Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

P.R

Team Näätäracing                 www.rcm.fi

-JP-

Moro,

Hankin sähköleluuni laparenkaat. Mitäs tolle vaahtomuoville pitäis tehä, vai kuuluuko ollenkaan renkaaseen?

Itse päättelisin, että rengas pysyy pyöreänä pakkauksessa.


Autoista kun on puhe, niin olen aivan kädetön :embarrassed:
FG teloilla, http://rc10.fi/index.php?topic=72612.0    Bensakatti Zenolla, Sähkölaiva   
Giga Crusher DF

finski

ne on insertit, eli tulevat renkaan sisään

kenblock

Onko nitropuolla driftaajia??
Ja josko on, niin mis päin ajatte?

Nair

Tyhmä kysymys varmaan mutta onko ehdotuksia että mikä noita hobaoita vaivaa kun kaivoin ne esiin n.6kk
seisonnan jälkeen. Molemmat käy mutta leikki loppuu ku moottori lämpiää. Mach28 moottori
ja modeltechnicks 25% polttoaine
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

risla

Lainaus käyttäjältä: Nair - 16.02.13 - klo: 12.43
Tyhmä kysymys varmaan mutta onko ehdotuksia että mikä noita hobaoita vaivaa kun kaivoin ne esiin n.6kk
seisonnan jälkeen. Molemmat käy mutta leikki loppuu ku moottori lämpiää. Mach28 moottori
ja modeltechnicks 25% polttoaine

oisko jo niin väljä? mul kans halvaantu toi mach28 motti ja syykin selvis jälkeenpäin,
oli yks kansipultti enää jäljellä


P.R

Ei lopu ainakaan heti kesken öljyt :D
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

FMF

No tuohan on ihan hemmetin hyvää tavaraa. Itse en näe järkeä ostaa tuon sijaan rc-brändättyjä öljyjä joiden litrahinta on ihan toista luokkaa. Crossikäytössäkin hyväksi todettu. Ja tuohan oli Honkkarissa muistaakseni reilun kympin litra.

Maxpaine

Kaiken kokoista menopeliä

risla

kova on juu imuteho filsus: Käytä noin 1 - 2 litraa Air Filter Oilia puhdistetun ilmansuodattimen kyllästämiseen

Kimi

Kysymys viisaammille:

Onkos perheen juniorikuskia silmälläpitäen auton maksiminopeutta mahdollista järkevästi alentaa esim. säätämällä kaasuservon liikelaajuutta (EPA)?

terv. Kimi

P.R

Pystyyhän sitä tolla lailla vähän rajoittamaan,tosin nitrokone menee "tukkoon" ja saattaa sammua kun ajetaan jatkuvasti pintakaasulla.
Mutta kokeile saatko tarpeeks huippuja pois,niin että kone pelaa vielä hienosti.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

mikari

juurikin näin, koska nitrokoneen kampikammio kerää itseensä tavaraa ja lopulta sammuu jos ei sitä käytetä ajossa täys kaasulla. Sama tapahtuu jos ajetaan rikkaalla seoksella max kierrosten vähentämiseksi, ei hyvä.
Välitys niin ettei kulje liian kovaa lienee yksi tapa mutta siinäkin voi olla se ongelma että tulee liian äkäinen peli eikä välttämättätä sopiviä välityksiä edes löydy koska noita vehkeitä ei ole siihen suunniteltu.
Harjoitteluun siis sähkis ennen siirtymistä polttikseen.
Kiitos 20 vuodesta!

Kimi

.... Eli 1/8 sähköpeli mielummin.....

Tonol

Morjesta vaan kaikille.

Pari vuotta sapatti vapaata RC autoista ja nyt taas. Käytettynä hommasin HPI savage 25 mallisen auton ja nyt kaipaisin kokemusta omaavilta henkilöiltä neuvoa. Mitä tarkistan ensimmäisenä? Mitkä osat vaihdan ensimmäisenä kestävempiin? "tyyppivikoja" ? Kaikki neuvot, niksit ja huonot puolet ko. autosta on tervetulleita.

mikari

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 03.03.13 - klo: 13.27
.... Eli 1/8 sähköpeli mielummin.....

No juu.. tuota taustaa vasten kyllä.
Kiitos 20 vuodesta!

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 03.03.13 - klo: 13.27
.... Eli 1/8 sähköpeli mielummin.....

Jos ollaan ihan alkutaipaleella ja on tarvetta rajoittaa merkittävästi tehoja/nopeutta, niin yli kolmekiloinen 1/8 krossari (sähköillä tai nitroilla) ei mielestäni ole oikea kalusto harjoitteluun. Noilla painoilla saa rajoitetuilla tehoillakin rumaa jälkeä aikaiseksi ja muutenkin tulee turhaa säätöä kaluston kanssa joka vie turhaan aikaa siitä tärkeimmältä (=ajaminen). 1/8 autoilla ei myöskään saa ajaa läheskään kaikilla radoilla, esimerkkinä vaikkapa Tikkurila.

Jos krossi kiinnostaa, niin 1/10 sähkökrossari tai takavetoinen 1/10 SC-auto lienee oikea valinta. Noissa kun on se hyvä puoli, että heti kun alkaa pysyä about radalla voi kokeilla taitoja kerhokisoissa.
Wacky Stack Racing Team

Kimi

Olen samaa mieltä asiasta ja tietoinen rajoituksista ratojen suhteen. Suomen "vähäsateinen" kesä on vain omiaan aiheuttamaan 1/10 autoille rajoituksia ajamisen suhteen. 1/8-autot eivät ole mielestäni niin herkkänahkaisia ilmastomuutoksen suhteen.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 05.03.13 - klo: 10.54
Olen samaa mieltä asiasta ja tietoinen rajoituksista ratojen suhteen. Suomen "vähäsateinen" kesä on vain omiaan aiheuttamaan 1/10 autoille rajoituksia ajamisen suhteen. 1/8-autot eivät ole mielestäni niin herkkänahkaisia ilmastomuutoksen suhteen.

Oikeilla saviradoilla harvoin saa ajaa sadekelillä auton tyypistä riippumatta, koska radan pinta on pehmeä ja menee piloille.

Jos kosteilla keleillä haluaa ajaa, niin sähköjen normaali suojaus (vastarikotelo, noparin suojaus tms) riittää. SC-autoon voi laittaa sisäkorin joka vähentää oleellisesti sisäosien kuraantumista.
Wacky Stack Racing Team

Kimi

Asiaa voinee lähestyä sitten niin, että ostan itse ITSELLENI 1/8:n ja poika jatkaa 1/10:llä. En kuitenkaan koskaan arvannut, että voisin perustella itselleni uuden 1/8-auton ostoa kansanterveydellisellä näkökulmalla....mikäli "rumalla jäljellä" tarkoitettiin aikaisemmassa postauksessa henkilövahinkoja  :grin:.

...  tapaturmat, liikennevahingot ja väkivallanteot lienevät kuitenkin vielä ainakin HUS:n alueella Töölön tapaturma-asemaa eniten työllistävät hoitoon hakeutumisen syyt ja toivokaamme ettei 1/8 -autoista tule näille jatkoa... :grin: :grin: :grin: :grin:

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 03.03.13 - klo: 13.27
.... Eli 1/8 sähköpeli mielummin.....

Nyt kun auto on koe ajettu niin voi kommentin heittää.eli auto on mugen mbx 6 johon laitoin sähkö konversion.sähköiks joku hyllystä löytynyt kyoshon p....  servo nopariksi hoppyvingin 120amppeerinen joka toimii 2/4s akuilla ja moottoriksi trakcstar 2569kv. 2sakuilla pysyy junnunhyppysissä ihan hienosti ja kun ajotaito karttuu niin siitä 3s ja 4s .samaan pakettiin voi myös lykytä tulevaisuudessa nitrokoneen.tällä mennään ensikesä ei lopu puhti kesken eikä ajo ominaisuudet.suosittelen

Kimi

Eli rautalangasta vääntäen (ei sähköexpertille). 2s akulla hiljempi vauhti?

tactical

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 06.03.13 - klo: 12.01
Eli rautalangasta vääntäen (ei sähköexpertille). 2s akulla hiljempi vauhti?

Kyllä. s tarkoittaa kennomäärää akussa. Mitä suurempi luku, sitä korkeampi jännite. 2s vastaa 7.4V nimellisjännitettä, 4s vastaa 14.8V nimellisjännitettä.
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

Kimi

Näyttää vahvasti siltä että ratkaisu ongelmaan on löytynyt ja keskustelu osaltani siirtyy sähköauto-keskusteluun!

Peetee

Tervehdys vaan kaikille ja pahoitteluni nyt heti kärkeen jos meni väärään paikaan tai ko. aiheesto jo kysymys & vastaus ketju on olemassa koittanut kyllä eri foorumeita selailla ja kuukkeliltakin kysäistä.

Elikkäs harrastusta aloittelemassa ja mieli tekisi hankkia ensimmäiseksi pollttis myöskin sähkö on ollut mielessä ja kyselisinkin että mikä olisi merkki millä olisi hyvä aloittaa toimiva/kestävä ja että säätämisien kanssa ei tarvi menettää hermoja kovin pahasti. varaosien saanti "taattua" ja kuitenkaan nyt ihan heti ei olisi tarkoitus kilparadalle mennä, vaan tarkoitus nyt alkuun pihalla/hiekkamontulla ajella :)

Ja mikä on merkki mihin ei ainakaan kannata rahoja tuhlata? se nyt ainakin selvinnyt että kyosho tuntuu olevan sellainen vihattu ja rakastettu  minkä monet kiertää kaukaa ja toiset taas myös kehuvat että vuosia ajelleet sen merkkisillä? Entä LRP (polttis) yksi sellainen (käytetty) saattaisi olla hankinnan kohteena edullisuus sen suhteen kyllä vähän arveluttaa..?

Ja tähtäimessä olisi 1/8 buggy tai truggy..

goos

Lainaus käyttäjältä: Peetee - 09.04.13 - klo: 23.07
Tervehdys vaan kaikille ja pahoitteluni nyt heti kärkeen jos meni väärään paikaan tai ko. aiheesto jo kysymys & vastaus ketju on olemassa koittanut kyllä eri foorumeita selailla ja kuukkeliltakin kysäistä.

Elikkäs harrastusta aloittelemassa ja mieli tekisi hankkia ensimmäiseksi pollttis myöskin sähkö on ollut mielessä ja kyselisinkin että mikä olisi merkki millä olisi hyvä aloittaa toimiva/kestävä ja että säätämisien kanssa ei tarvi menettää hermoja kovin pahasti. varaosien saanti "taattua" ja kuitenkaan nyt ihan heti ei olisi tarkoitus kilparadalle mennä, vaan tarkoitus nyt alkuun pihalla/hiekkamontulla ajella :)

Ja mikä on merkki mihin ei ainakaan kannata rahoja tuhlata? se nyt ainakin selvinnyt että kyosho tuntuu olevan sellainen vihattu ja rakastettu  minkä monet kiertää kaukaa ja toiset taas myös kehuvat että vuosia ajelleet sen merkkisillä? Entä LRP (polttis) yksi sellainen (käytetty) saattaisi olla hankinnan kohteena edullisuus sen suhteen kyllä vähän arveluttaa..?

Ja tähtäimessä olisi 1/8 buggy tai truggy..
Paljonko olet valmis käyttämään rahaa? Se on kohtuu oleellista tässä, mutta veikkaisin että yksi varteenotettava investointi on käytetty kisapeli SM sarjan (~top20) kiertäneeltä kuskilta
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Peetee

Lainaus käyttäjältä: goos - 09.04.13 - klo: 23.10
Lainaus käyttäjältä: Peetee - 09.04.13 - klo: 23.07
Tervehdys vaan kaikille ja pahoitteluni nyt heti kärkeen jos meni väärään paikaan tai ko. aiheesto jo kysymys & vastaus ketju on olemassa koittanut kyllä eri foorumeita selailla ja kuukkeliltakin kysäistä.

Elikkäs harrastusta aloittelemassa ja mieli tekisi hankkia ensimmäiseksi pollttis myöskin sähkö on ollut mielessä ja kyselisinkin että mikä olisi merkki millä olisi hyvä aloittaa toimiva/kestävä ja että säätämisien kanssa ei tarvi menettää hermoja kovin pahasti. varaosien saanti "taattua" ja kuitenkaan nyt ihan heti ei olisi tarkoitus kilparadalle mennä, vaan tarkoitus nyt alkuun pihalla/hiekkamontulla ajella :)

Ja mikä on merkki mihin ei ainakaan kannata rahoja tuhlata? se nyt ainakin selvinnyt että kyosho tuntuu olevan sellainen vihattu ja rakastettu  minkä monet kiertää kaukaa ja toiset taas myös kehuvat että vuosia ajelleet sen merkkisillä? Entä LRP (polttis) yksi sellainen (käytetty) saattaisi olla hankinnan kohteena edullisuus sen suhteen kyllä vähän arveluttaa..?

Ja tähtäimessä olisi 1/8 buggy tai truggy..
Paljonko olet valmis käyttämään rahaa? Se on kohtuu oleellista tässä, mutta veikkaisin että yksi varteenotettava investointi on käytetty kisapeli SM sarjan (~top20) kiertäneeltä kuskilta

Tosiaan se unohtui mainita budjetti nyt alkuun voisi olla sen 350-500€

Roko

Polttis ja säätämisvapaa tarkoittaa kahta autoa. Mutta jossain kerhossa kyllä pääset ajamaan, kun osaavat säätävät moottorisi, mikä pitää sitten säätää sään mukaan oikeasti joka kerta. Esim. jq the rtr vaikka hobbyfactorystä voisi olla sopiva jos todella haluat rtr ja polttiksen. Toki käytetty kisaauto kärkipään kuskeilta on parempi. Ja ensi kerralla keskustelu tälläisestä asiasta tänne : http://rc10.fi/index.php?topic=21016.2730
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

T-MAXX äijä

Onko jollain kokemusta noista GO:n koneista, kun tuollaista olen vähän kattelluthttp://www.eaimport.net/product_details.php?p=1501?
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro