Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 12.12.15 - klo: 13.30
Mikä tekee moottorista laadukkaan? Eli onko kaikki vetostartilla varustetut moottorit "ei-niin laadukkaita? Esim HPI:n koneet..? Voi olla,että aloittelijalle ja kilpakuskille laadukkuus merkitsee eri asioita. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon HPI:n "vetostarttimottiin"Bulletissa. On ollut helppo saada säätöihin ja tehoa on ollut enemmänkin kuin tarpeeksi.

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 10.12.15 - klo: 22.55
"Usein näissä "laatu" koneissa ei ole veto/roto käynnistys mahdollisuutta"


Luetun ymmärtäminen. Missä kohtaa väitin, että kaikki veto/rotokäynnisteiset eivät ole laadukkaita? Kyllä varmasti löytyy myöskin ok laatuisia veto/rotopäädyllä varustettuja koneita. Vetokäynnisteisiä koneita ei juurikaan näe polttisradalla vaan lähes kaikki ovat starttiboksi käynnistettäviä. Muutamia syitä miksi näin 1. vetokäynnistyksen yksisuuntalaakerin/narun kanssa ei tarvitse taistella jos/kun niihin tulee vikaa eli kun moottori on kiinteällä päädyllä on moottorissa yksi paikka vähemmän mihin voi tulla vikaa. 2.vetokäynnistyksien päädyt ovat myöskin yksi mahdollinen paikka lisää ilmavuodolle, kun tiivisteet alkaa falskaamaan niin ilmavuodon mahdollisuus on suuri.

Hyvä homma, että olet moottoriisi tyytyväinen, tilannehan on optimaalinen. Moni pihasuddaaja on tyytyväinen kyoshon rtr koneisiinkin ja ne varmasti pelaa satunnaisessa pärtsäilyssä ihan hyvin, kunhan säädöt saa kohdilleen ja vielä, että ne joten kuten pysyykin, mutta jos yhtään enempi harrastaa, niin ainakin omasta mielestäni starttiboksi+laadukas (vaikkapa se sinun vetokäynisteinen bullet vaikka onkin vetokäynnisteinen) kone on tie onneen.
Kyosho, elämäni auto.

Ipperu

Tarkoitin sitä kysymyksillä, että mitä alkuperäinen kysyjä, Nayb on hakemassa. Hänhän ei maininnut mihin tarkoitukseen autoaan käyttää:  kisaamiseen vai satunnaiseen suttailuun? Ja ihan mielenkiinnosta halusin tietää,miten laadukkaat ja kalliimmat moottorit eroavat näistä "rtr-moottoreista".

Bullettini on satunnaisessa "hupiajelu-käytössä", ...enkä kuitenkaan pidä sitä minään "huipputuotteena", hauska se on silti.  Ja moottoriin olen siinä tuotteessa tyytyväisin.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 12.12.15 - klo: 20.47
Tarkoitin sitä kysymyksillä, että mitä alkuperäinen kysyjä, Nayb on hakemassa. Hänhän ei maininnut mihin tarkoitukseen autoaan käyttää:  kisaamiseen vai satunnaiseen suttailuun? Ja ihan mielenkiinnosta halusin tietää,miten laadukkaat ja kalliimmat moottorit eroavat näistä "rtr-moottoreista".

Bullettini on satunnaisessa "hupiajelu-käytössä", ...enkä kuitenkaan pidä sitä minään "huipputuotteena", hauska se on silti.  Ja moottoriin olen siinä tuotteessa tyytyväisin.

Oma näkemys siihen mikä erottaa rtr-koneen "laatu" koneesta on esim materiaalit jotka ovat laadukkaammat viimeksi mainituissa, keraamisia laakereita? yms. mitkä nostaa koneen hintaa. Tosin rtr koneetkin ovat kehittynyt huomattavasti esim. jq:n rtr krossarissa on kone soiva peli (oliko alphan vai ossin valmistama?), josta olen kuullut vain hyvää. Kun taas esim. kyosho inferno gt/gt2 rtr koneet oli männä vuosina järjestäen kuraa ja olikin vain ajan kysymys milloin veivin alalenkki petti, tästä löytyy tarinaa tältä foorumilta. Se erottaako perus rc-kuski ajamalla/ajaessaan sen onko 1/8 krossarissa esim. 199€ novarossi vai vajaa 400€ os speed on asia mitä voidaan spekuloida, itse väittäisin ettei erota. Tärkein asiahan kai nitrokoneessa on, että se toimii, on helppo säätää/pysyy säädöissään ja se kestää useamman gallonan menovettä.
Kyosho, elämäni auto.

micsa.fi

JQ:n RTR-kone on käytännössä uudelleenbrändätty 3-porttinen Alphan kone. Tuli todistettua viime kesänä varsin oivaksi peliksi myös GT8-autoon.
Wacky Stack Racing Team

Nayb

Kiitos Rodderille selvistä vastauksista!

Joo tosiaan nyt on tulossa Grp 28 kone käytettynä käyttämättömänä.
Onko tuollaiset kisakoneet lyhyempi ikäisiä tai vaikeampia säätää?
Varmaan kannattaa pihasudittelussa ajella hieman rikkaalla?

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Nayb - 14.12.15 - klo: 11.55
Kiitos Rodderille selvistä vastauksista!

Joo tosiaan nyt on tulossa Grp 28 kone käytettynä käyttämättömänä.
Onko tuollaiset kisakoneet lyhyempi ikäisiä tai vaikeampia säätää?
Varmaan kannattaa pihasudittelussa ajella hieman rikkaalla?

.28 pannussa ainakin paukkua riittää. Eiköhän tuo grp:n kone ole ihan pätevä laitos. Koneen lämpöjen mukaan olen itse säätänyt koneen ja kohtuu hyvin ovat pelanneet/pysyneet käynnissä. Suosittelen infrapuna lämpömittarin hankkimista, jolla koneen säätäminen helpottuu. Pro jäbät sit säätää koneen korvakuulolla. Parempi pikkasen paksulla kun piikillä.
Kyosho, elämäni auto.

Nayb

Noniin löyty ilmeisesti tehdassäädöt netistä joilla sisäänajo olisi tarkoitus aloittaa, mutta kun on lontooksi niin ei ymmärrä mitä nuo tuolla mitalla meinaa eli siellä lukee näin: GRP .28 Tuned Engine (LOSR2010)
High Speed:
.045 in from flush
Low Speed:
.045 out from flush
Idle Speed:
.030 in from flush

From flush??? Tuumiahan noi yksiköt on mutta...
Tässä vielä linkki jos tarttee http://www.losi.com/Articles/Article.aspx?ArticleID=1897

topcat

"Flush" tarkoittaa tässä kohtaa asentoa jossa neulat (kannan ulkopinta) on samassa tasossa rungon kanssa.
Eli yläneula ja tyhjäkäyntiruuvi vähän rungon pinnasta sisään ja alaneula vähän rungosta yli.

Nayb


Nayb

#3909
Noniin seuraavaa kyssäriä :grin:

Elikkäs ajelin kolmisen tankkia tyhjäkäynnillä rikkaalla, kävi tosi nätisti.
Mutta sen jälkeen kun kone oli sammunut niin eipä se enään lähtenyt käyntiin.
Laiton tyhjäkäyntiä hieman isommalle, alaneulaa hieman laihemmalle ja pääneulaa hieman laihemmalle.
Ainetta oli ja puhallettiin letkusta välillä lisää, käytettiin tulppaa irti ja pyöritettiin starttiboksilla liiat aineet pois.
Noh tulppahan ei enään hehkunut kunnolla vaan pikkusen vain. Oli lankojen päältä ikäänkuin aavistuksen verran hapettunut tms. ja ei näyttänyt enään niin kirkkaalta. Lämpöarvona oli c4 eli kuuma turbotulppa.
Onko toi hapettuminen selvä merkki jostain? Pannuna siis uusi Grp 28 ja pihalla pakkasta -8 astetta.
Olisiko järkevää kokeilla yhtä astetta kylmempää tulppaa eli mediumia?

edit. Ja polttoaineena model technicsin 25%

RoddeR

Melko varmasti tulppa tuli tiensä päähän jos tulppa ei hehku kunnolla ja koko matkalta. Kannattaa myös varmistaa, että hehkussa on tarpeeksi virtaa. Sisäänajo vaiheessa kannattaa pakoputkesta kaataa liemet ulos jossain vaiheessa, pukilla käyttäminen/sisäänajo kerryttää putkeen lientä aika paljon. Jos ei liemet käyntiä haittaa, niin sattavat valahtaa putkesta ulosautoa siirrellessä ja sotkevat paikat. Lämpöarvolla ei ole juurikaan merkitystä moottorin käyntiin lähtemisen suhteen. Koska ilma on noinkin viileä, niin muista esilämmittää kone ennen käynnistystä hyvin esim. kuumailma puhaltimella, lämmittäminen toki kannattaa myös lämpimimmilläkin keleillä.
Kyosho, elämäni auto.

JUkka-san

Kannattaa pitää huoli myös siitä että kone on koko sisäänajon yli sata asteinen. Noin kylmässä koneen lämmöt ei pysy riittävän korkeana ilman erityisjärjestelyjä. Turvallisempi olisi tehdä lämpimässä...

Nayb

Juu hiustenkuivaajalla lämmitin enne starttaamista ja pidin osittain kannenpäällä hanskaa. Joo tosiaan pillissä oli niin paljo öljyä että kun kallisti niin meni putki tukkoon ja kone sammui :D

xrust

Auttakaas hieman aloittelevaa. Tilasin harrastekunkusta tälläisen laitteen
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25132__Quanum_Toxic_Nitro_1_10th_4wd_Racing_Buggy_ARR_.html

Quantum toxic nitro 1/10 moottorina toimii SH .18

Mitenkäs moisen laitteen sisäänajo ja lähinnä säädöt? polttoaineena käytän 20% ainetta.
Kiitos jo valmiiksi vastauksista.

FMF

#3914
Suosittelen, että odotat kevättä ja kunnon plussakelejä. Näillä ilmoilla konetta on hankala pitää oikeassa käyntilämpötilassa. Kylmänä käyvä kone väljistyy nopeasti. Nyt jos lähdet rutkuttelemaan sitä ohjeiden mukaan monia tankillisia tyhjäkäynnillä tuolla pakkasessa, niin metsään menee.

Itse ostin uuden koneen tuossa keväällä, ja sisäänajon suoritin siten, että annoin ensin olla pari tankillista tyhjäkäynnillä. Mulla oli jonkinlainen sukka siinä jäähdytyssiilin ympärillä, ja pidin lisäksi kuumailmapuhaltimella suoraan ylhäältä puhaltamalla lämmöt koko ajan n. 110 celsiusta. Tämän jälkeen siirryin ajelemaan rauhakseen maassa rinkiä edelleen jäähdytyssiili sopivasti eristettynä siten, että lämmöt eivät tipu liian alas. Jatkoin tätä pari tankkia ja aloin sen jälkeen kiristelemään neuloja ja hakemaan säätöjä. On tärkeää, että kone käy koko ajan selvästi rikkaalla, jotta se saa riittävän voitelun. Tämä taas saa aikaan sen, että kone tahtoo käydä liian kylmänä. Siksi siis lämpöeristys ja kuumailmapuhallin.

Tämänkin tavan tietysti joku tuomitsee, mutta ei se mitään. En väitä, että tämä tapa olisi jollakin tavalla oikea, mutta ainakin oma kone on edelleenkin todella tiukkana pysynyt.

Koko vehjekin tosin on niin halpa, ettei tuota tarvii välttämättä paljoa säästellä...

Ensimmäiseksi suosittelen poistamaan autosta tuon paristopidikkeen, sekä virtakytkimen. Laita tilalle jatkojohto ja oikea vastarin akku. Tuo paristokotelo ja virtakytkin on semmoinen kombo, että ennen pitkää tulee kosketushäiriötä ja autosi karkaa seinään tai horisonttiin.

xrust

Lainaus käyttäjältä: FMF - 27.12.15 - klo: 13.28
Suosittelen, että odotat kevättä ja kunnon plussakelejä. Näillä ilmoilla konetta on hankala pitää oikeassa käyntilämpötilassa. Kylmänä käyvä kone väljistyy nopeasti. Nyt jos lähdet rutkuttelemaan sitä ohjeiden mukaan monia tankillisia tyhjäkäynnillä tuolla pakkasessa, niin metsään menee.

Itse ostin uuden koneen tuossa keväällä, ja sisäänajon suoritin siten, että annoin ensin olla pari tankillista tyhjäkäynnillä. Mulla oli jonkinlainen sukka siinä jäähdytyssiilin ympärillä, ja pidin lisäksi kuumailmapuhaltimella suoraan ylhäältä puhaltamalla lämmöt koko ajan n. 110 celsiusta. Tämän jälkeen siirryin ajelemaan rauhakseen maassa rinkiä edelleen jäähdytyssiili sopivasti eristettynä siten, että lämmöt eivät tipu liian alas. Jatkoin tätä pari tankkia ja aloin sen jälkeen kiristelemään neuloja ja hakemaan säätöjä. On tärkeää, että kone käy koko ajan selvästi rikkaalla, jotta se saa riittävän voitelun. Tämä taas saa aikaan sen, että kone tahtoo käydä liian kylmänä. Siksi siis lämpöeristys ja kuumailmapuhallin.

Tämänkin tavan tietysti joku tuomitsee, mutta ei se mitään. En väitä, että tämä tapa olisi jollakin tavalla oikea, mutta ainakin oma kone on edelleenkin todella tiukkana pysynyt.

Koko vehjekin tosin on niin halpa, ettei tuota tarvii välttämättä paljoa säästellä...

Ensimmäiseksi suosittelen poistamaan autosta tuon paristopidikkeen, sekä virtakytkimen. Laita tilalle jatkojohto ja oikea vastarin akku. Tuo paristokotelo ja virtakytkin on semmoinen kombo, että ennen pitkää tulee kosketushäiriötä ja autosi karkaa seinään tai horisonttiin.

Kiitokset vastauksesta :)
Itseltä löytyy työpaikka jossa on kyllä lämmitetty iso halli, et sekään ei ongelma ole sisäänajon kannalta. Puhallin siis kylkeen puhaltaa ja pari tankillista siis tyhjäkäyntiä. Mitenkäs tuollaisessa säädöt? Itse joskus oon polttislennokkeja omistanut mutta siitä on jo aikaa :D enkä muista paljoakaan. Joo nuo vaihtuu lipo vastariakkuun.

FMF

#3916
Lainaus käyttäjältä: VTEC - 27.12.15 - klo: 13.47
todella halpa verrattuna siihen että on polttis
hyvän näköinen

vaikka en omista polttiksia
Hyvä ja asiapitoinen postaus, kiitos...

Lainaus käyttäjältä: xrust - 27.12.15 - klo: 13.58
Lainaus käyttäjältä: FMF - 27.12.15 - klo: 13.28
Suosittelen, että odotat kevättä ja kunnon plussakelejä. Näillä ilmoilla konetta on hankala pitää oikeassa käyntilämpötilassa. Kylmänä käyvä kone väljistyy nopeasti. Nyt jos lähdet rutkuttelemaan sitä ohjeiden mukaan monia tankillisia tyhjäkäynnillä tuolla pakkasessa, niin metsään menee.

Itse ostin uuden koneen tuossa keväällä, ja sisäänajon suoritin siten, että annoin ensin olla pari tankillista tyhjäkäynnillä. Mulla oli jonkinlainen sukka siinä jäähdytyssiilin ympärillä, ja pidin lisäksi kuumailmapuhaltimella suoraan ylhäältä puhaltamalla lämmöt koko ajan n. 110 celsiusta. Tämän jälkeen siirryin ajelemaan rauhakseen maassa rinkiä edelleen jäähdytyssiili sopivasti eristettynä siten, että lämmöt eivät tipu liian alas. Jatkoin tätä pari tankkia ja aloin sen jälkeen kiristelemään neuloja ja hakemaan säätöjä. On tärkeää, että kone käy koko ajan selvästi rikkaalla, jotta se saa riittävän voitelun. Tämä taas saa aikaan sen, että kone tahtoo käydä liian kylmänä. Siksi siis lämpöeristys ja kuumailmapuhallin.

Tämänkin tavan tietysti joku tuomitsee, mutta ei se mitään. En väitä, että tämä tapa olisi jollakin tavalla oikea, mutta ainakin oma kone on edelleenkin todella tiukkana pysynyt.

Koko vehjekin tosin on niin halpa, ettei tuota tarvii välttämättä paljoa säästellä...

Ensimmäiseksi suosittelen poistamaan autosta tuon paristopidikkeen, sekä virtakytkimen. Laita tilalle jatkojohto ja oikea vastarin akku. Tuo paristokotelo ja virtakytkin on semmoinen kombo, että ennen pitkää tulee kosketushäiriötä ja autosi karkaa seinään tai horisonttiin.

Kiitokset vastauksesta :)
Itseltä löytyy työpaikka jossa on kyllä lämmitetty iso halli, et sekään ei ongelma ole sisäänajon kannalta. Puhallin siis kylkeen puhaltaa ja pari tankillista siis tyhjäkäyntiä. Mitenkäs tuollaisessa säädöt? Itse joskus oon polttislennokkeja omistanut mutta siitä on jo aikaa :D enkä muista paljoakaan. Joo nuo vaihtuu lipo vastariakkuun.

Jep ja tarkemmin vielä, älä puhalla kylkeen vaan suoraan ylhäältä kohti hehkutulppaa. Säätöprosessia on turhaa lähteä sen kummemmin selittämään varsinkaan kun en itsekään mikään velho ole. Järkevämpää on ohjata sinut suoraan legendaarisille Ari-Pekan RC-sivuille: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin rakenne

Hanki myös infrapunalämpömittari.

xrust

Kiitokset näistä :) tutustutaan niin ei mee heti "likki" :D

MOOMI

#3918
Heitetääs tänne kysymys miten kannattais lähtee säätään ku moottori lrp .32 lähtee kyllä komeesti käyntiin käy 5sek isoilla kierroksilla ja sammuu joka kerta.. ja jotta näin lähtee niin throttle trimmiä on säädetty noin 1/4 auki ilman trimmiä ei lähde.. kaasari tehdas asetuksissa 5.25/5.5 L/H ja tyhjä käynti noin kierros pinnasta auki.. vinkkejä?

EDIT: throtle trimmin ku jättää vähän reilummalle sain käymään monta minuuttia mutta kun kaasuun koski sammuu heti? putkesta tulee ainetta ihan kiitettävästi, ja pysyy paremmin käynnissä kun hehku on paikallaan?

Ipperu

Mulla teki Bullet ihan samaa tehdasasetuksilla.  Väännä neuloja reilusti kiinni päin (kierros/puolitoista) ainakin ja kokeile sitten. Minulla HPI:n pikkulohkossa tuo ainakin auttoi. Auto pysyi käynnissä ja pystyi ajamaan ja hiomaan säädöt kohdilleen.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

MOOMI

juu eli vika oli hehkutulpassa. Nyt sitten säädössä sen verta pulmaa, että käy kovin kovilla kierroksilla ja renkaat pyörii/jos laskee maahan sammuu. Kaasulla kun pitää pystyy laskemaan ja ajelemaan, tosin sammuu lähes tulkoon aina kun kaasusta päästää.

Ipperu

Oletko muuten tarkistanut, että ilmaputsari on hyvin paikoillaan ja puhdas?Oletko kätsonut tyhjäkäyntiruuvin asennon? Luisti pitää olla noin 1mm:n auki. Jos näin on niin ohjaimesta Throttle Trimmiä pienemmälle...Laitoitko niitä neuloja kiinnipäin, kuten edellisessä viestissä laitoin...? Kannattaa vain jatkaa säätämistä ja kokeilla.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Mönkkiinen

tarkista kytkin ja sen laakerit
sekä kellon pyörimisherkkyys.
kytkinkellon pitää pyöriä
herkästi ilman mitään jumituksia
jos jumittaa niin sammuttaa moottorin herkästi.
usein vika on kytkimessä kun motti ei käy vaikka kuinka
vääntelee neuloja.

Wabudo

Mulla on kaapissa ainakin kolme vuotta seisonut HPI Savage 25 SS, jolla sudittelin menestyksekkäästi pari kesää ja pidin autosta huonosti huolta. Kahdella viimeisellä ajokerralla siitä paukahti etudiffin sisäkalut (uusin ne siis ajojen välissä) ja ragequittasin ajamisen siihen paikkaan. Auto meni putsaamatta laatikkoon ja on siellä edelleen. Nyt olisi kuitenkin taas kiinnostusta rueta laittelemaan sitä ajokuntoon ja ajattelin pistää siihen vähän osapäivitystä, että kestäisi parammin bashausta johon sitä kaikella rakkaudella käytetään.

Mitä kaikkea on "pakko" laittaa uusiksi noin pitkän seisokin jälkeen? Onko esim. sylinteri, mäntä ja kiertokanki mahdollisesti vauroitunut huonosta säilytyksestä polttoaineen jämät sisässä? Onko polttoainekanisterin sisältö enää muuta kuin ongelmajätettä?

Voimaansiirtoon ajattelin laittaa uutena nelirattaiset diffit molempiin päihin ja vaihtaa metallisiin diffikoteloihin. Jos noilla rupeaisi pysymään rattaat nipussa vaikka laite välillä saakin vähän osumaa.

Mitä muuta osaa suosittelisitte vaihdettavaksi samalla?
Crash test dummy.

kyoshodbx

Ihan kaikki laakerit uusisin,iskari/diffiöljyt(tietenkii).moottoria voi tietenkii koittaa ihan vaan putsata.kerkeehän tuon uusata jos ei pelaa.lähinnä miettisin kokonaan uutta konetta jos vanha ei putsaamalla elvy.

JoniH

Mikä olisi kunnollinen Starttiboksi joka toimisi henkilöauton 12V linjasta kunnolla
1:10 onroad autoon tulisi hpi rs4 3 evo+ ja ehkä traxxas nitro 4-tec
ehkä myös 1:8 buggy
viime kesänä oli absiman kaksi moottorinen starttiboksi jonka ostin käytettynä mutta ei mitään jaksanut pyörittää kunnolla,
moottoreiden sisäisen vastus oli kyllä ok, eli moottorit olivat kunnossa,
edellisen omistajan mukaan toimisi kunnolla kyllä, tiiä sitten
eikö se olisi parempi yksi kunnollinen iso moottori?

Budjetti olisi kumminin alle 100€ saa tietenkin laittaa YV jos on kunnollista boksia myydä,
Mutta mihin suuntaan kannattaisi lähteä katselemaan

Tästä? http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-starttiboksit/ultimate-racing-starter-box-ur4501

micsa.fi

Mulla on toi UR:n boksi, hyvin toimii 1/8 buggyssa ja GT8-autossa.
Wacky Stack Racing Team

goos

Lainaus käyttäjältä: JoniH - 21.03.16 - klo: 14.12
Mikä olisi kunnollinen Starttiboksi joka toimisi henkilöauton 12V linjasta kunnolla
1:10 onroad autoon tulisi hpi rs4 3 evo+ ja ehkä traxxas nitro 4-tec
ehkä myös 1:8 buggy
viime kesänä oli absiman kaksi moottorinen starttiboksi jonka ostin käytettynä mutta ei mitään jaksanut pyörittää kunnolla,
moottoreiden sisäisen vastus oli kyllä ok, eli moottorit olivat kunnossa,
edellisen omistajan mukaan toimisi kunnolla kyllä, tiiä sitten
eikö se olisi parempi yksi kunnollinen iso moottori?

Budjetti olisi kumminin alle 100€ saa tietenkin laittaa YV jos on kunnollista boksia myydä,
Mutta mihin suuntaan kannattaisi lähteä katselemaan
1:10 on roadin osalta itsellä parhaat kokemukset Hudyn Starboxista. Sillä auto istuu hyvin ja on helppo käynnistää kun voimaa riittää.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

pukki81

Puuh,

Ostin honkkarin kytkinpalasetin (grafiitti) kultaisilla jousilla, miten hemmetissä noi saa asennettua! Sormet verillä yritin mutta ei.

Mites toi o-rengaiden koot menee? Sh 28 pro tarttis kaasariin uusia stefoja, ja backplateen. Nopsaan mitattu ovat 15mmx 1mm ja 25mm x1mm

Taulukosta http://www.marcorubber.com/sizingchart.htm Katselin että olisivat AS568-016 ja -022.

Mitäs raati sanoo? Sh varaosia ja o-rengaita ei näkynyt oikein löytyvän enää mistään. Ohjekirjaakaan en löytänyt netistä pdf:nä :(
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

jucca

#3929
Lainaus käyttäjältä: pukki81 - 05.04.16 - klo: 21.29
Puuh,

Ostin honkkarin kytkinpalasetin (grafiitti) kultaisilla jousilla, miten hemmetissä noi saa asennettua! Sormet verillä yritin mutta ei.

Mites toi o-rengaiden koot menee? Sh 28 pro tarttis kaasariin uusia stefoja, ja backplateen. Nopsaan mitattu ovat 15mmx 1mm ja 25mm x1mm

Taulukosta http://www.marcorubber.com/sizingchart.htm Katselin että olisivat AS568-016 ja -022.

Mitäs raati sanoo? Sh varaosia ja o-rengaita ei näkynyt oikein löytyvän enää mistään. Ohjekirjaakaan en löytänyt netistä pdf:nä :(



Tuossa pari videota kytkinpalojen vaihdosta, ruuvimeisselilläkin onnistuu mutta oikeanlainen työkalu on parempi. Toivottavasti noista on jotain apua.

Tuossa noin 5min. kohdalta eteenpäin.
https://www.youtube.com/watch?v=27AWHotwAS4


ja tuossa noin 4min. kohdalta.
https://www.youtube.com/watch?v=LO8_2tzFVio



Tuossa jonkunlainen SH .28 Pro manuaali PDF-tiedostona.
http://www.modeltronic.es/download/cochesnitro/sh28.pdf

*EDIT* Kuukauden vanha kysymys näköjään oli mutta ehkä joku muukin tarvitsee jossain vaiheessa noihin jotain vastauksia.