Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Honkala GP Kotka

Aloittaja veijo, 25.08.09 - klo: 13.05

sähkäri

huomenna tullaan jos löydän lapsen vahdin jostain.
Varmistan huomen aamupäivällä.

sape

yritän kanssa järjestellä sillälailla että olisin paikalla...... :shocked:
-asso #76

mata80

Cup26E1 ajat:

1.Janne   37,567
2.Kaj     38,883
3.Saarenk.39,691
4.Matti   39,928
5.Kari    40,259
6.Jaakko  40,934
7.Jakke   41,282
8.Ville   42,382
9.Sakke   43,738
10.Jussi   44,016


1.Janne   11  7.34,014
2.Kaj     10  7.05,275
3.Matti   10  7.24,158
4.Jaakko  10  7.39,557
5.Kari    10  7.51,740
6.Saarenk.10  8.27,624
7.Jakke    9  7.01,654
8.Jussi    9  7.26,106
9.Sakke    9  7.29,023
10.Ville   8  7.48,502


Renkaita tilattu. Hommatkaa vanteita itse... Ja kyllä, olen tänään paikalla

sähkäri

Lapsenvahti ongelma ratkesi ja tänään ollaan mukana ajoissa :laugh:
Taas oli tippunut ajasta sekuntti pois, jos tänään vielä pari lisää kun on ohjauskin parempi.  :grin:

JT80

Mie oon mukana vasta torstaina!! EHKÄ!
Hpi Blitz, TT-01D

Risu

Tänään paikalla.

sape

mitäs se teidän viedo kuva kokeilu tuotti???? :roll:
-asso #76

veijo

Tulossa jos 6 paikalla

JupeX


mata80

Huonolaatusta videokuvaa:
Prototyyppi:



Tällä profiililla mennään loppukausi...


veijo

#490
SC Cup 27/E2 tulokset

Aika-ajo

1.Janne sc10     37.393
2.Heikki blitz     37.766
3.Kaj blitz         37.774
4.Matti sc10      40.890
5.Kari slash       41.287
6.Janne blitz     41.335
7.Sakke sc10    42.612
8.Ville slash      42.662
9.Jussi slash       43.630
10.Jaakko sc10  44.093
11.Toni slash    -----

Kisatulokset

1.Janne sc10     11p/4
2.Heikki blitz    16p/2
3.Kaj blitz        18p/1
4.Matti sc10      25p/1
5.Janne blitz     29p
6.Jaakko sc10   42p
7.Kari slash      49p
8.Jussi slash     53p
9.Sakke sc10    56p
10.Ville slash    56p
11.Toni slash    70p

veijo

SC CUP elokuun pistetilanne

1.Janne sc10   13 13=26   
2.Kaj blitz           9 7=16   
3.Matti sc10        7 6=13
4.Jaakko sc10     6 4=10
5.Heikki blitz       -  9=9
6.Janne blitz        3 5=8
6.Kari slash         5 3=8
8.Sakke sc10      4 1=5
9.Jussi slash        1 2=3 
10.Jakke blitz       2 -=2
11.Ville slash       0 0=0
11.Toni slash        - 0=0


mata80

SC Cup27E2 ajat:

1.Janne   38,302
2.Heikki  38,694
3.Kaj     38,498
4.Matti   39,012
5.Saarenk.39,143
6.Jaakko  40,717
7.Kari    41,118
8.Ville   41,415
9.Jussi   43,168
10.Sakke   44,271
11.Toni    45,242


1.Janne    11 7.30,753
2.Kaj      11 7.36,152
3.Heksa    11 7.40,734
4.Matti    10 7.06,260
5.Saarenk. 10 7.25,596
6.Kari     10 7.28,966
7.Jaakko    9 7.01,913
8.Jussi     9 7.18,480
9.Ville     9 7.26,957
10.Sakke     8 7.00,285
11.Toni      7 7.06,213

JSJ

Nyt kun on tullut enemmän autoja radalle, niin ovat myös 'tilanteet' lisääntyneet. Tämän bongasin yhestä toisesta topicista.

--------Lainaus käsittääkseni *HOKE*lta -----

Alkuerissä mikäli takaa tulee hetkellisesti nopeampi, sinun on annettava tietä.
Ei siis pidetä linjaa, vaan siirrytään linjalta hieman sivuun ja annetaan nopeemman mennä.
Ja huom... nimenomaan jopa hetkellisesti nopeampi pitää päästää.
Finaaleissa tietenkin mikäli taistelet sijoituksesta, ei sinun tarvitse antaa tietä vaikka takaa tulisi sekuntitolkulla nopeampi.
Tämä toki ei tarkoita sitä että saisit alkaa poukkoilemaan ja pujottelemaan edessä, vaan saat ottaa ajolinjasi tiukasti ja puolustavasti.
Formuloita vähänkään enemmän seuranneet tietävät miten saat puolustaa sijoitustasi, ja taas kun sieltä tosiaan tulee joku kierroksella ohi, tai alkuerässä tulee takaa kovempaa niin silloin annetaan tietä kuin kovalainen konsanaan.

Tilan antaminen on erittäin helppoa, vain jättää mutka hieman leveäksi... senverran että siitä tosiaan kaveri pujahtaa sisämutkan kautta ohi, ja tärkeää on ettei heti seuraavassa mutkassa kolauta konttiin, vaan antaa sen nopeamman mennä rauhassa... Hyvin usein tulee vähemmän kokeneelle yllätyksenä missä nopeemmat jarruttaa... Tämä ei mene kuten formuloissa, vaan jopa toisinpäin... Kokenut jarruttaa usein aikaisemmin kuin kokemattomampi. (siksi hän onkin nopeampi kun ei mennä mutkaan sladissa ja vedetä jarrutuksia ylipitkiksi jne)
Pääsuoralla ei missään nimessä ruveta antamaan tietä hidastamalla.
Silloin tulee aina hyvin vaarallisia tilanteita.
Vaan nimenomaan esim neulansilmät ovat niitä kaikkein helpoimpia paikkoja antaa tietä vetäisemällä jarrutuksen vain hieman pidemmäksi, jättää sisälinjan vapaaksi ja mahdollisesti kiihdyttää mutkasta hieman pehmeämmin ulos.
Siinä ei itse menetä aikaa edes sekuntia.
Jos taas jää toisen eteen kykkimään, voi siinä tulla kolarin merkeissä keskeytys tai pyörähdys tai vastaava turhaan ajan menetys, tai sitten tuomaristo antaa stop & go rangaistuksen.

-----------Lainaus loppu ------------


Alkuerän paikkaa meillä tekee aikaajo.

Itsekin yritin kerran antaa Veijolle tietä takasuoralla hidastamalla. Meidän takasuora on huonoin mahdollinen paikka väistämiseen. Seurauksena törmäys, Veijolle kaato, ja erävoiton menetys. Itse luikin nopeasti Asso Teamin varikkopöydän luokse piiloon.

Ohitus ei ole se, että vedetään kamikaze vauhtia kaverin perään/kylkeen mutkassa, ja jatketaan matkaa. Se on sääntörikkomus. Vähin mitä voi sen jälkeen tehdä on jäädä odottamaan. Odottelu ei tunnu kivalta, mutta tasavarmasti pyöräytettyä kaveria ottaa päähän vielä enemmän.


-Jaakko
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Risu

Juuri näin.

Ja yksi on se lähtö. Sumaa Tekee siihen missä nopean kaarteen jälkeen on kolme töyssyä. Ei ole kivaa kun hidastat siihen joutet aja edellä olevaa päin, niin takanta tullaa koottiin ja auto jää siihen.

Ekassa kaarteessa ei kummiskaan voiteta kisaa, vaan hävitään. Ja eniten harmittaa jos olet se takaa tuupattu.

sape

mietin tossa sellasta et saadaanko me sovittua joku arki päivä testipäiväksi kerran viikossa tai jos ainakin joka toinen viikko.....olis kiva harjoitella ja ajaa aikoja muuallakin ku kisassa niin vois tehdä samlla säätöjä ja kokeilla eri koostumuksia ja "nopeammat kuskit vois antaa vinkkejä/ajoopetusta ettei sit tarvisi olla kisassa tulppana nopeimmille......jos on kiinostusta????ehdottaisin vaikka keskiviikko iltaa voisin itse olla sillon siellä ja laittaa ajanoton paikalleen jos joku antais opetusta siihen miten sitä käytetään......

"harjoitushan tekee mestarin"
-asso #76

karvanaama

Itse en ole tuohon Risun mainitsemaan tilanteeseen joutunut. Kärkipäässä tilanne on ilmeisesti siltäosin hallinnassa.

Jaakon esille ottama asia on hieman hammastanut tietyissä tilanteissa. Toki sekin on jo paljon parantunut aiemmasta. Hitaamman kuskin tehtävähän se on katsoa kohta missä laskea nopeampi ohitse, eikä odotella että nopeampi pyytää tietä. Aina kierroksella ohitus tilanteissa molemmat häviää hieman aikaa, mutta suhteessa siihen että tulee kolari, menetetty aika on paljon pienempi.

karvanaama

#497
Tuossa lisää laadultaan heikkoa kuvaa, mutta itse asia tullee siitäkin selville.


veijo

Onneksi aikaharvoin tulee kierroksella ohitetun kanssa ongelmia, pitää kuitenkin ottaa huomioon että uusia harrastajia ollaan saatu ja heille pitää antaa opetteluaika.

JSJ

Selvitykseksi vielä, että en postannut tuota 'ajo-ohjetta' kriittisessä mielessä, vaan siksi, että siinä oli mielestäni tuotu esiin pari huomioitavaa asiaa.

-Jaakko
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

veijo

Ensimmäisellä sivulla/ eka viesti on päivitetty uudet ennätykset

mata80

huomenna KE voisin tulla ajanotonkanssa paikalle aamusta vaikka klo:9 eteenpäin aina klo:14 asti. Mutta yksin en meinannut mennä jos pari kaveria minun lisäksi paikalle pääsee niin ajanotto paikalla.

JT80

Minä voisin vaikka tullakkin huomenna. Testiä kun ei juurikaan ole kerennyt ajaa! Tosin ihan aamusta ei kykene.. Mut esim. 11 aikoihin kylläkin..
Hpi Blitz, TT-01D

sape

Lainaus käyttäjältä: mata80 - 03.08.10 - klo: 15.12
huomenna KE voisin tulla ajanotonkanssa paikalle aamusta vaikka klo:9 eteenpäin aina klo:14 asti. Mutta yksin en meinannut mennä jos pari kaveria minun lisäksi paikalle pääsee niin ajanotto paikalla.


itse ainakin saavun paikalle.....olisko klo 11 hyvä aika
-asso #76

Risu

Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 03.08.10 - klo: 14.12
Itse en ole tuohon Risun mainitsemaan tilanteeseen joutunut.

Keski ryhmässä on tuosta ongelmaksi. Johtunee siitä kun kärki ottaa iisisti jottei tu haveria, keski paikkeil kerkee vielä ihan ok jarraa siihen ja ottaa iisisti, mutta mitä taaemma mennää sen äkkänäisempi jarrutuksesta tuloo luulen. Eli pahinta sumaa pakkaa puolväliin ja siitä taaemma.

sähkäri

Huomenna (ke) pääsen ehkä vähäksi aikaa aamupäivällä (jos vaimo antaa luvan  :wink: )
Torstaina en pääse kisoihin.

sähkäri

Niin ja tuohon tien antamiseen ja muuhun, niin mulla ainakin vähän sitä vikaa et mutkiin tullaan liian kiivaasti ja sit on eellä ajavien perässä kolistelemassa  :embarrassed:
Tietä oon yrittänyt antaa aina sopivan paikan tullen joskus jopa samalla kierroksella oleville kilpakumppaneille. :angel:
Kyllähän tuohon selvät pelisäännöt ois kiva saaha niin ei tuu kisan jälkeen turhaa suunsoittoa. :police:

mata80

klo:11 paikalla, jos ei vettä tule

sähkäri

jep tänään n. klo 11.00 paikalla.

karvanaama

Yritti vähän sadella ja kastella rataa, mutta eipä tuolla vaikutusta varmaankaan ollut..