Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

jucca

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 24.04.11 - klo: 13.17


ja ryypytys----->sormi pakoputkeen ja startataan kunnes polttoaine saavuttaa kaasuttimen.




Eikös tuolla tavoin sylinteriputki/mäntä kulu enemmän kun pyörittää ns. kuivana moottoria? ...Voin tietysti myös olla väärässä.

*HOKE*

Jos nyt Junnu85 vihdoin vastaisi niin että asian ymmärtää.

Kun moottoria yritetään käynnistää niin pyöriikö itse moottori ollenkaan??????????
Pyöriikö siis vauhtipyörä?????

Se nyt on tullut jo selväksi että moottori ei käynnisty, mutta kellekään ei ole tullut selväksi pyöriikö kone ollenkaan vai ei.
Ilmeisesti starttimoottori kuitenkin pyörii, vai pyöriikö sekään????

Ja nyt sitten selkeä vastaus tai kiinnostus auttamiseen loppuu samantien.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jucca - 24.04.11 - klo: 13.21
Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 24.04.11 - klo: 13.17


ja ryypytys----->sormi pakoputkeen ja startataan kunnes polttoaine saavuttaa kaasuttimen.




Eikös tuolla tavoin sylinteriputki/mäntä kulu enemmän kun pyörittää ns. kuivana mootoria? ...Voin tietysti myös olla väärässä.

Eihän se kone ole kuiva mikäli siellä on ollut polttoainetta ja kone on sammutettu oikein, eli ei puristettu polttoaineletkua.

Eli... Sormi putkeen ja starttausta.
Samalla voi hehkuttaa niin huomaa helposti milloin on ryypyttänyt tarpeeksi... Eli tietysti silloin kun kone alkaa lupailla käynnistymisellä.

junnu_85

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 24.04.11 - klo: 13.22
Jos nyt Junnu85 vihdoin vastaisi niin että asian ymmärtää.

Kun moottoria yritetään käynnistää niin pyöriikö itse moottori ollenkaan??????????
Pyöriikö siis vauhtipyörä?????

Se nyt on tullut jo selväksi että moottori ei käynnisty, mutta kellekään ei ole tullut selväksi pyöriikö kone ollenkaan vai ei.
Ilmeisesti starttimoottori kuitenkin pyörii, vai pyöriikö sekään????

Ja nyt sitten selkeä vastaus tai kiinnostus auttamiseen loppuu samantien.

Kone ei pyöri,eikä pyöri tuo starttimoottorikaan.

JiiVee

jos ne johdot on kiinni ja kone pyörii käsin vauhtipyörästä pyörittämällä niin se boksi johon se starttiakku tökätään kiinni on rikki.

pöö

junnu_85

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 24.04.11 - klo: 17.23
jos ne johdot on kiinni ja kone pyörii käsin vauhtipyörästä pyörittämällä niin se boksi johon se starttiakku tökätään kiinni on rikki.

Kaverille soittelin ja juuri noinhan se reagoi.Oliskohan se sitten se elektroniikkayksikkö rikki.

JiiVee

pöö

82juha

itsellä ollut kyseinen auto.jos siinä mustassa boksissa ei pala valo kun painaa akulla niin sillon sen luulisi olevan rikki.veikkaisin kyllä sitä starttimoottoria ja se on tuntunut olevan tyyppivika.jos se on se musta laatikko sitä saa todennäköisesti odotella kössiltä.tilasin vuos sitten ja ei ole tullut vieläkään.lupasivat lähettää kun tulee maahan mutta ei ole näkynyt enkä kyllä ole kysellyt peräänkään,kun ei edes kyseistä autoa menään olekkaan=)kokeile ottaa tulppa irti ja paina akulla.jos se hehkuu niin boksi kunnossa .jos taas startti ei pyöri niin uusi sähkömoottori.korjatkaa jos olen väärässä=)

lättyäijä

#1718
    terve taas.

    kertokaa nyt että mitä v......  :huh:  multa menee kokoajan siis ihan kokoajan kytkimen jousi poikki. onko tää nyt ihan oikein ettei muka kestä kun 10min ajoa ja se on sitten siinä  :angry: saako noita jousia mistään ostettua, siis pelkkiä jousia kun kössöllä sanoi että tulee vaan palojen mukana. onneksi otin viimeksi noi keraamiset palat kun tuli 2 jousta matkaan. menen taas kohta tonne pihalle pärrään ja katon kuinka käy.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että hankaako ne jouset sitten mitenkään siihen kytkinkelloon ennen kytkinpaloja tai muuten pystyy kulumaan?

elikkäs minkään ei pitäis pystyä mistään hinkaan tai muutenkaan kuluttamaan sitä jousta kytkin palat(alu) pakasta vedetyt, kytkinkello pakasta vedetty ja jopa kaksin kappalein, katkeili ihan jatkuvasti ihan ku olis ollu jotenki väsytetty tai jotain sinne suuntaan. mutta nyt pistin sen keraamisen setin paikoille ni ei ollu moksiskaa ajoa takana nyt rapiat 4h eikä ongelmaa vielä oo ilmenny. mutta kun taas seuraavaksi napsahtaa ni tietääkö joku niistä irto jousista?


ei näköjään onnistunu mun koomiat lainaukset mutta noi pari ekaa kappaletta on lainauksia.  :embarrassed:
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

lättyäijä

soturille suur kiitokset.

täytyy piinata taas myllyä jotta saahaan vaihtureita pakkiin, kun tuntuu tyhmältä ostaa joka kerta uudet palat kun napsuu katki johan mulla olis ämpärillinen paloja ja pussillinen jousen-pätkiä nurkissa  :laugh:
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

lättyäijä

jahas.

ihmettelin taas kun autosta loppui neliveto, syy, etupään diffikotelon kotelo joka olisi suotavaa olla laakeroitu ei ollut vaan vauhdista lämmenneenä oli sulanut epä määräiseksi kasaksi jossa mikään ei ottanut toisiinsa kiinni.  no nyt on uus toosa hommattu ja asennettu mutta taas tarvii lisää hiluja kiitos sulaminen, eli itse diff casen iso lautas ratas lähes tasaiseksi hioutunut samoin myös se ratas joka sitä pyörittää. no onneksi tilasin uuden polttoaine tankin koska huomasin että sekin vuotaa. toisin sanoen olen kohta vaihtanut kaiken paitsi sähköt tosta autosta. eli tästälähtien huolehdin laakerit ja muut ennen yhtään ajoa ettei tarvii tyhmyyden takia uusia joka osaa. mitä vielä kori, on murjoutunut kohtuu pahoin kun kävin muutaman kerran meidän ala-asteen pihalla rullaamassa asfalttia  :evil:
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

*HOKE*

Diffikotelon kotelo???

Ilmeisesti siis diffikotelo... Eihän missään autossa ole kotelon sisällä koteloa.
On vain diffikotelo jonka sisällä sijaitsee diffi.
Mikäli laakerit hajoaa niin... niin siinä monesti käy että lautasratas ja pinionratas menee samalla.
Yleensä ensimmäisenä laakereista hajoaa se diffin laakeri joka on lautasrattaan puolella.

Eli juuri sitä puolta kannattaa aina tarkkailla.
Heti kun huomaa että on selkeää välystä ilmestynyt niin vaihtaa diffin molemmat laakerit.
Tällä säästyy siltä isommalta varaosien hankinnalta, kun tosiaan menee molemmat rattaat + vielä diffiboksi.


Ps: onkos siellä ala-asteella opetettu isojen kirjainten käyttöä?
Karvanverran tuskallista luettavaa meinas olla.

lättyäijä

opetettiin toki mutku on laatu läppäri ni ei nappilot toimi ilman jäätävää kikkailua.

ja kun luin tuota englannin kielistä ohjetta niin siinä lukee front gear-box ja diff case. mutta tuntuu tyhmältä sanoa etu vaihde laatikko tai tarvike rasia  :shocked: en tahdo saivarrella mutta näin.

leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

*HOKE*

Diffiboksi/kotelo on se missä itse diffi on sisällä.

Itse diffissä on diffin kuori minkä sisällä pikkurattaat ovat.


Eikö näppiksessä toimi kumpikaan shifteistä... ei vasen eikä oikea?
Eikö Caps Locki toimi?

Noh... lyhyessä viestissä tuo ei toki ihmeemmin vaivannut, mutta tuossa edellisessä pidemmässä meinas olla vaikea ymmärtää mitä asiaa takaa ajettiin, kun lauseet tuntuivat jatkuvan yhtenä pitkänä putkena... Olihan siellä pienet pisteet joo, mutta ei niitä pisteitä meinaa putkeenkirjoitetusta viestistä nähdä missä ei käytetty isoja kirjaimia.

lättyäijä

nonni.

nyt vuorostaan pakarin alkukäyrä halki  :cry: uusi tulossa.

ja tosiaan meidän kissat on repiny tästä koneesta reunimmaiset nappulat irti eikä riitä mielenkiinto kasata kolme osaisia hp.n näppäimiä takasin hollille.         ennemmin hirtän kisun omaan häntäänsä  :evil:

joten koitan jakaa kappaleisiin isojen kirjainten sijaan.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Janne O

Osaisitteko sanoa mikä on minun SH18 moottorissa vikana kun ei suostu lähtemään käyntiin. On seissyt 2 kuukautta. Olen kokeillut että hehkuu ja saa polttoainetta mutta ei vaan suostu lähtemään käyntiin. :angry: :sad:
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

*HOKE*

Vaihda tulppa.

Tulppa voi monesti mennä entiseksi sillätavoin että se ei hehku kunnolla paineen alla jne.
Eli sillon se ei vaan toimi vaikka hehkulla kokeiltaessa näyttääkin ihan ok hehkuvan.

Janne O

Olen jo vaihtanut 2 tulppaa eikä oo lähteny kumallakaan
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

vator

Mulla olisi mini infernossa sellanen ongelma, että kun moottori alkaa olla kuuma tai tankki tyhjempi niin rupee moottori tukehtuun kun painaa kaasun pohjaan. Mihin suuntaan pitäisi säätää?
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Driverz

No siis kysyn nyt tämmösen kysymyksen kun en jaksa koko topiccia lukee :D (SORI) Että mikä ois hyvä auto käytettynä? Siis polttista haeskelen. Ja eka polttis ois.
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: vator - 04.05.11 - klo: 21.21
Mulla olisi mini infernossa sellanen ongelma, että kun moottori alkaa olla kuuma tai tankki tyhjempi niin rupee moottori tukehtuun kun painaa kaasun pohjaan. Mihin suuntaan pitäisi säätää?

Pääneulaa hieman auki.

Ei se tukehdu... se on liian laihalla, eli saa liian vähän polttoainetta.
Siitä johtuen kuumenee liikaa, ja koska männän ja sylinterin optimaalinen tiiveys perustuu lämpölaajenemiseen niin liian kuumana sylinteri on liian suuri mäntään nähden.
Tämä myös kuluttaa moottoria enemmän, koska ei saa tarpeeksi voitelua.

vator

Kiitos täytyy säätää, kun seuraavan kerran ajelen. :afro:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

lättyäijä

täällä taas.

nyt on auto kasassa ja odottaa koeajoa.   sellanen ajatus kävi mielessä että oliskohan tohon gxr15 mottiin tollasta jotain poralla pyöritettävää käynnistintä,  kun mulla oli siihen vanhaan koneeseen sellanen tuolla laatikossa mukana muttei se sovi tähän uuteen mottiin. merkki on joku tiger drive.

on mulla tuolla sellanen joku universal model engine starter härvelikin mutta edellinen omistaja sanoi ettei saanut sitä oikeen futaamaan, se on siis sellanen liila tötterö jossa on akku kaapelit ja toisessa päässä on liimattu karaan kumi-rengas.

en kylla saa sillä ikinä tota käymään koska

a. vauhti pyörä on niin pieni ettei kumi ylety ottamaan kiinni   
b.  kone on pituus-suunnassa asennettu eli taaskaan ei kumi ylety koska itse härveli on niin iso.
siis ainakin näin mä sen näkisin.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

jopje

voisiko vaikuttaa nitron % käyntiongelmiin? minulla on kyoshon gxr 18 kone ja käytän 16% nitrometanolia, ja lähtee käyntiin jasta kun laittaa reilusti isolle pääsuutinta ja pikkuisen rupiaa sääteleen niin se ei toimi yhtään :S

meikaleinen

Mikä on sellainen optimaalinen lämpö 28 koneelle? Vaikka kuinka annoin koneelle kenkää, niin en saanut lämpöjä yli 90 asteeseen. Hieman päälle 80 näytti ja ei kone tuntunut kuin "lämpimälle" kannesta kädellä kokeiltuna.

ampperi

120 astetta mitattuna heti suoranmitan täyskaasukiihdytyksen jälkeen. Ja tämä, kun kone ajettu lämpöiseksi, ei heti kun käynnistää.

Varmista, että mittari on puhdas. Mutta jos ei tuntunut käteen kuumalta, niin tuskin on näyttää väärin.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Rph

En jaksa lukea kaikkia M8 topiceja läpi. Eli mikä on KEVYIN M8 rullaavana? Kiitos  :smiley:

T: Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

*HOKE*

JQ tai Xray...

Ei ole koskaan tullut puntaroitua reiskaa rullaavana vakiokunnossa, mutta viimevuotinen auto oli ajokunnossa jo kevyin...
Ja tämän vuoden autossa on muutama kevennysosa vielä paikoillaan.
JQ on myös kevyt, mutta jotenkin muistelisin että se olis hivenen painavampi rullaavana kuin Xray.
Eipä kummosia eroja kuitenkaan.

tansu95

varmaan just jompi kumpi noista mut oma losi painaa ajovalmiina 3320g ja siin on karvan verran enempi alumiinia kun pelkässä proossa...Renkaina oli punnittaessa prolinen crime figterit ja nimh vastarin akku ja tankki TYHJÄNÄ...HOKE:lla varmasti enempi kyllä kokemusta :smiley:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//teknorc.fi//->