Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi vorza Flux HP

Aloittaja TmK*Rc, 14.09.09 - klo: 16.31

jokke19

moro, mulla meni ainaki 7 pv aikaa ku ne pakkas tilauksen ja samalla lähetti sen myös.

klasu

Lainaus käyttäjältä: rr - 20.06.10 - klo: 23.03
Lainaus käyttäjältä: klasu - 19.06.10 - klo: 16.36
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 19.06.10 - klo: 13.41
Sopii, mutta miksi laittaa vain 2650mah lipot? eihän noilla kauaa ajella.

Pitäisi saada akut nopsasti kesälomaksi, eli en ehdi odotella lähetystä pitkää aikaa.
Nuo ed.m akut ovat ainoat mitä olen hyllytavarana löytänyt verkkokaupoista,
jos joku tietää paremmat mitkä saa nopsasti niin olisin kiitollinen vinkistä.


Jos 6s haluat niin esim tälläinen. Turnigy 5000mAh 6S 30C Lipo Pac
ja EMS kuljettaa noin 4:ssä työpäivässä perille siis kunhan lähettävät ensin.

Kiitos vinkistä, eli 1 kappala ed.m akkuja, pitäisi varmaan joku liitin vielä
tohon akkuun, jotta sopii Vorzaan?

jokke19

mitkäs liittimet sulla on noparissa klasu ? noi on ihan ok akut siihe vorzaan. :mrgreen:

klasu

Lainaus käyttäjältä: jokke19 - 21.06.10 - klo: 17.09
mitkäs liittimet sulla on noparissa klasu ? noi on ihan ok akut siihe vorzaan. :mrgreen:

Ihan alkup nopari, eli onkos toi deans ultra plug...

High Voltage

oma joulu tuli just juhannuksena kun sain vorzan postista ulos,on ihan kivan tuntuinen peli vaik on 4s akut :p
6s akut on tulossa,mitenhän se sitten liikkuu :evil:
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Makeclick

Täytyy nyt itsekkin tänne kommentoida kokemuksia.

Tuli Vorza tuossa noin 3-4 viikkoa sitten hommattua ja en voi kuin suositella! Kestävä peli ja menee kun raketti. Varsinkin kun laittaa 6S -akun. Itsellä 19 pinioni ratas ja tuntuu toimivan sillä omasta mielestä parhaiten (4s -akullakin kulkee huomattavasti paremmin). Itse laitoin vielä pari tuuletinta koneeseen varmuuden vuoksi pitämään lämmöt kurissa ja eivät ne 50 asteesta ylimenekkään, joten kaikki hyvin.

Ongelmana eilen huomasin, että servo safer on aivan liian jäykkä ja palikat menevät rypylle todella nopeasti eikä enään liu. Tarkkailkaa että safer liikkuu hyvin. Itsellä meni servo ja ohjaustangon päitä paukkui jatkuvasti.. Tässä se syy taisi olla. En vain saa sitä millään hyvin liikkumaan. Tuntuu, että saferin jousi olisi aivan liian jäykkä tähän autoon?

JiiVee

siinähän pitäs olla mutteri jolla sitä jousen jännitystä ja siten servo saverin tiukkuutta muutetaan
pöö

Hount

Lainaus käyttäjältä: Makeclick - 05.09.10 - klo: 15.54
Ongelmana eilen huomasin, että servo safer on aivan liian jäykkä ja palikat menevät rypylle todella nopeasti eikä enään liu. Tarkkailkaa että safer liikkuu hyvin. Itsellä meni servo ja ohjaustangon päitä paukkui jatkuvasti.. Tässä se syy taisi olla. En vain saa sitä millään hyvin liikkumaan. Tuntuu, että saferin jousi olisi aivan liian jäykkä tähän autoon?

Sääditkö sitä servosaveria? mistä oli silloin taannoin lauantaina radalla puhetta.

Jos servo menee, on syynä melkein aina liian kireällä oleva servosaver. Tuossa autossahan on melko pitkälle D8:n osat, niin ei siellä mitään liian kireää jousta silloin ole. Kannattaa myös aina välillä tarkistaa ettei servosaverin "kiila"palat ole jumittaneet kiinni. Varsinkin jos huoltovälit pitevät, niin tuo on sellainen kohta joka jossain automaleissa saattaa ruveta jumittamaan. Säännöllisellä tarkistamisella ja asianomaisella auton huollolla noista pääsee eroon.

- Hount

Makeclick

Lainaus käyttäjältä: Hount - 05.09.10 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: Makeclick - 05.09.10 - klo: 15.54
Ongelmana eilen huomasin, että servo safer on aivan liian jäykkä ja palikat menevät rypylle todella nopeasti eikä enään liu. Tarkkailkaa että safer liikkuu hyvin. Itsellä meni servo ja ohjaustangon päitä paukkui jatkuvasti.. Tässä se syy taisi olla. En vain saa sitä millään hyvin liikkumaan. Tuntuu, että saferin jousi olisi aivan liian jäykkä tähän autoon?

Sääditkö sitä servosaveria? mistä oli silloin taannoin lauantaina radalla puhetta.

Jos servo menee, on syynä melkein aina liian kireällä oleva servosaver. Tuossa autossahan on melko pitkälle D8:n osat, niin ei siellä mitään liian kireää jousta silloin ole. Kannattaa myös aina välillä tarkistaa ettei servosaverin "kiila"palat ole jumittaneet kiinni. Varsinkin jos huoltovälit pitevät, niin tuo on sellainen kohta joka jossain automaleissa saattaa ruveta jumittamaan. Säännöllisellä tarkistamisella ja asianomaisella auton huollolla noista pääsee eroon.

- Hount

Siis ongelmahan on, ettei tuota servosaveria saa tarpeeksi löysälle kun säätövara loppuu kesken.

Muo kiilat eivät tunnu liikkuvan sitten millään, vaikka olen hienut ne jo kertaalleen tasaiseksi (kiveet tehneet naarmuja kiilojen väliin). Nyt sain jotenkin saferin tekemään "työnsä" kun modasin saferin päälle tulevaa muovia, jotta säätöruuvia pääsee sääntämään vielä vähän löysemmälle (ylös päin). Siltikin AIVAN liian tiukka tuo saferi. Ei nuo pyrät nyt 4kg paina!

Ei siis huoltojen venymisestä ole kyse, jos elän siinä toivossa, että safer on löysimmällä mitä saa ja täten toimii kuin muissa autoissa yleensä. Ennemminkin säätöjen suunnittelussa, jos valittavina vaihtoehtoina ovat: "hemmetin jäykkä" tai "hitsattu kiinni".

Melkopitkälle, mutta osanumeroiden mukaan ohjaukset ovat erillaiset esim. jo tuota foamia ei HB:n autossa ole. Taitaa olla Vorzassa "päivitetty" osa kun hpi ilmoittaa tuon V8:n setin punaisella (poistuneella). Mahtaako siis jousen jäykkyys myös vaihtua?

rr

Lainaus käyttäjältä: Makeclick - 05.09.10 - klo: 15.54
Siis ongelmahan on, ettei tuota servosaveria saa tarpeeksi löysälle kun säätövara loppuu kesken.

Muo kiilat eivät tunnu liikkuvan sitten millään, vaikka olen hienut ne jo kertaalleen tasaiseksi (kiveet tehneet naarmuja kiilojen väliin). Nyt sain jotenkin saferin tekemään "työnsä" kun modasin saferin päälle tulevaa muovia, jotta säätöruuvia pääsee sääntämään vielä vähän löysemmälle (ylös päin). Siltikin AIVAN liian tiukka tuo saferi. Ei nuo pyrät nyt 4kg paina!

Ei siis huoltojen venymisestä ole kyse, jos elän siinä toivossa, että safer on löysimmällä mitä saa ja täten toimii kuin muissa autoissa yleensä. Ennemminkin säätöjen suunnittelussa, jos valittavina vaihtoehtoina ovat: "hemmetin jäykkä" tai "hitsattu kiinni".

Melkopitkälle, mutta osanumeroiden mukaan ohjaukset ovat erillaiset esim. jo tuota foamia ei HB:n autossa ole. Taitaa olla Vorzassa "päivitetty" osa kun hpi ilmoittaa tuon V8:n setin punaisella (poistuneella). Mahtaako siis jousen jäykkyys myös vaihtua?

Tämä on kyllä huomattu, tietysti vasta ensimmäisen hajonneen servon jälkeen. Itsellä herkistyi servosaveri "säädettävälle" alueelle sen jälkeen kun laitoin niihin vastakkaisiin pintoihini paksua teflon pohjaista rasvaa, luulisi jonkun perusrasvakin ajavan asiansa.

Ville Vainio

Onkohan näitä suomessa missäään puljussa hyllyssä?
Kukaan tilaillu ulkomailta? Mistä, paljonko kuluja, tulleja jne...
Mikä muuten on tullin rosentti lelulle?
Kyosho Inferno MP9e

HMS77

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

disu

#72
Vähän OT, mutta tuo vorzan moottoripukki näyttäis aika hyvältä/tukevalta ajatellen konversiota. Eikä paha ois näköjään hintakaan 11-15$

Ville Vainio

Kysyin hyllytilannetta siksi että monet käy liikkeissä ja varmaa näkevät mitä autoja hyllyssä.
Itse ainakin todennu että varmempi aina kysyä kun luottaa netin saldoihin.

Mutta kiitos linkkipaketistasi, ei tainnut sekään olla kauheen paha homma.
Kyosho Inferno MP9e

koivistonkylä

Ville, towerhobbies oli liike mistä tilasin, saa 150taalaa alennusta kun liittyy postituslistalle. Tuon alennuksen jälkeen on halvempi mitä Suomessa/euroopassa kaikkien kulujen jälkeen? Takuu asiat taas tietenkin hankalempia.
Suosittelen Vorzaa lämpimästi. Itse omistan nuita 2 kappaletta. toisesta tulee vorza sc, kuhan olisi aikaa vähän rakennella. Youtuubista kannataa katsoa videoita, niin näet minkälainen laitos kyseessä. Sairaan nopee kun laittaa välitykset kuntoon.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

salkku00

Eipä ois kannattanut kattoo tätä topiikkia. Pitääkin alkaa säästää...
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Hount

Lainaus käyttäjältä: disu - 05.05.11 - klo: 11.04
Vähän OT, mutta tuo vorzan moottoripukki näyttäis aika hyvältä/tukevalta ajatellen konversiota. Eikä paha ois näköjään hintakaan 11-15$

Tuo on siinä mielessä vaikea moottoripukki, että pitäisi vähintäänkin jyrsiä alustalevyyn kolme pitkulaista reikää. About kaikki muut moottoripukit menevät paikalleen jyrsimättä alustalevyä ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta tarjoavat aivan riittävän jäykkyyden.

- Hount

Ville Vainio

tänäään pitäis vorza hakee postista,

Mitäs tälläsen käyttööön ottooon kuuluuu, kartaanien ruuvienliimaukset, pinjonin kiristystä?
Onko muita paikkoja mitkä aukeilee?
Mitä näistä ootte saannu rikki?
Kyosho Inferno MP9e

koivistonkylä

Kaikki on hyvin kiinni jo tehtaalta. Ainakin mun vorzassa. Ehkäpä öljyä diffit täyteen heti kärkeen.On siellä öljyä mut ei hirveesti.Auto on helppo purettava. Ja jos ei ole malttia niin eiköhän sitä voi vähän testata ensiksi.
Hubit eteen olisi hyvä löytyä pakista, tai tilaa sitten kun menee rikki? Yllättävän helposti napsahtaa koritolppa poikki takaa, ja maksaa paljon kokoon/muihin osiin nähden. Mutta, Heittää koritolpat mäkeen ja pistää kopan tarranauhalla sivuista kiinni.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Ville Vainio

Kiitoksia,

Voisitko vielä panna varaosanumeroa hubista, että tulis varmasti hommattua oikea osa.

Pari akkua paukutin 5S nanotekeillä menemäään, ja aika rumastikkin välillä EI ONKELMIA.
Melko väljähän toi on het uutena mutta ehkä son osa kestävyyttä.

ton noparin lipocutoffia tarvii muokata, laski pari kennoa 2.9V.
Kyosho Inferno MP9e

koivistonkylä

http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=35264

Tuollainen

Mut ehkäpä kandee tilailla sitten vasta kun menee hajalle, jos menee?

Parempia pyöränlaakereita kannattaa ruveta metsästään, ja linkkiä sitten tänne kun löydät halvalla jostain :wink:
Laakereiden mitat löytyy ohjekirjasta, muistaakseni eteen oli vaikea löytää.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Ville Vainio

#81
Suoraan HPI merkillä ei löydy vorzaan, mutta jospa jossain ois samat laakerit, muussa HPI mallissa siis.
Tai sitten ihan mittojen kautta tonkia sopivat.

http://www.rcbearings.co.uk/index.php?main_page=index&manufacturers_id=3&sort=20a&page=2

RPM siniset tukivarret oisin voinnu tilata JOS sellasia ois vaan olemassa, mutta eipä taida olla.
Noita hubeja näkys saavan wheelspinnistä myös alumiinisina eteen ja taakse.
Kyosho Inferno MP9e

koivistonkylä

http://rc10.fi/index.php?topic=30440.0

Polttis D8, eli lähestulkoon samat osat, niinkuin Hount viestissä mainitsi.

http://www.acerracing.com/ball_bearings/HPI_Vorza_Ball_Bearing_Kit-1285-31.html

Siinä laakerisarja, sisältäen kaiken laakerin mitä auto tarvii.

Muistaakseni postimaksut sisältyy hintaan ?
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Ville Vainio

#83
Ootteko miten suojaillu nopari kiviltä?
Omallani ajanu nyt 4 kertaa, ja noparista löyty melkonen määrä kiviä kun aukasin sen.
Aattelin laittaa kankaan siihen päälle, ja etummaisen ilmanpoisto aukon tukkia, jolloin poistais vain taaksepäin kuumaa ilmaa. Eli eturenkaat ei pääsis heittämään soraa sisään.

Jos nopari rupee heittäää temp cutoffia niin sitten laitettava vaan kärpäs verkkoa.

Lähteekö teillä nopari pyörimään aina kun virrat on päällä

Aika kivasti kestää kyllä löylytystä vorza.
Kyosho Inferno MP9e

Speed79

Tänään tuli laitettua Vorza tilaukseen, odottavan aika on pitkä....  :grin:
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

nnikkem

Itsekkin olen pistänyt "tämän" auton. Oikeastaan auto on HB D8e. Mutta eikös autot olleet melkein identtiset?
Näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä ja on hyvä ajaakkin. Tosin, vielä ei ole päässyt kunnolla ajelemaan, kun auton mukana ei tullut Radiota eikä Laturia.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Speed79

Etsiskelin netin syövereistä edullisia alumniiniosia Vorzaan, hobbylinnan sivuilla HB Ve8 optio-osissa myynnissä takahubit jotka ovat integyn valmisrtamat. Olisivat huomattavasti edullisempia kuin HPI omat alusosat
http://www.hobbylinna.com/rear-carrier-hellfired8-p-21493.html

Integyn sivuilla kuitenkaan ei manintaa osan kohdalla sopivuudesta muihin kuin HPI Hellfireen
http://www.integy.com/cgi-bin/webc.cgi/st_prod.html?p_show_cart_change=on&p_prodid=4139&p_catid=102
kysymys kuuluukin käykö myös alla olevat hellfireen käyvät  osat  Vorzaan?
http://www.integy.com/cgi-bin/webc.cgi/st_prod.html?p_prodid=3996&p_catid=102
http://www.integy.com/cgi-bin/webc.cgi/st_prod.html?p_prodid=3997&p_catid=102
http://www.integy.com/cgi-bin/webc.cgi/st_prod.html?p_prodid=3995&p_catid=102



Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Ville Vainio

Oletko koittanut tutkia varaosanumeroita, löytyskö niistä mitään yhteistä?
Kyosho Inferno MP9e

Speed79

Auto saapui ja ekat akulliset ajettu mahtu juuri ja juuri savagessa käyttämäni 6000mah 3s nano techit paikoilleen, todella hauskalta laitteelta tuntuu näin ekan ajon jälkeen kulkupuolta kaipailee lisää. 20 pinioni ja 46 "spurri" tilattu joten eiköhän niillä kerkeä nyt ainakin alkuun.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Hount

Lainaus käyttäjältä: Speed79 - 13.07.11 - klo: 21.24
Auto saapui ja ekat akulliset ajettu mahtu juuri ja juuri savagessa käyttämäni 6000mah 3s nano techit paikoilleen, todella hauskalta laitteelta tuntuu näin ekan ajon jälkeen kulkupuolta kaipailee lisää. 20 pinioni ja 46 "spurri" tilattu joten eiköhän niillä kerkeä nyt ainakin alkuun.

Laitoitko vain yhden 3S akun? Jos vain 3S akku, niin ei ihmekään että kulkupuolta ei löydy. Suosittelelisin vähintään 4S akkuja, ettei moottorin ottotehon myötä nopeudensäätimen läpi kulkevat virrat kasva liian suuriksi.

Jos puolestaan 2x3S akut (eli 6S), niin sittenhän tuossa on kulkua enemmän kuin ajo-ominaisuuksia.

- Hount