Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

gt12s-cr säätöohjeita

Aloittaja Large_90, 30.06.03 - klo: 17.27

Large_90

Onko kellään kokemusta tai tietoa Kyosho nitro trackerista. Mulla on nitro tracker ja aina kun pistän sen käyntiin niin se rupeaa heti hiipumaan ja sitten sammuu :x  onko siinä säädöt pielessä? Millaset säädöt pitää olla siinä tyhjäkäynnin säätöruuvissa, veikkaisin itse että vika on siinä?
kotisivut
NITRO DRIFTER

Sludge

Niin, minullakin on tuo auto, mutta nykyään ajelen Mad Forcella, joten täytyy tässä koittaa muistella niitä Tracker aikoja.

Kun käynnistät moottorin, niin sammuuko se kuumana vai kylmänä, sillä minulla oli tuossa moottorissa ylikuumenemis ongelmia. Minulla seuraavilla asetuksilla toimi ihan hyvin. Neulaventtiili oli säädetty kaksi kierrosta tai sinnepäin. Kokeile ensin laittaa kaksi kierrosta. Jos ei toimi hyvin, kokeile säätää sitä isommalle ja pienemmälle. Jompaankumpaan suuntaan se pitäisi hyvin toimia. Jos se kone sammuu, eikä tahdo käydä, uskon, että se saa liikaa bensaa. Eli kokeile säätää ensin pienemmälle sitä neulaa. Silloin moottori saa vähemmän bensaa ja käy nopeammin. Mutta kuumenee samalla enemmän. Piikkiseokselle laitat sitten oman harkinnan mukaan (n.1,5). Koska silloin ainakin minun nykyinen GS21R käy nopeiten.

Itse pidin kuitenkin Trackerissa neulaa n.2,2 jos nyt oikein muistin. Jossain siinä paikkeilla.
Lisäksi jos auto sammuilee, kannattaa säätää tyhjäkäintiruuvia isommalle, jolloin kone saa enemmän ilmaa tyhjäkäynnillä. Säädön ajaksi poista suodatin ja katso, että reikä on tarpeeksi suuri. (n.1-2mm)

Toivottavati toimii. :wink:
Nikko on kirosana!

Large_90

Kiitos tiedoista, mutta onko tyhjäkäyntiruuville mitään tarkkaa määrää kuinka paljon sen pitää olla auki?
kotisivut
NITRO DRIFTER

Sludge

Ei muuta, kuin 1-2mm. Kun auton laittaa maahan se pitää käydä hyvin, mutta renkaat eivät saa pyöriä ilmassa, kun ei ole kaasua.
Nikko on kirosana!

l150040

Joku aika sitten taistelin kyseisen moottorin kanssa, koska ei suostunut toimimaan kunnolla. Moottori tuntui olevan hyvinkin ronkeli tulpan suhteen ainoa FirePowerin tulppa, jolla toimi kunnolla oli F5. Moottorin sisuskalut on melko uudet, joten ongelmat eivät johtuneet siitä.

Säätämiseen minulla meni jokseenkin paljon aikaa ennen, kuin älysin ruuvata neulan riittävän laihalle. Kone alkoi toimimaan vasta, kun neula oli vain hieman yli kierroksen auki. Eli minun koneessani optimaalinen asetus on noin yhden kierroksen auki. Eli jokainen kone on yksilönsä, joten säätäminenkin tapahtuu yksilöllisesti. Tyhjäkäyntiruuvi tulisi olla siten, että kaasarin kurkku on noin millin auki. Eli käy hyvin, mutta kytkin ei ota kiinni.

Luonnollisestikin polttoaineella, säällä ja moottorin jäähdytykselläkin on merkitystä koneen toimintaan. Näiden vaikutukset ovat kuitenkin enemmänkin hienosäätöä.

Large_90

Missä se kaasarin kurkku on, kun oon menny väänteleen sitä tyhjäkäyntiruuvia sinne sun tänne enkä oo huomannu mitään vaikutusta? Eikö kaasarin kurkku oo heti ilmanputsarin alla?
kotisivut
NITRO DRIFTER

tux10

Kyllä on.
Oletko varma, että olet säätänyt tyhjäkäynti ruuvia
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Large_90

ruuvi jossa on jousi ympärillä
kotisivut
NITRO DRIFTER

tux10

Kyllä sen sitten on oikea ruuvi.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Large_90

Ei siinä näkynyt tosiaan mitään vaikutusta joten pitää kai vaan testailla milloin kone käy parhaiten
kotisivut
NITRO DRIFTER