Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

uijui

Molemmat noista on erittäin kova vauhtiselle mattobaanalle. Mitoista päätellen kiimingissä ei ole kovin nopea rata? Mattoa tosin. Bradbyn setupit eroaa muutenkin aika paljon b44 normaalista linjasta. Tosin kaveri taitaa olla aika ässä vetämään tolla B44.1:llään  :cool: ja mikäs siinä on vetäessä kun on paras 4wd crossi alla  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Datajätkä

Rakentelin oman B44(eli siis museoversion) tähän setuppiin poislukien etuiskareiden yläpäät ulkona Kiimingin winterjumpseihin. Ihan ok oli ajaa, vähän joutu etusista leikkoon ulkosyrjän piikkejä veke ettei niin helposti kippaa jos menee kantilleen. Paras läppi 13.980(hylätyssä AE:ssa kun en katastanu renkaita  :police: ) ja B finaalin voitto. Vanha TC spec, vielä vanhempi LRP 5.5t X11 ja kiinan lipotsit (hobbycityn Nanotechit) ja tehot rajoitettu ohjaimesta 87%

http://teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/B44/setup_sheets/b44_thielke_roarnats_2008.pdf

Osia lervo sen verta, että ylädekistä repes pallo irti ja jouduin poraamaan uuden reijän sisemmäs, mutta se ei tuntunu aiheuttavan amatöörille toimenpiteitä  :grin:


uijui

Mä ajoin tuolla bradbyn setupilla, oli vähän modattu siitä, mutta hyvin kulki. Voi olla että ois kannattanut koittaa löysemmillä vakaimilla kun oli niitä kelen röykkyjä. Hyvä se oli ajaa, viides sija nasahti. 7.5 lrp kone ja lrp sähköt kanssa...
Vastaheitolla voittoon.

Maukka70

Oletteko käyttänneet lisäpainoja akkujen välissä ja/tai jossain muuallakin? Itse kokeilen 85 g painoja akkujen välissä, kunhan pääsee ajamaan.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

uijui

Lainaus käyttäjältä: Maukka70 - 31.12.11 - klo: 20.58
Oletteko käyttänneet lisäpainoja akkujen välissä ja/tai jossain muuallakin? Itse kokeilen 85 g painoja akkujen välissä, kunhan pääsee ajamaan.

0-90g akkujen väliin, kannattaa testailla...
Vastaheitolla voittoon.

Datajätkä

Mulla on kans jotaki tota luokkaa siinä välissä, kun auto on tuota nimh aikakauden tuotosta ja lipot keveämmät.

Heuli

Maailmanmestarin autossa oli kokonaiset 100 grammaa kyydissä: http://www.petitrc.com/setup/associated/setupb44/B44.1_RyanCavalieri_Vaasa2011/index.html

Omassa autossa on ollut 80 grammaa lisäpainoja GM:n 5200 lipojen kanssa. Ilman painojakin on kokeiltu ja auton perä tuntuu silloin aivan liian kevyeltä.

Datajätkä

onko punttien suhteen ollu eroa ajetaanko sisällä vai ulkona (kovapitoista mattobaanaa vs pölysavea)?

uijui

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 01.01.12 - klo: 20.16
Maailmanmestarin autossa oli kokonaiset 100 grammaa kyydissä: http://www.petitrc.com/setup/associated/setupb44/B44.1_RyanCavalieri_Vaasa2011/index.html

Omassa autossa on ollut 80 grammaa lisäpainoja GM:n 5200 lipojen kanssa. Ilman painojakin on kokeiltu ja auton perä tuntuu silloin aivan liian kevyeltä.

Itseasiassa unohdin tuossa mainita, että tarkoitin sisällä tuota 0-90g. Ulkona on melkein pakko olla tuo 80g. Omassa neljänelosessa ei ollut viime talvena yhtään painoa ja kyllä silläkin kerkes. Nyt on ollu pääsääntösesti 84g..orion lipojen kanssa.
Vastaheitolla voittoon.

Maukka70


Oletteko käyttäneet keraamisialaakereita -ja kuulia jossain paikassa autossa, ja jos niin missä? Onko niistä todella hyötyä?

Mistä Suomen kaupoista löytyisi assoon sopivia keraamisialaakereita ja -kuulia?
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

JyrkiL

#190
Diffiin on hyvä laittaa keraamiset kuulat, diffiin saa täten hieman pidemmän elinkaaren ja usein myös jouhevamman toiminnan.

http://www.racersrcshop.com/answerrc-keraamiset-kuulat-332-24mm-12kpl-p-803.html

Mikäli vaihtaa myös keraamiset painelaakerin kuulat, tulee painelaakerista niin "ikuinen", kuin se voi olla.

http://www.racersrcshop.com/ceramic-diff-thrust-balls-56420mm-pieces-p-1229.html

Pyöränlaakerit tms ovat keraamisina kovin tyyriitä, jos sellaisia löytää jostain. Laakerit kun ovat aikalailla kulutuskamaa ja metallikuulilla varustettuna halpoja, joten niiden hankkiminen lienee enemmän hifistelyä, diffin kuulissa hyöty on konkreettisempi.

Tämä siis oma näkemys, erehtymisen riski on aina olemassa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

uijui

Ghea:n keraamiset on omissa laitteissa. Saa pitää diffit niin löysällä kun haluaa, ei luista.
Vastaheitolla voittoon.

Maukka70


Kiitos tiedoista. Pitää sitten itsellekin tilata noita keraamisiakuulia.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Maukka70


Miten teillä on iskarinvarret kestäneet? Varsinkin etuiskarin varsi (kultanen 0.80) on mennyt monesti poikki aina samasta kohtaa eli siitä mistä kierteet alkaa. Varmasti hyppyjen alastulot eivät ole olleet oppikirjamaisia, mutta tuntuu että ne menee poikki kokoajan.

Näin äkkiseltään tulisi mieleen että vauhtia voisi hiljentää ja opetella hyppäämään oikein :D

Vai onko jotain konstia millä ne saisi kestämään paremmin?
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

uijui

Winterjumpseissa mennyt pari finaalia pipariks noiden takia. Oma moka, mutta nyt pienen Powered by TLR modifikaation jälkeen muuten saa paukuttaa ihan miten sattuu, eikä leviä.


Vastaheitolla voittoon.

Maukka70


Ahaa. Mistä noita iskareita saa tilattua, ja mitä mallia ne on?
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

uijui

Itseasiassa asson iskarit on hyvät, vaihda niihin losin varret vaan. Mallia en muista mutta esim. Rctech.net löytyy.

Nuo on vain kokeilussa tuossa ja ne ovat losin 22:n bigboret. Ei tosin tunnu huonolle, auto on nopea ja hypyt helppoja.
Vastaheitolla voittoon.

Maukka70


ok, pitää kokeilla semmoisia seuraavaksi :)
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Datajätkä

uijjui, kehtaisitko tietävämpänä tonkassa jossain vaiheessa noiden losin varsien numerot. Ei viittis taas kesäksi tilata joka viikolle omaa iskarinvarsisettiä, kun kuitenki ajan seinään jatkuvalla syötöllä.


jos

Moi!
Tarkotus olisi tilata hobbykingistä akkuja tähän asso B44 autoon, niin mitä akkuja suosittelette, ja minkälaista mottia myöskin, jos nopari olisi tällainen : http://www.dualsky.com/pro_list_for.asp?sid=118&nid=162&id=400
Kiitos vastauksista jo etu käteen  :azn:
RaumRc

Maukka70

Tilasin losin iskarinvarret amainhobbiesta 9.2 ja tänään posti toi kotiin :)


Tean Losi racing 3.5 mm Ti-Nitride front shock shaft set (2) (TLR22)  osanumero TLR5087

Tean Losi racing 3.5 mm Ti-Nitride rear shock shaft set (2) (TLR22)  osanumero TLR5088

ovat n. 0,5 mm paksummat kuin asson iskarinvarret.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

JSJ

Mutta mahtuvat siis Asson iskareihin, eivätkä esimerkiksi revi tiivisteitä rikki?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Datajätkä

Lainaus käyttäjältä: jos - 15.02.12 - klo: 15.19
Moi!
Tarkotus olisi tilata hobbykingistä akkuja tähän asso B44 autoon,


Ite ajelen tämmösillä hobbycityakkuloisilla, hinta-laatu ihan ok. (omassa 5.5t kone ja LRP tc specci)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17266__Turnigy_nano_tech_5100mah_2S2P_65_135C_Hardcase_Lipo_Saddle_Pack.html


Maukka70

Lainaus käyttäjältä: JSJ - 15.02.12 - klo: 19.33
Mutta mahtuvat siis Asson iskareihin, eivätkä esimerkiksi revi tiivisteitä rikki?

En ole vielä kerennyt testaamaan niitä.

Jospa uijui kertoisi lisää, miten mahtaa tiivisteiden käydä, kun sillä on ollut testissä pidemmän aikaa?
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

pOINTER

Lainaus käyttäjältä: Maukka70 - 15.02.12 - klo: 19.20
Tilasin losin iskarinvarret amainhobbiesta 9.2 ja tänään posti toi kotiin :)


Tean Losi racing 3.5 mm Ti-Nitride front shock shaft set (2) (TLR22)  osanumero TLR5087

Tean Losi racing 3.5 mm Ti-Nitride rear shock shaft set (2) (TLR22)  osanumero TLR5088

ovat n. 0,5 mm paksummat kuin asson iskarinvarret.
Losin iskarinvarsilla uijui taisi tarkoittaa vanhojen smallbore iskarien varsia (XXX-4, XXX-CR), eikä uusien bigborejen varsia. Tossa linkit vanhojen varsiin (halvempaa ei-nitrattuakin löytyy):
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_678/products_id/15222/n/Losi-Ti-Nitride-Shock-Shaft-12
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_678/products_id/15223/n/Losi-10-Titanium-Nitride-Shock-Shaft
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_678/products_id/15221/n/Losi-Ti-Nitride-Shock-Shaft-6
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

uijui

Niin tarkoitti ja pahoittelen etten ole ehtinyt tuota selventämään. Omassa autossani siis on nyt losin bb:t mutta niiden varret ovat väärät asson v2 iskareihin. Nuo vanhemmat losin sb varret ovat kuten assonkin mutteiva katkea siitä kierteen lopun kohdalta.
Vastaheitolla voittoon.

uijui

Itseasiassa voisin ostaa nuo BB varret pois jos tuli vikaostos?
Vastaheitolla voittoon.

Maukka70


Ahaa, no ei se mitään. Pitää tilata sitten oikeenlaisia seuraavaksi :)

uijui: voin myydä sinulle ne bigboren iskarinvarret jos tarvitset niitä.

Jos en väärin tulkinnut Kuopion kisojen ilmoittautumisia, niin tulet Kuopion kisoihin? Siellä siis nähdään :)

Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

uijui

Ilmeisesti B44.1:llä ajelee joku kovaa Jyväskylän WJ:ssä  :grin: itse vaihdan AE:n V2 iskarit takas ja lipopaino lähtee pois....
Vastaheitolla voittoon.

pOINTER

Lainaus käyttäjältä: uijui - 24.03.12 - klo: 19.15
Ilmeisesti B44.1:llä ajelee joku kovaa Jyväskylän WJ:ssä  :grin:
Missä goldin setupit viipyy?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.