Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

nakkikioski

Lainaus käyttäjältä: Slider - 03.05.14 - klo: 16.23
Lainaus käyttäjältä: nakkikioski - 21.04.14 - klo: 19.33
Lainaus käyttäjältä: Pazuu - 21.04.14 - klo: 19.06
no usko tai älä, mut huollon jälkeen kun testattiin niin lämmöt tais olla jotain +160 asteen paikeilla kun otettiin tuo video.
No pitää testata joku päivä uudestaan ja kattoo lämpöjä. Kiitos kuitenkin neuvoista! :azn:

Itellä taitaa olla sama ongelma, onko vielä että ei oikein loogisesti noudata pääneulan säätöjä? Veikkaan että kaasarissa on jossain imuvuoto, ja siks vetää laihalle vaikka kuinka ruuvais pääneulasta rikkaammalle. Luistin alapuolelle tulee kosteeta, että eiköhän se vuoto sieltä omassa tapauksessa löydy. :)

6 litraa kyllä kuulostaa kovin vähältä, mutta aika vähän tuntuu olevan kyllä O-renkaitakin tuossa GXR:n kaasarissa..


Taitaa vuotaa kaasari mullakin, kun ei tunnu olevan merkitystä pääneulan säädöillä. Mikähän tarkoitus tuolla pääneulan vieressä olevalla ruuvilla on? Eli se alaneulan vastakkaisella puolella oleva ruuvi. Muissa kaasareissa mitä olen nähnyt sitä ei ole.
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Slider

Oon aina epäilly että se on keskineula, ja en oo siihen puuttunut. Uutena kun ostin auton ni tiiän että kukaan muukaan ei oo siihen sitten puuttunut. :P

Tossa toisessa minkä ostin käytettynä, ruuvinkannasta näkee että sitä on aikalailla pyöritelty.

Kyllähän tuo näyttäs räjäytyskuvankin mukaan "Needle set" nimisessä sarjassa tulevan.
Joku voi varmistaa joka asian varmasti tietää.

nakkikioski

Lainaus käyttäjältä: Slider - 05.05.14 - klo: 18.12
Oon aina epäilly että se on keskineula, ja en oo siihen puuttunut. Uutena kun ostin auton ni tiiän että kukaan muukaan ei oo siihen sitten puuttunut. :P

Tossa toisessa minkä ostin käytettynä, ruuvinkannasta näkee että sitä on aikalailla pyöritelty.

Kyllähän tuo näyttäs räjäytyskuvankin mukaan "Needle set" nimisessä sarjassa tulevan.
Joku voi varmistaa joka asian varmasti tietää.

Vaikuttaako se sitten säätöihin? Jos se on löysällä niin pääneula liikku letkusta vetämällä. :shocked:
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

jucca

#3663

Eikö noissa isommissa kisoissa ole nollatoleranssia vai onko tuo vain aasiassa vallitseva ilmiö (Asia Contest), että ollaan korokkeella (ja muuallakin rata-alueella) tölkki kädessä?  :shocked: Vai onko japanilais valmistaja alkanut tekemään muka energiajuomiakin? Mielestäni ei anna lajista hyvää kuvaa (esikuvaa) nuoremmille harrastajille/katsojille ym.







topcat

Millä saa puhdistettua tankin pohjalta tankkiin pitkäksi aikaa jääneet fuilin jämät?

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: topcat - 06.05.14 - klo: 10.23
Millä saa puhdistettua tankin pohjalta tankkiin pitkäksi aikaa jääneet fuilin jämät?

koita liottaa uudella fuililla.sillä se lähtee millä tulikin.vai oliko tämä ohje johonkin toiseen vaivaa   :wink:

Slider

Lainaus käyttäjältä: nakkikioski - 05.05.14 - klo: 19.00
Vaikuttaako se sitten säätöihin? Jos se on löysällä niin pääneula liikku letkusta vetämällä. :shocked:

Jaaniin se koko pääneulan ja bensaletkun hässäkkä kääntyy jos se on löysällä? Sitten sen varmaan pitää olla tiukalla ja se ei oo keskineula.

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/221835/

Itseasiassa tuota kuvaa kun kattoo niin eiköhän se soppa mene tuon pienen reijän läpi bensaletkusta tuon ruuvin läpi, ja pääneulalla sitten säädellään virtausta. Alaneula sitten rajoittaa tuon läpi kulkevaa polttoainetta, alaneula ja slidehän tulee tuota "ruuvia" vasten.

Eli kiristä vaan se tiukalle.

emppu99

Kertokaas sopiva Truggy -kone Infernoon kun vakio paukahti..

Edit: Olisko tästä mihinkään?http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-polttomoottorit-ja-pakoputket/alpha-28-rtr-3p-engine-vetostartti-28-tn3paveto

Ja sattuiskohan Kössin putki ja kytkin sopimaan tuohon?
EXC125

Pazuu

1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

racer

Moi olen kiinnostunut ensimmäisen on road polttis auton hankinnasta. Ehdokkaita on löytyntyt kaksi, jotka ovat
kyoshon Fazer GP2 Porsche 911 GT3 RTR ja HPI rs4 evo3 +. Mielipiteitä molemmista?
Racer

emppu99

Maailman tyhmin kysymys varmaan..

Miten saan kytkimen irti kampiakselista? Ei siis kytkinkello vaan itse kytkin..
EXC125

jucca

#3671
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 16.05.14 - klo: 17.34
Maailman tyhmin kysymys varmaan..

Miten saan kytkimen irti kampiakselista? Ei siis kytkinkello vaan itse kytkin..

Tarkoitatkohan vauhtipyörää?

Tuossa pari videota aiheesta. Toivottavasti on jotain apua. Suosittelen mielummin ulosvetäjää kuin ruveta hakkaamaan vauhtipyörää jos ei sitten pienellä "muksautuksella" irtoa.

How To Take Off Nitro Engine Flywheels

Nitrorcx Guide: How to Change the Clutch and Flywheel



emppu99

Juu, kytkin olisi pitänyt ensiksi mutta sen jo sainkin..vauhtipyörää vielä en. Kiitos vinkeistä, pitää kokeilla huomenna uudestaan.
EXC125

mikari

Ulosvetäjä löytyy mm. k-raudasta, tarpeellinen nitro vehkeiden kanssa
Kiitos 20 vuodesta!

kesseli

Saako tällä hetkellä jostakin suomalaisesta  Rc kaupasta moottorin laakerin ulosvetäjiä
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd


*HOKE*



jerzirccar1

Okei tietäjät.
Olen nyt ärsyttänyt yhden kaverin kuin menin kysymään häneltä kuin hän möi m8 autoa jossa on kisakaasari.
Niin voiko joku valaista nyt mitä olen missannut.
Mikä on kisakaasari :undecided:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mcly

kaasari jolla on ajettu kisoja  :shocked:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: mcly - 28.05.14 - klo: 21.20
kaasari jolla on ajettu kisoja  :shocked:

Tuokin on minun ainoa veikkaus :laugh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jiicom

#3681
Siirrynpä sähköautoon, pojan takia.

Traxxas slayer

Noniin valaiskaas joku fiksu nyt tyhmää. Eli kun oon tällanen surkee piha suttailia ja haluisin saada auton menee edes sen muutaman metrin suoraa niin ajattelin tollasta Gyro Car 1-axis futabalta asennella autoon jos se nyt nitro vehkeeseen sopii. Eli siis sopiiko tollanen asennettavaksi revoon?
Slayer Revo3.3 ja E-Revo

emppu99

Onko näin, että turbo tulpille pitää olla eri hehkut? Ainakaan Robitronicin lipo hehku ei toimi näiden kanssa. Ja voisko joku linkata hehkun mikä ainakin näiden kanssa toimii.
EXC125

*HOKE*

Ei pidä paikkaansa.

Molemmat täysin samanlaisia.

Turbo ja normi tulpan välillä ei ole mitään muuta käytännön eroa kuin tiivistystapa.

Normi tulppa tiivistyy kuparirenkaalla.
Turbo tiivistyy tulpan kärjen kartiolla.

Kumpikaan tulppa ei käy ristiin moottoreiden kannen kanssa vaan kansi määrää kumpaa tulppaa käytetään.

Hehkutulpan vastuslankaa hehkutetaan syöttämällä sille noin 1,5v
Ylijännite polttaa langan välittömästi ja alijännite ei vaan hehkuta yhtä tehokkaasti.

Anttisatu

Moi olisin kysy mikä vikana kun polttis lähtee hyvin käyntiin mut sit kaasu hirttää kiinnin ja ei pysähdy missä vika?

*HOKE*

Sulla on varmaankin autossa patterikotelo käytössä missä on 4 patteria..?

Anttisatu


mr lazer

Onko mitä syitä et ois kone leiponu kiinni kun savutti ihan niinkuin pitääkin :huh: Näin kävi tuolla kössin dmt geepeellä. Ja mitä sieltä nyt menee kun se leipoo, mäntä,kiertokanki?
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Lappu

#3689
Joo, tuli tossa hommattua Savage XL monsteri uutena eilen. Tänään ajelin sisäänajot ja kun kunnolla pääsi ajamaan niin huomasin ettei vaihda ollenkaan vaihdetta, katsoin ohjeista miten niitä säädetään ja sain sen vaihtamaan toiselle vaihteelle. Ilmeisesti siellä vaihteensäädössä olevat 2 ruuvia ovat toisen ja kolmannen vaihteen säätö ruuvit ja tehdas asetuksissa ne ovat niin että ei vaihda ollenkaan isommalle? Huomenna täytyy yrittää kääntää vielä sitä toista ruuvia jos saisi kolmannenkin vaihteen toimimaan.
Sitten varsinaiseen ongelmaan.. Mikä on vikana että jarru ei toimi lähes ollenkaa ? Uusi auto, vain hetki ajettu ja jarrut ei pelitä. Ei paljon uskalla kaaasu pohjassa laskea menemään kun ei saa autoa pysähtymään.. Voiko johtua vakio servosta ?
Ja vielä yksi kysymys, Jos ajan auton ensin lämpimäksi ja sitten pysähdyn ja annan käydä paikallaan vähän aikaa ja sitten painaa kaasun pohjaan niin auto sammuu? Pitää aina kääntää ohjaimesta thr säätöä myötäpäivään että tyhjäkäynti suurenee ennenkun lähtee liikkeelle jotta pysyy käynnissä tai lähteä liikkeelle hitaasti kaasuttaen enemmän ja enemmän..
Tehdassäätöihin en ole vielä juurikaan koskenut.