Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

meikaleinen

Tuli ostettua eBaysta käytetty kone. Ossin 21 ja kysymys on seuraavanlainen:
Milloin koneessa on liian vähän puristuksia? Käsin vauhtipyörä kiinni pyörittäessä tuntuu vastusta, mutta ei ylivoimaisen paljon. Männän ylä reunassa siis tuntuu vastusta, mutta melko helposti menee sen ylitse. Ei kuitenkaan pyöri valtoimenaan, joten puristuksia on ainakin jonkun verran.  Vielä en ole ehtinyt konetta kokeilla käytössä vain hieman käsissä pyöritellen ja tutkien.
Myyjän mukaan koneella ajettu 3 galllonaa.
siilen ja takakannen olen ehtinyt avata ja männän yläosa on ainakin todella tumma, mutta kampiakseli ja männän alahelma näytti OK. Ei mitään ihmeelllistä osunut silmään - Ainakin näin nopeasti pienestä tilasta kurkattuna.

Kuinka paljon tälläisillä koneilla yleensä pystyy ajamaan, ennen kuin mäntä/holkki sarja täytyy vaihtaa? Toki tämä riippuu varmasti koneen merkistä, millä säädöillä sitä on ajettu, sisään ajosta ja yleisestä huollosta..

Ile__

O.S on parhaimmillaan 2gallonasta eteenpäin. Enimmät puristukset on lähteny ja kone pääsee laulamaan kunnolla. Kyllä niillä yleensä aika monta gallonaa pystyy ajamaan, ennenku tarvii pytty/mäntäsatsia vaihtaa.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Ile__

Mistä löytyy vastarin akkuihin sopivia irtonaisia servoliittimiä. Kun näkyy monessa life ja lipo vastarissa oleva vakiona sellainen jst-liitin ja vastariin sopisi paremmin + turvallisemmin sellanen servoliittimen mallinen liitin.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

ampperi

Täältä ostin Futaban irtoliittimiä joskus, kun piti modata lähettimen akun liittimet samanlaisiksi...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Penkku-99

Mikäs ois hyvää ja "halpaa" polttoainetta tohon hpi firestormiin?
Mieluiten 25%
Olen kysynyt jo parilta kaverilta yksityisviestillä, mutta en ole vielä saanut vastausta!
Se o myähäst sit valittaa ku p*skat on jo housus!


vilzuh

Lainaus käyttäjältä: Penkku-99 - 14.04.11 - klo: 20.46
Mikäs ois hyvää ja "halpaa" polttoainetta tohon hpi firestormiin?
Mieluiten 25%
Olen kysynyt jo parilta kaverilta yksityisviestillä, mutta en ole vielä saanut vastausta!
25% on aika paljon noin pienelle moottorille, ei se auta muuta kun ehkä kä hiukan paremmin, mutta kuitenkin kuluttaa enempi.
Passiivista harrastelua

82juha

terve olisiko antaa hyvää tulppa vaihtoehtoa rb:n tm 928 moottorille?

lättyäijä

terve taas.  eilen ne soitti mulle sieltä prooshopista ja sanoivat että nyt menee poskelleen toi vaihde juttu.
jos oikein ymmärsin niin tossa pta:n 2 pykäläisessä on ohuet spurri rattaat ja ilmeisesti myös kellossa on sitten kapeammat noi ratas osiot ja eivät tienneet sanoa mikä pilotti akseli mahtais pelata. täytyy siis vaan ootella että postia kolisee ja märehtiä sitte.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

lättyäijä

wuhuuu.

posti toi paketin ja myllyssäkin oli osat tulleet, ja titididiididii kaikki pimpulat jo pompulat sopi toisiinsa perfetto.
ja mikä sattuma kun katoin ovesta pihalle ni siinähän paino lakasukone just tietä puhtaaks. pikku kojarit otettu ja kulkee niin pirusti mutta pitää vaan hivenen säätää tota vaihteen vaihto kohtaa.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Janiz

mulla on ollu nyt reilu viiko kyosho mad force kruiser (uutena ostin). oon ajanut noin2.5l 16%nitroa tällä vehkeellä. ajoin autolla tänään tankillisen verran ja pesin auton kunnolla ensinmäistä kertaa. no oli hirveet ajo himot ja pistin auton taas käymään ajoin noin 0.7 tankillista ja kone leikasi kiinni :cry:
mitä mun tartis tälle tehdä jotta saisin sen taas käymään.
veto naru ei liiku yhtään eikä autoa saa työnnettyä eteenpäin.
kalusto: Kyosho Mad Force kruiser

Ile__

Eikö kytkinkellokaan anna periksi? Kai sitä nyt lykkäämään pystyy...
Ota kone irti ja tarkista kytkin, jos se on ehjä niin ota vetokäynnistin irti ja kato koneen sisälle onko kierokanki ehjä. Ilmoittele mitä näky...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

P.R

Katsoisin ihan ekana että ei ole pientä kiveä tms. vauhtipyörän välissä.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Janiz

kiven löysin  :grin: kiitoksia avusta ei tullu mieleen et siel vois olla kivi vauhipyrän välissä, nyt sen pitäis toimii taas :smiley:
kalusto: Kyosho Mad Force kruiser

P.R

Lainaus käyttäjältä: Janiz - 20.04.11 - klo: 07.12
kiven löysin  :grin: kiitoksia avusta ei tullu mieleen et siel vois olla kivi vauhipyrän välissä, nyt sen pitäis toimii taas :smiley:

joo toi on jo legendaksi muodostunu juttu..mikäs vit.. siihen nyt tuli :grin:
käynyt allekirjottaneelle aika monta kertaa..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

anne

moro! olen noviisi autoasioissa. elikkä moottori on os 28zx ja tulppana toimii p3. starttiboxi ei jaksa pyäräyttää kayntiin. purin motin osiin ja totesin, et käsin pyöräyttämälläkin(vauhtipyörästä) on tosi kankee ja ihan yläasennossa mäntä ei liiku mihinkään, mut kiertokanki lyö niin sanotusti tyhjää about 5mm puolelta toiselle.onko normaalia?olisko laakerit sökönä?ajetuista kilometreistä ei ole tietoa.auto kävi kyllä tankillisen verran ja silloin oli väärä tulppa käytössä p7. poltti tulpan ennen kuin sain tankin tyhjäksi. koittakaa saada jotain tolkkua tästäkin.pari muuta moottoria pystyy vauhtipyörästä käsin pyörittää helposti ja lähtee kyseisellä boxilla käyntiin

P.R

oisko se motti niin tiukka vielä?
kuitenkin jollain konstin olit sen käyntiin saanut?
lämmitä hiustenkuivaajalla/kuumailmapuhaltimella pytty lämpöseks ennenkuin kokeilet,vois auttaa.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

anne

samaisella starttiboxilla sen käyntiin sain, mut tarvii tota esilämmitystä kokeilla. niin unohtu mainita, et kannen välissä oleva prikkako on sisäänajoa varten(motti tuli käytettynä mulle). eli tosta prikasta päätellen vois vaikka olla aika tuore moottori

P.R

noita prikkoja on yleensä pari kappaletta,ja yksi otetaan sisäänajon jälkeen pois.
joku viisaampi vois tietty vielä varmistaa asian,mulla kun ei tuosta ossin mallista ole kokemusta.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

lättyäijä

terve taas.

kertokaa nyt että mitä v......  :huh:  multa menee kokoajan siis ihan kokoajan kytkimen jousi poikki. onko tää nyt ihan oikein ettei muka kestä kun 10min ajoa ja se on sitten siinä  :angry: saako noita jousia mistään ostettua, siis pelkkiä jousia kun kössöllä sanoi että tulee vaan palojen mukana. onneksi otin viimeksi noi keraamiset palat kun tuli 2 jousta matkaan. menen taas kohta tonne pihalle pärrään ja katon kuinka käy.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: lättyäijä - 21.04.11 - klo: 07.52
terve taas.

kertokaa nyt että mitä v......  :huh:  multa menee kokoajan siis ihan kokoajan kytkimen jousi poikki. onko tää nyt ihan oikein ettei muka kestä kun 10min ajoa ja se on sitten siinä  :angry: saako noita jousia mistään ostettua, siis pelkkiä jousia kun kössöllä sanoi että tulee vaan palojen mukana. onneksi otin viimeksi noi keraamiset palat kun tuli 2 jousta matkaan. menen taas kohta tonne pihalle pärrään ja katon kuinka käy.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että hankaako ne jouset sitten mitenkään siihen kytkinkelloon ennen kytkinpaloja tai muuten pystyy kulumaan?
Voimaa ja valtaa.

junnu_85

#1701
Kysellään täällä,jos useampi näkisi.

Eli kaverin puolesta kyselen.
Kyseessä on kössin mfr auto ja auto ei sano mitään,kun yrittää startata,akku on täynnä.

Autoon on hommattu talveksi jokin parempi tulppa,starttimoottori on uusi ja jokin startin akseli on uusittu.

Siis mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä seuraavaksi hakemaan ja onko tuohon mahdollista saada jälkikäteen sitä narukäynnistystä?

Itsellä on sähköauto,enkä noista polttiksista juuri tiedä,joten yrittäkää ymmärtää.

Kiitokset jo etukäteen,jos joku tietää missä vika.

Edit. Niin ja myös hehkulaite on ollut käytössä,jos se nyt jotain merkkaa.

JiiVee

se "boksi" johon se starttiakku tökätään kiinni on kaput (eli siis rikki) ja täytyy täten vaihtaa.

edellyttäen että ymmärsin oikein eli startti ei sano mitään.

jos starttaa muttei käynnisty niin vuodot,hehkutulppa kyrvähtäny, (kuulemma se "boksi" hajoaa ja päästää suoraan tulpalle starttijännitteen ja tulppa palaa)säädöt päin sitä yhtä (juuri sitä)

ja narustartti ei tarvii kuin erilaisen takalevyn ja sen itse narustartin.

yksisuuntalaakeri taitaa olla naru ja sähköstartissa sama.
pöö

junnu_85

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 23.04.11 - klo: 21.31
se "boksi" johon se starttiakku tökätään kiinni on kaput (eli siis rikki) ja täytyy täten vaihtaa.

edellyttäen että ymmärsin oikein eli startti ei sano mitään.

jos starttaa muttei käynnisty niin vuodot,hehkutulppa kyrvähtäny, (kuulemma se "boksi" hajoaa ja päästää suoraan tulpalle starttijännitteen ja tulppa palaa)säädöt päin sitä yhtä (juuri sitä)

ja narustartti ei tarvii kuin erilaisen takalevyn ja sen itse narustartin.

yksisuuntalaakeri taitaa olla naru ja sähköstartissa sama.

Selvä homma.Täytyy kysellä asiasta vielä vähän tarkemmin,mutta eiköhän noilla neuvoilla nyt alkuun pääse.

*HOKE*

Siis pyöriikö itse moottori ollenkaan kun yritetään startata vai ei?
Kuinkas ryypytys on hoidettu?

slayer

Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 23.04.11 - klo: 21.16
Kysellään täällä,jos useampi näkisi.

Eli kaverin puolesta kyselen.
Kyseessä on kössin mfr auto ja auto ei sano mitään,kun yrittää startata,akku on täynnä.

Autoon on hommattu talveksi jokin parempi tulppa,starttimoottori on uusi ja jokin startin akseli on uusittu.

Siis mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä seuraavaksi hakemaan ja onko tuohon mahdollista saada jälkikäteen sitä narukäynnistystä?

Itsellä on sähköauto,enkä noista polttiksista juuri tiedä,joten yrittäkää ymmärtää.

Kiitokset jo etukäteen,jos joku tietää missä vika.

Edit. Niin ja myös hehkulaite on ollut käytössä,jos se nyt jotain merkkaa.
Hei ! Kaverillani sama ongelma mfr:ssä kanssa taitaa olla tyyppi vikaa !!!
Vaikka kuinka ois päivä pielessä silti rc:t on aina mielessä.
traxxas slayer 3.3,traxxas t-maxx 3.3,assosiated tc4

jucca

Tuskin on ns. tyyppivika. Yleensä vika on siinä että ei osata, ei osata huomioida kaikkea tarpeellista tai jotain vaan on rikki ym. ym.

Tuli mieleen että onkohan hehkun akku täysi, tulppa kunnossa ja tuo HOKEn mainitsema ryypytys?

junnu_85

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 24.04.11 - klo: 00.48
Siis pyöriikö itse moottori ollenkaan kun yritetään startata vai ei?
Kuinkas ryypytys on hoidettu?

Eli auto ei edes starttaa.Ja moottori ei siis sano mitään.Hehkun akku on myös täynnä.
Tuosta ryypytyksestä en tiedä.Täytyypi siitä vielä kysellä.

Onko tuohon ryypytykseen sitten monia tapoja tai miten se sitten kuuluisi hoitaa?

jucca

Eli startti kuitenkin pyörittää vauhtipyörää/moottoria. Pyörii mutta ei starttaa? Vai moottorista ei kuulu ääntä ollenkaan eikä vauhtipyöräkään liiku?

Prot voi korjata tämän jos on väärin... Ryypyttää voi niin että ottaa pillin ja tankin välisen letkun irti pillin päästä. Apteekista saatavalla ruiskulla tmv. "puristaa" ilmaa letkuun jolloin tankin ja kaasuttimen välissä olevassa letkussa fuili lähtee liikkeelle ja lopettaa "ilmauksen" kun fuili tulee kaasuttimen luo. Letku takaisin kiinni pilliin.

JiiVee

tai sitten kun akun tökkää kiinni starttimoottori ei sano mitään?

ilmeisesti siis se "boksi" sökönä.

pyöriikö se moottori kun sormella vauhtipyörästä pyörittää?

ja ryypytys----->sormi pakoputkeen ja startataan kunnes polttoaine saavuttaa kaasuttimen.

pöö