Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

sanppa75

Morot!

Olisikos mahdollista että 4x4 slash PE:hen saisi vakio "progressive" jousten tilalle jostakin ei progressiiviset, eli lineaarisesti toimivat jouset? Muistelen jostakin lukeneeni, että jotkut asson jouset kävisivät heittämällä sisään, pitänekkö paikkansa...
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

traxslah

Kiitoksia bjovi. hyvää listaa..

tuo ohjain näyttää aika lelulta? ilmeisesti kuitenkin ajaa asiansa?


bjovi

Jossain oli juttua ettei ollut meinannut onnistua kalibroinnit ton ohjaimen kanssa, itsellä pelannut kaikki ok! Sainko vaan tuurilla "hyvän" kappaleen...
Sillä on hauskinta, kenellä on vahvin lääkitys!

OV

Siinäkin oli kymysyksessä rikkinäinen nopari. Tarpeeksi kun jaetaan puolioikeaa tietoa niin se alkaa kulkea totena...

Tai siis jos nyt edes oli kysymys siitä kun päivittelin tuon sw:n kaibroitumattomuutta ja ihmettelin syytä.

bjovi

Jotain häikkää oli ollut sen ohjaimen trimmien kanssa, enpä muista tosiaan tarkemmin... Oma mielipide ohjaimesta tosiaan on hinta/laatu tosi hyvä! Laitetaas kevennykseksi kuva slashistä... "hieno" koppa. Eli siis oikeesti tosi ruma! Eka koppa mikä mulla kestää pommitusta, alkoi tympimään ne ratkeilleet korit, autohan tuntuu kyllä kestävältä ainut mitä saanut rikki niin yksi ainut tukivarsi.
Sillä on hauskinta, kenellä on vahvin lääkitys!

Lehtila

Onko tuo jostain pellistä hitsailtu?
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

bjovi

Jep! Millisestä... Painoa en osaa sanoa, eipä ole mitään millä puntaroisin, kevyempi siitä tuli mitä pelkäsin.
Sillä on hauskinta, kenellä on vahvin lääkitys!

Peku

#817
Lainaus käyttäjältä: traxslah - 05.10.10 - klo: 11.17
Kiitoksia bjovi. hyvää listaa..

tuo ohjain näyttää aika lelulta? ilmeisesti kuitenkin ajaa asiansa?



Mullakin on yksi vastaava ohjain, toimii edelleen kuin kello. Hinta- / laatusuhde ihmetytti ja vastarit ei paljoa maksa jos vaikka useammalle autolle. Lisää tietoa "Markan gigaradiot" - osiossa.
En silti "laaturadioitani" tuohon vaihtaisi, sähköautoonhan tuo riittää jos täysin perus rtr-ohjainta
vastaavat säädöt riittää...

Hartsa24

Lainaus käyttäjältä: bjovi - 05.10.10 - klo: 14.43
Jotain häikkää oli ollut sen ohjaimen trimmien kanssa, enpä muista tosiaan tarkemmin... Oma mielipide ohjaimesta tosiaan on hinta/laatu tosi hyvä! Laitetaas kevennykseksi kuva slashistä... "hieno" koppa. Eli siis oikeesti tosi ruma! Eka koppa mikä mulla kestää pommitusta, alkoi tympimään ne ratkeilleet korit, autohan tuntuu kyllä kestävältä ainut mitä saanut rikki niin yksi ainut tukivarsi.

Mikkä renkaat/vanteet sulla on tossa?

rottapaavo

#819
..
.

sanppa75

Lainaus käyttäjältä: sanppa75 - 05.10.10 - klo: 10.26
Morot!

Olisikos mahdollista että 4x4 slash PE:hen saisi vakio "progressive" jousten tilalle jostakin ei progressiiviset, eli lineaarisesti toimivat jouset? Muistelen jostakin lukeneeni, että jotkut asson jouset kävisivät heittämällä sisään, pitänekkö paikkansa...

Osaako kukaan auttaa?
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

daggeri

laitetaan nyt itsekkin sitten kuva slässistä kun muutkin niitä laitellu on:)


Punamusta on neliveto ja keltainen takaveto:)
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

bjovi

No nyt on omakohtaista kokemusta viallisesta ohjaimesta! Eli siis toi hk-gt2 kaverille autoon tuli samanlainen, eipä kalibroidu ei vaikka vääntää ja kääntää trimmejä mitenkäpäin... Eli laatu taitaa vaihdella melkoisesti, eipä tosin tolla hinnalla paljoa yllätä. Menee ot:ksi aika rajusti kun täällä tästä ohjaimesta, mutta kun tuli tuota "hyvänä" linkattua niin pakko kertoa tätäkin puolta!
Sillä on hauskinta, kenellä on vahvin lääkitys!

hjp

Terve

Tuli itellekkin tilattua tuo slash 4x4. Sekopäissään :mrgreen: tilasin sellasen, missä ei tullut kuin auto.
Nyt pitää tilailla halpa ohjain ja lipo akut ja autolaturi.
Onko sellaista laturia, millä voi ladata auton akusta ja töpselistä samalla laturilla?

mof

Lainaus käyttäjältä: hjp - 07.10.10 - klo: 10.43
Onko sellaista laturia, millä voi ladata auton akusta ja töpselistä samalla laturilla?

Esimerkiksi Graupner Ultramat 14+ on sekä 230V että 12V käyttömahdollisuus.

peccis

Onko jollain näistä vetareista kokemusta?
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Penguin

Joku noita moitti etteivät kestä. Jos itse olisin hankkimassa, niin kiinnostaisi saako noihin varaosia vai pitääkö aina vetarin vääntyessä mutkalle ostaa $40 setti kokonaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Peku

Jotain "tiivistystestejä" taas touhuiltu vaikka olenkin sairaslomalla (välillä istuen, maaten ja seisten. SATTUU!) mutta
kun käy aika pitkäksi...

Kardaanin etupäähän tarranauhaa pehmeä puoli sisällepäin, silikonilla kiinni (täällä joku tehnyt näin):
Niin ja servon ympärystä täyteen saniteettisilikonia.


Kaikki vesireijät täyteen ja taakse pohjan puolelle silikonia myös:
(kamera on huono, joten kuvakin on...)


Tuonnekin ympäri asti (kannen alta jokapuolelta):


Niin ja tommonen kaiken päälle:


M8 crossarin pyorät alla niin ei isommatkaan kivet haittaa vanteissa? Tiedä häntä... NIIN, sitä en tiedä
miten nuo saniteettisilikonisaumat aukeavat kun tarvetta tulee, mutta tulihan testattua.

Penguin

Pysyyhän se silikoni siellä hetken ja avaamisessa ei tule olemaan mitään ongelmaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

OV

Jokseenkin pistää noi suojaus viritykset/yritykset jälleen kerran miettimään trx:n insinöörien päänahkaa? Normi käyttöä varten tarttee moisia... kyllä luulis, että päitä on tippunut ketä on päästänyt moisen läpi tuotantoon. Varsinkin kun kysymyksessä on juuri kuuluisa merkki kestävyydeltään ja RTR maineeltaan.

Peku

#830
Lainaus käyttäjältä: OV - 08.10.10 - klo: 22.38
Jokseenkin pistää noi suojaus viritykset/yritykset jälleen kerran miettimään trx:n insinöörien päänahkaa? Normi käyttöä varten tarttee moisia... kyllä luulis, että päitä on tippunut ketä on päästänyt moisen läpi tuotantoon. Varsinkin kun kysymyksessä on juuri kuuluisa merkki kestävyydeltään ja RTR maineeltaan.

NIINPÄ! Nämä "viritykset" tehty radalle joka on pelkkää hiekkaa, eli se tappavin kaiketi.
Esim. mitä Ulvilan radalla testaillut, niin ei ole ollut mitään ongelmia kestävyyden suhteen,
toki kardaanin etu- ja takapäässä on ollut "tilkettä".
Kesän ajelin vaihtelevalla alustalla ja auto kesti hyvin, mutta kun ajetaan "hiekkarannalla", niin
kyllähän se vaatii paljon miltä vaan autolta ja juuri ko. käyttöön olen tiivistyksiä tekemässä.
Luojan kiitos siis että esim spurri ja pinioni ovat jo valmiiksi kannen alla.
Kaiken kaikkiaan olen 4x4 Slashiin erittäin tyytyväinen koska se kestää aivan älyttömästi pommitusta.
Niin ja olenhan "sen" kanssa ollut suihkussakin pari kertaa... :grin:
Velineon tuntuu myös keräävän tosi vähän pskaa sisälleen. Puhaltimen kanssa ei paljoa lämpene vaikka olisi
sisäkori päällä (näillä keleillä). 2kpl näitä nyt on tallissa ja tulee myös olemaan. Tosiaan pelkkää "hiekkaan upotusta"
ei kestä loputtomasti kuten ei varmaan moni muukaan merkki...
EDIT: Juu, kardaanin suunnittelu voisi olla parempi.

ajv

Pitäis asennella diffeihin uudet rasvat, kuinkas paljon sitä laitetaan? Tuskin täyteen asti, koska ainakin keskidiffistä tuli lukko äsken... :huh:

3000/6000/6000 (Etu/keski/taka, öljynä Blue Factor) oli tarkotuksena laittaa, meneekö ihan mettään kun ajelen enimmäkseen hiekka/krossiradalla. No mettäänhän se auto menee joka tapauksessa, mutta siis onko nuo järkevät rasvat?
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

OV

Eipä itellä ainakaan kummosta ympäristöä tarvinnut siihen p*skan keräämiseen. Melkeen muutaman akun jälkeen sai vähintään olla perä auki ja putsata paikat, mikä on trx:n autolle vähän  :angry: Toki vesi ja hiekka oli sellanen yhdistelmä, ettei montaa minuuttia tarvinnu ajella kun oltiin jo tappavassa hiekkamäärässä kardaanin sisällä.

Radat on varmaan sen verran tamppaantuneita, että siellä ei kovin paljon sitä irto mäyskettä lennä. En tiedä kun ei pahemmin ole tullut ajettua... Mutta juu enköhän olekkin jo tästä aiheesta vuodattanut jo ihan tarpeeksi tähänkin triidiin :).

S50

Lainaus käyttäjältä: ajv - 08.10.10 - klo: 23.42
Pitäis asennella diffeihin uudet rasvat, kuinkas paljon sitä laitetaan? Tuskin täyteen asti, koska ainakin keskidiffistä tuli lukko äsken... :huh:

3000/6000/6000 (Etu/keski/taka, öljynä Blue Factor) oli tarkotuksena laittaa, meneekö ihan mettään kun ajelen enimmäkseen hiekka/krossiradalla. No mettäänhän se auto menee joka tapauksessa, mutta siis onko nuo järkevät rasvat?

Itse laitoin takadiffiin 8000 rasvat puoliksi täyteen, ilmeisesti liikaa kun joka välistä tursusi ulos. :grin:  Eli tuskin sitä kovin paljoa kannattaa laittaa..

Saako kotimaasta mistään edullisesti slässin koreja vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Sabella näkyy olevan 30-50e hintaluokassa jotakin..
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Penguin

Kyllä noi kilpailevat neliveto SC:t tuntuu kestävän jatkuvaa hiekkakuopalla ajoa ilman ongelmia, että kyllä tää hiekan ja kivien pääseminen vääriin paikkoihin ja voimansiirron leviäminen on ihan Slashin ongelma.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Hade

Lainaus käyttäjältä: S50 - 09.10.10 - klo: 00.03
Lainaus käyttäjältä: ajv - 08.10.10 - klo: 23.42
Pitäis asennella diffeihin uudet rasvat, kuinkas paljon sitä laitetaan? Tuskin täyteen asti, koska ainakin keskidiffistä tuli lukko äsken... :huh:

3000/6000/6000 (Etu/keski/taka, öljynä Blue Factor) oli tarkotuksena laittaa, meneekö ihan mettään kun ajelen enimmäkseen hiekka/krossiradalla. No mettäänhän se auto menee joka tapauksessa, mutta siis onko nuo järkevät rasvat?

Itse laitoin takadiffiin 8000 rasvat puoliksi täyteen, ilmeisesti liikaa kun joka välistä tursusi ulos. :grin:  Eli tuskin sitä kovin paljoa kannattaa laittaa..

Saako kotimaasta mistään edullisesti slässin koreja vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Sabella näkyy olevan 30-50e hintaluokassa jotakin..


Siis kyllä mä ainakin olen laittanut diffit ihan piripintaan täyteen. Ylimääräinen on sitten tullut kiinnilaittaessa pois. Tulee vaan mieleen että mitä sen diffiöljyn jäykkyyden vaihtaminen mitään muuttaa jos öljyt ei edes kunnolla osu rattaisiin (tämä siis alottelijan ihmettelyä). Ite olen ajellut nyt enemmän maastossa joten on ollut melko jäykät litkut. Ultimate Rcing 60,000 taitaa olla sekä edessä että takana. "Radalle" sitten 10,000/5,000 mut kokeilemalla löytää parhaat setapit. Se on hieman niin että mistä tykkää.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

S50

Lainaus käyttäjältä: Hade - 09.10.10 - klo: 09.24
Lainaus käyttäjältä: S50 - 09.10.10 - klo: 00.03
Lainaus käyttäjältä: ajv - 08.10.10 - klo: 23.42
Pitäis asennella diffeihin uudet rasvat, kuinkas paljon sitä laitetaan? Tuskin täyteen asti, koska ainakin keskidiffistä tuli lukko äsken... :huh:

3000/6000/6000 (Etu/keski/taka, öljynä Blue Factor) oli tarkotuksena laittaa, meneekö ihan mettään kun ajelen enimmäkseen hiekka/krossiradalla. No mettäänhän se auto menee joka tapauksessa, mutta siis onko nuo järkevät rasvat?

Itse laitoin takadiffiin 8000 rasvat puoliksi täyteen, ilmeisesti liikaa kun joka välistä tursusi ulos. :grin:  Eli tuskin sitä kovin paljoa kannattaa laittaa..

Saako kotimaasta mistään edullisesti slässin koreja vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Sabella näkyy olevan 30-50e hintaluokassa jotakin..


Siis kyllä mä ainakin olen laittanut diffit ihan piripintaan täyteen. Ylimääräinen on sitten tullut kiinnilaittaessa pois. Tulee vaan mieleen että mitä sen diffiöljyn jäykkyyden vaihtaminen mitään muuttaa jos öljyt ei edes kunnolla osu rattaisiin (tämä siis alottelijan ihmettelyä). Ite olen ajellut nyt enemmän maastossa joten on ollut melko jäykät litkut. Ultimate Rcing 60,000 taitaa olla sekä edessä että takana. "Radalle" sitten 10,000/5,000 mut kokeilemalla löytää parhaat setapit. Se on hieman niin että mistä tykkää.

No en tiedä mitä sitten tein väärin, mutta ensimmäisen ajon aikana tuli toisen puolen vetarin välistä öljyä pihalle, ja slipperikotelokin oli aika hyvin öljytty..
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Penguin

Lautaspyörän alle jäävä tiiviste rikki tai pois paikoiltaan. Jos vuotaa ulostulon kohdalta, niin voi olla myös akselilla oleva O-rengas rikki. Se kun on aivan väärän tyyppinen tiiviste pyörivän akselin tiivistämiseen ja pitäisi vaihtaa uuteen varsin usein ja aina kun diffi avataan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

S50

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 09.10.10 - klo: 13.23
Lautaspyörän alle jäävä tiiviste rikki tai pois paikoiltaan. Jos vuotaa ulostulon kohdalta, niin voi olla myös akselilla oleva O-rengas rikki. Se kun on aivan väärän tyyppinen tiiviste pyörivän akselin tiivistämiseen ja pitäisi vaihtaa uuteen varsin usein ja aina kun diffi avataan.

Ok, pitää tutkia kun seuraavan kerran avaan diffin. Tuli kyllä käsikopelolla todella jäykän tuntuinen tuosta diffistä tuolla 8000 öljyllä vaikka oli vaan puolillaan, mutta kai se on normaalia? :huh:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Penguin

Ei pitäisi tulla mitenkään merkittävän jäykkä 8000 wt öljyillä. Tuo diffihän on sama kuin Revossa, lukuunottamatta ulostuloja, jotka on Slashissä halkaisijaltaan 1 mm ohuempia (5 mm) kuin Revossa. Ongelma tuon diffin jäykistämisessä öljyillä on lähes olemattoman ohuet rattaat, joten öljyjen vaihtaminen jäykempään ei vaikuta niin paljon kuin vaikka honkkarin tai hobaon diffeissä. Tietty kun siitä 5 mm:n akselista kääntää, niin voi tuntua jäykältä, mutta kun ajaa pari minuuttia, niin ei tunnu enää käsinkään pyörittäessä miltään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.