Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

lassii

Lainaus käyttäjältä: auto - 27.04.12 - klo: 19.16
auto on kyosho dbx moottorina gxr18 kävisiköhän tuohon tuommoinen LRP Nitro Engine Z.21R moottori suoraan paikoilleen? tai oisko neuvoja missä vika kun auto röpöttää yläkierroksilla, uudella tulpalla toimi vähän aikaa hyvin mut sit se taas alko röpöttää ja sammuu täydeltäkaasulta.

Et sä uutta konetta tarvi, säädä kone kuntoon ensin. Foorumilta löytyy neuvot koneen säätämiseen.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf


lassii

Joo.

Mistä löytys sopuhintaan mp 7.5 kiekkojen laakerit. 8*16*5 on koko

Löysin kyllä hobbylinnasta 2 egee kpl mutta ei hinta oikeen houkuttele toistaseks.

Muita ideoita?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poinas2

Vaikkapa:

http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1034

Lötyy käytännössä jokaisesta pajasta, sen verran yleinen koko

EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

lassii

Joo. löysin ihan ite ku näin vähän vaivaa. anteeksi häiriö.

Vappuja  :cool:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

auto

LainaaEt sä uutta konetta tarvi, säädä kone kuntoon ensin. Foorumilta löytyy neuvot koneen säätämiseen.

on koitettu säätää suuntaan jos toiseen mut mikään ei auta.voiko vika olla pakoaukon tiivisteessä kun sieltä havaittavissa polttoaineen mehimistä?ääni moottorissa on sellainen repivä silloin kun pitäisi lähteä vetämään.

lassii

Moottorin hyvän toiminnan edellytys on, että se on ehjä. Kyllähän sitä voi koittaa puuta kaataa vaikka kynsiviilalla mutta hermot siinä menee.

Omalla kokemuksella tuo repivä ääni viittaa että kone on aivan liian rikkaalla ja tukehtuu. Viisaammat jatkaa.

Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Linssi89

Tuli avattuu lämmin kausi Asson SC8 ja aivan mieletön peli huhhuh  :grin: Tuli näköjään löydettyä aika hyvät säädöt keskellä talvea kun ei tarvinnut mitään muuta tehdä kuin laittaa käyntiin. Lämmöt ajossa ok ja lähti kuin rusakko pusikosta :azn: Ainoa mikä jäi kiikastaa oli, kun olin jonkin aikaan ajellut ja sammutin, sitten laitoin uudelleen käyntiin kaasuttaessa pätki ihmeellisesti? Laiton sen jälkeen muistaakseni yläruuvia kiinni ja se ei enää tehnyt sitä. Eli haen varmistusta vaan että kait se siitä johtu että yläruuvi oli liian rikkaalla?

e-revo vxl

iltaa.

Mulle olis huomenna tulossa ensimmäinen polttis auto (traxxas revo 3.3 5309) ja tuli yksi kysymys mieleen tuosta after run öljystä. Eli kuinka sitä käytetään? pitääkö sitä laittaa joka ajon jälkeen koneeseen vai miten. Jos joku viitsisi kertoa siitä silleen hieman yleisemmin että miten sitä käytetään ja milloin. Voiko sitä laittaa kun huoltaa moottoria niin koneen voiteluksi esim kammen ja kiertokangen väliin yms.

kiitos jo etukäteen

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

ampperi

Öljyä laitetaan muutama tippa kaasariin ja sylinteriin tulpan reiästä, jonka jälkeen konetta pyöritetään hetki öljyn levittämiseksi koko koneeseen.

Voi laittaa joka ajon jälkeen, mutta lisää mahdollisuutta, että koneeseen pääsee likaa, hiekkaa, jne. Jos käyttää laadukkaita polttoaineita, niiden öljyt suojaa koneen sisäosia ajojen välissä. Koneesta kannattaa aina polttaa pois polttoaineet ajon lopussa startaamalla hehku kiinni, niin ettei kone enää lähde käyntiin.

AF-öljyä kannattaa laittaa erityisesti silloin, kun ajoihin tulossa pidempi tauko (esim. talvi).

Eli ei ole pakollinen joka ajon jälkeen, muttei haittaakaan huolellisesti käytettynä.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

villetauriainen

mikä vika autossa kun ei lähde käyntiin? ajoin eka ja sitten se yhtääkkiä sammu ja ei lähde enää käyntiin... katsoin tulpan ja se toimi mutta en vain tiedä mikä siin' on?? ja löpöäkin on tankissa.
Traxxas e-revo

*HOKE*

Lataa hehku ja vaihda tulppa.

villetauriainen

Minähän laitoin että KATOIN TULPAN JA SE TOIMI. eli katsoit hehkulla tulppaaa ja se TOIMI
Traxxas e-revo

*HOKE*

VAIHDA SE JA KOKEILE UUDESTAAN

lassii

Niin, vaikka se tulppa kuinka hehkuu nii jos ei mee polttoinetta koneeseen niin ei se toimi. Ite opin kantapään kautta kun pidin autoo pihalla pari päivää. Tottakai kaasariin jääny joku hyhmä eikä se auttanu ku putsata sitten ja niin ajot jatku.


Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

timppa1

Nonii tuli hommattua tuollanen hpi:n bullet mt 3.0
Ajoin sen ohjeiden mukaan sisään ja sen jälkeen tein lämpimällä koneella ohjeiden mukaiset säädöt.Toimi ja liikkui tosi hienosti,ei rötännyt yms vaan lähti tosi nätisti kun löi kaasun pohjaan suoraan ja veti loppun asti hienosti.
Sitten sammutin auton vähän ennenkuin tankki oli tyhjä,sen jälkeen ei meinaa lähteä millään enää käyntiin,kaasua kun pitää ohjaimesta lähes pohjassa niin saa ehkä käyntiin.Mikähän sille tuli,tulppana siellä on se mukana tullut 5 tulppa.Sen varmaan vois vaihtaa kun aika kovilla varmaan ollut tuossa sisään ajossa.Polttoaineena tietonikkarin joku 16% litku.Täytyy illalla mennä uudestaan kokeilee ku saan kunnon hehkulaitteen ostettua.

mikari

Ota tulppa pois ja katso hehkuuko hehkulla.
Jos kunnossa niin ryypytä kone ja kokeile uudelleen.
Kiitos 20 vuodesta!

vihku

Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

timppa1

Kyllä se jollain tapaa ainaskin hehkui,patterilla hehkutin.Äsken kävin hobbyfactorysta hakemassa ladattavan hehkulaitteen.Illalla katotaan uusiks mitä sanoo

Masadist

Noi patterihehkut on aika suolesta. Vähän aikaa pelaa, kunnes paristo alkaa kiukutteleen ja sit ihmetellään miks ei lähde.
Hyvä et hommasit ladattavan.
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

timppa1

Kokeilin äsken irto hehkulla ja tolla patterilla ni hetken hehkuu kunnolla ja sit hiipuu eli patteri tyhjä.Mutta selittääkö se tuon että pitää kaasua antaa reilusti että lähtee käyntiin.

mikari

Lataa nyt se hehku vaan kunnolla ja sitten uusi yritys
Kiitos 20 vuodesta!

lassii

Öllö kyssäri:

Mistä moottori starttiboksiin? Käytän boksia suoraan auton akusta. Meni harja poikki koneesta ja koitan korjata josai vaihees kyllä kun tuli uus kolvikin hommattua.

Niin boksi on yks moottorinen.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

timppa1

no niin tuli pari tankillista ajettua tässä illalla.Ladatulla hehkulaitteella auto käynnistyi ilman ongelmia ja toimi niinkuin pitääkin.Ei tarvi leikkiä enää noitten patteri viritystenkaa,ne on nyt kokeiltu :)
Kaikinpuolin hyvältä autolta tuntuu noitten muitten tourinki vehkeitten jälkeen.

lassii

Onko kellään kokemusta tälläsestä?

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Leikki-ja-harrastus/Radio-ohjattava/Varusteet/Pienoismallimoottori-21CXP-45714/

Halvemmallahan saa kyllä LRP koneenkin....

Saa myös vastata tuohon starttiboksin moottori kyssäriin  :wink:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

P.R

Unohda toi biltsun moottori ja laita 25e nokkiin niin saat novarossin perusmoottorin.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Samppu

Mitäs ilmanputsaria suosittelisitte T-maxx:iin jossa on Picco .26 moottori? Tällä hetkellä on kiinni t-maxxin oma suodatin, mutta vuosi kaksi sitten kun kysyin asiasta viimeksi niin suositeltiin ostamaan kunnon suodatin. Mutta mikä?
http://www.racersrcshop.com/answerrc-ilmansuodatinsetti-p-790.html Tuo Houkuttelisi hinnan puolesta, mutta onko tuosta mihinkään?
Olisiko Toista Suodatinta mikä olisi suht edullinen, oikeastaan suodatin elementtien hinta on joissain niin suolainen että ei innosta  :undecided:
Mutta laittakaa mielipiteitä tuosta answerin suodattimesta, ja ehdottakaa jos jostain löytyisi lisää sopuhintaisia suodattimia.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Blaze

Lainaus käyttäjältä: ampperi - 06.05.12 - klo: 20.55
Öljyä laitetaan muutama tippa kaasariin ja sylinteriin tulpan reiästä, jonka jälkeen konetta pyöritetään hetki öljyn levittämiseksi koko koneeseen.

Voi laittaa joka ajon jälkeen, mutta lisää mahdollisuutta, että koneeseen pääsee likaa, hiekkaa, jne. Jos käyttää laadukkaita polttoaineita, niiden öljyt suojaa koneen sisäosia ajojen välissä. Koneesta kannattaa aina polttaa pois polttoaineet ajon lopussa startaamalla hehku kiinni, niin ettei kone enää lähde käyntiin.

AF-öljyä kannattaa laittaa erityisesti silloin, kun ajoihin tulossa pidempi tauko (esim. talvi).

Eli ei ole pakollinen joka ajon jälkeen, muttei haittaakaan huolellisesti käytettynä.


Voiko ilmanputsarin kautta laittaa?

lassii

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 18.05.12 - klo: 16.10
Lainaus käyttäjältä: ampperi - 06.05.12 - klo: 20.55
Öljyä laitetaan muutama tippa kaasariin ja sylinteriin tulpan reiästä, jonka jälkeen konetta pyöritetään hetki öljyn levittämiseksi koko koneeseen.

Voi laittaa joka ajon jälkeen, mutta lisää mahdollisuutta, että koneeseen pääsee likaa, hiekkaa, jne. Jos käyttää laadukkaita polttoaineita, niiden öljyt suojaa koneen sisäosia ajojen välissä. Koneesta kannattaa aina polttaa pois polttoaineet ajon lopussa startaamalla hehku kiinni, niin ettei kone enää lähde käyntiin.

AF-öljyä kannattaa laittaa erityisesti silloin, kun ajoihin tulossa pidempi tauko (esim. talvi).

Eli ei ole pakollinen joka ajon jälkeen, muttei haittaakaan huolellisesti käytettynä.


Voiko ilmanputsarin kautta laittaa?

Öö...ei voi. Jos sanotaan että kaasariin ja pyttyyn niin se myös on niin. Ottaa ilmanputsarin veke ja laittaa kaasariin.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Hiekkamonttu

Onko nämä autot täysin sama asia? Linkki: http://www.nitrotek.co.uk/bug-crusher-nitro-remote-control-monster-trucks.html#specs ja: http://www.redcatracing.com/RC-Cars/1-10-Scale-Nitro/Volcano-S30-Truck-24

Minusta tuo moottori on pikkasen erinäkönen mutta siinäkin on jotain samaa. Ja osissa on kanssa aika paljonkin samaa. Paitsi merkki on eri... Voinko olla oikeilla jäljillä?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!