Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?

Aloittaja kira, 18.04.09 - klo: 20.19

kira

niin, ajattelin ostaa atalasta mad force readysetin, mutta kannattaako?  :huh:

Duster1

Ei.

Surkea alusta ja kalliit varaosat. Mun mielestä ihan p....  :evil:

Lue enemmän foorumia niin löydät paljon paremman samaan hintaan :wink:
Axial SCX 10 TR

MIKKELSONNI

Osta hpi:n savage on varmasti huomattavasti parempi valinta kuin tuo atalan rahan lypsy kone.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

kira

Lainaus käyttäjältä: MIKKELSONNI - 18.04.09 - klo: 21.12
Osta hpi:n savage on varmasti huomattavasti parempi valinta kuin tuo atalan rahan lypsy kone.

mutta budjetti olis 400, savage menee yli  :undecided:

kira


TOMMI

Unohda kyoshot ja osta vaikka käytetty hobao tai joku muu laadukas auto.

-rcmh-

Saahan tolla 400€ esim uutta Hobao Hyper ST RTR.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

SuomiKP

mul olis hobao hyper7 tarjolla vielä ja on black edition malli
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Jellona77

#8
---

edit: väärä paikka
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

MIKKELSONNI

Lainaus käyttäjältä: kira - 18.04.09 - klo: 22.05
Lainaus käyttäjältä: MIKKELSONNI - 18.04.09 - klo: 21.12
Osta hpi:n savage on varmasti huomattavasti parempi valinta kuin tuo atalan rahan lypsy kone.

mutta budjetti olis 400, savage menee yli  :undecided:

Jos on rahan kanssa kovin tiukkaa niin älä osta mitään. Nämä laitteet on vähän sen sorttisia et varaosia saa kyl hommailla aika usein ja ne on aika kalliita oli merkki mikä tahansa.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Bonzer

varinkin kyoshan :wink:  tosin ei TT:n osatkaan ole kovin halpoja.(sori jos oli oftopicci) joten valitsit huonon harrastuksen jos raha on este :laugh:

vator

Mikä vika kyoshossa on? :huh: Mäoon saanu sellase käsitykse että se olis aika laadukas. :shock:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

ma-de

#12
ÄLÄ suotta pistä rahojasi rtr-kössiin. Äkkiä menee kaikki rahat varaosiin. Itsellä oli rtr mad force ja siitä vähittelen joutuu vaihtelemaan kaikkia osia. Rtr mallista ensin menee taka diffistä pikkurattaat, kun lyö lämää  asvaltilla. Sitten takadiffin kotelosta menee kierteet. Kun kotelo aukeaa ajossa niin menee lautasratas.Sitten hajoaa vanteet. Seuraavaksi tulee ongelmia vaihdelaatikon kanssa ja uusitaan sen osia. Sitten kampiakseli katkeaa koneesta. Gallona tämän jälkeen niin katkeaa kiertokanki. Kaikki nämä tapahtuu noin 0-3 galonan ajalla. Ja noin 10 kertaa on ajot päättyneet siihen, että vetostartti ei pelitä. Äkkiä mennyt 500e varaosiin.

ma-de

Nykyään Mad Forceni liikkuu sähköllä ja vahvistettu mm. 13mm paksulla 7075 alumiinilla :cool:.




*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: vator - 26.11.09 - klo: 20.33
Mikä vika kyoshossa on? :huh: Mäoon saanu sellase käsitykse että se olis aika laadukas. :shock:

Mistä oot sen käsityksen saanut???

Akuankan takakannestako???

Jokainen joka vähänkään harrastusta viitsii seurata edes keskustelufoorumeilta, tietää minkälainen peli tuo Mädi on...

Sitä vois melkein pitää referenssinä... tosin ei todellakaan laadukkaan pään....

toni92

Lainaus käyttäjältä: ma-de - 26.11.09 - klo: 20.48
ÄLÄ suotta pistä rahojasi rtr-kössiin. Äkkiä menee kaikki rahat varaosiin. Itsellä oli rtr mad force ja siitä vähittelen joutuu vaihtelemaan kaikkia osia. Rtr mallista ensin menee taka diffistä pikkurattaat, kun lyö lämää  asvaltilla. Sitten takadiffin kotelosta menee kierteet. Kun kotelo aukeaa ajossa niin menee lautasratas.Sitten hajoaa vanteet. Seuraavaksi tulee ongelmia vaihdelaatikon kanssa ja uusitaan sen osia. Sitten kampiakseli katkeaa koneesta. Gallona tämän jälkeen niin katkeaa kiertokanki. Kaikki nämä tapahtuu noin 0-3 galonan ajalla. Ja noin 10 kertaa on ajot päättyneet siihen, että vetostartti ei pelitä. Äkkiä mennyt 500e varaosiin.

Ei minulla ole noin käynyt!!
olen ajanut 6-7Gallonaa!!!  :wink:

CluBBaH

En mitenkään päin voi suositella kyoshoa ensiautoksi ,varsinkaan polttista tiukalla budjetilla.
XRAY 808 2009 Spec |

toni92

Nii jos on tiukka budjetti nii en ostas mitään! :cry:

vator

asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Mika R

Lainaus käyttäjältä: toni92 - 26.11.09 - klo: 22.06
Nii jos on tiukka budjetti nii en ostas mitään! :cry:

on muuten hyvin sanottu!

Osta Kyosho DRT rally. Kestävä ja simppeli. Menee myös hiekalla, korkea alusta & jousitus. Näyttävä koko. Hyvä .18 moottori, riittävän tehokas ja kuitenkin helppo.

CluBBaH

XRAY 808 2009 Spec |

hpi racing

säästä vähän enemmän rahaa ja osta savage.  :cool:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

tturku

Osta vaikka joku HongNor. Garagessa pelaa palvelu ja varaosat. Samoin hyviä merkkejä vaikka X-ray tai hobao. Riippuen missäpäin asut ja mitä liikkeitä lähistöllä. Kyoshon varaosapalvelun toimimattomuudesta on paljon juttuja tällä foorumilla. Lisäksi varaosat on suomessa kalliita. Jos on tiukka pudjetti niin osta käyttetty peli. Saa yleensä kaikki tarvikkeetkin päälle ja varaosia. Tietysti pitää vähän tietää mitä on hankkimassa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Makeclick

#23
Ei mad forcea kannata nyt ihan pilkkana pitää. Pirun hyvä auto siinä mielessä, että auto kulkee liiankin kovaa ja itselläni ei mitään kummempia vikoja siinä ollut. Etu diffi siitä hajosi ja taka diffin sisällä oleva tappi meni poikki ja rikkoi samalla rattaat sieltä sisältä. Kytkin palojen jousi meni poikki, mutta se ura oli helppo dremelillä kaivertaa syvemmäksi ja jousi kiinni. Ei menny sen jälkeen kertaakaan. Taka kardaanin kupit menee ihan tuusan nuuskaksi suuren kulman takia, joten siihen kannattaa ostaa suoraan nivelellä varustettu kardaani. Hyvänä puolena tuo rakenne ratkasu mädissä tuo sen, että auton muut kardaanin ja vetareitten kupit eivät kulu lähes laisinkaan ja laakerit ovat hyvässä suojassa.

Kunhan RTR mädin ruuvien kantaan (kaikkiin mitä vain näkee) laittaa jotai liimaa tai kynsilakkaa ja saa koneen säädettyä kuntoon niin meno on aika hurjaa. Myös jousituksen madallusta kannatan ehdottomasti, koska auto on muuten erittäin kiikkerä ja varsinkin vakio iskareilla. Vanteet myös hyvin heikkoa muovia, muta kyllä niitä uusia ja parempiakin saa.

Siinä lyhykäisyydessään :D. Ite ajoin tolla melkeen 2 gallonaa. Nuo nykyiset mädit ovat täynnä päivitettyä osaa kun vertaa omaani.

Kevennys video. Laitettuna mädi voi toimia hienostikkin  :afro: http://www.youtube.com/watch?v=Jr8HI3VPlnI

Pikku muokkausta vielä: Sitten mädissä ja miks ei vaikka muissakin monsuissa suosittelen takadiffin lukkoa. Tasauspyörästö on aivan suolesta kun ei voi kääntää tai liipata edes kunnolla. Aina sisimmät renkaat alkavat vetämään vimpuraa.

CluBBaH

Hahha :D , hyvä mainospuhe.

"Madi on hyvä auto kunhan rakentaa sen alusta asti uusiks ja ostaa läjän varaosia"

Kira , Vator älkää ostako rtr kyoshoa. tämä foorumi tarjoaa kattavat tiedot kyoshon rtr autoista , useita sivullisia näiden autojen ongelmista ja hinta/laatu suhteesta.

Kuten myös varaosien hinnoista ja niiden toimituksista.

Ja kenenkään kössöharrastajan ei tarvi tästä ottaa nokkiinsa , tämä on raaka totuus.
XRAY 808 2009 Spec |

Petri T

Ja täällä yksi kössö-harrastaja joka yhtyy edelliseen mielipiteeseen. Markkinoilta löytyy hinnoiltaan ja laadultaan parempia rtr-autoja kuin Kyosho.

vator

Osta Kyosho DRT rally. Kestävä ja simppeli. Menee myös hiekalla, korkea alusta & jousitus. Näyttävä koko. Hyvä .18 moottori, riittävän tehokas ja kuitenkin helppo

lainaus

Eikö kyosho mfr:ssä ole myös 18 mottori? :huh:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Jankka

Unohtakaa suosiolla noi edullisimmat Kyoshon autot, .. niistä ei tosiaan ole kuin harmia ja varaosat kalliita jos niitä sattuu saamaan.

.. jos auton pitää olla monsteri ja nitro käyttöinen, niin katsokaa mielummin HPI:n Savagen eri mallit tai Traxxasilta Revo, T-Maxx ja jne. Saatte paremmin rahoillenne vastinetta, autot ovat melko kestäviä, varaosat edullisia ja ennenkaikkea niitä varaosia saa.

vator

asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Jankka

Ratakäyttöön paremmin sopii M8 ja T8 luokkien autot eli 1/8 Buggy ja 1/8 Truggy. Revonkin saa menemään radalla suht mukavasti, mutta varsinaista kilpailuluokkaa ei monstereille ole.