Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Raision Kisa löpinät ja Kehitys tarinat

Aloittaja LasHi, 10.06.09 - klo: 07.44

LasHi

Niin tänne sais heitellä löpinäotä kisasta ja kehitys ehdoituksia
millä tavalla tästä rata alueesta saatais vielä parempi ja
kilpailijoita kiinnostavampi kisapaikka.

Kisoissa jo asioista juteltiin ja päällimäiseksi nousi
tuo että lauteet täytyis saada metrin taakseppäin.
Tää vaatii parin puun kaatamista ja vaatii hieman keskustelua
kaupungin kanssa.

Jos lauteiden siirto onnistuu niin samalla poistuu ongelma
polttiksen rata varikon kapeudesta/ahtaudesta.
Kaupungilta alustavasti jo lupasivat asfaltti levityksen varikon
kohdalle. Jolloin varikon sisään ajoa voidaan levittää.

Niin ja se tuli moneen otteeseen puhuttua että ei toi rata
nyt mitenkään erityisen vaikee ollut...   ;)
Ehkä syynä oli vaan se kun ei ole aikoihin tullut uutta
paanaa asfaltti käytöön.


Joten kehitys mielipiteitä kehiin.


Niin ja kuvia on otettu paljon ja niitä kans vois laitella näkyviin.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Mr Cale

Tuossa alustuksessa tulikin jo tärkeimmät kohdat.

Itse radasta olisi pari juttua.

Radan ulkonäköön eli käytännössä maalaukseen voisi panostaa vielä vähän lisää. Välialueet voisi maalata "umpeen" ja reunaviivat yhdellä värillä ja yhtenäisellä tyylillä ympäri radan. Ymmärrän, ettei heti aluksi näin kannata tehdä. Olihan tuollakin muutettu profiilia alkuperäisestä maalauksesta. Mutta nyt on käytännön kisakokemusta radasta. Vaikka itse ajaminen ei näistä hirveästi mihinkään muuttuisi, tällä tavoin rata olisi edustavamman näköinen ja loisi paremman ensivaikutelman ja fiiliksen.   

Kanttarit toimisivat huomattavasti paremmin kuin satunnaiset mollat. Jos on pakko alueen käytön takia pitäytyä irrallisissa mollissa, niin niitä pitäisi olla sitten niin paljon, että ovat käytännössä vieri vieressä mutkissa. Ja väritys mielellään sellaiseksi, että erottuu. Nyt ongelmana oli se, että mollia oli todella vähän mutkaa kohti ja niihin osui helposti suoraa päin, jolloin auto sinkosi kauas.

Mutta ratahan oli ainakin sähköautolla oikein hauska ajettava korkeuseroineen ja kallisteluineen. Lauantain profiili ehdottomasti mielenkiintoisempi. Ehkä voisi kokeilla myös sitä versiota, että takasuoralta sukelletaan ajoissa pois, kuten nytkin, mutta kierretään se vasemman alanurkan neulansilmä.

Muutenkin tekeminen järjestäjän puolelta oli oikein positiivista. Yritystä ja tahtoa tehdä hyvä kilpailu löytyi ja tämä on ehkä kuitenkin se kaikesta tärkein homma!

Heuli

Radan oikea reuna olisi ollut mielestäni parempi alkuperäisen tiukemman mutkan kanssa kuin nykyisellä oikaisulla. Nyt se oli vähän arvontaa miten nopea puoliovaali piti ajaa, kun aina ei nähnyt kunnolla edes omaa autoa (muiden kuskien takaa) mutkaan lähdettäessä. Muuten kyllä profiili oli sähköautoilla ihan hyvä ja pitokin oli riittävä.

Tuolla korokkeen siirrolla ja mollien modauksella radasta saa tehtyä vielä paremman eli niille ääni täältäkin.

O-P

Kuvia tosiaan otettiin, mutta kameran käyttäjästä johtuen niistä jouduttiin karsimaan suurin osa. Tässä parhaat:
Kuvia lauantailta ja sunnuntailta.

BJS

Mielestäni SM kisoja ei pitäisi järjestää vanhoilla parkkipaikoilla kun löytyy jo valmiita kunnon ratoja Suomessa esim.  Kouvola, Tattarisuo jne. Jopa Vaasan mikki hiiri rata on parempi verrattuna Raision rataan.

jtp

Mikähän vika vanhassa parkkipaikassa on kun se on kuitenkin muutettu pienoisautoradaksi. Radassa oli näitä saumoja mitkä aiheutti välillä hankaluuksia, mutta niin löytyy halkamia esim hyvinkään radalta ja pahoja.