Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nissan GTR

Aloittaja EnsioL, 15.06.09 - klo: 14.04

EnsioL

Hei,

Tuossa tuli ajettua oikeata Nissan GTR ja oli oiva peli.

Nyt ei kuitenkaan rahat riitä oikeaan niin tarttis saada joku pienempi malli. :wink:

Tutkailin netistä että on olemassa HPI ja Tamiya Nissan GTR malleja myynnissä.

Mikä niiden ero on? Voinko ostaa jonkun toisen pohjan ja laittaa siihen GTR kopan päälle?

Kannattaako ostaa suomesta vai ulkomaailta?

t. Aloittelija.

Qazu

Koppia voi sovittaa eri alustoihin, kun mitat on kohdallaan. Akseliväli, pituus, leveys ja korkeus on tärkeimmät mitat. Akselivälillä merkitystä että koppa näyttäisi hyvältä alustassa vaikka korin pituus olisi hyvä. Leveydellä merkitystä miten renkaat peittyy, kun esim. truggy ja monsteriautoissa renkaat on korin ulkopuolella, jos koppa jättää renkaat liian sisälle on mahdollisuus levittää joissain autoissa raideleveyttä. Korkeus tärkeä että kori ei jää kantamaan komponenttien päälle. Pituuden puolesta joitain koreja voi sovittaa toiselle alustalle, mutta alustaa lyhyempi kori touring-tyyppisessä autossa ei välttämättä sovi tai näytä hyvältä leikeltynä.

Takuuasiat on vaikeampi hoitaa ulkomaille tai sitä on tuotteesta ja toimittajasta riippuen 30 pv ajan - jopa ei ollenkaan. On suositeltavaa ostaa ehkä auto Suomesta, jos takuuasiat pelottaa tai auto ei tule erityisesti halvemmaksi hankkia ulkomailta. Yksi vaihtoehto on ostaa käytetty stadium/drift -auto (renkaat ja säädöt lähinnä autojen ero), vaikka täältä foorumilta joko oman ostoilmoituksen tai jonkin toisen myynti-ilmoituksen kautta. Käytetyssä autossa voi olla päivityspalikoita (hop-ups osaa) ja parempi kuin uusi sekä usein mukana saa varaosia. Autoja myydään myös ilman sähköjä ja ne voi sitten itse rakentaa sopivaksi tai ihan ajokunnossa.

Itse oon ostanut rc-autoni käytettynä Suomesta, joista ensimmäisen ostin nettimarkkinasta ja kolme täältä foorumin kautta. Harjattoman tekniikan, harjattoman nopeussäätimen, akut ja laturit oon tilannut ulkomailta. Myöskin joitain varaosia - autosta riippuen mikä on ollut käytössä.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...