Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

kisaaja

Kätevä työkalu^ kiitti vinkistä :)

Tässäpä sitä videoo uudesta autosta: http://youtu.be/1Qd4RqdsbKw
Ehdin akullisen ajaakkin eilen ja ihan hyvin lähti kulkee... viime nelkku ajot kiimingissä...
Tosi rauhallinen ja helppo ajaa tää uus auto, ehkä hieman kankeelta tuntu aluks mutta ei se tuossa lopussa enää siltä tuntunu kun sai tatsia vermeisiin :smiley: Laittelen setuppia kun pääsen nysvää enemmän.
-Goldi

largo

#271
Toi itse tehty diffi työkalu on todella näppärä. Kokeilin myös tuon Losin työkalun mallista ja se ei toiminut niin hyvin.

P.s. Hyvin näytti nellku sujuvan pitkän tauonkin jälkeen :)

markova

Minkälaiset shimmaukset olette laittaneet B44.2:een? Ohjeen mukaan vai shimmanneet muutoin. Ohjekirjan mukaan ittellä etudiffi/vetoratashässällä oli huomattavan jäykkä, takadiffi/ratas hieman rullaavampi.
Onko ollut rattaiden kestävyydessä ongelmaa, jos kasaa herkäksi?

kisaaja

Paketin mukana tulleet shimmit pitäisi riittää. Jos boxi on vanha niin voi joutua lisäämään. Shimmaa ensin tiukaksi ja sitten yksi shimmi pois että rattaat liikkuu herkästi. Tuo yksi shimmi sitten toisenpuolen ulostuloon tai kokonaan pois.
-Goldi

Vesa

Missä viipyy Da Golden Championin '13 Edition -korien kuvat ?  ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

kisaaja

Tässäpä pieni teaseri :wink: Ei paljasteta vielä liikaa :laugh:
Täytyy sanoa että V-Design teki todella huikeeta jälkeä!!!
-Goldi

largo

Tossa olis mun Model Expon setup.

largo

#277
Lauantaina tuli korkarrtua savi ajot tälle vuodelle.
Kevät cruisinkeihin lähtiessä kumpikin auto oli sisä setupissa.
Päivän kisailujen aikana säätelin autoja joka lähtöön ja sain autot jo todella hyvän tuntuisiksi.
Asso toimii todella hienosti savella. Ajo on helppoo ja vaivatonta.
Laitan setupin näkyville kunhan saan aikaiseksi kirjoitettua sen :)

Spif

Tässäpä ensimmäinen 44.2 setuppi Vaasan radalle. Auto on kohtuullisen helppo ajaa, mutta sisäänkääntyvyys ei riitä. Ehkäpä se tässä tämän viikon aikana saadaan korjattua. Auto oli hyvä ajaa myös kostealla radalla.

http://testlogger.info/attachments/setups/b44.2_practice1_luopajarvi.pdf
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

largo

Tässä olis Kevät cruisinkien setup.
Auto ei ollut kauheen helppo ajaa, joten tarvii hioo setupppia vielä.

Stilo

Vaasan finaalisetup: click

Käytännössä tuo on lähes pakettisetuppi sillä asson akkujen väliin tulevalla ballasti painolla. Itse en ainakaan saanut autoa toimimaan ilman sitä punttia. Toinen juttu on ohjauslinkkien siirtäminen sisäpäästä etummaisiin reikiin, sillä auto lähtee kääntymään paljon herkemmin. Testailin myös lauantai iltana closed cell ja vakioinsertin väliltä. Closed cell tuntui olevan ehkä ihan hiukan parempi mutkissa, mutta JC:n vakioinsertillä sai selvästi enemmän vetopitoa hyppyihin.

shark-18_

Käykö B44 sarjan kaikki varaosat toisiinsa ? :D

Pexi

Moro,
Suurin osa osista käy ristiin, mutta autoissa on kyllä eroja eri versioiden välillä, joten kaikki osat eivät sovi ristiin.
B44.2 versiossa on mm pidempi runko ja eri iskarit.
Team XRay

shark-18_


largo

Tossa olis tuo Vantaan kisojen setuppi.

Soo


Kimi

Onko B44:ssä ollut käytössä kauankin jo ratasdiffit?
:shocked:

Zakko

#287
Virallisesti nelkkuun ei ole ratas diffejä. Durangon diffeiltä näyttää.

largo

Tässä olis Joensuun kisojen setup.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Zakko - 09.08.13 - klo: 10.27
Virallisesti nelkkuun ei ole ratas diffejä. Durangon diffeiltä näyttää.

http://www.bugleboyracing.com/index.php?productid=20 Tuolta voi tilata ratasdiffi konversion assoon.

Ostin käytettynä B44.2:sen ja huomasin siinä erittäin nerokkaan systeemin. Nimittäin pidätin ruuvit slipper nutin säätörei'issä, pysyy slipperi säädössä. Ohjekirjassa ei ole mitään mainintaa tästä, joten taitaa olla jonkun oma keksintö. Toivottavasti tämä ei ollut mitään salaista varikkotietoutta, mitä ei saa vuotaa julki. ;)

largo

Joo mää ne omin pikku kätösin oon askarrellu p*skarrellu sinne :)
Tosin Jamo pakotti mun tekeen tommoset sille jo aikaa sitten eli ideasta en kunniaa voi ottaa :)

kisaaja

#291
Ei oo tullu paljon setuppeja laitettua, mut tässä tämä... samoilla seteillä vedetty kaikki kisat. Ei viritys palikoita, eli todella huippu auto suoraan paketista! Toimi niin hyvin että sain tuommosen edellä mainitun huippu diffi työkalun :cool: Kiitokset siitä tekijälle... toimii :)

Edit: Vielä suuret kiitokset kaksinkertaiselle Suomenmestari mekaanikolle, Topille! Topi on mekannu pari kesää mun nelkkua ja yhtään keskeytystä kisa lähdöissä ei ole tullut!
-Goldi

tulijyrä

#292
Minkä kokoiset avaimet muttereille kannattaa hankkia 44.2 autoon? 
E: 3/16 muttereille muita kokoja? Hyviä pihtejä joille tarvetta auton kanssa?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

APK


Ryan is also running gear diffs on the car as well as updated drive cups from the centre drive spur gear as the track is very unforgiving on the cars drivetrain. RC is also running the newly released low friction ball cups and harder A-arms and on top he is using the latest B44 shell from JConcepts

Ei ihan vakio B44.2. Noh erikoisolosuhteet vaatii erikoisosia...

Tulee kyllä jännät finaalit.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

tulijyrä

Mielestäni spurri kuluu liian nopeasti, vaikuttaako pakin käyttö ja auton kiinni juuttuminen sen kulumiseen? 
rasvaa siihen ei ole näköjään laitettu.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Janne A

^ Älä käytä rasvaa spurrin ja pinjonin välissä.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että onko rattaiden välys oikein?
Säädön kanssa pitää olla tarkkana. Jotku käyttää yhtä sanomalehden palasta välyksen asettamiseen.

Toisena, antaako slipperi yhtään periksi?
Sen pitäisi luistaa vähän, niin säästyy koko voimansiirto.

Kolmanneksi, onko pinjonin hampaat kuluneet, niin se syö spurreja?

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 14.10.13 - klo: 07.54
^ Älä käytä rasvaa spurrin ja pinjonin välissä.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että onko rattaiden välys oikein?
Säädön kanssa pitää olla tarkkana. Jotku käyttää yhtä sanomalehden palasta välyksen asettamiseen.

Toisena, antaako slipperi yhtään periksi?
Sen pitäisi luistaa vähän, niin säästyy koko voimansiirto.

Kolmanneksi, onko pinjonin hampaat kuluneet, niin se syö spurreja?
välyksistä ei ole tietoa, oli valmiiksi kasattu.
Slipperin välykset on säädetty manuaalin mukaan.
Pinjonissa ei ole kulumaa.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Janne A

Moottori saattaa liikkua, kun autolla hypitään.
Kannattaa siis tarkistaa pinjonin ja spurrin rattaiden välys.

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 14.10.13 - klo: 11.15
Lainaus käyttäjältä: Janne A - 14.10.13 - klo: 07.54
^ Älä käytä rasvaa spurrin ja pinjonin välissä.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että onko rattaiden välys oikein?
Säädön kanssa pitää olla tarkkana. Jotku käyttää yhtä sanomalehden palasta välyksen asettamiseen.

Toisena, antaako slipperi yhtään periksi?
Sen pitäisi luistaa vähän, niin säästyy koko voimansiirto.

Kolmanneksi, onko pinjonin hampaat kuluneet, niin se syö spurreja?
välyksistä ei ole tietoa, oli valmiiksi kasattu.
Slipperin välykset on säädetty manuaalin mukaan.
Pinjonissa ei ole kulumaa.

Tuo slipperin säätö voi olla syy spurrin kulumiseen.kun me junnun auto kasattiin niin en saanu slipperiä luistamaan millään.syytä en tosin saanut selville oli sotkamon kisoissa alkanu luistamaan omiaaikojaan ja nyt toimii.tosiaan purettiin ja kasattiin slipperi varmaan 5kertaa ilman toivottua tulosta.aattelin et joku toleranssi homma siinä oli.koska sitkun sai alun niin nyt toimii.eli "kului toimivaksi".meilläkin meni spurreja useita viimetalvena.voisko olla slipperi levyissä jotain nihkeyttä?

Zakko

Slipperin jousta kannattaa painaa pihdeillä kasaa asennettaessa. Näin saa jousesta tuon alkujäykkyyden pois.