Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet

Aloittaja Fbzero, 30.08.09 - klo: 07.56

kksaffy

Saako HW 60a V2.1:seen ladattua jostain jotain stock softaa..?

Tulis m2-10 stanu krossiin... Vai onko pitääkö noparissa säädöt laittaa tietyllä tavalla,
et kelpaa tohon luokkaan..?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

goos

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 02.10.13 - klo: 23.58
Saako HW 60a V2.1:seen ladattua jostain jotain stock softaa..?

Tulis m2-10 stanu krossiin... Vai onko pitääkö noparissa säädöt laittaa tietyllä tavalla,
et kelpaa tohon luokkaan..?
508 softa pitää laittaa että on oikeasti 0ennakko. Jos tiksissä pyörit niin olen tänään illalla paikalla ja voin laittaa sen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

kksaffy

Lainaus käyttäjältä: goos - 03.10.13 - klo: 08.56
508 softa pitää laittaa että on oikeasti 0ennakko. Jos tiksissä pyörit niin olen tänään illalla paikalla ja voin laittaa sen.

Kiitos avusta!!..  :azn:

Käyn Nokialla ajelemassa.. Tiksiin oon tulossa wj:hin ja ehkä ens viikolla jos työt menee silloin et ehdin..
Jos en sitä ennen saa softaa nopariin niin kysyn sulta yv:nä et jos paikalla oot, niin viitsitkö ladata softan mulle...
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

TeroP

Ihan mielenkiinnosta kyssäri, eli samaan runkoon pultattuna seuraavat osat (T8E):

Entiset sähköt: 1900KV "teamc" moottori, 80A "rtr" nopari, Hobbyking 6kg "rtr" servo ja 18/44 välitykset --> ajoaika ~45min

Kesällä hommatut uudet sähköt: HW Xerun 2200KV, HW Xerun 150A-SD, Savöx 20kg servo ja 15/44 välitykset --> ajoaika <30min

Tämä siis siinä vaiheessa kun cutoff sanoo pelin poikki. Vanhalla setille akkujen jännitteet 7,36V / 6,99V ja uudella karvan enemmän. Kysymys kuuluukin, vetääkö tuo 2200KV moottori noin paljon enemmän virtaa, vai johtuuko ero myös muista komponenteista? (esim tuon servon sähkönkulutus)
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

mascot

Vetää enempi virtaa... Ja kun virranotto on kovempi, LiPo cutoffi astuu peliin aiemmin akun kyykättyä, mutta akku palautuu hieman rääkistä niin saat mitattua korkeammat kennojännitteet siitä. Servokin ottaa enämpi virtaa, mutta kuitenki niin vähähinen ero ettei pitäisi ajoajassa huomata.

Mulla on omassa GT8e:ssä 2200kv Xerun ja 150A säädin, perissä 13/43 välitykset ja 25/41 välit keskellä. Ajoaika 7000mAh akuilla n. 16minuuttia
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

TeroP

Lainaus käyttäjältä: mascot - 07.10.13 - klo: 16.21
Mulla on omassa GT8e:ssä 2200kv Xerun ja 150A säädin, perissä 13/43 välitykset ja 25/41 välit keskellä. Ajoaika 7000mAh akuilla n. 16minuuttia
Jees, itselläni edessä/takana 10/43, keskellä 14/48 ja käytössä 5000mAh Genssit ja mittasin juuri ajan minkä truggyllä (M6B combo) voi ajella: 14:04 - 14:21 ~ 17 minuuttia... tämä siis siitä kun kytkin virrat päälle ja cutoffiin (heikompi akku 6,91V, vahvempi 7,36V).

Tuo heikompi akku (Gens Ace maanantaikappale) kyllä nöyrtyy/kyykkää väkisinkin lähitulevaisuudessa, mutten talveksi kehtaa uusia akkuja hommata kaappiin seisomaan.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

TeroP

#1326
Lainaus käyttäjältä: TeroP - 08.10.13 - klo: 14.41
Jees, itselläni edessä/takana 10/43, keskellä 14/48 ja käytössä 5000mAh Genssit ja mittasin juuri ajan minkä truggyllä (M6B combo) voi ajella: 14:04 - 14:21 ~ 17 minuuttia... tämä siis siitä kun kytkin virrat päälle ja cutoffiin (heikompi akku 6,91V, vahvempi 7,36V).
No jooh, pakko kyllä todeta, että edes tuo RTR vehje RTR-osilla + hieman pidemmillä välityksillä (18/44) ei kestänyt kuin tuon saman 17 minuuttia ajoa kun mittasin aikaa samalla kun kävin ajelemassa juuri äsken. Eli ei se M6B combo sitten kai olekkaan niin kova syöppö kuin luuli, on vain noiden akkujen kesto vähentynyt reilussa vuodessa.

On vain sen verran eroa rolloutissa (1,34:1 vs 1,19:1), että truggyä tuntuisi joutuvan kaasuttamaan hieman enemmän kuin buggyä.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Jema

Onkos normaalia että kesken ajon noparin tuuletin sammui. Tämän jälkeen katosi pakki ja heti perään kaasukin. Kytkin noparin pois ja päälle ja taas se tuuletin sammui (piti oudon kuuloista ääntä). Vähän ravistelin autoa josko tuulettimessa vaikka roskia olisi. Käynnistin uudelleen ja auto pelasi taas normaalisti. Olisikos voinut mennä siis roska vain tuulettimen väliin ja nopari reagoinut täten?
Losi TEN-SCTE

TeroP

Tuo äänenpito veikkaisi siihen, että siellä olisi ehkä ollut joku roska välissä, itselläni ainakin aika usein löytyy pikkukiviä tai jopa havunneuloja noparin ritilöiden välissä. Toinen vauhtoehto on, jotta tuuletin olisi jotenkin löysällä ja kävisi noparin kuoriin.

Itsellä ei ole Xerunilla käynyt, mutta jos RTR-noparissa tuuletin lakkaa pyörimästä vaikkapa juuri siksi, että tuuletin on jumissa, niin aika nopeasti rupeaa pätkimään kaasu/ohjaus.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

ukki

Pientä kiveä ja muuta roskaa kerää aika lailla,monesti ollut tuuletin jumissa juurikin tuon takia.tosin xerunin nopari jolla ajan on toiminut normaalisti pyöri tuuletin tai ei. Se tuuletinhan on vain kulmistaan kiinni siinä kopassa ja saattaa valua alaspäin tai nousta ylöspäin kovimmissa iskuissa.itellä ainakin päässyt nousemaan liian ylös jolloin tuulettimen lavat ottavat kiinni noparin tuuletin ritilän"kattoon".nopari auki ritilä pois ja niihin muovi tappeihin kulmissa jesarista pienet stopparit pohjalle,tuuletin höllästi paikoilleen ja kun laittaa noparin pakettiin hakeutuu tuuletin oikeaan paikkaa eikä enää pääse valumaan liiaksi ylös jolloin tuulettimen lavat raihnaavat. Itsellä ainakin moinen patentti toiminut eikä ole sen koommin ollut ongelmaa tuulettimen kanssa... Ite käytän vielä noparin päällä ja sivuissa suoja vekkoa. Esim mitä tuuletusikkunoissa on ettei öttiäiset pääse sisälle. Läpäisee ilman ja ei päästä mitään roskaa noparin tuulettimeen.
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Jema

Kiitos vastauksista.

Pitänee itsekkin tuollainen "öttiäissuoja" väsätä ympärille. Itsellläni on autona traxxasin slash jossa on tuo erillinen kotelokin suojaamaan sähköjä ravalta, mutta eipä näytä sekään auttavan :)
Losi TEN-SCTE

jaskaman

Losi DBXL, Savage flux XL

TeroP

M6B combossa on juotettuna noparille sarjakytkentäiset deansit vakiona.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

jaskaman

Losi DBXL, Savage flux XL

tuplaesa1

Aloin tuossa vaihtamaan Hobbywingin 80A competition esciin(1:8) kondensaattoreita.
Piirillä olevat konkat ovat 25v 470µf mutta minulla ei tällä hetkellä ole varastossa kuin 6s säätimelle tarkoitettuja 35v 470µf konkkia. Tuleekohan tuosta kamppeesta näillä osilla toimiva? vai täytyykö pakosta olla 25 volttiset konkat?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Jema

Siirtelin taannoin erzum combon traxxasin 4x4 slahiin, huomasin kuitenkin että jarrut eivät toimi lähes ollenkaan/ ovat todella heikot(vaikka on pohjassa, niin voi jalalla työntää autoa eteenpäin). Mietinkin tässä kannattaako sitä tutkia noparin säädöistä ongelmaa vai vaikuttaako mekaaniselta? Tuosta sanwan mx-ohjaimestakin tietenkin jotain jarrusetuppia ilmeisesti löytyy.
Losi TEN-SCTE

TeroP

Ensimmäisenä kannattaa varmaan kalibroida ohjain uusiksi, sitten tarkistaa ohjaimen jarrusäätö ja viimeiseksi noparin jarrusäätö. Jos noista ei löydy mitään ihmeellistä, niin sitten kannattaa varmaan katsella vikaa jostain muualta.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

_valtsu_

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 21.10.13 - klo: 22.37
Aloin tuossa vaihtamaan Hobbywingin 80A competition esciin(1:8) kondensaattoreita.
Piirillä olevat konkat ovat 25v 470µf mutta minulla ei tällä hetkellä ole varastossa kuin 6s säätimelle tarkoitettuja 35v 470µf konkkia. Tuleekohan tuosta kamppeesta näillä osilla toimiva? vai täytyykö pakosta olla 25 volttiset konkat?

Toimii myös 35v konkilla. Tuo jännitearvo on jännitteenkesto.

vihku

#1338
Onko kellään kokemusta kuinka hyvin tuo Xerun 150A 6S säädin kestää vettä suojaamattomana?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: vihku - 24.10.13 - klo: 13.32
Onko kellään kokemusta kuinka hyvin tuo Xerun 150A 6S säädin kestää vettä suojaamattomana?

Muutamia kertoja olen vesilätäköstä vahingossa ajanut läpi, eikä nopari ottanut nokkiinsa vaikka märkä oli. Joten kyllä se roiskevettä on ainakin tähän asti kestänyt. En kuitenkaan suosittele tahallista ajoa vedessä.  :smiley:

vihku

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 25.10.13 - klo: 10.38
Lainaus käyttäjältä: vihku - 24.10.13 - klo: 13.32
Onko kellään kokemusta kuinka hyvin tuo Xerun 150A 6S säädin kestää vettä suojaamattomana?

Muutamia kertoja olen vesilätäköstä vahingossa ajanut läpi, eikä nopari ottanut nokkiinsa vaikka märkä oli. Joten kyllä se roiskevettä on ainakin tähän asti kestänyt. En kuitenkaan suosittele tahallista ajoa vedessä.  :smiley:
Juu ei olekkaan tarkoitus ajaa järvessä!  :wink: Lähinnä vaan siksi kysyin että viitsiikö ajaa talvella kauhiasti ilman mitään
lakkauksia yms.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

TeroP

Lainaus käyttäjältä: vihku - 25.10.13 - klo: 23.05
Lähinnä vaan siksi kysyin että viitsiikö ajaa talvella kauhiasti ilman mitään lakkauksia yms.
Kannattaa varmaan jollain tapaa suojata nopari, vaikkapa viskaamalla minigrip pussi noparin päälle + kuminauhalla pussin suuta kiinni.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

vihku

Lainaus käyttäjältä: TeroP - 25.10.13 - klo: 23.30
Lainaus käyttäjältä: vihku - 25.10.13 - klo: 23.05
Lähinnä vaan siksi kysyin että viitsiikö ajaa talvella kauhiasti ilman mitään lakkauksia yms.
Kannattaa varmaan jollain tapaa suojata nopari, vaikkapa viskaamalla minigrip pussi noparin päälle + kuminauhalla pussin suuta kiinni.
Tuolla tavalla olin suojannut viime talvena autoni nopeudensäätimen ja kyllä sinne pussin sisäpuolelle meni kosteutta aika lailla, mutta toimii jos avaa sen aina ajon jälkeen.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Jema

Mikäköhä ny vois vaivaa. Vaihdoin ohjaimen autoon. Kun lyön virrat päälle säätimeen ja autoon niin autossa on kaasu pohjassa. Kalibroin noparin säätimeni kanssa pariinkin kertaan, mutta sama taas toistuu heti kalibroinnin jälkeen. Eli lämä taas menee lattiaan.  Noparina Hobbywing EZRUN-WP-SC8 ja säädin sanwa.
Losi TEN-SCTE

TomiR

Lainaus käyttäjältä: Jema - 05.11.13 - klo: 23.03
Mikäköhä ny vois vaivaa. Vaihdoin ohjaimen autoon. Kun lyön virrat päälle säätimeen ja autoon niin autossa on kaasu pohjassa. Kalibroin noparin säätimeni kanssa pariinkin kertaan, mutta sama taas toistuu heti kalibroinnin jälkeen. Eli lämä taas menee lattiaan.  Noparina Hobbywing EZRUN-WP-SC8 ja säädin sanwa.

Itelle kävi samalla tavalla ku vaihoin uuteen radioon. Itellä oli vastaan otin p*skana ja ku vaihoin uuden vastarin niin alko toimii. Tarkista että oot baindannu radion kunnolla, ja että noparin johto on kiinni kunnolla vastaanottimessa.
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Jema

Kiitos vinkeistä. Vastari on kyllä senverran uusi ja hyvin vielä aamulla pelannut että koitan unohtaa vielä sen vaihtoehdon että olisi rikki :lipsrsealed: . Tässä just koitan raapia päätäni, että miten onnistun bindaamaan ohjaimen kun siihen vastari tarvinee virtaa ja sitten onkin taas kaasu tapissa  :cheesy:

Ei jaksaisi moottorin piuhojakaan poikkoa.
Losi TEN-SCTE

Katala

Onko failsafe säädetty kohilleen vastarissa?

Jema

Tuon ohjaimen fail safe asetuksiin ei ole koskaan koskettukkaan. Myöskin vaatari ja ohjain pelasi edellisessä autossa normaalisti tänään aiemmin :/
Losi TEN-SCTE

Jema

#1348
Edit: kyseessä oli kosketushäiriö ilmeisesti kun olin joutunut vuolemaan liitintä. Nyt pelaa
Losi TEN-SCTE

TeroP

#1349
EDIT: siirrän tästä firmiksestä kirjoittamani jutun vähän muualle, jotta siitä saa helpommin informaatiota.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s