Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

seinäkello

mutta toimiiko 8.4v startti boxissa?? kun tänään saan auton. eikä oikeen muita akkuja ole.

ampperi

Voi toimiakin yhdellä 8.4V:llä, mutta ei todennäköisesti pyöritä tarpeeksi. 12V pitäisi olla.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

FMF

#2822
Mistähän johtuu, että kierrokset jää korkealle, kun pysähtyy? Laskevat muutaman sekunnin päästä normaalin tyhjäkäynnin tasolle. Kone ei myöskään lähde käyntiin, jos ei pidä ohjaimesta kaasua. Tyhjäkäynti on kumminkin hyvä sitten, kun koneen on saanut käymään. Tuntuu menevän alhaalta aika tukkoiseksi n. viiden sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen. Olisko alaneula liian rikkaalla? Kone on Mac .28, puoli gallonaa ajettu. Alaneula liian rikkaalla ja tyhäkäynti kovalla?

Säädöt ei tietenkään ole kokeneen mielestä sinne päinkään oikein, mutta iloisesti kumminkin laulaa ja savua tulee.

seinäkello

Missä vika kun moottori ei käynnisty? Vai enkö mä vaan osaa käynnistää sitä?

Blaze

Ei saa polttoainetta?

Lähetetty Kännykästä

Tapsab

Lainaus käyttäjältä: gas4wd - 10.06.09 - klo: 16.23
juu hyvä käytetty sähkö auto tulee edullisimmaksi ja jos polttiksen haluaa niin silloinkin on kannattavinta ostaa joltain aktiivi harrastajalta koottu pro auto niitä saa edullisesti ja jos montulla/crossi radalla meinaa ajaa niin suosittelen lämpimästi 1/8 trukkia ensimmäiseksi autoksi on paljon helpompi ajettava kun 1/8 crossi antaa enemmän ajovirheitä anteeks ei siis ole pyörät taivasta kohden koko aikaa. ja ennen kaikkea itse kantapään kautta kokeilleena voin kertoa että alkuun kannattaa satsata kunnolliseen autoon oli se sitten mikä hyvänsä. menee mielenkiinto ja rupeaa koko laji tympimään alle kk jos auton moottori esim sammuu tankin aikanakin 5 kertaa tai että auto on kokoajan jostain rikki ja vara osia pitää tilata ja odotella kokoajan. itsellä eka auto oli kyosho inferno 7,5 rtr ja sen kanssa meinasi käydä niin että meinas loppua koko harrastus heti alkuun sitten ostin kuitenkin pro auton jonka kokosin itse ja siihen os 21 v-spec ja sitten oli jo mukavampaa kun pääs nauttimaan itse ajamisestakin. ja tosiaan jos sulla on lähellä rata jossa pro/aktiivi kuskeja niin kannattaa tosiaan mennä ensin katselemaan ja heiltä kyselemään he kyllä varmasti mielellään kertoo asiasta lisää ja mielellään neuvovat mitä kannattaa hankkia ja mitä ei. ja heiltä myös saat jatkossa hyviä vinkkejä auton mekkaamisessa säätämisessä yms rohkeasti vaan heiltä kysymään ei ne pure. ja jos harrastus paikkana on joku iso hiekkamonttu yms iso alue ja ei ole tarkoitus radala ajaa ja haluaa helpon ja kohtuu huolettoman auton niin kannattaa myös miettiä 1/5 bensa autoa on helppo säädettävä helposti mekattava kohtalaisen vauhdikas ja varmatoimisia tankki täyteen virrat päälle  narusta käyntiin ja nauttia ajamisesta 30-45min yhdellä tankilla.

Eli aion ostaa Cen Matrix TR Arenan. Olisiko se hyvä esim. Pellolle, Tielle, Roholle ja Hiekkamontulle?

mikari

Saako niitä vielä jostain?
Kiitos 20 vuodesta!

seinäkello

Löytyykö jostain esim. Youtubesta tietoa noista kaasarin säädöistä. Vai millon pitää kääntää kumpaa ja mihin suuntaan?

ampperi

#2828
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html

Sullahan oli Alpha koneena...? Täältä löytyy keskustelu ko. koneista ja ohjeet kaasarin osalta:
http://rc10.fi/index.php?topic=49542
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

seinäkello

voiko ilmanputsareita pestä vai pitääkö vaan vaihtaa uusi filteri ja ostaa koko ajan uusia filtereitä????

ampperi

Ei kannata pestä, ellet halua koneeseen likaa, josta seuraa ongelmia. Aina uusi öljytty filtteri tilalle.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

kallle.k

Auttakaapas joku, Autona revo 3.3, välillä ' katoaa ' kaasu ja jarru, eli kaasusta tai jarrusta painaessa ei tapahdu mitään ja autoon syttyy punainen valo. Mikä vikana ? Miten vika korjataan? Kiitos jo etukäteen!

seinäkello

Mikäs vastari ja servot sulla on?? Kun spektrum ei oikeen kuulemma kestä sävöxin servoja.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: kallle.k - 06.07.12 - klo: 23.14
Auttakaapas joku, Autona revo 3.3, välillä ' katoaa ' kaasu ja jarru, eli kaasusta tai jarrusta painaessa ei tapahdu mitään ja autoon syttyy punainen valo. Mikä vikana ? Miten vika korjataan? Kiitos jo etukäteen!

Autoon, eli siihen "älyboxiin"

Katso ohjeista mitä se tarkottaa.

Niin on hienoa tekniikkaa keksitty kyseiseen autoon että se osaa jopa valoilla ilmoitella ongelmista, mutta eipä kukaan tietenkaan tajua katsoa mitä ne tarkoittaa.

Silläaikaa kun foorumille kirjoitit ja nyt olet vastausta odottanut, olisit moneen kertaan ohjeista katsonut.

kallle.k

Kaikki on vakiota, paitsi kone. Mutta eikai se mitään vaikuta? No kuitenkin koneen o.s. tm 21. Ja ostin tosiaan auton käytettynä, niin ei sitä ohjelappusta sitten tullut mukaan. Koitan etsiä netistä tietoa.  :azn:

*HOKE*

#2835
Huoh...

Sillä moottorilla ei ole mitään merkitystä asiaan mitä sähkölaitteet valoillaan ilmoittaa.

Ohjeet kertoo mitä valot tarkoittaa.
Varsinkin kun kaikki sähkölaitteet ovat vakiot.

Arvaas huvikses mistä kyseinen ohjekirja löytyy...

-RC10.fi
-Suomi24
-mtv3
-iltalehti
-Traxxas.com
-telkku.net



http://traxxas.com/products/models/nitro/5309revo33-downloads

kallle.k

Mielestäni topic on nimeltään ' Aloittelijan polttiskysymykset '
Eli eikös tämän tarkoitus ole auttaa aloittelijoita? Pakkohan se aina on jostai alottaa. Turhaan tuollaisella ' sävyllä ' kirjoitat.

*HOKE*

Ja jälleen yksi sherlokki viestittää ilman että sanaakaan on itse aiheesta...

Ainoastaan puuttuu kirjoitukseen.

Minähän autoin... Sinä et.

Vaikka ei todellakaan näköjään kannata kun näitä pelkkää mussutusta puskevia kirjoittajia tulee vain lisää.


Olisko pitänyt oikein lukea ohjeista mitä kyseinen valo tarkoittaa ja kirjoittaa se tähän suomeksi?

Autoin sen verran että seuraava traxxas omistaja saattaa myös hoksata mistä apu voisi löytyä huomattavasti nopeammin kuin tältä foorumilta.

kallle.k


Savage 3.5

Hei, pystyiskö joku Turun seudulla auttaa miten sais tuon Savage 3.5 käynnistymään. Eli ihan kädestä pitäen.

Kiitos etukäteen jos joku viitsii auttaa.

Joo

Lainaus käyttäjältä: Savage 3.5 - 09.07.12 - klo: 16.45
Hei, pystyiskö joku Turun seudulla...

Näyttäisi siltä,että siellä Turussa on ainakin M8 krossirata,joten kannattaa varmaan katsella milloin porukka käy siellä ja käydä kyselemässä voisiko joku auttaa.  :azn:

Savage 3.5



Kiitos. Joo:lle tiedosta. Löysin kyseisen radan tiedot forumilta ja huomenna näytti olevan joku viikkokisa. Katotaan jos kerkeen sinne, niin kai joku PRO vois yrittää polkasta tuon Savagen käyntiin  :smiley:

finski

-RC10.fi
-Suomi24
-mtv3
-iltalehti
-Traxxas.com
-telkku.net

heh ainakin suomi24:stä löytyy hyvin kehrääviä koneita ja valikoimassa piisaa =)

lassii

Kysellään nyt taas tyhmiä vaihteeks.

Autona siis kössin mp7.5 ja mietin tuota auton säätämistä diffien osalta. Tällä hetkellä on 5-5-3 mutta tuntuu että perä on todella levoton välillä. Varmaan johtuu kuskistakin. Iskareissa on 40 mömmöt sisällä. Eli kannattasko opetella ajaan vai onko jotain vinkkejä mitä vois kokeilla?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

seinäkello

jotkut ajaa 5-5-2 ja jotkuty 7-5-3. se riippuu ihan siitä miltä itsestä tuntuu.

lassii

Lainaus käyttäjältä: seinäkello - 13.07.12 - klo: 11.48
jotkut ajaa 5-5-2 ja jotkuty 7-5-3. se riippuu ihan siitä miltä itsestä tuntuu.

Aivan. Kääntyvyyttä oon lisänny viilamalla noita c-paloja yms mutta perä vaan lähtee todella helposti alta.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

janne.g82

takaiskarit yläpäästä enempi kallelleen.. auttaa hieman :smiley:
yokomo b-max  kyosho kanai3 kyosho777wc

FMF

Alaneulako kusee kun kierrokset jää korkeelle ja tippuu hetken päästä?
Elokuva

*HOKE*


Fbzero

Miten lisää kiihtyvyyttä? Ja toinen asia, kiinnostaa hevosvoimat, mitä saa irti 3,5-5ccm koneista?