Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

Alex98

Tos mun Cen Magnum NX:n diffeissä kun ei ollut shimmejä ollenkaan :undecided: että onkohan edellinen omistaja unohtanu ne laittaa sinne vai kuuluuko siellä niitä alunperinkään olla?
CEN Magnum NX

Alex98

No kyllä kai se pyörii ilman niitä shimmejäkin ku on aikasemminkin pyöriny :grin:
CEN Magnum NX

FMF

Kun painan iskarit pohjaan ja päästän, ne palautuu sen verran että tukivarret jää edestä katsottuna vaakatasoon. Pitäisikö palautua enemmän? Auto on Hyper seiska.

mikari

parempi kun pudotat 20cm korkeudelta ja katsot että tukivarret jää about vaakatasoon
Kiitos 20 vuodesta!

nitroking neo rs

Mitä tulppia gtwarrior käyttää.


ps.ajattelin kysyy :roll:

mikari

en käytää mitään  :wink:

Mad Forcessa ja GT2 :ssa Orionin #6 tulppaa muistaakseni
Kiitos 20 vuodesta!

nitroking neo rs

Ok ite käytän kans orioneja :wink:

rcmadness

ostin just hpi wr8 niin miten sen sais säädettyä helposti oisko mitää vinkkejä

FMF


Roko

Lainaus käyttäjältä: rcmadness - 08.08.12 - klo: 21.03
ostin just hpi wr8 niin miten sen sais säädettyä helposti oisko mitää vinkkejä


Ja toikin kantsii lukee + molemmilla sivustoilla on auton muistakin säädöistä
http://www.lehtojarvi.net/nitromoottorin-saataminen/
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Alex98

Jossain sanottiin että diffi täytyy laittaa täyteen öljyä ja toisaalla taas että 3/4 osa tulee olla öljyä. Kumman ohjeen mukaa täytän diffit?
CEN Magnum NX

Hiekkamonttu

Tais olla että satelliittirattaisiin asti kande täyttää.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Alex98

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 11.08.12 - klo: 18.12
Tais olla että satelliittirattaisiin asti kande täyttää.

Sittenhän se taitaa olla aika lailla tuo 3/4 osa. Se shimmien puute hiukan ihmetyttää mutta ei kai niitä sitten joka diffissä taida ollakaan :undecided:
CEN Magnum NX

ampperi

Niin siis diffi laitetaan täyteen, mutta öljyä lisättäessä pitää huomioida se "kannen" mukana tuleva kruunuratas. Eli jos laittaa öljyä diffin täyteen ilman kruunuratasta, siellä on liikaa öljyä.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

*HOKE*

Ja jälleenkerran mä laitan tän videon tälle foorumille...

Kaikki 3/4 täyteen... 80% täyteen blaa blaa höpinät voi unohtaa, koska et voi olla jokakerta varma että onko se nyt ihan 3/4 täynnä vai jopa yli, tai onko se 78 tai 84% täys...

Tällä tavalla minkä Ryan Lutz näyttää videolla, on diffinsä täyttänyt tässäkin maassa moninkertaiset suomenmestarit ja moni muukin jo vuosia.

Katsokaa, kuunnelkaa ja tehkää neuvon mukaisesti niin onnistuminen on 100% varmaa.

Rebuilding your Diff with Ryan Lutz

Alex98

Tätä Ryanin videota kattelinkin mutta kun tos mun Cenin diffissä on toi "kansi" kuppimainen niin varmaan tarvii käyttää tätä metodia että täyttää sen diffin sitten sillei että tulee noi satelliittirattaiden akselit peittoon...? Vaiko koko diffin "alapuoli" täyteen...?
CEN Magnum NX

*HOKE*

Jos täytät vain ristitapit peittoon niin diffi jää selvästi vajaaksi.

Ei vajaa iskarikaan toimi toivotulla tavalla niin ei toimi diffi myöskään.

Kun öljyn seassa on ilmaa ja se lähtee vaahdottumaan kun iskaria tai diffiä rasitetaan niin öljyn tuoma vastus muuttuu selvästi... Ja mitä enemmän ilmaa seassa on, sitä suurempi on muutos.

En välttämättä täysin ymmärtänyt mitä tarkoitit että kansi on kuppi... (etsi googlella kuva ja pistä tänne niin vilkaisen)

Ilman kuvaa joudun melkein sanomaan vain että pistä se alapuoli täyteen.

Alex98

Useimmissa näkemissäni diffeissä kun toi kansi on ollut suora niin silloin se diffi tulee Ryanin ohjeen mukaan "täyteen" mutta kun tossa mun diffissä toi kansi on tommonen mitä on niin sehän jää huomattavan vajaaksi silloin:undecided: Näinkö sen sitten pitääkin???
CEN Magnum NX

jannes28

Itse näkisin että oikeanpuolimmainen kuori täyteen ja kiinni... Mitäs Hoke sanoo? Eipä ole kovin käytännöllinen design...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

lassii

Näyttäs vähän siltä et on tarkotus laittaa vaan jotai rasvaa tonne eikä kunnon öljyä? Aika mahdoton tota on täyttää kunnolla ellei oo jotai reikää diffikotelon kyljessä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Alex98

Ei ole täyttöreikää mutta "kannesta" saa otettua akselin irti puoliskojen ollessa kasattuna joten sieltä saisi lirutettua kylläkin öljyä diffiin.
CEN Magnum NX

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: lassii - 12.08.12 - klo: 16.55
Näyttäs vähän siltä et on tarkotus laittaa vaan jotai rasvaa tonne eikä kunnon öljyä? Aika mahdoton tota on täyttää kunnolla ellei oo jotai reikää diffikotelon kyljessä.

Tämä tuli heti itsellekin mieleen.

Lainaus käyttäjältä: Alex98 - 12.08.12 - klo: 17.20
Ei ole täyttöreikää mutta "kannesta" saa otettua akselin irti puoliskojen ollessa kasattuna joten sieltä saisi lirutettua kylläkin öljyä diffiin.

Millä se ulostulo on kiinnitetty jos sen pystyy ottamaan irti vaikka diffi olisi muuten kasassa?

Jos ihan vain vetämällä niin diffi ei ole silloin tiivis pitämään öljyjä sisällä.

Sillon voi vaikka tunkea vaan vaseliinia rattaisiin vähän reilummin ja kansi kiinni.

Alex98

Tässä ei tosiaan oo mitään lukitustappeja ulostuloja lukitsemassa (?) vaan ilmeisesti vetoakselit(dogbone?) pitää ulostuloakselin päät läjässä. Jos vetari pääsee irti niin varmasti liemetkin tulee ulos sitten ja osia saa etsiä kissojen,koirien kanssa :grin: Jotainhan sinne on kuitenkin laitettava että pääsen pörräämään ja katsotaan sitten miten tässä oikein käy  :tongue:
CEN Magnum NX

*HOKE*

Ei taida olla O renkaita tiivistämässä niitä akseleita...?
Eikä näy tuossa diffin kuorien välissäkään mitään tiivistettä, eli öljyt ei pysy sisällä.

Silloin käytät vaseliinia kuten sanoin.

Alex98

Joo ei oo o-renkaita eikä tiivistettä välis.Ainoostaan tos välis toi pieni "koroke" mut sehän ny ei varmasti mitään öljyä pidä sisällään.Mitäs vaseliinia sinne sit laittaa? Valkovaseliini ei taida hirveest kestää lämpöjä mitä pitäis...?? Jotain molybdeeniä (miten se sit kirjotetaankaan  :laugh: ) vai mitä sinne sit pitäis lykätä että jotenkin ees pääsis ajeleen? Sen takia tuli purettuakin kun ei oikein takapää pysyny etupään mukana eli etupyörät kyllä veti mutta takapyöristä oli veto "hukassa".
CEN Magnum NX

lassii

Ainakin ite joskus laitoin valkovaseliinia Tamiyan Eväslaatikkoon aikoinaan. Tuskin se väärää mömmöö on.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Jerry C

Hommasin juuri ensimmäisen polttisautoni käytettynä ja homma tuntuu heti vievän mennessään, vaikka onkin toistaiseksi ollut pelkkää parkkisajelua. Ajatuksena olisi mahdollisesti osallistua tulevana kesänä muutamaan kisaan, jos vain sitä ennen ehtisi käydä radalla treenaamassa. Alusta on varmaankin kisakunnossa (aluosat, hydrauliset jarrut, yms..), mutta moottori pitää todennäköisesti uusia (kilahti kiinni 1/2h ajon jälkeen, en ole ehtinyt vielä tutkailla tarkemmin). Joka tapauksessa olisi tarkoitus tilata uutta osaa (koria, renkaita, sunmuuta..), sitä ennen haluasin saada vastauksia muutamiin nuubi-kyssäreihini:

1) Pärjääkö LS-5 kisoissa G240 -vakiomoottorilla, vai pitääkö olla viritetty jotta pärjää edes joten kuten (ajotaitoa ei nyt mietitä tässä vaiheessa). Onko tiedossa hyviä Kiinankopioita, vai luottaako jengi vain Zenoah:iin?

2) Minkälaisia yleisrenkaita kannattaa hommata takavetoisille rata-autoille ratakäyttöön (Medium taakse ja Soft eteen?, minulla ei mitään hajua). Jos tilaan useamman setin kerralla, niin olisi mukava tietää perusjutut. Ovatko esim. nämä ok, vai myisikö joku suomalainen pulju samantasoisia/parempia? http://rc-car-online.de/shop/en/536-supreme.html Mielellään tietysti suosisin suomalaista jos liikutaan suunnilleen samoissa hinnoissa.

3) Onko tehoputkista mitään iloa/vastinetta rahoille?

4) GT-5 on käsittääkseni jonkinlainen vakiosarja takavetoisille rata-autoille, järjestetäänkö kisoja tällä hetkellä?

5) Onko Mineissä vielä mitään virallista sarjaa pystyssä? Niissä ei ilmeisesti pärjää/saa ajaa G240 moottorilla (mielessä käväisi, että voisi kierrättää moottoria kahden alustan välillä)?

Tosiaan, puraisu oli sen verran kova, että haluaisin kaikkien uusien osien palvelevan tuota kisahommaa. Kiitos jos jaksat vastailla!




nitroking neo rs

No mä en hirveesti tiiä noista takaveto rata-autoista kun ite ajan m8 crossareilla. Mut sen voin sanoa että tehari kantsii hommata, sillä se parantaa kiihtyvyyttä ja huippunopeutta huomattavasti. Ja moteista en oikein uskalla sanoa mutta kaveri käyttää alphoja rata-autoilussa ja sen mielestä ihan hyviä kisakäyttöön.

*HOKE*

Vitos kokoluokan autot ovat täysin eri asia varsinkin moottoreiden suhteen, eli tämä topikki on itseasiassa väärä.
Esim yllä oleva vastaus on täysin turha, koska alphat ovat nitro moottoreita ja Jerry C puhuu kaksitahtisesta bensakoneesta ja nitroking höpisee nitro koneesta.

Bensa-autot osiolta saa näihin asioihin huomattavasti paremmin vastauksen.
http://rc10.fi/index.php?board=55.0

Jerry C

#2969
Kappas, lipsahtikin vahingossa polttispuolelle, mutta kiitos vastauksista :) Siirsin kysymykseni osuvampaan ketjuun: http://rc10.fi/index.php?topic=35743.330