Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kytkimestä

Aloittaja miksu-, 09.07.03 - klo: 11.48

miksu-

noni pääsin vihdoinki testaamaa tota autoa kunnolla ja ajattelin että mite teillä muilla tuo muovikytkin kuumenee semmoi jos kiihyttelee tommosel hiekkatiellä? kun tossa pystyy sormen polttamaan aika helposti!
HPI Nitro MT2

Mika R

no eikai se kytkin nyt niin kuumene, sehän on muovia, mutta tottakai kytkinkelloon varmaan siirtyä lmpöä itse moottorista metallia tai ilmaa pitkin, joka voi poltella. silti vähän ihmettelen, kello ei välttämättä kosketa mottia kuin akselin kohdalta, senhän pitää olla millin pari irti vauhtipyörästä..

Mutta onhan se mahdollista että kytkin itse kuumenee, mutta muovisena sitten sulaakin aika helposti. Eli kannattaa hankkia keraaminen tai aluminiinen kytkin, jos sulamisen oireita alkaa tulla, ja tietenkin tarkistaa "kytkennät" vaikka heti..

tux10

Tarkoitat varmaan, että kytkinkello kuumenee.
On ihan normaalia, että kytkinkello kuumenee..
Minulla kumeni qrc-rallissa joskun aina kytkinkello, eikä kertaakaan kytkin sulanut.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa