaihtoehdosta olisi se parempi?

Ohukainen vai paksukainen?

Kiitos.

Tarkoitatkos 26mm ja 31mm tuolla ohukaisella ja paksukaisella  :huh:
Olemme käyttäneet järjestäen aina 26mm edessä ja 31mm takana. On kavereita jotka käyttävät 26mm myös takana.
Jerzi

Tätä tarkoitin, ja kiitos vastauksesta.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

jerzirccar1

Mikäli tiedät että et aja tätä luokkaa niin laita minulle infoa asiasta mikäli sinulla on varattu kisanumero niin vapauden sen.
Voin myös omalla kädellä vapauttaa niitä jota ei ole enää kisoissa näkynnyt lainkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

tturku

hah, loppuu jerry sulta numerot vai laskutaito???? :huh: :mrgreen: Ei kait teitä VTR kuskeja kuitenkaan satapäin vielä ole? Parempi vaan pitää saman jampan se numero, niin voi aina koppiin laittaa maalauksen yhteydessä numeron.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: tturku - 24.09.10 - klo: 09.41
hah, loppuu jerry sulta numerot vai laskutaito???? :huh: :mrgreen: Ei kait teitä VTR kuskeja kuitenkaan satapäin vielä ole? Parempi vaan pitää saman jampan se numero, niin voi aina koppiin laittaa maalauksen yhteydessä numeron.

Melkein voin sanoa että yli 75% jotka on numeron varannut ei ole käynnyt missään kisassa.
Tässä oli se idea että jos joku innokas haluaa oman suosikki numeron mutta on varattu kaverille joka ei ole lainkaan aktiivinen tässä lajissa niin suodaan se hänelle sitten.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

RangerWalker

Oli taas hauskaa Jerryn ja Rodderin kanssa (hyihyi :cheesy:)

Autot meni kohtalaisesti ja jos olisi ollut hanskat mukana niin pidempäänkin olisi viihtynyt(kylmää).

-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

RoddeR

Joo ihan nasta päivä vaikka ilma olikin melkoisen kylmä. tulihan sitä muutamat akulliset ajeltua taas.
Kyosho, elämäni auto.

vato

Uusi kori valmistui joku aika sitten.Pahoittelen tuota HPI-tekstiä takalonkassa,se ei ehkä ole Vintage-henkinen muutakui ulkonäöltään.
Nyt on jo 2 uutta koria valmiina sisäkaudelle.
Ps:korit saa muuten ostaakkin jos hinkua tulee...Poistan vain kilpailunrot myyntivaiheessa.





http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Luigi54/vielä vanhempi

Hieno on , kuten jo perinteisesti on sinun koreista todettu.....
Vintage henkee parhaimmillaan.
Tuolla kuvassa näkyvällä  "Singerilläkö" ompelit????? :grin: :grin: :grin:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

vato

Jep,ajohanskat...Talvi tulossa :grin:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Voyager

Hienoin VTR koppa minkä olen nähnyt!

Toni  :shock: :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

PaavoNokkava

Kyllä on vatolla komea Mustangi! Ja HPI teksi sopii tohon kuin nenä päähän.

Ittellä kanssa samanlainen koppa tuossa työn alla, taso ei kyllä tule tuota olemaan. Viime talvena oli pikkulohko Escortti valkoisilla mangelsseilla (ei kuvassa), nyt siirrytään isolohko Mustangiin ja "tykkivanteisiin"  :grin:

Viime talvi:



Tuleva talvi:



Odotellaan vaan että turisti puolen säännöt saadaan laadittua, niin tietää minkä säätimen valitsee.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

jerzirccar1

Huomenna talkoilemaan iso myyrin radalle.lisää infoa laitan kuin tiedän paremmin aikataulusta mutta alustavasti n.klo 17.sitä enemmän on porukkaa mukana tekemässä sitä nopeammin päästään ajelemaan.se ei paljoa vie aikaa kuin paikan saa ajokuntoon joten nyt niskasta kiinni ja radalle.lupaan hikistä menoa ja minulta tulee sairaita juttuja johon voidann naureskella sitten.lupaan myös syödä lakuja niin ei pääse ilma pilaantumaan.jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jerzirccar1

Aletaanko miettiä VTR porukalle jokin tietty päivä viikosta kuin mennään suurella joukolla ajelemaan tuonne isomyyriin.
Rata soveltuu todella hyvin VTR autoille ja varikko on todella lähellä joten saadaan porukat pidettyä kloossa kokoillan.
Täytyy katsoa ensinki mitkä päivät koko päivä on auki mutta minulle tuo maanantai ja keskiviikko ovat todella hyviä päiviä harrastaa.
rata rofiili on nyt saatu valmiiksi mutta huomenna tehdään (jos saadaan 2m leveyttä lisää) pieni muutus viellä joka on todella nopeasti toteuttettavissa.
Kiitos tämän päivän porukalle jotka ovat menossa tattikselle täyttämään letkuja  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jerzirccar1

Nyt lauantaina tai sunnuntaina ajattelin että ajetaanko pienimuotoinen VTR kisa iso myyrissä.

Ja HUOM kaikille niin emme varaa rataa kokonaan itsellemme vaan annetaan muillekkin tarvittavat ajominuutit.

Jos saadaan paikanpäälle 6 tai enemmän niin homma menee todella helposti läpi.
Lisää kerron paikanpäällä.
Laittakaa minulle YV.tä tulemaan ja kerro mikä päivä ja aikataulu niin tiivistän homman ja katsotaan että kumpi päivä olis parempi.
Ei maksa mitään, ei lisenssiä vaan tullaan ajelemaan mies miestä vastaan jolloin ei tarvita noita kierroksenlkaskenta laitteita eikä pondereita.

Säännöt, virallinen VTR kalusto.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

tturku

Muista nyt Jerry mainita mahdollinen ratamaksu kuitenkin. Hyvää  toimintaa muuten, näin niitä pikku skaboja järkkäillään.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: tturku - 06.10.10 - klo: 21.23
Muista nyt Jerry mainita mahdollinen ratamaksu kuitenkin. Hyvää  toimintaa muuten, näin niitä pikku skaboja järkkäillään.

Tommi, ei tarvitse koska tää ydin porukka joka pyörii minun nurkilla niin ollaan todella paljon yhteydessä puhelimen kautta joka päivä ja nämä kaverit ajavat myös aktiivisesti tuolla joten NO VORIS on that.
Joo näitä pikku kisoja pitää vain ajattaa jotta saan nämä opetus laåset kisakypsäksi sitten kuin oikeita kisoja ajellaan.
Näin se asia vaan on.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jerzirccar1

Hei kundit/VTR kuskit, nyt olis kisat tulossa ja nyt KYPAKin miehet myös tänne etelään ajelemaan myös.
Tässä linkki jos on jäännyt unholaan.

http://rc10.fi/index.php?topic=50991.0

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jerzirccar1

Kysely VTR säännöistä.
Laita minulle YV.tä koskien välitystä.
Vaihtoehdot
4,1 nykyinen
4,5
5,0
minimi välitykseksi.
Perjantaihin mennessä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 09.10.10 - klo: 21.43
Kysely VTR säännöistä.
Laita minulle YV.tä koskien välitystä.
Vaihtoehdot
4,1 nykyinen
4,5
5,0
minimi välitykseksi.
Perjantaihin mennessä.
Jerzi

Miksi yv, kun voi puida julkisestikin...?

Lyhyt vastaus (kuten yv:nikin sulle):

5
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 09.10.10 - klo: 22.40
Lyhyt vastaus (kuten yv:nikin sulle):

5

Oh come on, miksei samantien 7?!

jerzirccar1

Nyt on isomyyrin SPA rata saannut uuden profiilin ja se toimii entistä paremmin kuin se eka versio.
Tämä soveltuu myös todella hyvin mineille.
Päivän kisa otetaan uudestaan koska se on hyvää treeniä etenkin kuin ajetaan paineen alla ja virheitä ei saa tehdä ja samalla pitää päästä kovaa eteenpäin, joten noita varmasti ajetaan lisää.
Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

rizardi

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 09.10.10 - klo: 22.58
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 09.10.10 - klo: 22.40
Lyhyt vastaus (kuten yv:nikin sulle):

5

Oh come on, miksei samantien 7?!
Mites olis 10km/h nopeusrajoitus, joka mitataan silmämääräisesti ja ylittäjälle 500e sakkoa.
Toistuvasta rikkeestä selkäsauna.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: rizardi - 09.10.10 - klo: 23.04
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 09.10.10 - klo: 22.58
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 09.10.10 - klo: 22.40
Lyhyt vastaus (kuten yv:nikin sulle):

5

Oh come on, miksei samantien 7?!
Mites olis 10km/h nopeusrajoitus, joka mitataan silmämääräisesti ja ylittäjälle 500e sakkoa.
Toistuvasta rikkeestä selkäsauna.

Nyt, näiden parin vastauksen jälkeen ymmärrän erittäin hyvin miksi Jerry halusi vastaukset yksityisviestinä eikä tähän julkisesti.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Isosuo


Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 09.10.10 - klo: 23.08
Nyt, näiden parin vastauksen jälkeen ymmärrän erittäin hyvin miksi Jerry halusi vastaukset yksityisviestinä eikä tähän julkisesti.

hiano homma, 'AHAA-elämykset' ovat oikeesti tosi kivoja.

jerzirccar1

Pieni muistutus vaan.
Kisoja olis taas tarjolla.

http://rc10.fi/index.php?topic=50991.0

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

rizardi

Leikki sikseen.
Välitys asiaa on jo kesä vatvottu. Olisiko jo aika päättää tai sitten lopettaa koko "jeesustelu".

Ihmetyttää jos on testattu 4.5 välitystä ja hyväksi todettu niin miksei siirretä raja siihen? 5:stä en ole kuullut kenenkään muun kokeilleen. Itse testasin Järvenpään radalla joka on tosi lyhyt ja mutkainen niin sinne oli passeli. kun "pääsuoraakin" löytyy huimat 10m. 20m tai 25m
suoraa tuntuisi jo ikuisuudelta.

Haetaanko 5:n välityksillä TT-01 mallit mukaan radalle? Itse kun en ko. autoa tunne. Eli mikä on pisin välitys jonka TT-01:n saa ilman CNC-koneistajaa?

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: rizardi - 10.10.10 - klo: 10.34
Leikki sikseen.
Välitys asiaa on jo kesä vatvottu. Olisiko jo aika päättää tai sitten lopettaa koko "jeesustelu".

Ihmetyttää jos on testattu 4.5 välitystä ja hyväksi todettu niin miksei siirretä raja siihen? 5:stä en ole kuullut kenenkään muun kokeilleen. Itse testasin Järvenpään radalla joka on tosi lyhyt ja mutkainen niin sinne oli passeli. kun "pääsuoraakin" löytyy huimat 10m. 20m tai 25m
suoraa tuntuisi jo ikuisuudelta.

Haetaanko 5:n välityksillä TT-01 mallit mukaan radalle? Itse kun en ko. autoa tunne. Eli mikä on pisin välitys jonka TT-01:n saa ilman CNC-koneistajaa?

Ongelma oli se että tuo välitys juttu piti testata sisällä myös ja muiden autoluokkien kanssa.
Se että oltaisi valittu joku välitys samantien se ehkä olis koitunut ongelmaksi jossain.
Tuo 4,1 on peräisin siitä että kone ei lämmennyt turhan paljon sillä kuin ajoimme ulkona kevätkelissä mutta sisällä se olikin jo suht lämmin, ja silloin ajettiin noilla vanhoilla säätimillä.
5 välitys näyttää toiminen todella hyvin isomyyrin molemmilla radoilla joten liin kevyt se ei todellakaan ole.
4,5 toimi hienosti kuusan kisoissa ja kiitos siitä teille että se saatiin kokeiltua.
Väitän kuitenki että tuo 5 on viellä parempi, tasaisempaa kisailua, moottorin lämmöt todella hyvät ja kolarit ovat hiukan pehmeemmät.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

rizardi

Tottakai välitys pitää suhteuttaa rataan, mutta mikä estää sinua Jersi korjaamasta sääntöjä?
Jos ei pokka riitä diktaattoriksi niin järjestä äänestys ja aikarajallinen sellainen (tyyliin viikko).Saisin minäkin kerralla pinjonit ja spurrit ostettua

Mielestäni vaikka raja nostettaisiin 5:n ja se olisi esim. Kuusaalle auttamatta lyhyt niin kisanjärjestäjälle olisi suotava mahdollisuus rajan siirtoon 0.5 yksikköä. Tämä siksi, että mielekkyys lajiin säilyisi.

peitsamo

Täältä sivusta huutelen:

Kun näyttäisi siltä, että ongelma näyttäisi kohdistuvan eri ratojen ominaisuuksiin, voisiko ropleemin ratkaista sillä tavalla, että kilpailunjärjestäjä ilmoittaa/määrää kilpailukutsussa käytettävän välityssuhteen ja varsinaisissa säännöissä annettaisiin vaan marginaalit? Jotta eri autojen väliset erot, esim. perävälitysten ja spurrien erilaisuuden takia saadaan huomioitua, voisi käytettävän välityksen ilmoittaa raja-arvoina, esim. 4,5 - 4,7 tjsp.

Aiheuttaa tietysti sen, että pinjoineita pitää jokunen olla repussa, mutta käytännössä muutaman pinjonin hommaaminen ei liene kovin iso juttu.
Flying Calacucco