Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet

Aloittaja Fbzero, 30.08.09 - klo: 07.56

pOINTER

Nyt alkaa stanuunkin tulemaan ideaa, kun samalle turboviivalle pääsee ~60e stokkikiinasäätimelläkin..  :afro:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

-HL-

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 30.04.10 - klo: 22.03
XERUN-120A-V2- ja XERUN-60A-V2-säätimille on julkaistu 26.4. softapäivitys "100422STOCK", joka tukee dynaamista ennakkoa ja Turbo-toimintoa.

Tämän voi päivittää USB-adapterilla ja Hobbywing USB link sovelluksella.
Näin tyhmänä mitäs tuo nyt käytännössä tarkoittaa? Tuotahan ei voi tehdä mukana tulevalla kapulalla, vai?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

bazz

#302
Lainaus käyttäjältä: minicrossiheppu - 01.05.10 - klo: 09.15
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 30.04.10 - klo: 22.03
XERUN-120A-V2- ja XERUN-60A-V2-säätimille on julkaistu 26.4. softapäivitys "100422STOCK", joka tukee dynaamista ennakkoa ja Turbo-toimintoa.

Tämän voi päivittää USB-adapterilla ja Hobbywing USB link sovelluksella.
Näin tyhmänä mitäs tuo nyt käytännössä tarkoittaa? Tuotahan ei voi tehdä mukana tulevalla kapulalla, vai?

Juu, vaatii sen LCD näytöllä olevan ohjelmointiboksin. Ei sekään tosin mikään kallis investointi ole (20€ hong kongista posteineen).

Penguin

Eilen jo luulin että XERUN 120A sanoi käyttösopimuksensa irti, kun mykistyi täysin. Oli täysin mykkä, ei toiminut tuuletin, ei antanut BECiltä virtaa, ei mitään. Sitten alkoi nousta käyttösavua, jolloin äkkiä akku irti. Siinä sitten paikallistelin savun lähdettä ja kun mitään ei oikein löytynyt, niin ei kun akku uudelleen kiinni. Ei savua, ei eloa. Otin sitten puhaltimen johdon irti liittimestään ja kas, nopari heräsi henkiin. Siinä sitten ajeltiin loput kisat ilman jäähdytystä, tosin eilisessä raikkaassa +3 C kelissä mitään puhallinta tarvittukaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

hpi racing

| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

SLap

Ei tule. Itse tilasin ja odotin myös korttia, mutta ei tullutkaan. -Sami
Jeps

hpi racing

No mistä semmosen saisi mielummin suomesta.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

SLap

Ei taida erikseen suomesta uutena saada vielä. Käytettynä vaan metsästämään. -Sami
Jeps

hpi racing

| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Pete_69

Aika ihme jos ei muka tule, kun sitten tämän http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-road-p-22732.html kombon mukana tuo palikka tulee, ja kyseessä on kuitenkin sama säädin.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

bazz

Yleensä jos tuosta ostaa nopari + mosa combon niin ohjelmointikapula tulee mukana. Jos ostaa pelkän noparin, niin ei tule.

nokia

Tollanen on toi On Road Versio Touringissa     Ps anteeksi kuvassa oleva ruma kapula :)
HL Mad Truck HL Sprint Lazer ZX-5 Ready Set TF-5 Ready Set.

Heiniz

Tällainen ongelma tuli vastaan...

Ezrun 60A säädin ja 5.5T combo. Ajettu n. 5 akullista. Viimeisin rallittelu kosteahkolla kivituhkalla, joka muurasi joka paikan umpeen (myös jäähdyttimen). Putsauksen jälkeen tuuletin toimi yhä. Sitten auto seisoikin pari viikkoa, ennen kuin koitin seuraavan kerran.

Painaessa kaasua auto ei tiedä onko menossa eteen vai taakse. Sellaista nykimistä. "Kickstartti" ei auta. Täydellä kaasulla palaa punainen valo, minkä pitäisi tarkoittaa puolikaasua...

Kalibroin noparin uudelleen ja tarkistin ohjelmointikortilla asetukset. Kaikki pitäisi olla ok, mutta ei pelaa...

Kummassakohan on vikaa. Nopari vai motti? Mitenkähän näitä voisi testata yksittäin, kun nämä on mun ainoat harjattomat systeemit?

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Heiniz - 23.05.10 - klo: 10.33
Kummassakohan on vikaa. Nopari vai motti? Mitenkähän näitä voisi testata yksittäin, kun nämä on mun ainoat harjattomat systeemit?

Moottori tuskin tekisi edestakaisin liikettä jos se on rikki. Veikkaisin noparia tai sitten vastaria.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Qazu

#314
Mitenkäs nyt on nämä isot eZRunin ja XERUNIN säätimet kestäneet? Lueskelin tämän vuoden puolella laitetut viestit tästä topikista eli ilmeisesti XERUNIN kosteuskestävyys on huonompi kuin ezrunissa.

Entä XERUNIN tämä 1:8 kone, onko laatuluokaltaan castle neuta vastaava ja sellainen voimakasmagneettinen paremman hyötysuhteen kone vai verrattavissa Keda motorsin KD36 pannuihin?

OT: Tai tämä Losin kone? Muistaako joku oliko castle neuissa monta polea? http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=57187
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

JVL

pitihän se tarkastaa mitä eroa on ns 380 (3650) ja 540 kokoisilla moottoreilla. kuvat kertoo selvää kieltään että toinen on sisuksistaan huomattavasti pienempi mutta on tungettu täyteen lankaa (varmaan kilometri  :cheesy:)

380 = 9t hobbywing 4300kv
540 = 13.5t nosram 3100kv

ps. nosramista poistin sensorin ja tein uudet johdotukset käämeille mutta ei auttanut, kakoo kakoo nooh tulipahan yritettyä ainakin. tolle wingille ei voi tehä oikeen mitään kun on ottanut ilmeisesti hiekkaa sisuksiinsa ja se syöny käämilankoja niin ettäon vissiin oikkarissa kun kone pyörii ( minuutti trimmillä säädetty pieni pyörintä ja moottori noin 50-60 asteinen)
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Penguin

Lainaus käyttäjältä: Qazu - 23.05.10 - klo: 11.54
Mitenkäs nyt on nämä isot eZRunin ja XERUNIN säätimet kestäneet? Lueskelin tämän vuoden puolella laitetut viestit tästä topikista eli ilmeisesti XERUNIN kosteuskestävyys on huonompi kuin ezrunissa.

Ei liiemmin valittamista kummastakaan, vaikka kaatosateessakin on ajettu, joskin olen koittanut sen verran suojata noita sijoituspaikan valinnalla, ettei nyt ihan vedessä uisi.

Lainaus käyttäjältä: Qazu - 23.05.10 - klo: 11.54
Entä XERUNIN tämä 1:8 kone, onko laatuluokaltaan castle neuta vastaava ja sellainen voimakasmagneettinen paremman hyötysuhteen kone vai verrattavissa Keda motorsin KD36 pannuihin?

Mahtaa olla jotain siltä väliltä. Ei nuo Hobbywingin koneet missään tapauksessa yllä Neu/Castle -koneiden tasolle, sen huomaa jo ihan työn laatua tarkastelemalla eli kyllä se näissä vielä aika hyvin pitää paikkansa, että hintalappu kertoo laadun. Ei vaan laadun ja hinnan suhde ole lineaarinen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Heiniz

Lainaus käyttäjältä: Heiniz - 23.05.10 - klo: 10.33
Tällainen ongelma tuli vastaan...

Ezrun 60A säädin ja 5.5T combo. Ajettu n. 5 akullista. Viimeisin rallittelu kosteahkolla kivituhkalla, joka muurasi joka paikan umpeen (myös jäähdyttimen). Putsauksen jälkeen tuuletin toimi yhä. Sitten auto seisoikin pari viikkoa, ennen kuin koitin seuraavan kerran.

Painaessa kaasua auto ei tiedä onko menossa eteen vai taakse. Sellaista nykimistä. "Kickstartti" ei auta. Täydellä kaasulla palaa punainen valo, minkä pitäisi tarkoittaa puolikaasua...

Kalibroin noparin uudelleen ja tarkistin ohjelmointikortilla asetukset. Kaikki pitäisi olla ok, mutta ei pelaa...

Kummassakohan on vikaa. Nopari vai motti? Mitenkähän näitä voisi testata yksittäin, kun nämä on mun ainoat harjattomat systeemit?

No niin... Nyt on vika korjattu. Kuten arvilinkin, niin yksi vaihe ei ollut mukana. Kokeilin tämän irroittamalla yksitellen moottorien johdot. Löytyi yksi johto, joka ei laittanut mottoria nykimään. Tämän jälkeen testasin moottorin vaiheet vaihtamalla johtoja ristiin, ja totesin moottorin olevan kunnossa. Sitten testasin noparista lähtevien piuhojen jännitteet, ja niiden mukaan kaikki oli kunnossa? Vääntelin ja kääntelin ja moukaroin liitintä, jonka läpi virta ei kulkenut ja avot! Taas toimii!

Eli olin laittanut noparin ja moottorin väliin abico-liittimet, jotta moottori/noparin vaihto olisi helppoa. Liittimet saivat vähän kosteutta, ja sitten ne hapettuivat sopivasti... Ei ihme, että moni suosittelee juottamaan noparin piuhat suoraan moottoriin. Itse kuitenkin jatkan liitinlinjalla aiempiin syihin vedoten. Nyt ainakin tiedän missä vika, jos ongelma toistuu.

Vastarin tiesin alusta asti olevan ehjä, sillä onhan se toiminut jo 20 vuotta. Miksi se nytkään sitten hajoaisi... Onneksi oli halpa remontti ja vika ei ollutkaan laitteissa, vaan käyttäjässä  :grin:

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Heiniz - 26.05.10 - klo: 18.44
Eli olin laittanut noparin ja moottorin väliin abico-liittimet, jotta moottori/noparin vaihto olisi helppoa. Liittimet saivat vähän kosteutta, ja sitten ne hapettuivat sopivasti... Ei ihme, että moni suosittelee juottamaan noparin piuhat suoraan moottoriin. Itse kuitenkin jatkan liitinlinjalla aiempiin syihin vedoten.

Abicoliittimien tilalla kannattaa käyttää kullattuja putkiliittimiä. Ne ei ole kalliita ja ovat helppo kytkeä/irroittaa. Toisaalta myös virta kulkee paremmin niiden läpi ja voit saada enemmän kulkua autollesi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Qazu

Hmmh. 80A Xerun houkuttelisi hintansa puolesta. Riittäisiköhän miedoilla asetuksilla liikuttamaan 1:8 truggya 4S:nä, jos koneeksi laittaisi jonku Castle Neun esim? Vai palaakohan se varmuudella 5-6 kg autossa?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Jyrki-Boy

Lainaus käyttäjältä: Qazu - 01.06.10 - klo: 23.39
Hmmh. 80A Xerun houkuttelisi hintansa puolesta. Riittäisiköhän miedoilla asetuksilla liikuttamaan 1:8 truggya 4S:nä, jos koneeksi laittaisi jonku Castle Neun esim? Vai palaakohan se varmuudella 5-6 kg autossa?

Buggyssä ainakin on toiminut hyvin tuo xerun 80A kombo. Mitä olen tuolta jenkkipalstoilta seurannut, niin ne, jotka siellä nyt ajavat 4s truggyä, ovat saaneet ihan hyviä tuloksia.
Kestävyyden kanssa muutenkaan ei ole tämän noparin kanssa ongelmia ollut. Lämmöt pysyy aisoissa eikä muutakaan huolestuttavaa ole kuulunut.
Nelkkukrossia

Penguin

Hintaero 150 ampeeriseen ei ole kovin suuri, joten samantien kannattaa ostaa se. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin ajettua sellaisessa maastossa, että 80A-versiosta pääsee käyttösavut ulos. Kokemusta on.

Muuten erittäin hyvä nopari, hieman säädettävyydessä häviää esim. Castlen tuotteille, mutta ei kovin merkittävästi ja hintaeroa kuitenkin on esim. Monsteriin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Peku

#322
Omassa käytössäni on edelleen Hobbywingin 120A V2 ja 150A V2 noparit, moottoreina 6,5T ja 2000KV ja hienosti ovat toimineet.
Kyllä noissa säädöt riittää vaikka tosiaan vähän "köyhemmät" mitä Mambassa.

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 03.06.10 - klo: 01.18
Hintaero 150 ampeeriseen ei ole kovin suuri, joten samantien kannattaa ostaa se. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin ajettua sellaisessa maastossa, että 80A-versiosta pääsee käyttösavut ulos. Kokemusta on.

Nyt kun budjetti on tiukka niin pitää koittaa pihistää sellasissa asioissa joissa voi, mutta kai se on taivuttava 150A:han, kun 120A ei tue 4S:ää eikä sovellu mun käyttöön tällä erää.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Penguin

Niin tuleehan noille esim. Hobbyhotin hinnaston mukaan melkein $16 hintaeroa postikuluineen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

OV

Löytyy tällänen http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=459 combo (2000kv), mutta mieluusti vielä pysyisin hiilimotissa. Joten kysymys kuuluukin tukeeko tuo esci harjallista?  Netistä löytyy ristiriitasta tietoa...

Paitsi tässä kun kirjottelen niin voishan sitä vaihtaa tuon moottorin, mutta ajelee 2s:llä. Varmaan olis tehot samaa luokkaa kun titan 775:sessa?

Entä mahtaakohan tuo olla vesitiivis? 60A:han on, mutta tämä ei varmaan? Ei ainakana näytä siltä...

SLap

Mikään ezrun / xerun ei toimi harjallisten kanssa, 35 ja 60a ovat testattu vedenpitäviksi, mutta Penguin taisi 80a version jo loska ajoilla polttaa. Oma 35a ezrun kävi joessa ja toimi ihan hyvin.
Jeps

Veskuvaan

avasin tuossa juuri yhden oman kuuskymppisen huvikseni ja ihmetyksekseni huomasin sen sisältävän hienoa hiekkaa :huh: eli piirilevyssä on reikiä ja jäähdytys siilin alta ne jyvät sinne varmaan on menny, vesihän ei tunnetusti pintajännityksen takia mene pakottamatta pienistä reijistä läpi mutta jos vaikka paineilmaa päästää märkäajon jälkeen siilin alle niin voisi kuvitella että kosteus menee kotelon sisään
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Penguin

#328
Lainaus käyttäjältä: SLap - 20.07.10 - klo: 12.28
...Penguin taisi 80a version jo loska ajoilla polttaa.

Ei kuollut kosteuteen vaan liian suureen virtaan. 1 min 34 sek keskimäärin 89 A oli tuolle liikaa. Itselläni on tuon lisäksi 3 kpl 60 A EZRUNeja, yksi 120 A ja yksi 150 A XERUN ja mikään niistä ei ole vesitiivis. Piirilevyt on kuitenkin lakattu varsin hyvin ja aina voi itse suojausta parantaa lisäämällä ylimääräisen lakkakerroksen, kunhan on lakkaamatta ne siilin alla olevat paksut lämmönjohtimet.

Lainaus käyttäjältä: OV - 20.07.10 - klo: 12.27
Paitsi tässä kun kirjottelen niin voishan sitä vaihtaa tuon moottorin, mutta ajelee 2s:llä. Varmaan olis tehot samaa luokkaa kun titan 775:sessa?

2S:llä virrat nousevat tähtitieteellisiksi, joten ei kun vaan pirun lyhyttä välitystä ja lisää kennoja. Kyllä noilla voi ryömiä metsissä vaikka olisi 4S:kin, nopari vaan kestää paremmin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 20.07.10 - klo: 14.12

2S:llä virrat nousevat tähtitieteellisiksi, joten ei kun vaan pirun lyhyttä välitystä ja lisää kennoja. Kyllä noilla voi ryömiä metsissä vaikka olisi 4S:kin, nopari vaan kestää paremmin.

Mitenkäs se virta 2s:llä pääsee nousemaan tähtitieteelliseksi ja 4s:llä onkin pienempi? Jos käytetään samaa moottoria.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi