Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated Tc5

Aloittaja rrike, 29.08.09 - klo: 18.40

rrike

Aattelin tehä uuden topicin, kun asso talk on vähän sekava eikä foorumista muutenkaa löydy juurikaan juttua Tc5. Setupit ja kokemukset terve tulleita  :wink:.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

snakepoison

Autosta olisi voinut laittaa hieman stooria tänne jo alkuun. Noh autohan on tämä http://67.199.85.166/ae/tc5r/tc5r_home.php . Uusin TC-malli. Viime syksynä kokosimme kerholaisten kanssa kyseisen auton, auto oli simppeli koota, diffin kanssa kannattaa olla huolellinen. Auto on laadukas ja sen huomaa kasattaessa. Kardaani on poistettu ja hihna tullut tilalle, joten herkkä auto todellakin on.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rrike

Kannattaako taakse vaihtaa one way diffiä? Vai haittaako se ajoa.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Heuli

Ei. Haittaa. Onewaytä kannattaa harkita ainoastaan eteen, mutta nykyään suurin osa ajaa spoolilla. Taakse aina diffi.

Youha

Onkos tämä mukava auto räppäillä sisällä mattoradalla talvisin? Lähinnä sellaista hupiajelua, ei siis mitään kierrosennätyksiä eikä mestaruuksia tavoitella. Eikös tuo syö tommosia "normi" 2s lipoja?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Jukka

Mikäs sillä on ajellessa. Allekirjoittaneella kyseinen pirssi on ollu nyt vähän alle vuoden ja tyytyväinen olen ollut.
"Normi" pötkölipot sopivat kuin nenä päähän ja niillä itsekin päästelen menemään 10.5T koneen kanssa.
Tiim Lahti | S-grafix

Youha

Jeesh, kiitoksia tiedosta. täytyy tässä ny tarkkaan miettiä että mikä olis viisas valinta tässä tilanteessa.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Youha

Mitenkäs nuo hihnat tai muut kulutus osat, joutuuko noita vaihtamaan usein jos esim. muutaman tunnin viikossa ajaa talven ajan. ja joutuuko paljonkin purkamaan vaihtaessa noita hihnoja?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Jukka

Hihnat ei mene normiajossa juuri miksikään. Omatkin on vielä kuin uudet ja hommasin auton käytettynä.
Vetarien bleidejä menee ehkäpä eniten, mutta ne ei paljoa kustanna. C-palojahan nykytouringeissa menee aina silloin tällöin merkistä riippumatta. Muuten nyt ei äkkiseltään tule mieleen et mitä menis herkästi.
Tiim Lahti | S-grafix

Youha

Mitenkäs kun Asson sivuilla on TC5:n "Items Needed: Factory Team TC5R" kohdassa "1:10 touring car wheels, tires and inserts" ja "190mm touring car body", eli eikö kitin mukana tule koria eikä renkaita?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

rrike

| Team Associated | LRP | Sanwa |

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: Youha - 06.10.09 - klo: 17.06
Mitenkäs kun Asson sivuilla on TC5:n "Items Needed: Factory Team TC5R" kohdassa "1:10 touring car wheels, tires and inserts" ja "190mm touring car body", eli eikö kitin mukana tule koria eikä renkaita?
Myydään pelkkänä alustasarjana. Renkaat,korit,insertit ja sähköt ostettava erikseen siis. Itsellä kyseinen auto ja muutaman ajokerran jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Youha

Mikäs tuosta sitten tekee "Rubber Tire Edition"-auton jos siinä ei kerta tule renkaita ja kumeja mukana?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

snakepoison

Autoa saa sekä Foamversiona ja Rubbertireversiona. Ilmeisesti niissä on joitain eroja, joku joka tietää erot voi varmaan ne kertoa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rrike

Luultavasti foamiversiossa on paksumpi pohjalevy, ainakin xrayn t`2009 on kun esitteestä olen katsellut.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Youha

Ok! Kiitoksia infosta.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Youha

Ja lisää kysyttävää!

Elikäs mitenkä on tuon servon laita, käykö tuohon tuollanen ilmeisesti yleisin servo koko (sanwa ERG-VZ) vai tarviiko olla joku tietyn tyyppinen servo?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Heuli

Kaikkiin 1:10 autoihin menee tuollainen peruskokoinen servo tai sitten "lowprofile" mikä on hieman lyhyempi.

nikoprkl

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 06.10.09 - klo: 19.11
Autoa saa sekä Foamversiona ja Rubbertireversiona. Ilmeisesti niissä on joitain eroja, joku joka tietää erot voi varmaan ne kertoa

Foamiversiossa on mm. "kovat" muoviosat, kun taas rubberissa pehmeämmät. Pohjalevy ja ylädekki on tosiaan paksumpi (jäykempi) foamissa ja iskarien jouset on eri yms.
EuroRC / TEK

Youha

Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Jukka

Jos olet Lahden alueelta niin tule Ahtialaan pe tai la katsomaan meidän treenejä niin voit ihmetellä mun TC5:sta ihan livenä.
Tiim Lahti | S-grafix

Youha

Täytyypä koittaa tulla paikalle, vielä ei vaan ole tiedossa että mitä ohjelmaa on luvassa viikonlopuksi.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

snakepoison

Onko osaavilla mekaanikoilla sellaista hyvää neuvoa auton hihnan kireyteen liittyen ? Mikä ois sellanen ihanne kireys ? Itselläni hihna joustaa hyvin, koska en ole uskaltanut kiriä sitä älyttömästi. Ja onko tuohon hihnaan olemassa jotain "pikakiristystä" vai joutuuko autoa aina purkamaan sen verran että saadaan ne kiristyspalat esiin.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rrike

Hihnan kireys pitää olla aina sopiva.Ei liian löysä eikä kireä.
Löysä hihna kuluttaa hihnapyörät entisiks ja hyppiessään hihna hajoaa.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

snakepoison

Kyllä saa autoon olla tyytyväinen, kerhokisat meni hyvin ja auto pelasi kuin unelma. Itselläni auto on stanuluokkalainen, kiinni on CS 17.5 kone joten kauheita tehoja en edes autosta irti ole ottanut.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

hairbrushless

Mites, olen jostain lukenut että iskarit vuotaa TC5R:ssä. Katsoin tuota iskareiden kasausohjetta ja alapäähän näyttäis tulevan vain 1 o-rengas.

Onko jollain kokemuksia pitääkö väite paikkaansa?

Toinen kysymysluontoinen asia, oletteko ajaneet minkälaisilla lipoilla ja onko kiinnitetty miten?

LittleDemon

Lainaus käyttäjältä: hairbrushless - 21.10.09 - klo: 08.04
Mites, olen jostain lukenut että iskarit vuotaa TC5R:ssä. Katsoin tuota iskareiden kasausohjetta ja alapäähän näyttäis tulevan vain 1 o-rengas.

Onko jollain kokemuksia pitääkö väite paikkaansa?

Toinen kysymysluontoinen asia, oletteko ajaneet minkälaisilla lipoilla ja onko kiinnitetty miten?

Itselläni on gm:n saddlepack lipot käytössä koska ajan myös krossarilla. Niissä ei ole pohjassa edes "ohjureita", vaan olen painottanut ne niin että ne pysyvät kyydissä. Täydellä kaasulla kun ajoin kakkosneloseen keula edellä suoranpäässä niin sain akut hieman liikahtamaan  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

snakepoison

Itselläni ei ainakaan iskarit vuoda. Mulla on ihan perus 2kennoinen hardcase-lipo. Kiinitetty omilla kiristimillä ja vahvistettu teipillä, pysynyt hyvin kyllä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

nikoprkl

Ei nuo asson iskarit herkkiä vuotamaan ole, enempi on vuotaneet jos on "herkistelty" muiden valmistajien o-renkailla ym.
Akuiksi kelpaa tuolle laitteelle melkein mikä vain hard case lipo ilman suurempia ongelmia. Itse suosin lasikuituteippiä kiinnitykseen.
EuroRC / TEK

Youha

Mitenkäs muuten sellanen kangastarranauha toimii tuossa akun kiinnityksessä kun porukka näyttää paljon käyttävän noita teippivirityksiä?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz