Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

*HOKE*

Yläneulaa auki.
Eli kone on pahasti laihalla.

Käännä yläneulaa puoli kierrosta auki ja kokeile joko alkaa kulkemaan kaasu pohjassa.

emp

ei ala vaikka vääntäis ihan niin auki kun sen saa ainoo vaikutus mitä sillä neulan säädöllä saa aikaiseksi kun vääntää laihemmalle niin kierroksia ottaa enemmän mutta yhtä vähän aikaa olen kokeillut koko skaalan pienemmästä suurimpaan eikä auta

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: emp - 28.09.10 - klo: 16.35
ei ala vaikka vääntäis ihan niin auki kun sen saa ainoo vaikutus mitä sillä neulan säädöllä saa aikaiseksi kun vääntää laihemmalle niin kierroksia ottaa enemmän mutta yhtä vähän aikaa olen kokeillut koko skaalan pienemmästä suurimpaan eikä auta

Kannattaa lukea:

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 27.09.10 - klo: 23.18
Koita avata yläneulaa. Jos ei auta niin sulla vuotaä paineletku/tankin tiiviste tai itse tankki tai pakarin tiivisteet on sököt

Voimaa ja valtaa.

kallekaahari

Kuuluuko auton vähän röpöttää/kulkea hiljaisempaa kun olen ajanut vaikka minuutin tasaista hölkkävauhtia? Vai onko tämä viesti, ettei auto ole ihan säädöissä? Lämmöt pysyy ihan hyvin siellä 120 asteen tuntumassa näillä säädöillä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poinas2

Jos sulla auto röpöttää (eli savuttaa paljon, tulee tavaraa putkesta) ja silti lämmöt on 120 astetta, niin sulla on todella säädöt totaalisen pielessä. Luultavasti sulla on yläneula ihan liian piikillä, alaneula aivan liian rikkaalla ja sitä kompensoimassa sitten luisti liikaa auki. Mikä kone kyseessä ?

Muuten jos ajat minuutin osakaasulla, niin suurin osa noista koneista alkaa röpöttämään / käynti huononee koska kone ns. lataa kampikammioon liikaa ainetta ja seos rikastuu. Mutta siinä tapauksessa myös lämmöt tippuu.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

kallekaahari

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 30.09.10 - klo: 20.00
Jos sulla auto röpöttää (eli savuttaa paljon, tulee tavaraa putkesta) ja silti lämmöt on 120 astetta, niin sulla on todella säädöt totaalisen pielessä. Luultavasti sulla on yläneula ihan liian piikillä, alaneula aivan liian rikkaalla ja sitä kompensoimassa sitten luisti liikaa auki. Mikä kone kyseessä ?

Muuten jos ajat minuutin osakaasulla, niin suurin osa noista koneista alkaa röpöttämään / käynti huononee koska kone ns. lataa kampikammioon liikaa ainetta ja seos rikastuu. Mutta siinä tapauksessa myös lämmöt tippuu.

Siis röpöttää vain silloin kun olen ajanut sen minuutin pienellä kaasulla. Kone GXR-18, Kyoshon vakio siis. Normaalirähistelyssä ei röpötä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poinas2

no jos se sun mielestä pitäisi moisessa käytössä pelata röpöttelemättä, niin kiristä alaneulaa ja avaa pikkusen yläneulaa niin kestää pidempään ennenkun alkaa röpötteleen. Tosin noi pannut on tarkotettu sellaseen käyttöön että annetaan happea niin sillon ne ei lataa. Noi kaasarit kun on aika primitiivisiä kapistuksia
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Ricce

Olin sitten unohtunut talliin puoli gallonaa korkki auki ainakin kolmeksi päiväksi ja nyt ei auto lähde käyntiin, ilmeisesti tuossa ajassa haihtuu riittävästi tavaraa, että litku meni käyttökelvottomaksi. Kyseessä oli Morgan Sidewinder 25% polttoaine.
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Ile__

Se on hyvinkin mahdollista, mutta muistat varmasti tulevaisuudessa sulkea aina heti korkin :wink:

Voit sä vielä kokeilla ravistella purkkia, jotta sisältö menee kunnolla sekaisin. Sitte tyhjentää tankki, letkut, kaasari ja kone jonka jälkeen kokeilet uudestaan käyntiin sekoitetulla nitrolla. Ja tarkista että tulppa on ehjä ja hehkussa virtaa...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Ricce

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 01.10.10 - klo: 17.26
Se on hyvinkin mahdollista, mutta muistat varmasti tulevaisuudessa sulkea aina heti korkin :wink:

Voit sä vielä kokeilla ravistella purkkia, jotta sisältö menee kunnolla sekaisin. Sitte tyhjentää tankki, letkut, kaasari ja kone jonka jälkeen kokeilet uudestaan käyntiin sekoitetulla nitrolla. Ja tarkista että tulppa on ehjä ja hehkussa virtaa...

Joo, kyllä se on väljähtynyt, kokeilin ensin Hyperillä ja sen jälkeen Xraylla ja sama juttu, kumpikin on kuitenkin nostettu hyllyyn suoraan ajosta. Ihan varmasti muistan jatkossa sulkea korkin, etenkin kun vain yksi pönikkä käytössä. Onneksi on sähkö Fluxi :)
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

kallekaahari

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 01.10.10 - klo: 01.15
no jos se sun mielestä pitäisi moisessa käytössä pelata röpöttelemättä, niin kiristä alaneulaa ja avaa pikkusen yläneulaa niin kestää pidempään ennenkun alkaa röpötteleen. Tosin noi pannut on tarkotettu sellaseen käyttöön että annetaan happea niin sillon ne ei lataa. Noi kaasarit kun on aika primitiivisiä kapistuksia
selvä, kokeilen ens kerralla  :tongue:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

RC-tyyppi

Mikä on, kun auto (cen racing MG10) ei käynnisty kun moottori on kuuma? Muutenkaan ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan käynnissä ja välillä ei käynnisty edes kun moottori on kylmä?

1samuel1

Onko kellään kokemusta torx-kannalla olevien ruuvien kaytöstä rc-autoissa?
MIstähän sais kestaviä ruuveja torx kannalla?
Kyosho SC 1/8
Traxxas Slash 4x4

WinWisel

Moro kaikille,ite herättelin henkiin polttis harrastuksen ja täytyy sanoa et on vähän jutut muuttunu 25 vuoden aikana ei tosin paljon...mutta kertokaas kun hankin tämmössen http://www.bananahobby.com/1482.html että onko kellän tietoo mitä harmeja luvassa,ja siis vaikka on RTR niin en nyt ihan mennyt takuuseen valmis asetuksista vaan pikkusen auoin paikkoja ja kattelin et mitä syöny jne...mut jos joku tietää jotaa ongelmaa kyseisestä vehkeestä ni kertokaa toki,tähän asti toiminu ihan ok!

Kakkutukka

Morjens. Ois yks kysymys koskien auton säätöjä/moottorin kuntoa ajatellen. Onko mitenkään "vaarallista" jos auto on kovin piikillä talviaikaan? Ja onko sitten parempi idea säätää rikkaalle/olla ajamatta talvella jos ei kannata olla kovin kireillä säädöillä?

Ajattelin vain kun äsken ajelin ja huomasin että säädöt tuntuu olevan aika kovilla ja auto kiekuu todella helposti...
Voimaa ja valtaa.

WinWisel

Ja kyssärit senkun jatkuu eli varmistus vaan että käyköhän tämä servo tuossa ekassa viestissä linkittämääni autoon siis uskon että käy mut varmistus vaan etten tilaa turhaan kiitos! ja srvo jota kattelin oli siis http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39192&grpid=3203 KIITOS JO ETUKÄTEEN :azn:

P.R

käyhän se mutta jos ohjaukseen meinasit laittaa niin vääntöä saisi enemmänkin olla.
mieluummin joku 9+ kilon servo ohjaukseen.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

WinWisel

 :cheesy: kiitoksia tästä,ja juu täytyypi katella semmosta sitte...nimittäin pitää auton vakio ohjaus servo sellasta nakutusta ettei oo kyllä kunnossa,vai onko sitte asennetu väärin
:cry:nii kukas käski mennä ostaa valmis paketin......

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 06.10.10 - klo: 19.44
Morjens. Ois yks kysymys koskien auton säätöjä/moottorin kuntoa ajatellen. Onko mitenkään "vaarallista" jos auto on kovin piikillä talviaikaan? Ja onko sitten parempi idea säätää rikkaalle/olla ajamatta talvella jos ei kannata olla kovin kireillä säädöillä?

Ajattelin vain kun äsken ajelin ja huomasin että säädöt tuntuu olevan aika kovilla ja auto kiekuu todella helposti...
Aika vähän lisäillä.

Eilen käväsin ajelemassa hiekkakentällä. Yhtäkkiä kierrokset meni ihan tappiin, painoin jarrua ja ei hiljentynyt kuin ihan todella vähän. Otin nopeasti korin pois, yritin painaa kaasua pois, mutta se ei auttanut, koska se näytti olevan jo "kiinni" ja jouduin sammuttamaan. Olisiko mitään ideoita, miksi näin tapahtui? Ja vastatkaa mielellään myös lainattuun kysymykseen  :smiley:
Voimaa ja valtaa.

kallekaahari

#1279
Mitä muita laadukkaita servomerkkejä on? Savöx on melko kallis merkki... Onko hitec tai futaba laadukkaita? Taitavat nekin aika kalliita olla. 
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poinas2

Melko kasllis ?? Savöxin servot on edullisimpia kunnollisia servoja mitä ylipäätään on markkinoilla. Jos hinnat on parista kympistä ronttiin sataseen, niin luulis siitä löytyvän. Mihin käyttöön ne on tulossa ?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 06.10.10 - klo: 19.44
Morjens. Ois yks kysymys koskien auton säätöjä/moottorin kuntoa ajatellen. Onko mitenkään "vaarallista" jos auto on kovin piikillä talviaikaan? Ja onko sitten parempi idea säätää rikkaalle/olla ajamatta talvella jos ei kannata olla kovin kireillä säädöillä?

Ajattelin vain kun äsken ajelin ja huomasin että säädöt tuntuu olevan aika kovilla ja auto kiekuu todella helposti...

Ainahan se piikillä ajaminen on "vaarallista". Jos ei ole voitelua niin väljäksihän se kone menee. Jos ei lämmöt meinaa pysyä kohillaan, niin foliota tms siilin ympärille ja varmistaa että putkesta tulee savua
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 09.10.10 - klo: 13.01
Mitä muita laadukkaita servomerkkejä on? Savöx on melko kallis merkki... Onko hitec tai futaba laadukkaita? Taitavat nekin aika kalliita olla. 



Lähetin sulle yksityisviestin.

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: RC-tyyppi - 03.10.10 - klo: 18.39
Mikä on, kun auto (cen racing MG10) ei käynnisty kun moottori on kuuma? Muutenkaan ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan käynnissä ja välillä ei käynnisty edes kun moottori on kylmä?

Se sun kone on luultavasi niin väljä että oireet johtuu siitä. Paljon sillä on ajettu ?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

joo-ananas

Mistä sais gm nitro bull 28 koneeseen varaosii ja suomesta mielellään alkais tarviin vetostarttii :huh:
Kyosho mad-force

JiiVee

ainakin kookletuksen mukaan racing factoryssa ollut joskus

http://www.google.fi/#hl=fi&lr=lang_fi&rlz=1R2ADSA_fiFI381&tbs=lr%3Alang_1fi&q=gm+nitro+bull+28&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=895bea6932779cf4

mutta onko enään niin sitä en tiedä voi olla ettei ole

enkä muita paikkoja löytäny missä olis tota geeämmää (gm) myynnissä  :angry:
pöö

joo-ananas

Joo sieltä on saanu jonkinaikaa sitten koko koneen mut mistä sais varaosii vai saako mistään kone tuli muuten auton mukana
Kyosho mad-force

*HOKE*

Puhelin käteen ja soitto.

Racing Factory ylistarossa ja Hobby Factory espoossa.

Hobby Factoryssä näin muuton aikana jonkun GM veto tai rotokäynnistimen pyöriskelevän tavaroissa.

RC-tyyppi

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 09.10.10 - klo: 16.01
Lainaus käyttäjältä: RC-tyyppi - 03.10.10 - klo: 18.39
Mikä on, kun auto (cen racing MG10) ei käynnisty kun moottori on kuuma? Muutenkaan ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan käynnissä ja välillä ei käynnisty edes kun moottori on kylmä?

Se sun kone on luultavasi niin väljä että oireet johtuu siitä. Paljon sillä on ajettu ?

N. 1.5-2 gallonaa, pystyy nostamaan koko auton starttinarusta ilmaan helposti.

Hyper

Mikäs on muuten normaali polttoaineletkun paksuus (kone sh .28)? Kun ajattelin tilata samalla letkua mutta letkujen kokoja onkin small, medium, large ja extra large  :huh:

Small on ainakin 0.28 pienemmille koneille mutta entäs nuo muut?

Onkohan se mitä noista se normiletku?
Täältä kattelen noita isompia rullia:
http://www.amainhobbies.com/index.php?cPath=1575_49&n=Fuel-Accessories-Fuel-Tubing&sort=prh&filter_mfr=

EDIT: ja otan silmän käteeni  :mrgreen:. Tarkemmin kun lukee niin nuo paksummat letkut onkin vain bensalle ja diisselille. Mediumi oli siis oikea vastaus...