Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Uusi harrastaja

Aloittaja Rotary, 06.06.09 - klo: 15.55

TheArska

En minä nähnyt tuossa mitään lopetus juttuja...eikä sitä nyt varmasti lopetetakaan..

Monissa rtr autoissa on esim. ohjauspalat valutavaraa cnc työstettyjen sijaan jotka ovat todella paljon kestävemmät...melkeimpä eka päivitys rtr autoon jos haluaa "pommin varman" vehkeen, valupalat ainakin joissain autoissa napsuu herkästi, aika kalliit yleensä nuo cnc palat.
Jos tosissaan meinaa harrastaa aktiivisemmin niin kannattaa kyllä harkita kit:iä vakavasti, rtr:n päivitys voi olla merkistä riippuen kallista tai vielä kalliimpaa. Tosin tuo HN x2 crt rtr on kyllä rtr autoksi laadukas.
Eli materiaali eroja suurimmaksi osaksi kit:n ja rtr:n erot(kit:ssä alumiini yleensä kovempaa ja hiilariosia ripoteltu) ja kit:n kun ostaa ei tarvi ostaa "kura" sähköjä mukana...vaikka kaippa nekin jossain rauhallisemmasssa "pihasudituksessa" menee, niin kauan kuin kestää.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

gas4wd

ittellä meni honkkarin rtr autosta siis x2 trukista toisella kerralla juurikin ohjaus pala tosin ko auto jo hukattu en vaan saanu siitä säätämälläkään mieleistä. (puskee liikaa mun ajotyyliin)

Rotary

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 08.06.09 - klo: 22.12
En minä nähnyt tuossa mitään lopetus juttuja...eikä sitä nyt varmasti lopetetakaan..

Monissa rtr autoissa on esim. ohjauspalat valutavaraa cnc työstettyjen sijaan jotka ovat todella paljon kestävemmät...melkeimpä eka päivitys rtr autoon jos haluaa "pommin varman" vehkeen, valupalat ainakin joissain autoissa napsuu herkästi, aika kalliit yleensä nuo cnc palat.
Jos tosissaan meinaa harrastaa aktiivisemmin niin kannattaa kyllä harkita kit:iä vakavasti, rtr:n päivitys voi olla merkistä riippuen kallista tai vielä kalliimpaa. Tosin tuo HN x2 crt rtr on kyllä rtr autoksi laadukas.
Eli materiaali eroja suurimmaksi osaksi kit:n ja rtr:n erot(kit:ssä alumiini yleensä kovempaa ja hiilariosia ripoteltu) ja kit:n kun ostaa ei tarvi ostaa "kura" sähköjä mukana...vaikka kaippa nekin jossain rauhallisemmasssa "pihasudituksessa" menee, niin kauan kuin kestää.

jep jep.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

MIKKELSONNI

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 08.06.09 - klo: 22.12
En minä nähnyt tuossa mitään lopetus juttuja...eikä sitä nyt varmasti lopetetakaan..

Monissa rtr autoissa on esim. ohjauspalat valutavaraa cnc työstettyjen sijaan jotka ovat todella paljon kestävemmät...melkeimpä eka päivitys rtr autoon jos haluaa "pommin varman" vehkeen, valupalat ainakin joissain autoissa napsuu herkästi, aika kalliit yleensä nuo cnc palat.
Jos tosissaan meinaa harrastaa aktiivisemmin niin kannattaa kyllä harkita kit:iä vakavasti, rtr:n päivitys voi olla merkistä riippuen kallista tai vielä kalliimpaa. Tosin tuo HN x2 crt rtr on kyllä rtr autoksi laadukas.
Eli materiaali eroja suurimmaksi osaksi kit:n ja rtr:n erot(kit:ssä alumiini yleensä kovempaa ja hiilariosia ripoteltu) ja kit:n kun ostaa ei tarvi ostaa "kura" sähköjä mukana...vaikka kaippa nekin jossain rauhallisemmasssa "pihasudituksessa" menee, niin kauan kuin kestää.

Eikös tuossa heti alussa mainita tuo lopettaminen http://www.hongnor.com.tw/eng/pviewitem1.asp?sn=676&area=45&cat=157.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Sami L

Ei ole ensimmäinen kerta kun kaukoidässä ei osata ulostaa englantia kovin selkeästi, tarkoitetaan sitä että autoja on saatu valmiiksi ja lähetettyä liikkeisiin. Ja tämäkin on varsin vanhaa tietoa, onhan noita X2 trukkeja ollut liikenteessä jo hyvän tovin. Tuoreesta mallista ei vielä ole ollut mitään huhua liikenteessä, joten tuskin edellisen valmistus ihan hetkeen loppuu.  :grin:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

RC-Garage

Juu, ei X2:sen valmistusta todellakaan ole lopetettu. Autoja ja varaosia tulee Suomeenkin n. 2-3 viikon välein.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

MIKKELSONNI

Ai ne ei olekkaan tulleet järkiinsä ja havainneet et tulevaisuus on bensa-autojen eikä noiden nitrovinkuttimien :laugh: :wink:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Iigor

Bensavehkeissäkin on huonot puolensa....

t. nimim. Bajan nitroon vaihtanut.  ...sillä rahalla mitän oon vuodessa heittänyt kovassa käytössä olleeseen bensavärkkiin rahaa, oisin saanut varmaan neljä kipaletta laadukkaita nitroautoja :wink:

MIKKELSONNI

Sitten kun koittaa se päivä jos koittaa et nämä bensa-autojen valmistajat ja myyjät hiukka tinkivät ryöstö katteissa niin nuo nitro-autot ovat muisto vain :laugh:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

CluBBaH

XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

Jep, ei tule tapahtumaan että Nitrot häviäisi
Kun niitä oppii käyttämään niin ei ole korvaajaa

Hazard

Tuskin menee kauaa kun kaikki ajaa sähköllä. Ei sitä nitron hajua oikeesti jaksa na meteli on ikävä. Kunhan akut ja noparit vielä vähän kehittyvät niin kuka haluaa fossiilisia polttoaineita harrastuksenaan poltella ja kärsiä päänsärystä myöhemmin?

TheArska

Minä haluan ajaa nitrolla  :wink: ..siinä vaiheessa kun kaikki rc autot muuttuu sähköautoiksi niin lopetan harrastuksen, tosin en usko niin käyvän, ainakaan todella pitkään aikaan. Ja se äänihän on musiikkia korville.  :cool: (eikä mulle tule päänsärkyä)
Omistan kyllä sähköauton mutta ei iske äänetön ropellihattusuristin...jonkinlaisena korvikkeena menee jotenkin..mutta esim. vastaava fiilis puuttuu kokonaan mitä nitroissa on.
Kuten tuossa edellä oli kun niitä oppii käyttämään ei korvaajaa ole.
Ja tämähän on vain mun vaatimaton mielipide...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

MIKKELSONNI

Miekin osaan säätä tuon nitrovinkuttimen mut ei kyl tulis mieleenkään enää semmoista hommata jotenkin nuo bensa-autot on kyl mun juttu.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

gas4wd

sama vika ei tulla nitro autoista luopuun koskaan nitrohan tuoksuu paremmalle kun ch5:P ja niinkuin sanoin perus varma os v-spec on helpompi säätää kun bensa moottori ja käyntivarmuus samalla tasolla jos se vaan on ehjä. kyllähän iso bensa auto on montulla hieno ja onhan siinä 4wd bensa monsterissa munaa ja kokoa mutta jos radalla haluaa ajaa niin ei sielä bensa autolla kyllä tee mitään enkä nyt sano että ei voi ajaa mutta jos vauhtia haluaa niin nitro on ykkönen... ja todellakin sähkö autojakin on itsellä mutta se ääni on musiikkia nitro autossa eikä siitä pää pipiksi tule luonteen heikkoutta jos tulee

MIKKELSONNI

Kyl voi olla et nitro haisee paremmalle kun tuo bensa-auton polttoaine ei haise oikeastaan ollenkaan jos käyttää pienkoneainetta ja tuo että joku nitrokone olisi helpompi säätöinen kuin toimiva bensakone on kyl p*ska puhetta :laugh:. Kovenpaa nitrot kyl kulkevat tai oikeastaan kiihtyvät nopeammin mutta se oikea tunne puuttuu :grin:.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Iigor

Toisessa topikissa samaa kökön jauhantaa: http://rc10.fi/index.php?topic=35608.msg342102#msg342102 ..jokaisen mielestähän se oma on aina paras :wink: