Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

iceracer

Eipä putoillu mulla-vaikka vissiin samoilla matoilla ajeltiin..., -tosin eri päivinä :huh:
VD12

Testikuski

Kait se sitten on väärin kasattu kun yhdellä limiitteri rikalla jää vetarin pallo vain puoleksi ulostulon sisään.
Ospa Rc

iceracer

Myös kaikkien nivelten pieni kuluneisuus voi kertaantua-jolloin voi liikeradat kasvaa aiheuttaen moista onkelmaa...
VD12

Testikuski

Jäi vielä epäselväksi tuo Jannen lainaus, eli tarkoititko että vakio setuppiin pitää lisätä yksi prikka kun kerran ulosjoustoa on liikaa?
Juha, ei tuolla mun autolla nyt vielä niin paljoa ole ajettu..  :wink: Mutta jos nämä on sitten vaan tämmösiä tai se oli vaan huonoa tuuria, että etu-oikea vetari irtosi kaksi kertaa samalle päivää.
Ospa Rc

Janne A

Linkkien asennotkin vaikuttaa vetarien liikkeeseen, mutta yleensä vikana on liika ulosjousto, kuluneet ulostulot tai kuluneet vetarit.

Asson manuaalissa lienee joku suositus, että paljonko iskarinvartta pitäisi olla näkyvissä, kun ulosjousto on maksimissaan? Eli puhun siis alapään pallokupin ja iskarin rungon välisestä mitasta.

Jos tuo mitta on ok ja edelleen putoo vetarit, niin pitää rajoittaa ulosjoustoa lisää. Eka pyörittää alapään pallokupin niin syvälle kierteeseen kun mahdollista, jos ei riitä, niin iskarin sisään männän alle iskarinvarteen shimmejä.

Testikuski

Pitääpä mittailla varret. Varren alapäät on ruuvattu nyt sen verran sisään varteen, kun nätisti menee sormivoimilla. Nyt on kaksi rajoitin prikkaa varressa ja ongelmia ei enää ole ollut. Linkit on vakio-setupissa ja kulumia ei näy vetareissa/ulostuloissa.
Ospa Rc

Vesa

Sulla on iskarit liian pitkät eli alapäätä kiinni ja ulosjoustoa pois, ton kanssa ollu yleisesti ongelmaa B44.2 kanssa. Ohjeissa oli monta muutakin virhettä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Myös slipperin säätömitta on väärin ohjeessa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Testikuski

Lisätään vielä että ongelma tosiaan korostui, kun ruuvailin sisä-setuppia ja nyt on camperit nollassa joka osaltaan myös pahentaa tilannetta.
Rajoittamallahan tuo homma skulaa, Ihmettelin vaan kun ei muilla ole ongelmia (Suomessa)
Ospa Rc

Vesa

Vaasan pojilla oli vastaavaa ongelmaa kesällä... Vinkkasivat kun autoa kasasin.

Shimmaa vetoakselit sisemmäs jos mahdollista.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Testikuski

Kattelin jo shimmausta, mutta edestä ei onnistu.
Ospa Rc

iceracer

Minä jouduin kastatessa pitämään iskarinvarresta pihdeillä kiinni että sain kierrettyä alasilmukat täysin pohjaan.
VD12

Vesa

Sehänkään ei mitään haittaa, kun alalautanen vie aina pari milliä akselista, ei o-rengas koskaan yllä sinne asti.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Harw

| Ospa RC |

Testikuski

Ospa Rc

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 23.10.13 - klo: 09.50
Myös slipperin säätömitta on väärin ohjeessa.
tarkoitako sitä ohjeen 2mm:ä, mitä sen pitäisi sitten olla?

Auto alkaa hitaasti liikkumaan kun kytken radion päälle, slipperin ja pinionin välys liian pieni?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Testikuski

Kaasun trimmi ei keskellä. Nopari ei kalibroitu?
Ospa Rc

Kazaan

Meinaakkos Testikuski säästää rengaskuluissa tolla 0 camperilla ?  :afro:

largo

Tässä olis Oulun kisan setup.
Voiton avaimiakin tarjoiltiin, mutta ei vaan vielä onnistunut napata niitä :)


Lari

Testikuski

Nätisti sait punchia pattisuoralle, mukava oli katsella ajoa. Mitä hait tuolla bumb steering muutoksella? Tuliko tuo 4mm oikein  :grin:
Ospa Rc

largo

Toi 4mm johtuu siittä kun siinä on tuo JC:n ohjauslinkistö. Eli tuon pitäis vastata ihan vakio bumb steeringiä  :azn:

villetauriainen

Mitä asioita kannattaa heti alussa tehdä b44.1 malliin?
Sellainen pitäisi maanantaina olla postissa :)
Traxxas e-revo

Testikuski

Rpm kupit ja ite laittasin uudemman mallin akkupannat, ärsyttävät ne vakio mutterit.
Ospa Rc

iceracer

Ja ne uuvemmat bigboren etuiskarinvarret, -eikös ne passannu niiden vanhempien rapsakoiden tilalle...?
VD12

villetauriainen

Mistä nuita uudenman mallin akkupantoja saa?
Traxxas e-revo

Testikuski

Niille joutuu varmaankin poraamaan reiät pohjalevyyn ja RCM:ltä ainakin löytyy.
Ospa Rc

villetauriainen

Ok! Kiitos! Olisiko muuta suotaavaa tehdä autoon? Mitä sähköjä te käytätte?
Traxxas e-revo

Testikuski

Toisessa on HW Xerun V2.1 90A + SP 8.5 ja toisessa SP pro + Turnigy 7.5
Ospa Rc

iceracer

VD12

villetauriainen

Traxxas e-revo